Hop til indhold

Hvor finder jeg en avler?


Gæst lone hansen
 Share

Recommended Posts

Gæst Michael Hanson
:shock:

 

Det lugter godt nok langt væk af.. Ja, snyd og humbug :genert:

 

Men som de andre siger, skal I i hvert fald være opmærksom på at han kommer til at fælde, hvilket ikke vil harmonere med din kærestes allergi.. Men han er virkelig sød, det bare synd de sælger ham under falske forudsætninger - det kan da næsten kun ende galt :???:

Ja jeg har skrevet og spurgt angående allergi og om den er korthåret. Det gjorde jeg allerede dne dag nogle var så søde at henvise til lions of denmark-homepage. Jeg sendte dem også et link..Men nu svarer de mig overhovet ikke mere.
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg har skrevet og spurgt angående allergi og om den er korthåret. Det gjorde jeg allerede dne dag nogle var så søde at henvise til lions of denmark-homepage. Jeg sendte dem også et link..Men nu svarer de mig overhovet ikke mere.

 

De bryder sig nok ikke om at blive konfronteret :genert: Og de ved godt at den er korthåret, dog tyder det meget på at de ikke vil stå ved det.. Hvilket er rigtig uheldigt.. Stod de ved at den var korthåret, så kunne den komme ud til en familie der gerne ville have den og hvor ingen havde allergi.. Men mange vælger jo bl.a. löwchen racen fordi den er allergivenlig.. Så hvis man sælger en korthårs löwchen til en allergiker, så bliver hunden jo nok omplaceret enormt hurtigt..

Det jo synd for både køber og hund.. Hunden har ikke gjort noget galt, og køber er nok rigtig ked af at skulle af med den hund..

 

Ja, jeg synes altså det er rigtig rigtig forkert og usmageligt af dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej han er nemlig nuttet. Men small lions vil ikke svare på om han er korthåret. Men hun har skrevet til mig at jeg ikke må videresende billederne til en anden.

Jeg er virkelig forbavset og forstår intet

 

Det er altså snyd og humbuk, hvis en opdrætter vil sælge dig en hund som ikke 100% sikkert er langhåret, ikke fældende,særligt når de ved at der allergi på spil:evil:

Hvis du tager en chance og alligevel køber hunden, kan det både på kort og lang sigt forværre din kærrste´s allergi, og der med ødelægge jeres chance for at have hund:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Har i betalt depositum e.l. ? Hvis i har, ville jeg kontakte opdrætter og bede om at få beløbet retur (opdrætter kan jo ikke levere den lovede "vare"). Hvis opdrætter ikke svarer eller nægter, så kontakt forbrugerklagenævnet. de kan hjælpe jer når der er tale om en reg opdrætter.

Hvis der ikke er betalt noget, ville jeg blot meddele opdrætter at i ikke ønsker hvalpen alligevel, og så finde en anden opdrætter.

 

Hvis ikke der var allergi med i billedet, og såfremt i ikke ønsker at udstille osv, ville det jo ikke betyde så meget at hun den er korthåret. MEN opdrætter lader jo til at være uærlig omkring sit opdræt og hvad h*n sælger, og sådan et sted ville jeg ikke turde købe hvalp.

 

Så selvom hvalpen garanteret er skøn, så ville jeg altså finde et andet og bedre sted (og være opmærksom på at selvom i finder en langhåret, er det ikke en garanti for at kæresten tåler den -så tilbring nogen timer i selskab med racen, inden i køber en, hvis i ikke allerede har gjort det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michael Hanson

Vi har ikke betalt depositum endnu.

Men vi er så meget i tvivl. Nu har jeg hørt fra Hannah, en uge efter jeg har skrevet til hende (og jeg har opdaget at hun videresender alt til en Lena).

Men jeg skrev "Han ser korthåret ud, og vi har hørt de korthårede fælder. Hvis det er tilfældet vil vi hellere vente til næste kul" Hannah har svaret " Lad os lave en aftale så I kan se ham. Hvad med i weekenden?" .. Betyder det så at han er som han skal være og ikke fælder?

 

Hvis vi besøger ham så falder vi først for ham. Og hvis han så fælder og min kone ikke kan tåle ham så er vi da på skideren?

