Hop til indhold

opdrætteren der snød


Gæst bøvle
 Share

Recommended Posts

så vidt jeg ved har man ikke krav på at hvalpen er øremærket - tatoveret eller chippet før den er 4 mdr , så en 8 ugers hvalp behøver ikke være det og heller ikke være vaccineret / dyrlæge chekket. Hvis man vælger en hund uden stamtavle har man mig bekendt KUN den sikkerhed købeloven giver og ikke andet.

efter den nye hundelov skal hvalpen være mærket og registreret ved dansk hunde register før den fylder 8 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

så vidt jeg ved har man ikke krav på at hvalpen er øremærket - tatoveret eller chippet før den er 4 mdr , så en 8 ugers hvalp behøver ikke være det og heller ikke være vaccineret / dyrlæge chekket. Hvis man vælger en hund uden stamtavle har man mig bekendt KUN den sikkerhed købeloven giver og ikke andet.[/ jo som ivrige har skrevet er det ved lov, hvis man køber hos opdrætter
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er slet ikke tvivl om at det er svært at bevare det kølige overblik når man er ude for at se på hvalpe. Og det tror jeg ikke kun er tilfældet for førstegangskøbere. Men netop derfor er det også så vigtigt at gøre sit forarbejde hjemmefra, og evt. have en tjekliste med, så man husker det hele.

 

Da vi hentede Cicero huskede jeg godt nok at undersøge hvalpen på kryds og tværs, men jeg glemte til gengæld nogle andre ting i lykkerusen. Ved første besøg havde jeg meget travlt med at få sælger til at skrive en kvittering for depositum, men jeg glemte at betale :lol: Og ved afhentningen glemte jeg at få sundhedsbogen med hjem:stupid:

Heldigvis var Ciceros opdrættere ordentlige mennesker, og de sendte den med posten :5up:

Godt der er anstændig og ærlige mennesker til endnu, for i dette tilfælde, blev det lovet det blev udført til næste besøg, og det glemte det indtil vi kom hjem, men så har hun ikke ville tale med os siden, men min datter må betale lærepenge i dette tilfælde:???: vi var med datter ovre og vælge hvalpen, og talte om de vigtige ting, men opdrætter lovede som sagt at rette op på det, men da vores datter skulle hente den var det ikke udført, men hun kom fra det, da opdrætter snakkede om nogle andre ting hele tiden, så der skal vi ikke købe hund mere, og rygtet skal nok nå ud til omgivelserne, for hunden kunne blive så syg af dette, men sådan gik det heldigvis ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
:shock: nu fandt jeg en regning frem..4 hvalpe: Sundhedsundersøgt, sundhedsattest + pas. Den store nobivac vac, rabies, kennelhoste. chipmærkning incl chip til alle 4, ormekur (2 tuber banminth med hjem til små hvalpe), ormekur (milbamax til hvalpene) + 3 kg nyrefoder til Nomi = 1224 incl moms

 

Hvor har du dyrlæge??? (hvis man må være lidt nosy) :lun: eller får først rabat ved mellem 10 -20 løver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en hemmelighed hvor hunden er købt?

Her blir godt nok råbt højt uden at tage ansvar for egen handling, jeg syns det er ganske relevant at få at vide om der er tale om en registreret opdrætter med tavlehunde, eller om der er handlet hund et sted der kører efter devisen "du får hvad du betaler for".

 

Når jeg tænker på hvor svinsk nogle mennesker opfører sig ifm. hvalpeproduktion, så vil jeg påstå I er sluppet billigt her.

Hvalpen er ikke vaccineret - jamen herre gud da, det dør den jo ikke af og blir altså heller ikke syg bare ud af det blå ingenting.

Det eneste opdrætteren gør sig skyldig i er ikke at gøre det I havde fået opfattelsen af ville blive gjort.

 

Det er ihvertfald det indtryk jeg har fået ud af det skrevne.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville købe en hund med DKK - stambog , for DKK kan gå ind og " straffe " en opdrætter ved fks at udelukke vedkommende , og jeg tror det kan være temmelig ødelækkende for en opdrætter.

 

Det er vel kun hvis du har på skrift at hvalpen ville være vaccineret og den så ikke er det. Der er jo ikke nogen lov der siger at den SKAL være det, så ligesom i denne sag ville det blive påstand mod påstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tonen er ved at være noget jeg ikke gider rode mig ud i, sådan er jeg så jegmelder af her:blink: men man må ikke skrive opdrætters navn herinde, så kommer man i karantæne, derfor er hun ikke nævnt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tonen er ved at være noget jeg ikke gider rode mig ud i, sådan er jeg så jegmelder af her:blink: men man må ikke skrive opdrætters navn herinde, så kommer man i karantæne, derfor er hun ikke nævnt:mrgreen:

 

Jeg kan heller ikke se hvad vi andre får ud af at vide hvem det er :vedikke:

 

Men under alle onstændigheder håber jeg at din datter har fået en god hund alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke se hvad vi andre får ud af at vide hvem det er :vedikke:

 

Men under alle onstændigheder håber jeg at din datter har fået en god hund alligevel.

Tak umulia :blink: Ja hun var selvfølgelig bange for at hunden var blevet smittet med noget, da den jo har været herhjemme hvor der er tre hunde iforvejen, som førstegangs hundeejer, men vores er jo ,vaccineret men hu. Havde det i baghovedet i lang tid;-) men nu ser han ikke ud til fejle noget, heldigvis:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tonen er ved at være noget jeg ikke gider rode mig ud i, sådan er jeg så jegmelder af her:blink: men man må ikke skrive opdrætters navn herinde, så kommer man i karantæne, derfor er hun ikke nævnt:mrgreen:

 

Tonen?

Jeg mener det er kedeligt kun at høre een side af en historie og du skriver tydeligt at "så der skal vi ikke købe hund mere, og rygtet skal nok nå ud til omgivelserne".

 

Jeg interesserer mig ikke det mindste for om der er tale om Kurt eller Bente eller Kennel Høj eller Kennel Lav, men rådgivningen du kan få her er afhængig af den hele historie, ellers kan ingen tage stilling til noget. Samtidig sender det et afvigende signal at du ikke vil fortælle med hvilke intentioner hvalpen er købt. At jeg ikke med det samme vælger at hyle med i dit kor og derfor bliver anklaget for en bestemt tone, det bunder I at jeg får det indtryk af at denne hvalp er udvalgt efter økonomi og at det derfor til en vis grad er hos køber det grundlæggende ansvar ligger.

 

At man vil spare penge samtidig med at man vil ha' hele pakken, det hænger bare sjældent ret godt sammen. Men når man så ikke en gang vil stå ved egne valg, men vil hyle op om dårlig behandligt... ej helt ærligt....

 

Er omstændighederne anderledes, har din datter gjort et grundigt forarbejde, har valg at støtte et seriøst opdræt med DKK-tavle og har hun betalt ved kasse 1 - og har så alligevel fået den behandlig du beskriver, ja så kan du være sikker på at jeg i langt højere grad er på "jeres side", men igen, uden den hele historie er det jo ikke nemt...

Link til indlæg
Del på andre sites

En meget ærgelig historie :cry:

 

Men hvis hvalpen ikke har fået vac. og ormekur - så ville jeg godt nok se at komme afsted til dyrelægen med det samme og få hunden checket og givet en ormekur

Hvalpe kan dø af for mange orm :shock:

 

Hvis det er et sted med DKK eller anden stamtavle - så se at få dem meldt til den klub der har udsted stamtavlen - det er svineri :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...