Hop til indhold

Hjælp til den rigtige mundkurv.


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Jeg søger en mundkurv til Sille, en Cavalier King Charles Spaniel, hvor hun ikke kan åbne munden. Kan man få sådan én? Jeg har kigget på dem her, men ved ikke om hunden kan åbne munden Søgeresultat for: 'mundkurv' - nettobuild.dk

 

Sagen er den at hun spiser sne også selv om der er salt i og sidste år fik hun virkelig dårlig mave med diarré og blod i. Det vil vi helst undgå i år. Hun har en meget sart mave og jeg har prøvet alt for at få hende til ikke at spise sne, men intet hjælper... Sneen er jo så lækker mor :stupid:

 

Vi købte én sidste år i fast plastik og satte fleece på over næsen, så den ikke var så skarp, men hun fandt hurtig ud af at hun kunne "skære" et stykke sne af, som så kom ind i masken og så kunne hun gå og slikke på det... bandit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det lyder lidt som en umulig situation.

 

Mit bedste bud ville være en form for mulepose.

 

En stram mundkurv er ikke en hundevenlig løsning og den kan i værste fald slå din hund ihjel.

 

Jeg var hoppet på muleposeløsningen og så forsøgt, at lave noget der ikke blafrer for vildt og som gør, at hun kan åbne munden helt op.

 

Og så vær opmærksom på, at du altid har snor på hende, hvis der er den mindste chance for, at hun kan blive væk for dig - når vi spænder sådanne ting på vores hunde, har de ikke ret mange chancer på egen hånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor er det et træls problem. Føler virkelig med jer..:neutral:

Man skal også passe på med stram mundkurv, hvis det indebærer at hun ikke kan komme ordentligt af med varmen fordi hun ikke kan åbne munden. Varmen vil øge belastningen på hendes hjerte og kredsløb - og cavalierer er som bekendt disponerede for hjertefejl og de 'sveder' let.. Nu ved jeg godt, hun nok går stille og roligt på turene, og det er jo koldt. Men man skal nok passe på med at hun kommer 'for meget op i gear'.

 

Aner ikke, hvad du kan gøre. Krydser fingre for der ikke kommer sne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det var nok ikke en god idé med en hvor hun ikke kan åbne munden... Hun pisker afsted på gåturen, så nej, så kan hun ikke komme af med varmen...

Jo, jeg tror da jeg vil prøve at sætte foer i og se hvordan det går. Hmm, måske tyndt med huller i... god idé, det må jeg prøve...

 

Tak for de gode ideer. Jeg manglede lidt input, så det er godt at have HF til hjælp :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...