Hop til indhold

Ny forskning om aggression


Umulia
 Share

Recommended Posts

http://abcnews.go.com/blogs/headlines/2011/11/walked-dogs-sex-age-leash-affect-aggression/

 

En tjekkisk undersøgelse med 1870 deltagende hunde viser at:

Hunde er mere tilbøjelige til at være aggressive når de er i snor end når de går frit.

Hunde der føres af mænd er mere aggressive end hunde, der føres af kvinder.

Hanhunde er mere aggressive end tæver.

Hunde er oftest aggressive overfor andre hunde, der er yngre end dem selv.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er aggressiv adfærd?

 

Præcis... Det er vigtigt med en definition så man ved hvad det er man diskuterer - eller undersøger. Hvilken definition vil du foreslå?

 

En del hundeejere tolker al knurren som aggressivitet og alm. legeadfærd ligesådan, men mon ikke man må gå ud fra at forskerne har haft stillet de rigtige spørgsmål eller selv set hundene i aktion?

 

Der jeg synes det bliver rigtig interessant er her: "Hunde der føres af mænd er mere aggressive end hunde, der føres af kvinder."

 

Ups, nu så jeg der var link til artiklen...

Redigeret af Ninjamor
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Er endnu ikke nået til at trykke på linket og selv få læst i artiklen, så håber på cheater's help... Er der undersøgt noget vedrørende aggressivitet og arvelighed? Det er et punkt, jeg vældig godt kunne tænke mig at blive klogere på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er endnu ikke nået til at trykke på linket og selv få læst i artiklen, så håber på cheater's help... Er der undersøgt noget vedrørende aggressivitet og arvelighed? Det er et punkt, jeg vældig godt kunne tænke mig at blive klogere på!

 

Intet om arvelighed i artikelen.

 

Artiklen bygger på observationer af et antal hunde forskellige offentlige steder og så vidt jeg kan se er eneste info hundenes alder, køn samt kønnet på ledsageren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...