Hop til indhold

Farvel..


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Så nærmer den dag sig, som jeg aldrig nogensinde havde troet skulle komme.. :megaked:

 

Som nogen herinde måske har læst, har jeg valgt at finde en ny familie til Sitto. Med min nye skole, vil hun skulle være alene 7-8½ time alle dage, og een dag om ugen endda 10-11 timer, når jeg så endelig kommer hjem, skal jeg også bruge tid på lektier. Dét vil jeg ikke byde hende.. :( og så er der også en anden, lidt mere personlig grund, men som jeg ikke vil skrive her.

 

Først havde jeg fundet en familie her i byen, som gerne ville have hende. Men Sitto reagere simpelthen for meget på lydene derhenne, til at det vil kunne gå mellem hendes lydfølsomme datter og Sitto - så de valgte at springe fra igen, men det var ikke nemt på dem, kunne jeg se. Hun havde allerede forelsket sig i Sitto for længe siden.. :lun:

 

Så satte jeg annoncer i på nettet - men een på et andet forum, skrev at hun gerne ville tage hunde ind og videreformidle dem, hvis man ikke kunne komme af med sin hund. Hun har i forvejen en hundepension. Jeg kontaktede hende, for det viste sig at hun bor i samme by som jeg, hun bor bare ude på landet - så ville hører om hun evt kendte nogle, som manglede en sød lille hund som Sitto. :-)

 

Det gør hun desværre ikke lige pt, men hun tilbød at tage Sitto og sørge for at finde et godt hjem til hende. Jeg var lidt skeptisk ved tanken, om at Sitto skulle derud og så videre igen. Men det lød alligevel som et super sted.. så vi tog ud og så stedet, min mor, Sitto og jeg. Det var virkelig et positivt møde. Hun er super flink, brænder virkelig for det hun laver og Sitto var hurtigt tryg ved hende.

 

Min mor og jeg snakkede det igennem da vi kom hjem - og jeg har valgt at lade Sitto komme derud, indtil hun kan få sig en ny, fast familie. Selvom det er en hundepension de har, så vil Sitto ikke komme til at leve i en boks/bur, hun vil leve som familiehund, og være i huset og være med i deres hverdag. De bor på landet - og det er jo bare perfekt for Sitto, så kan hun blive en RIGTIG Gårdhund! :blink:

 

Der er mennesker, hunde, katte og geder derude - så hun kommer ikke til at kede sig og der er een hjemme hos dem hele dagen. :-)

 

Jeg synes det er bedre at hun kommer derud, og dog får et skift ekstra, fremfor at hun skal være her og være alene så længe og bliver overset så meget, indtil en ny familie dukker op - for det er der jo ingen der ved hvor lang tid det tager.. :neutral: og jeg er tryg ved at sende hende derud, hun har lovet at holde mig opdateret om hvordan hun har det derude, omkring ny familie og prøve at få ny familie til at opdatere mig i ny og næ. Og skulle worst case senario ske, at der ikke dukker en ny familie op - så beholder de hende selv!

 

Men i morgen er dagen.. hvor Sitto flytter.. :megaked: kl 19 bliver hun hentet! For helved det er hårdt.. og jeg er helt sikkert ingenting værd i morgen aften når Sitto er blevet hentet.. det bliver noget med at gå tidligt i seng, sætte en god dvd på og ligge for sig selv og tude.. kommer virkelig til at savne hende!!!! :megaked: Men vil ikke byde hende det liv, som jeg kun vil kunne give hende fremover..

 

Nu har jeg jo prøvet det her for ikke ret længe siden - selvom det måske lyder lidt "hårdt", så er det sværer at skulle af med Sitto end det var med Kency.. jeg har haft Sitto i lidt over 4 år, og pga hendes fortid har vi været SÅ meget igennem og det har virkelig knyttet et helt specielt bånd i mellem os.. :hjerte::hjerte: hun er virkelig en ener.. ingen vil nogensinde kunne erstatte hende..!

 

Heldigvis skal jeg noget hele weekenden - har ikke lyst til at gå herhjemme hele weekenden og bare kunne se hvor tomt her nu er.. fredag skal jeg til noget fest, lørdag arbejde og derefter ud til min far sammen med min kæreste og hjem til min kæreste bagefter og være sammen med ham søndag også.. :lun: og så begynder skolen jo igen mandag.. så det er meget rart at jeg kommer væk fra det hele, når hun er rejst.. for her bliver virkelig tomt uden hende?! :(

 

- - - - - -

 

Sitto, du er en helt speciel hund! Aldrig har jeg knyttet mig så meget til et dyr, som jeg har knyttet mig til dig.. vi har et helt specielt bånd, os to. Vil aldrig møde een som dig igen.. :cry: vi har været så meget igennem, jeg har kæmpet sammen med dig, med din usikkerhed - og det har heldigvis været en succes, for du er jo blevet den dejligste hund, som alle forelsker sig i lige fra første sekund! Og man forstår dem jo godt .. derfor er jeg heller ikke i tvivl om at du nok skal få et godt hjem, når folk først har mødt dig.. du er så sød og nem.. :lun:

Du har altid været der for mig - og så sent som i søndags, var det dig som stoppede mig i at gøre noget ekstrem dumt..

