Hop til indhold

fotonørderne på Fyn...


korvis
 Share

Recommended Posts

Du har været mindst 9 minutter om at skrive det indlæg.;-)

 

Jamen jeg er jo lidt langsom... Plus at mit internet jo skal ha' tid til at hoppe af og på et par gange før jeg kan oploade det jeg har skrevet! :evil:

 

Det er fine billeder under alle omstændigheder og begge objektiver er jo super skarpe; men jeg vil nok sige fokuseringen er blevet lettere efter jeg har opgraderet fra 40D til 7D !

 

Venlig hilsen Steen Stenild

 

Ja der var søreme også stor forskel fra 400D til 40D..! Og selv om jeg lærte at fotografere hurtige hunde med et 350D, og blev ok god til det rent tekniske, så kunne jeg bare slet ikke finde ud af det med Karinas 400D... Meeen, det kan altså også være noget galt med kameraet...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det tror jeg gerne. 7D er et lækkert kamera.

Jeg har haft mit 400D i 4½ år nu, og har vænnet mig til at det bare er som det er. men efter at have haft Annas 40D i hænderne, kan jeg da godt forstå hvorfor jeg synes det er svært at tage skarpe billeder, og jeg (og/eller kameraet) bliver bare dårligere og dårligere til det, og jeg gider faktisk ikke bruge det mere.

 

Jeg satser på at opgradere til et 60D. Det lyder til at være fint nok til mit behov.

 

60D er et super kamera. Grunden til jeg opgraderede til 7D var mest på grund af autofokussystemet som har 19 AF punkter. Jeg har tidligere i analogtiden arbejdet med EOS3 som havde 45 fokuspunkter så da jeg gik digital (først med EOS350 og senere 40D) gik jeg ned på 9 punkter hvilket altid har iriteret mig. Man har altid brug for at være lige der mellem det midterste og det i siden og det har især betydning ved macro som jeg bruger meget tid på.

Herudover har 7D nogle andre fokuseringsmuligheder end 60D bl.a. spot af, af punkudvidelse, valg af fokuspunkter i grupper, prøver at læse om det på canon hjemmeside, der er kun kr. 3000 forskel i pris og du vil garanteret sætte pris på de ekstra faciliterer til action billeder. (og så er der jo 2x processor i 7D)

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Redigeret af tacora
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg er jo lidt langsom... Plus at mit internet jo skal ha' tid til at hoppe af og på et par gange før jeg kan oploade det jeg har skrevet! :evil:

 

 

 

Ja der var søreme også stor forskel fra 400D til 40D..! Og selv om jeg lærte at fotografere hurtige hunde med et 350D, og blev ok god til det rent tekniske, så kunne jeg bare slet ikke finde ud af det med Karinas 400D... Meeen, det kan altså også være noget galt med kameraet...

 

jeg startede faktisk også min digitale karriere med EOS350 og var længe godt tilfreds; men man kan godt mærke forskel på byggekvaliteten fra xxx serien til xx og igen fra xx til x serien.

Der er jo forskel på processorerne i de to modeller, 40D er jo en kraftigere processor og i har måske heller ikke brugt samme indstillinger på de to kameraer.

 

:vinken:venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg startede faktisk også min digitale karriere med EOS350 og var længe godt tilfreds; men man kan godt mærke forskel på byggekvaliteten fra xxx serien til xx og igen fra xx til x serien.

Der er jo forskel på processorerne i de to modeller, 40D er jo en kraftigere processor og i har måske heller ikke brugt samme indstillinger på de to kameraer.

 

:vinken:venlig hilsen Steen Stenild

 

Jo, da det store formål med foto-nørderiet var at finde ud af Karinas problemer, havde vi hele tiden de samme indstillinger på begge kameraer. Vi prøvede også begge objektiver på begge kameraer - og prøvede også med hinandens huse. Og uanset hvad vi gjorde, så ville Karinas kamera ikke fokusere ordentligt på de løbende hunde - uanset objektiv og fotograf. Portrætbillederne blev til gengæld skarpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

60D er et super kamera. Grunden til jeg opgraderede til 7D var mest på grund af autofokussystemet som har 19 AF punkter. Jeg har tidligere i analogtiden arbejdet med EOS3 som havde 45 fokuspunkter så da jeg gik digital (først med EOS350 og senere 40D) gik jeg ned på 9 punkter hvilket altid har iriteret mig. Man har altid brug for at være lige der mellem det midterste og det i siden og det har især betydning ved macro som jeg bruger meget tid på.

