Hop til indhold

Lille Cookie har gigt :(


Potemis
 Share

Recommended Posts

Det vigtigste er altså vægten........:shock:

Slut med at trøstespise/fodre, og slut med at liiige få lidt ekstra fordi det er week-end/jul/ påske eller hvad ved jeg:vedikke:.

Der er kun én måde at tabe sig på, og det er ved at spise mad med færre kalorier end man har brug for.

Hunde kan tabe sig ret hurtigt. Og de tåler det bedre end mennesker. Rovdyr er jo nærmest skabt til magre perioder og fede perioder.

 

Jeg oplevede, at Silke tabte sig meget, da hun blev mistænkt for at have allergi. Hun måtte kun få én proteinkilde og én kulhydrat kilde. Og det skulle være noget, hun ikke havde fået før.

 

Nå, men hun fik så hjort og kartoffel. Og senere fik hun kogte gulerødder.

 

Hjortekød er meget magert og kartofler og kogte gulerødder er heller ikke ligefrem fedende.

Silke vejede 31 kg ved start, og var lige nede og røre de 26 kg -2 mdr senere.

Hun har aldrig været for tyk, så det var lidt af et chock at følge vægtens nedtur.

 

----Da hun vejede 31 kg, haltede hun, fordi en gang borreliose havde ødelagt hendes albuer. Den halten forsvandt med de 5 kilo. Til trods for at jeg var nødt til at droppe kosttilskuddene i en periode på grund af allergi-symptomer.

I dag vejer hun lige omkring 27 kg. Halter ikke. Svømmer ikke engang (af andre årsager) og sulter bestemt heller ikke.

Nu får hun råt svinekød. Enten koteletter eller stegeflæsk. Lidt hjort (kølle) får hun stadig. Og så får hun masser af gulerødder. Både kogte mosede i maden, og rå stænger som snack.

Snack er også: rå grisehaler eller ribben fra koteletterne eller stegeflæsken. --Mange hunde får forstoppelse af griseben. Gulerødder modvirker forstoppelse.

 

--Kosttilskud: Glucosaminsulfat, chondroitinsulfat og MSM, -fra Vital horse-hjemmesiden. Og Viacutan (speciel olie)fra dyrlægen.

Og så får hun en tsk. stødt ingefær hver dag, fordi ingefær faktisk har en smertestillende effekt, siges der. Og det skader i hvert fald ikke.

--Silke får ingen medicin for sine dårlige forben. Og heller ingen medicin imod den allergi hun måske har.

 

---Hvis man har en hund med vægt- og ledproblemer, så er første trin altså ganske enkelt: Halver kosten og erstat den med mosede kogte gulerødder. Det er nemt og det koster næsten ingenting ekstra. Og hunden sulter ikke.

(Gulerødder virker også for mennesker;-))

Derudover kan man så overveje, hvor meget man vil gøre ud af kosttilskuddene. De findes i mange prisklasser. Og forhandlerne mener jo alle, at lige netop DERES produkt er det mest uundværlige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar Birgitta, jeg er godt klar over alt det der om hvordan vægttab fungerer :) Jeg havde en spiseforstyrrelse i 7 år, så alt det med kalorieindtag og motion og hvad der er godt og skidt det ved jeg. Det blev bare pludselig svært at håndtere det hele da jeg blev erklæret rask. Og så kan jeg ikke tåle gulerødder og Cookie kan ikke lide dem :D

Men jeg har købt et blomkål til hende, som lige skal koges i aften og køles ned. Det ved jeg nemlig at hun er vild med! Og så der heller ingen risiko for at hun overæder sit nye foder, hun snusede lidt til det imorges og gik over og lagde sig. Hun får ikke rå-fodring, vi har overvejet det flere gange, men har besluttet at holde os til tørkost.

 

Vi var iøvrigt på stranden igår, jeg tænkte det var rart med lidt blødt underlag. Og jeg skal da lige love for at der var krudt i hundemåsen! Hun fræsede frem og tilbage, hentede pinde, rullede sig i tang og rendte rundt med et kæmpe grin på hele tiden. Vi kaster i øvrigt ikke pinde til hende, hun løber bare ud og fisker dem op når de ligger i vandet. Og idag har hun også haft fuld fart på. Det er nok de smertestillende der virker, men jeg håber sørme det fortsætter sådan her :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Dejligt :blink:

Skal man ikke passe på med at give kål til hunde, eller er det bare mig?

 

Hmmm.. har faktisk aldrig tænkt over det. Tror Berta har fået lidt blomkål i sådan en frossen grøntsagsmiks, men der er mængden jo ret begrænset. VI giver mest gulerøder, eller lidt banan, æble eller alm. grøntsagsmix - primært den med rodfrugter. Vil lige google det med kål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...