Og indtil din nye familie dukker op, vil du også have det rigtig godt.. på en gård, hvor du kan være en RIGTIG Gårdhund og jagte mus. :blink: Du skal nok få det rigtig godt - og jeg gør det her fordi det er det bedste for dig.. det er ikke noget ordentlig liv, det jeg kun kan tilbyde dig fremover.. og jeg ved hvem det her bliver hårdest for - det bliver det for mig! Du tilpasser dig så hurtigt og når du bare lige har set folk an, knytter du dig til dem i løbet af no time..

 

Vil savne dig evig og altid.. :cry: og du vil altid have en kæmpe plads i mit hjerte, som ingen anden nogensinde vil kunne erstatte.. :lun:

 

Os to for altid <3 i mit hjerte, vil du altid være min Sittopigen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de søde beskeder, alle sammen.. :kys:

 

Det er en svær beslutning - og er netop lige kommet hjem fra DcH klubben, hvor jeg er hjælpetræner på ungdomsholdet hver onsdag. Har lige fortalt "min" træner at jeg skal af med Sitto - hende har vi haft på hvalpehold og videre på lydighedshold, hun har stortset fulgt Sitto og jeg fra starten.. det var svært at få fortalt det..

 

Sidste dag i morgen - og det bliver nok rart når det er overstået.. men tror godt nok at jeg absolut er ingenting værd i morgen aften, når Sitto er blevet hentet! :cry: Kommer til at savne hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Og vil da stadig kigge herind - så mangler i en hundepasser engang og tør lade mig passe jeres hund, så smid bare en PB, så skal jeg gerne passe den/dem, hvis jeg kan den/de pågældende dage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor må det være hårdt- føler med dig, og beundrer din beslutning. Håber det bliver lettere med tiden, og at Sitto får et hjem, som er så godt, at det vil hjælpe dig til at føle mindre sorg med tiden.

 

Det var et meget smukt indlæg, og jeg var lige ved at græde da jeg læste den del du har skrevet til Sitto. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan sige, for at hjælpe dig, men kunne heller ikke forestille mig, at man rigtig "kan" få noget at vide, som sådan rigtig kan hjælpe. Men som sagt, min dybeste medfølelse, og jeg håber at du kommer så hel igennem det, som du kan :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og vil da stadig kigge herind - så mangler i en hundepasser engang og tør lade mig passe jeres hund, så smid bare en PB, så skal jeg gerne passe den/dem, hvis jeg kan den/de pågældende dage :blink:

 

Tør?!? Det er da umuligt at finde bedre ;-)

 

Jeg forstår godt det er en svær beslutning :ae: men jeg syntes som Gryn at det er en meget moden beslutning og det er rigtig flot at du tænker på hvordan Sitto vil få det fremover :5up:

 

Du må have held og lykke med alt fremover :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres søde beskeder.. :kys:

 

Dog ser jeg ikke selv noget at være stolt over eller noget flot ved denne beslutning!

 

Jeg ville i stedet have ønsket at jeg havde tænkt mig bedre om, da jeg fik Sitto - at jeg måske kunne have set at det havde været smartere at vente til, ihvertfald efter folkeskolen! Men sådan er det desværre ikke gået.. og jeg hader at måtte tage den beslutning, som jeg har gjort.. men er nødt til det for Sittos skyld, og ja delvis også min for min egen skyld..

 

Så nej er bestemt ikke stolt over at have taget den her beslutning.. :( men jeg tager mit ansvar, og tar' beslutningen, og står ved den!

 

Men jeg stoler på hende hun kommer ud til - at Sitto vil få et godt liv derude og hun vil finde den helt rigtige familie til hende. :lun: Alt i mens Sitto kan have det sjovt med alle dyrene derude, være en rigtig Gårdhund, gå på musejagter, komme på en masse spændende ture osv. :-D meget mere end jeg kan tilbyde hende her!

 

Nu vil Sitto og jeg snart gå vores sidste, lange gåtur sammen.. :ae::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dog ser jeg ikke selv noget at være stolt over eller noget flot ved denne beslutning!

 

Jeg ville i stedet have ønsket at jeg havde tænkt mig bedre om, da jeg fik Sitto - at jeg måske kunne have set at det havde været smartere at vente til, ihvertfald efter folkeskolen! Men sådan er det desværre ikke gået.. og jeg hader at måtte tage den beslutning, som jeg har gjort.. men er nødt til det for Sittos skyld, og ja delvis også min for min egen skyld..

 

Jeg synes ikke, at du skal være så hård ved dig selv. Du var 11, da du fik hende - hvor mange 11-årige kan lige overskue det helt lange perspektiv i sådan en beslutning? Og i de år, du har haft hende, har du jo virkelig vist dig dit ansvar modent og har lagt mange kræfter i at arbejde med hende.

