Hop til indhold

Kvinde overfaldet af hund i Aalborg,


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Sikke en skræmmende oplevese, stakkels kvinde. Man må håber de finder ejeren til hundene.

 

Ja, det må godt nok være en forfærdelig oplevelse, må håbe at hun stadigvæk kan bruge armen.

Tænkte bare på, at også dem med de "gode" hunde nu endnu engang bliver lagt for had, når sådant noget forfærdeligt noget sker. Det plejer som regel, at piske en stemning op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan godt blive enige om, at der nok er tale om en uansvarlig hundeejer, da de er observeret løbende rundt alene flere gange.

 

Men det er da udtalelser som denne der sætter muskelhundeejere i et dårligt lys : "Kvinden, der blev overfaldet, beskriver den store hund, som en kamphund i sorte og mørke farver." og det at medierne trykker det. For man har før hørt om fejlagtige anmeldelser af diverse muskelhunde - som sågar den ene gang jeg har hørt om, har vist sig at være en labradorhvalp:roll: Synes sq ikke det er særlig troværdigt, kan man ikke lige bestemme hva race man synes det er, så er det i mine øjne bedre at sige f.eks. den lignede en rottweiler eller en bulldog eller hva det nu måtte ligne. At slynge om sig med udtryk som kamphund og muskelhund i diverse medier (som jaja de søber det i sig og elsker det) er det, der er med til at skabe had mod ansvarlige hundeejere og deres gode hunde

:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan godt blive enige om, at der nok er tale om en uansvarlig hundeejer, da de er observeret løbende rundt alene flere gange.

 

Men det er da udtalelser som denne der sætter muskelhundeejere i et dårligt lys : "Kvinden, der blev overfaldet, beskriver den store hund, som en kamphund i sorte og mørke farver." og det at medierne trykker det. For man har før hørt om fejlagtige anmeldelser af diverse muskelhunde - som sågar den ene gang jeg har hørt om, har vist sig at være en labradorhvalp:roll: Synes sq ikke det er særlig troværdigt, kan man ikke lige bestemme hva race man synes det er, så er det i mine øjne bedre at sige f.eks. den lignede en rottweiler eller en bulldog eller hva det nu måtte ligne. At slynge om sig med udtryk som kamphund og muskelhund i diverse medier (som jaja de søber det i sig og elsker det) er det, der er med til at skabe had mod ansvarlige hundeejere og deres gode hunde

:cry:

 

 

Enig. Det er bare, at kaste benzin på bålet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan
Vi kan godt blive enige om, at der nok er tale om en uansvarlig hundeejer, da de er observeret løbende rundt alene flere gange.

 

Men det er da udtalelser som denne der sætter muskelhundeejere i et dårligt lys : "Kvinden, der blev overfaldet, beskriver den store hund, som en kamphund i sorte og mørke farver." og det at medierne trykker det. For man har før hørt om fejlagtige anmeldelser af diverse muskelhunde - som sågar den ene gang jeg har hørt om, har vist sig at være en labradorhvalp:roll: Synes sq ikke det er særlig troværdigt, kan man ikke lige bestemme hva race man synes det er, så er det i mine øjne bedre at sige f.eks. den lignede en rottweiler eller en bulldog eller hva det nu måtte ligne. At slynge om sig med udtryk som kamphund og muskelhund i diverse medier (som jaja de søber det i sig og elsker det) er det, der er med til at skabe had mod ansvarlige hundeejere og deres gode hunde

:cry:

 

Medierne citerer det, fordi muskelhunde/kamphunde stadig er et "varmt emne". Og fordi " stor kamphund i sorte og mørke farver" bare lyder mere dramatisk end "stor hund i sorte og mørke farver". Der ud over er de selvfølgelig nødt til at videregive det nøjagtige signalement af hunden, som er givet af kvinden og/eller hendes kæreste, hvis nogen skal gøre sig håb om, at dyret bliver fundet. Umiddelbart tror jeg dog, det er usandsynligt, at hunden bag overfaldet bliver fundet. Ejer melder sig nok næppe, når han eller hun ser på sin hund og opdager, at pågældende hund svarer til signalementet... og sandsynligheden for, at nogen præcis "kender" hunden og ved, hvor den bor, er nok ret lille. "Stor kamphund i sorte og mørke farver" er jo faktisk et ret vidt begreb. For kommer udtalelsen fra en person med meget begrænset forstand på hunde og hunderacer, ja så kan det jo praktisk taget være alt fra en rottweiler til en decideret muskelhund. Hvis en hund kom farende og bed mig i armen, er jeg - som efterhånden har tilegnet mig nogen viden om hunderacer i forbindelse med, at jeg selv skal have hund - ikke engang sikker på, jeg ville kunne racebestemme hunden. Og ja, så virker "kamphund" måske umiddelbart som det mest logiske, fordi det er sådan nogle, folk er mest bange for?

 

Jeg kan dog godt forstå, at folk i området er blevet utrygge, men man kan håbe på, at hundens ejer er så bange for at blive opdaget, at vedkommende holder sin hund lukket forsvarlig inde fra nu af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan godt blive enige om, at der nok er tale om en uansvarlig hundeejer, da de er observeret løbende rundt alene flere gange.

 

Men det er da udtalelser som denne der sætter muskelhundeejere i et dårligt lys : "Kvinden, der blev overfaldet, beskriver den store hund, som en kamphund i sorte og mørke farver." og det at medierne trykker det. For man har før hørt om fejlagtige anmeldelser af diverse muskelhunde - som sågar den ene gang jeg har hørt om, har vist sig at være en labradorhvalp:roll: Synes sq ikke det er særlig troværdigt, kan man ikke lige bestemme hva race man synes det er, så er det i mine øjne bedre at sige f.eks. den lignede en rottweiler eller en bulldog eller hva det nu måtte ligne. At slynge om sig med udtryk som kamphund og muskelhund i diverse medier (som jaja de søber det i sig og elsker det) er det, der er med til at skabe had mod ansvarlige hundeejere og deres gode hunde:cry:

Rottweilere og bulldogs er nu ellers også gode hunde. :slem::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...