Herudover har 7D nogle andre fokuseringsmuligheder end 60D bl.a. spot af, af punkudvidelse, valg af fokuspunkter i grupper, prøver at læse om det på canon hjemmeside, der er kun kr. 3000 forskel i pris og du vil garanteret sætte pris på de ekstra faciliterer til action billeder. (og så er der jo 2x processor i 7D)

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

 

Hvor mange fps ta'r 7D'eren egentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg skulle overveje at skifte kamerahus...? Jeg har nemlig det samme som Karina og har også svært ved at fokusere på Pajko, når han løber... Dog er mit objektiv ikke helt så godt... :hmm:

 

Objektivet har stor betydning; men meget handler jo om at holde det punkt kameraet fokuserer på præcis der hvor man gerne vil have fokus. Derudover handler det også om at arbejde på en lukkertid som helst er det dobbelte af brændvidden for at undgå rystede optagelser.

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Objektivet har stor betydning; men meget handler jo om at holde det punkt kameraet fokuserer på præcis der hvor man gerne vil have fokus. Derudover handler det også om at arbejde på en lukkertid som helst er det dobbelte af brændvidden for at undgå rystede optagelser.

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

 

Ja, og det skal jeg også øve mig mere i :genert: Men det kunne jo være en grund til at ønske sig penge i fødselsdagsgave til nyt kamerahus :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ca. 8 i høj, jeg bruger den aldrig, min står konstant på kontinuerlig lav som vist er ca. 3,5

 

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

 

Okay, det er jo betydeligt mere end det gamle 5D... Jeg har slet ikke fulgt med efter at jeg fik det 40D, for så var det sandelig ikke råd til nyt kamera sådan med det første! :lol: Fps er ét af de bigtigere kriterier for mig, da jeg jo er agilitynørd, og det var en stor forskel da jeg skiftede fra 350D - pludselig kunne jeg få en hel serie billeder fra afsæt til landning, over et spring. Og det er jo ret interessant at se sin agilityhund på stillbilleder, kontra videofilm - man ser pludselig nogle helt andre ting... Jeg har holdt en lang fotopause, ved ikke selv hvorfor, men jeg har bare ikke rigtig haft lysten. Så det var helt dejligt at ta' ud med Karina forleden, og bare nørde lidt sådan i al stilhed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, det er jo betydeligt mere end det gamle 5D... Jeg har slet ikke fulgt med efter at jeg fik det 40D, for så var det sandelig ikke råd til nyt kamera sådan med det første! :lol: Fps er ét af de bigtigere kriterier for mig, da jeg jo er agilitynørd, og det var en stor forskel da jeg skiftede fra 350D - pludselig kunne jeg få en hel serie billeder fra afsæt til landning, over et spring. Og det er jo ret interessant at se sin agilityhund på stillbilleder, kontra videofilm - man ser pludselig nogle helt andre ting... Jeg har holdt en lang fotopause, ved ikke selv hvorfor, men jeg har bare ikke rigtig haft lysten. Så det var helt dejligt at ta' ud med Karina forleden, og bare nørde lidt sådan i al stilhed...

