Hop til indhold

En løvehistorie fortalt af Isa


ccmi
 Share

Recommended Posts

Der findes ingen dumme spørgsmål :blink: .

Jeg var heller ikke så meget for det imtim klip i begyndelsen, men gik bare så glant derudaf. de kan mærke mor her er meget koncentreret, så de er helt musestille, hihi. Det er bar ruksuk så er de kugler klippet og ser smukke ud. Du må op til Janni og øve dig. hun lærer gerne fra sig om klip osv :-D . Ja hvad skal jeg kalde det, jo det er hm faktisk en halv hund du kun skal børste når han/hun er i løveklip. Den første løve jeg havde sagde,,, mor du klipper mig bare ikke på min numselil. Jeg ku heller ikke lige så godt lide løveklip dengang. Lonny havde en mega stor pels, men han forblev fuldpelset. Med Yogi var jeg sådan lidt i tvivl. Janni spurgte om han skulle være helpelset eller fnis havlpelset. Jeg sagde, klip ham, og han var så nutte på det billede hun sendte af ham da han lige var blevet klippet :lun:.

 

Det med at lære at klippe drenge, overlader jeg til Løven Disel, min datter skal jo have en Pandora hvalp, og siger hun måske vil udstille:roll: så kan jeg få lov til at passe den lille Emma.

Jeg har ikke besluttet hvilket klip, jeg vil bruge når det bliver min tur!! har tænkt at starte med løve, og så må jeg se, en ting er sikkert den må ikke rende rundt og lide med filter:( bare fordi jeg ikke kan børste ordentlig, så hellere en hel bar løve:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 136
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville være bange for at hunde ville mangle en kugle eller to, eller hvad nu hvis jeg kom til at omskære den:damn:

Blomst:-D hvilket fin udtryk,,, jeg kommer nok til at give min datter et nyt kælenavn:fornaermet:, tror jeg beder kan klare blomster, og vorter

 

Hehe, ja det jo en smagssag og det er jo vidunderligt at der både er hanner og tæver så vi hver i sær kan få det køn vi helst vil:-D Da Charlie var helt bette lille og Janni skulle lære mig at klippe ham, da var jeg også lidt nervøs ved de små kugler - for de var virkelig små:lol: Men hun er god til at vise og vejlede, så jeg endte da med at blive ret ok til at klippe både hanner og tæver :)

 

Ja, Janni skriver blomst, så det efterligner jeg lige.. Mit dagligdagsord for den er knap så pænt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger skær 0,3mm til mine løver. Så der er lidt lidt hår, jeg tør skitte klippe med de skær der kan tage skindet med :genert:

 

Lyder godt, vil skrive det bag øret, har set på en tråd at Oster er god, har set et sted hvor de har en start pakke, og de sliber også skærene

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja det jo en smagssag og det er jo vidunderligt at der både er hanner og tæver så vi hver i sær kan få det køn vi helst vil:-D Da Charlie var helt bette lille og Janni skulle lære mig at klippe ham, da var jeg også lidt nervøs ved de små kugler - for de var virkelig små:lol: Men hun er god til at vise og vejlede, så jeg endte da med at blive ret ok til at klippe både hanner og tæver :)

 

Ja, Janni skriver blomst, så det efterligner jeg lige.. Mit dagligdagsord for den er knap så pænt:lol:

Det samme her:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder godt, vil skrive det bag øret, har set på en tråd at Oster er god, har set et sted hvor de har en start pakke, og de sliber også skærene

 

Jeg har en Moser 1245... Jeg er glad for og den er ikke tung at have i hånden. Den er nem at susse rundt på løven med. Men det er jo igen hva man er glad for. Er det hos Thordal du har set den ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Moser 1245... Jeg er glad for og den er ikke tung at have i hånden. Den er nem at susse rundt på løven med. Men det er jo igen hva man er glad for. Er det hos Thordal du har set den ?

 

ja!! jeg havde bare læst at den var god, har jo ingen erfaring endnu, kattene får klippet et par problem områder med saks, de er ikke vilde med at ligge på ryggen, så det er rart at de ikke er så langhårede der

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror muligvis jeg har et billede af en nyklippet Charlie et sted:hmm: Han er altid blevet klippet med Ostermaskine og med Osters 10'er skær.. Ellers har Janni helt hundrede et par billeder:lol:

 

Har lige kikket på skær til Oster :skær 10 efterlader 1,6 mm, 7f =3,2 mm, 5f=6,4 mm, 4f=9,5mm 3f=13mm. disse skær følger med i deres startpakke, spørgsmålet er så om man har brug for dem.

