Hop til indhold

Dobbeltpels?


Tine1
 Share

Recommended Posts

Det der er helt 100 % sikkert dobbeltpels.. Men falder den af? Du skal kunne rede den af men den burde ikke falde af..medmindre det med løbetid jeg sagde... Hvis du lader det pels der sidde på kammen og reder igen så burde modstanden fra den afredte pels gøre at du kan få rigtig meget af

 

Den falder af ja... men der er jo heller ikke noget lang pels, det kan holde sig fast i, så måske er det pga. hvalpeklipningen, at hun fælder sådan. Jeg har hår overalt..!! Og går og nyser, hver gang jeg får et hår i næsen..

 

Ja prøv at spørge hende. Selvom hun sikkert siger du skal give ham olie.

Haha... ja det gør hun sgu nok... Jeg forbereder mig på det værste..!! eller det bedste er det vel nærmest...

 

Ja seriøst jeg aner ikke hvad det ligner.. Men forfærdeligt ser det ud...

Jeg skal nok kigge nærmere på begge 2 når jeg kommer derover..

Ja det ser lidt tosset ud - det ligner lidt sådan en krave, når han kigger op... Det ville være super fedt, hvis du kunne mærke og rådgive lidt en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Karten ser ligesådan ud herhjemme, som din kam gør på billedet, når jeg børster Boris i disse dage, fordi han er ved at tabe dobbeltpelsen. Jeg blev også bare så frustreret i foråret,ordi jeg aldrig havde prøvet det med Dexter. Men pludselig havde jeg en lille filter-bombe. Boris har en finere pels end Dexter, men til gengæld har han meget mere dobbeltpels/fælder han meget mere 2 gange årligt. Jeg oplever det bare som at han filtrer meget.Boris er jo langhåret. Gad vide om det er fordi elly er korthåret, at du mere ser hårene falde af, end jeg gør. Altså fordi Boris hår, som løsner sig bliver fanget af hans lange pels som sidder fast på ham, inden den falder helt af ham...?Jeg har så ikke haft problemer med det fælden og filtren i ca 1/2 år og nu kom det så igen for en uges tid siden, så det er heldigvis slet ikke hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karten ser ligesådan ud herhjemme, som din kam gør på billedet, når jeg børster Boris i disse dage, fordi han er ved at tabe dobbeltpelsen. Jeg blev også bare så frustreret i foråret,ordi jeg aldrig havde prøvet det med Dexter. Men pludselig havde jeg en lille filter-bombe. Boris har en finere pels end Dexter, men til gengæld har han meget mere dobbeltpels/fælder han meget mere 2 gange årligt. Jeg oplever det bare som at han filtrer meget.Boris er jo langhåret. Gad vide om det er fordi elly er korthåret, at du mere ser hårene falde af, end jeg gør. Altså fordi Boris hår, som løsner sig bliver fanget af hans lange pels som sidder fast på ham, inden den falder helt af ham...?Jeg har så ikke haft problemer med det fælden og filtren i ca 1/2 år og nu kom det så igen for en uges tid siden, så det er heldigvis slet ikke hele tiden.

Sjovt - jeg har lige skrevet den samme teori i indlægget lige over... Så må det jo være rigtigt..!!!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg har haft i kort klip har ikke fældet så den tror jeg sq ikke på hahaha mine fælder ikke..Der hænger ikke noget i den lange pels, men der kan kartes af

 

Pokkers - troede lige at vi var kloge...

 

Som sagt har hun smidt hår hele tiden, hvor jeg i starten tænkte det var pga. Bellas tænder... Måske er det bare pga. løbetiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: det må du altså lige vise ved lejlighed! synes ikke rigtigt, at jeg kan rede noget af ham. men ja, han er meget, meget blød, som et vaskeskind når han er nyklippet, og han filtrer som død og helvede :lol:

 

ps. jeg har mødt bimsen hos fox. hun har sådan noget glat, blank pels, helt anderledes end halfdans.

 

Bella har ingen pels ... hun er kortklippet og ligner et gedekid ^-^

 

Men da hun havde pels var det langt og uregerligt ... og voksede og voksede og voksede ... tror hun glemte at hun skulle slide det af ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...