 

Så stemmer jeg for at vi snart kommer af sted igen, selvom jeg engentlig ikke gider bruge mit lille lorteplastikkamera med mit alt for tunge proffe objektiv.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, det er jo betydeligt mere end det gamle 5D... Jeg har slet ikke fulgt med efter at jeg fik det 40D, for så var det sandelig ikke råd til nyt kamera sådan med det første! :lol: Fps er ét af de bigtigere kriterier for mig, da jeg jo er agilitynørd, og det var en stor forskel da jeg skiftede fra 350D - pludselig kunne jeg få en hel serie billeder fra afsæt til landning, over et spring. Og det er jo ret interessant at se sin agilityhund på stillbilleder, kontra videofilm - man ser pludselig nogle helt andre ting... Jeg har holdt en lang fotopause, ved ikke selv hvorfor, men jeg har bare ikke rigtig haft lysten. Så det var helt dejligt at ta' ud med Karina forleden, og bare nørde lidt sådan i al stilhed...

 

Det kan jeg fint følge og så har 7D så mange andre fede funktioner især omkring fokuseringen.

 

:vinken:Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg havde det på samme måde, da jeg skiftede fra 350D til 40D - det var jo noget helt andet. På et tidspunkt har man nok lært sit "begynderkamera" at kende fra A til Z, og er parat til noget "lidt mere". Så har man nok også fundet ud af hvad man mangler, og ved lidt mere hvad man skal kigge efter. For mit vedkommende manglede jeg f.eks. rigtig meget fps, og det var ret oplagt at det var et 40D jeg skulle ha'. Og det har jeg aldrig fortrudt, jeg knuselsker mit 40D! Lige nu har jeg ikke andre ønsker, jeg har haft en længere pause fra foto, har lissom bare mistet lysten lidt. Men når jeg en gang imellem ta'r kameraet frem, så er jeg stadig vildt glad for det... :hjerte: Vil ikke ha' FF, større eller hurtigere - 40D passer mig og mit brug perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg havde det på samme måde, da jeg skiftede fra 350D til 40D - det var jo noget helt andet. På et tidspunkt har man nok lært sit "begynderkamera" at kende fra A til Z, og er parat til noget "lidt mere". Så har man nok også fundet ud af hvad man mangler, og ved lidt mere hvad man skal kigge efter. For mit vedkommende manglede jeg f.eks. rigtig meget fps, og det var ret oplagt at det var et 40D jeg skulle ha'. Og det har jeg aldrig fortrudt, jeg knuselsker mit 40D! Lige nu har jeg ikke andre ønsker, jeg har haft en længere pause fra foto, har lissom bare mistet lysten lidt. Men når jeg en gang imellem ta'r kameraet frem, så er jeg stadig vildt glad for det... :hjerte: Vil ikke ha' FF, større eller hurtigere - 40D passer mig og mit brug perfekt.

 

Og så mangler vi jo bare at få en fotonørdedag herovre på sjælland, hvor du liiige kommer susende over:engel:

 

Så no-go til køb i udlandet?

 

Ja, jeg ville ikke gøre det ihvertfald:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg skal nok sige til hvis jeg kommer over på djævle-øen... :lol:

 

:banan::banan::banan:

 

Pga. det liver for dyrt at sende frem og tilbage, hvis noget går i stykker? Eller?

 

Ja, og hvad nu hvis der sker noget med det på vej herover:genert: Nej, jeg har købt mine huse i forretninger og selv båret dem hjem:-D Det første i bil og det andet i tog (hvor jeg knapt turde åbne kassen før jeg kom hjem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan:

 

 

 

Ja, og hvad nu hvis der sker noget med det på vej herover:genert: Nej, jeg har købt mine huse i forretninger og selv båret dem hjem:-D Det første i bil og det andet i tog (hvor jeg knapt turde åbne kassen før jeg kom hjem:mrgreen:

 

Ja, okay.. Synes bare 10000 er vildt mange penge! Men der er jo heller ingen som siger det skal være dét kamera...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det også.. Jeg gav 7400 kr for mit D7000. Penge jeg var så heldig at få i fødselsdagsgave:-D

 

Nu vil jeg bare godt snart have et nyt objektiv:genert:

 

Jeg har også planer om at spare fødselsdagspengene sammen, men det kommer der ikke 10000 ud af :genert: Med mindre jeg har en rig onkel jeg ikke kender til.. Og jeg vil jo også gerne have et nyt objektiv.... :genert:

 

Ej, jeg må vente. Har jo lige købt ny computer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...