Hop til indhold

Dexter på en skovtur!


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg starter ud med at sige at vi IKKE fik nogle billeder, fordi det var alt for mørkt!

 

Men igår aftes besluttede vi at vi skulle bruge vores søndag fornuftigt! Så vi stod op klokken 8, og ventede ca en halv time på Dexter stod op også, han er absolut IKKE en morgen hund :lol:

 

Og så drog vi afsted mod skoven... Han har flyttet plads i bilen, normalt har han altid lagt ved mine ben ved forsædet, men nu er han altså blevet for stor og har fået sin egen sikkerheds-sele og ligger nu på bagsædet, hvilket han faktisk bare er vild med! :mrgreen: Specielt her til morgen, så kunne han jo lige tage en tidlig middagslur på vejen (han plejer først at stå op klokken 10 jo, så det var tidligt for den lille hund) :rolleyes:

 

Ude i skoven var der næsten ingen mennesker, vi har aldrig været der før og vidste kun at andre folk luftede hunde derude, det havde vi set når vi kørte forbi... Da vi kommer derud viser det sig at man faktisk må have hunden løst! Super lækkert, specielt fordi skoven faktisk er ret godt "gemt af vejen", fordi det meste af den er hegnet ind, fordi Zoologisk have ligger op af den! Super smart (Vi så også elefanterne! :lol:)

 

Dexter kommer jo fint når man kalder, men han er jo stadig lige begyndt at blive teenager og derfor er han ikke altid bare lige fri... Specielt ikke fordi i denne skov er der rigtig mange som cykler og jogger, og det er jo suuuuuper sjovt at jagte!

 

Men i dag lyttede han bare så flot! Vi slap ham fri når der ikke var nogle at se omkring os, men selvfølgelig kom der pludseligt en cyklist forbi, og Dexter løb efter ham rent instinktivt! Jeg kaldte og efter bare et kald vendte han om og kom med det samme! Så det er bare impulsen der er problemet... Efter en times gåtur blev vi overrasket af endnu en cyklist, og hvad gør Dexter denne gang? Han render hen og sætter sig ved siden af Olivier :shock: Vi har altid brugt at han skulle sætte sig ved siden af os til cyklen var forbi, og det må han simpelthen kunne huske :vedikke:

 

Men så bliver man da lidt stolt når han bare har været sådan en englebasse på hele turen :lun:

 

Nå ja ville bare lige dele vores dejlige skovturs oplevelse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er altså også bare helt stolt af den dejlige hund! Han har været et helt englebarn i dag! Det er så dejligt at han stadig kommer når man kalder, bliver ved at huske mig selv på at det ikke vil forblive sådan... Men jeg håber bare at jo flere succes oplevelser vi får i denne tid, jo større standsynlighed er der for at det nok skal lykkedes at han kan rende løs, på indhegnede steder (hundeskove osv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er altså også bare helt stolt af den dejlige hund! Han har været et helt englebarn i dag! Det er så dejligt at han stadig kommer når man kalder, bliver ved at huske mig selv på at det ikke vil forblive sådan... Men jeg håber bare at jo flere succes oplevelser vi får i denne tid, jo større standsynlighed er der for at det nok skal lykkedes at han kan rende løs, på indhegnede steder (hundeskove osv)

 

Selvfølgelig kan han da det! Og når man er i indhegning, er der heldigvis også mindre chance for et vildt dyr han kan jagte = løbe langt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...