Hop til indhold

Rally-Mix, nogen der har hørt om det?


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Jeg har været på hundekursus i Sverige denne weekend, sammen med et par (surprice) svenskere.

De fortalte at de forsøgte at starte en ny sport op, Rally-mix.

 

Det skulle være en blanding af freestyle, rally og agility. Det er vist nok opbygget som en rallybane, men med forskellige freestyle og agility momenter på banen.

 

Jeg kan ikke rigtig finde andet om det end denne side RallyMix®? | RallyMix

Tænker at det lyder meget sjovt, men har lidt svært ved at forestille mig hvordan det adskiller sig fra Rally (der er jo også i de højere klasser momenter af agility og freestyle). Nogen der har hørt om det, evt kender til nogle regler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det lød lidt spændende. Den eneste væsentlige forskel jeg lige kan se, er at der er skilte hvor du skal belønne din hund. Hvordan det vurderes aner jeg ikke?

 

På hende der var med på kursus lød det som noget ikke helt ukendt i Skåne. Når jeg læser om det ser det mere ud som nogen regler nogen har fundet på og som du kun kan få at vide hvis du betaler nogle penge på et kursus hos dem der har fundet på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.
Synes det lød lidt spændende. Den eneste væsentlige forskel jeg lige kan se, er at der er skilte hvor du skal belønne din hund. Hvordan det vurderes aner jeg ikke?

 

På hende der var med på kursus lød det som noget ikke helt ukendt i Skåne. Når jeg læser om det ser det mere ud som nogen regler nogen har fundet på og som du kun kan få at vide hvis du betaler nogle penge på et kursus hos dem der har fundet på det...

 

Hvor snedigt af dem. Selvfølgelig vil de have penge. Typisk:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om det - eller rettere prøvet det, bare uden agility tingene ( ved ikke lige om det var det samme)

 

Jeg gik i sommer på trick kursus hos Sofie.

 

Kate var med som hjælpetræner og havde lavet en bane som hun kaldte rally-dancing..........eller sådan nowet lignende :-D

 

Banen var stillet op som en rallybane, men skiltene var en blanding af rally øvelser og tricks.

 

På hvert skilt stod der hvad man skulle lave og hvordan du kom fra det ene skilt til det andet.

 

Det kunne fx. være at man skulle lave sit, gå rundt om hunden og så på vejen til det næste skilt skulle man så lave to twist på vejen.

 

Ved nogle af skiltene, lå der også rekvisitter fx. en hulahop ring, en stok e.l., som man skulle bruge til en bestemt øvelse.

 

Det var rigtig sjovt og jeg kunne godt tænke mig at prøve det igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om det - eller rettere prøvet det, bare uden agility tingene ( ved ikke lige om det var det samme)

 

Jeg gik i sommer på trick kursus hos Sofie.

 

Kate var med som hjælpetræner og havde lavet en bane som hun kaldte rally-dancing..........eller sådan nowet lignende :-D

 

Banen var stillet op som en rallybane, men skiltene var en blanding af rally øvelser og tricks.

 

På hvert skilt stod der hvad man skulle lave og hvordan du kom fra det ene skilt til det andet.

 

Det kunne fx. være at man skulle lave sit, gå rundt om hunden og så på vejen til det næste skilt skulle man så lave to twist på vejen.

 

Ved nogle af skiltene, lå der også rekvisitter fx. en hulahop ring, en stok e.l., som man skulle bruge til en bestemt øvelse.

 

Det var rigtig sjovt og jeg kunne godt tænke mig at prøve det igen.

 

Det er nok ikke helt det samme. Det, I lavede på Sofies kursus, er Kates selvopfundne leg, som hun fandt på for et par år siden til dogdancing. Jeg tror ikke, at hun nogensinde har hørt om rallymix. Men det kan selvfølgelig godt være, at det minder lidt om hinanden. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.
I følge hjemmesiden koster det 800.- i sek. = 654.- i dkk. (i dag)

 

Så kommer der lige noget brændstof og færgebillet oveni, men det er sådan nogenlunde til at overkomme :-D

 

Men det ligger da temmelig langt inde i landet, så vidt jeg kan se.

Men det fede er jo, at hunden efter jan.´12 ikke længere skal have rabies vaccination eller ormekur (tror jeg nok)

Hvad med en svensk rally-prøve? det kunne da også være hyggeligt og sjovt

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det ligger da temmelig langt inde i landet, så vidt jeg kan se.

Men det fede er jo, at hunden efter jan.´12 ikke længere skal have rabies vaccination eller ormekur (tror jeg nok)

Hvad med en svensk rally-prøve? det kunne da også være hyggeligt og sjovt

Som jeg har hørt det er det kun blodprøven, ikke vaccinen, du slipper for. Men det er også blodprøven der koster..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det ligger da temmelig langt inde i landet, så vidt jeg kan se.

Men det fede er jo, at hunden efter jan.´12 ikke længere skal have rabies vaccination eller ormekur (tror jeg nok)

Hvad med en svensk rally-prøve? det kunne da også være hyggeligt og sjovt

 

Ja, det ligger lidt inde i landet, men hvor langt ved jeg ikke.

 

Det var bare fordi det var det sted de tilbød et en dages kursus - de andre steder ser det ud til at det er hverdags træning, som man går til en gang om ugen.

Men det kan da være at de vil lave sådan et en dages kursus for en gang danskere - det ene sted lå nemlig i Helsingborg og et andet i Malmø.

 

Og ja, det kunne da være meget sjovt med en rallyprøve i Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...