 

Måske skal jeg bare ringe og sige nej tak?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er fuldstændigt enig, i skal vente, til i kan få en hvalp uden pelsfejl, særligt når der er allergi involveret. men jeg kan da godt forstå, at i føler jer lidt på herrens mark, når i ikke får et klart svar. det var sådan set det mindste de kunne give jer. som vistnok sagt før, hvis din kone vil have hovedet i en löwchen, og se om hun tåler dem, lægger jeg gerne hund til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke betalt depositum endnu.

Men vi er så meget i tvivl. Nu har jeg hørt fra Hannah, en uge efter jeg har skrevet til hende (og jeg har opdaget at hun videresender alt til en Lena).

Men jeg skrev "Han ser korthåret ud, og vi har hørt de korthårede fælder. Hvis det er tilfældet vil vi hellere vente til næste kul" Hannah har svaret " Lad os lave en aftale så I kan se ham. Hvad med i weekenden?" .. Betyder det så at han er som han skal være og ikke fælder?

 

Hvis vi besøger ham så falder vi først for ham. Og hvis han så fælder og min kone ikke kan tåle ham så er vi da på skideren?

 

Måske skal jeg bare ringe og sige nej tak?

 

Forstår ikke helt hvorfor du bliver ved med at være i tvivl? Alle med kendskab til Löwchen herinde (incl. DK's største opdrætter af Löwchen) har skrevet at han ser ud til at være korthåret, og du synes jo også selv at Hannah og co. reagerer lidt mærkeligt, når du fortæller dem at du har hørt han bliver korthåret... Det i sig selv giver vel et dårligt billede af opdrætteren? Sådan ville jeg da personligt have det, og derfor ikke købe hvalp der... Heller ikke selv om I så kommer på besøg og ser hvor dejlig hvalpen er, ja alle hvalpe er dejlige, men det handler da også om, at man har tillid til opdrætter? Som så mange andre har skrevet ja, han fælder når han er korthåret og derfor ikke allergivenlig, det er jo så op til jer selv om I vil stole på Hannah og co., men hvor ville det være synd for både jer og hvalpen hvis I får en korthåret hvalp som I bliver nødt til at omplacere efter kort tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke betalt depositum endnu.

Men vi er så meget i tvivl. Nu har jeg hørt fra Hannah, en uge efter jeg har skrevet til hende (og jeg har opdaget at hun videresender alt til en Lena).

Men jeg skrev "Han ser korthåret ud, og vi har hørt de korthårede fælder. Hvis det er tilfældet vil vi hellere vente til næste kul" Hannah har svaret " Lad os lave en aftale så I kan se ham. Hvad med i weekenden?" .. Betyder det så at han er som han skal være og ikke fælder?

 

Hvis vi besøger ham så falder vi først for ham. Og hvis han så fælder og min kone ikke kan tåle ham så er vi da på skideren?

 

Måske skal jeg bare ringe og sige nej tak?

 

Hør lige..... at købe hvalp indebærer efter min mening et tillidsforhold mellem opdrætter og hvalpekunde.

Der er helt tydeligt ikke tillid mellem jer og opdrætteren og det er rigelig grund til ikke at hente denne hvalp eller nogen anden fra den opdrætter.

Man SKAL som hvalpekunde føle sig tryg ved sin opdrætter og ikke føle behov for at alle informationer der kommer derfra lige skal dobbelttjekkes.

 

Som hvalpekunde må man indimellem huske sig selv på at ingen hvalp er den sidste eller eneste af sin slags. Man skal IKKE gå på kompromis når man er ude for at købe familiens bedste ven de næste 10 år. Det er aldrig en dårlig ide at udsætte et hvalpekøb hvis ikke man føler sig fuldstændig sikker, den sidste hvalp er bestemt ikke produceret, så den rigtige skal nok dukke op :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michael Hanson

Søster lagkage - tak :-)

 

Findus - Også tak til dig. Du har rigtig meget ret.

 

Hopsa - Og tusind tak til dig. Du har fuldstændig ret! Sådan har vi bare ikke tænkt tror jeg. Selvfølgelig skal vi ikke have hvalpe derfra. .Tak for at åbne vores øjne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...