Hop til indhold

Hvor finder jeg en avler?


Gæst lone hansen
 Share

Recommended Posts

Gæst lone hansen

Hej

Jeg har mødt den mest nuttede korthårede løvchen, men jeg kan ikke huske hvor damen havde købt den.

Er der nogen der kender en som avler dem?

 

De bedste vuf hilsner fra Lone

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så vidt jeg har forstået er den korthårede en "fejl", der sommetider opstår spontant i et kuld. Ikke alle opdrættere vil indrømme at de har dem, så korthårede hvalpe hos disse opdrættere bliver nok bare stille og roligt kørt til dyrlægen, og kommer ikke hjem igen.

 

Din bedste chance er nok at henvende dig til forskellige opdrættere, og melde dig som interesseret køber til en korthåret hvalp. Jeg vil anbefale dig at starte hos Lions of Denmark. Det er en opdrætter, der er 100% ærlig om sin avl.

Ny side 0

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre siger har de korthårede en skønhedsfejl, de kommer ikke ofte og det er ikke alle der er åbne omkring det. Som nogle nævner har LoD været åbne om det og King of Lions har også.. Men ellers så er der ham her til omplacering inde fra guloggratis. Korthåret Löwchen :)Löwchen sælges - Löwchen - GulogGratis.dk

 

Du finder ikke nogen der avler efter specifikt de korthårede.. Når man avler hunde, går avlere efter at forbedre racen, og derfor avler man ikke på hunde med "fejl", ej heller for at fremprovokere fejl.. Men det forekommer og er ikke noget man kan gardere sig imod. Heldigvis er det kun en skønhedsfejl og ikke noget der påvirker hundens sind, så derfor er det dejligt, at de opdrættere der er åbne omkring det, sælger hunden så den har en chance i livet, for at leve som enhver anden familiehund:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal være opmærksom på at den korthårede fælder, så den er ikke allergivenlig sådan som den langhårede er:-)

 

Du kan prøve at kontakte kennel Small Lions. De har 1 måske 2 korthårede lige nu. Men jeg ved ikke om de er solgt. Begge er Black/tan.

Temperamentet er som på alle andre løver. Farven på en korthåret holder dog og fader ikke som på de langhårede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lone hansen

Tak for jeres svar alle sammen. Jeg prøver med det samme at kontakte lions of denmark og small lions.

Den kunne jo godt blive klippet men den kommer jo ikke til at ligne den korthårede jeg så. Den var lys, næsten hvid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak igen alle sammen... Jeg tror jeg er forelsket :lun:

 

Her er lidt billeder af Dolly og hendes søster...

 

[ATTACH=CONFIG]69991[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69992[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69993[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69994[/ATTACH]

 

søøøøød! er hun fra small lions? hvem er hendes forældre? korthårsløver er virkelig, virkelig smukke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke lige den kombi du mente eller hvad? :D

 

Rigtig fine hvalpe :lun:

Tjoh.. Vi havde snakket om hvem de skulle passe på med at parre.. Uanset hvilken en af teorierne der passer (hvis nogen af dem passer altså). Så vil stort set alle deres hunde teoretisk give korthåret på et eller andet tidspunkt. De blev købt som familiehunde, og de ville ikke opdrætte. Det var først senere at de gerne ville lave et enkelt kuld.

 

Jeg troede faktisk at de måske havde været så hm... at parre Lions of Denmark Able to Win.. Hun er fra et kuld med 2 korthårede (Arthur/Able to Fly, og Viggo, Able to Blow).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lone hansen

Nu har jeg snakket med avleren igen.. og Dolly er ikke korthåret. Pelsen vokser bare lidt langsomt på hende. Hun fælder heller ikke.

Hun har stambog i Dansk Racehunde Union. En rigtig fin stamtavle og hun vejer over et kilo nu. Hun ville veje hende i morgen og skrive hvad hun vejer.dollyny5.jpg

dollyny4.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...