 

Men jeg stoler på hende hun kommer ud til - at Sitto vil få et godt liv derude og hun vil finde den helt rigtige familie til hende. :lun: Alt i mens Sitto kan have det sjovt med alle dyrene derude, være en rigtig Gårdhund, gå på musejagter, komme på en masse spændende ture osv. :-D meget mere end jeg kan tilbyde hende her!

 

Det lyder bare så dejligt! :-)

 

Nu vil Sitto og jeg snart gå vores sidste, lange gåtur sammen.. :ae::cry:

 

Snøft :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres søde beskeder.. :kys:

 

Dog ser jeg ikke selv noget at være stolt over eller noget flot ved denne beslutning!

 

Jeg ville i stedet have ønsket at jeg havde tænkt mig bedre om, da jeg fik Sitto - at jeg måske kunne have set at det havde været smartere at vente til, ihvertfald efter folkeskolen! Men sådan er det desværre ikke gået.. og jeg hader at måtte tage den beslutning, som jeg har gjort.. men er nødt til det for Sittos skyld, og ja delvis også min for min egen skyld..

 

Så nej er bestemt ikke stolt over at have taget den her beslutning.. :( men jeg tager mit ansvar, og tar' beslutningen, og står ved den!

Da du fik Sitto var du så "ung" at dine forældre også havde en del af ansvaret, og du kunne jo ikke vide at Sitto ikke "bare" kunne bo ved din mor e.l. hvis du ikke længere kunne have hende.

 

Jeg syntes bestemt du har været meget moden og har været en meget ansvarlig hundeejer og det kan du altså godt være stolt af!

 

Men jeg stoler på hende hun kommer ud til - at Sitto vil få et godt liv derude og hun vil finde den helt rigtige familie til hende. :lun: Alt i mens Sitto kan have det sjovt med alle dyrene derude, være en rigtig Gårdhund, gå på musejagter, komme på en masse spændende ture osv. :-D meget mere end jeg kan tilbyde hende her!

Det lyder nu altså til at være et godt sted :blink:

 

Nu vil Sitto og jeg snart gå vores sidste, lange gåtur sammen.. :ae::cry:

 

:ae: :ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du engang skulle komme til Viborg så er Lexus altid klar på at blive nusset og kløet:-D

 

Du skal ikke være så hård ved dig selv Nicole!! Dine forældre bære meget af ansvaret...

:ae::ae::ae::ae::kys::kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg vil også gerne ønske jer begge held og lykke fremover. Jeg har ikke tidligere kommenteret på hele denne 'sag', da jeg ikke føler jeg har noget konstruktivt at sige. Det ændrer dog ikke på, at jeg mener du har gjort et fantastisk stykke arbejde med Sitto og faktisk altid har truffet modne og velovervejede beslutninger, så derfor tror jeg også på, at denne, sidste beslutning må være lige så velovervejet og moden, selvom jeg ikke kender baggrunden. Jeg skal dog ærligt indrømme, at jeg blev mildest talt chokeret da jeg læste om den, og nok stadig er lidt PAFF, øh, jeg mener paf.

 

God vind fremover!

 

Hilsen

Thomas

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres søde beskeder.. :kys:

 

Dog ser jeg ikke selv noget at være stolt over eller noget flot ved denne beslutning!

 

Jeg ville i stedet have ønsket at jeg havde tænkt mig bedre om, da jeg fik Sitto - at jeg måske kunne have set at det havde været smartere at vente til, ihvertfald efter folkeskolen! Men sådan er det desværre ikke gået.. og jeg hader at måtte tage den beslutning, som jeg har gjort.. men er nødt til det for Sittos skyld, og ja delvis også min for min egen skyld..

 

Så nej er bestemt ikke stolt over at have taget den her beslutning.. :( men jeg tager mit ansvar, og tar' beslutningen, og står ved den!

 

Men jeg stoler på hende hun kommer ud til - at Sitto vil få et godt liv derude og hun vil finde den helt rigtige familie til hende. :lun: Alt i mens Sitto kan have det sjovt med alle dyrene derude, være en rigtig Gårdhund, gå på musejagter, komme på en masse spændende ture osv. :-D meget mere end jeg kan tilbyde hende her!

 

Nu vil Sitto og jeg snart gå vores sidste, lange gåtur sammen.. :ae::cry:

 

Du har bestemt ikke noget at være flov over, du tænker på Sitto før noget andet.

Din beslutning må være lige så hård som når man betemmer sig for at få sin hund aflivet.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Kæreste Nicole.

 

Held og lykke fremover og jeg synes det er virkelig stort det du har gjort for Sitto *respekt*

 

Det lyder til, at du har fundet et fantastisk godt sted til hende og det er dejligt at du ikke tog det første sted, da det viste sig ikke at være godt.

 

Pas nu på dig selv :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karumski

Kære Nicole.

 

Jeg har fulgt dig og dine beslutninger her fra sidelinjen, men har valgt ikke at skrive noget, for det er så svært at skrive noget syntes jeg. :(

 

Men det er nogle meget fornuftige beslutninger, som du har taget med begge dine hunde. Men bestemt også nogle svære beslutninger. For det er jo dig, som skal undvære hundene. :megaked:

 

Held og lykke til dig i fremtiden.

 

Knus Karumski

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...