 

Hvalpeklip så skal der en afstandskam til

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, hvalpeklip, så skal der enten afstandsstykke, kam eller saks til:lol: Charlie er i løveklip, derfor 10'er skæret på rumpen :) Findus herinde klipper selv sin løve i hvalpeklip med en saks.. Tine1 klipper også sine i hvalpklip selv, men med maskine og kam.. Hun kan nok selv forklare det bedre, men resultatet er i hvert fald pænt og det går vist rimelig hurtigt hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, tæverne skal også intimbarberes:lol: (hvis de i udstillingsløveklip).. Pelsen på blomsten bliver også klippet:-) Det er meget forskelligt, hvordan folk har det med at intimbarbere løverne.. Nogle synes det hip som hap, jeg foretrækker klart at klippe hannerne, jeg har en eller anden lille fobi overfor patvorter, og de er noget større og tydeligere på tæverne - og tænk hvis man klippede en af:shock: Det har jeg dog ikke gjort:lol: Men om jeg klipper trold og kugler eller blomst, det sådan set det samme.. Min mor synes det skrækkeligt at klippe kugler, så det bliver pænt overladt til mig:lol:
Det er nemmere at få klippet dem i blomsten end i kuglerne.. og ganske rigtigt kan man få klippet vorterne af tæverne hvis man er for vild..det sker ikke på hanhundene :lol:

 

Det vi klipper af på lår og bagerrste del af ryggen, er faktisk der hvor de filtrer allermest når de er fuldpelsede

Hehe, ja det jo en smagssag og det er jo vidunderligt at der både er hanner og tæver så vi hver i sær kan få det køn vi helst vil:-D Da Charlie var helt bette lille og Janni skulle lære mig at klippe ham, da var jeg også lidt nervøs ved de små kugler - for de var virkelig små:lol: Men hun er god til at vise og vejlede, så jeg endte da med at blive ret ok til at klippe både hanner og tæver :)

 

Ja, Janni skriver blomst, så det efterligner jeg lige.. Mit dagligdagsord for den er knap så pænt:lol:

Tark :lol: Og mit daglidagsord er heller ikke ås pænt..Men da Erik på 77 ringede og spurgte mig om hvordan han kunne se om hans lille pige var i løbetid, måtte jeg lige hurtigt opfinde et pænere ord :mrgreen:

 

Har lige kikket på skær til Oster :skær 10 efterlader 1,6 mm, 7f =3,2 mm, 5f=6,4 mm, 4f=9,5mm 3f=13mm. disse skær følger med i deres startpakke, spørgsmålet er så om man har brug for dem.

 

Hvalpeklip så skal der en afstandskam til

Inden du køber så plejer jeg at kunne skaffe klipper billigere..Og de skær du nævner får du ikke brug for.. Kun skær 10 evt en afstandskam (jeg sværger til saks og klip i hånden)

 

Åh ja, hvalpeklip, så skal der enten afstandsstykke, kam eller saks til:lol: Charlie er i løveklip, derfor 10'er skæret på rumpen :) Findus herinde klipper selv sin løve i hvalpeklip med en saks.. Tine1 klipper også sine i hvalpklip selv, men med maskine og kam.. Hun kan nok selv forklare det bedre, men resultatet er i hvert fald pænt og det går vist rimelig hurtigt hehe
Link til indlæg
Del på andre sites

ja!! jeg havde bare læst at den var god, har jo ingen erfaring endnu, kattene får klippet et par problem områder med saks, de er ikke vilde med at ligge på ryggen, så det er rart at de ikke er så langhårede der

 

Ja det er hvad man synes bedst om at klippe med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

NEeeeeeeeeeeeeeejjj undskyld jeg har skrevet forkert DET ER SKÆR 3,0 mm jeg bruger

 

Sjovt nok opdagede jeg fejlen, læste det som 3 mm:mrgreen: jeg kan godt lide din begrundelse for de ekstra mm, tror også jeg er til forsigtig hed:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemmere at få klippet dem i blomsten end i kuglerne.. og ganske rigtigt kan man få klippet vorterne af tæverne hvis man er for vild..det sker ikke på hanhundene :lol:

 

Det vi klipper af på lår og bagerrste del af ryggen, er faktisk der hvor de filtrer allermest når de er fuldpelsede

Tark :lol: Og mit daglidagsord er heller ikke ås pænt..Men da Erik på 77 ringede og spurgte mig om hvordan han kunne se om hans lille pige var i løbetid, måtte jeg lige hurtigt opfinde et pænere ord :mrgreen:

 

(Inden du køber så plejer jeg at kunne skaffe klipper billigere..Og de skær du nævner får du ikke brug for.. Kun skær 10 evt en afstandskam (jeg sværger til saks og klip i hånden))

 

 

Jeg skal huske det og siger det lige videre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok opdagede jeg fejlen, læste det som 3 mm:mrgreen: jeg kan godt lide din begrundelse for de ekstra mm, tror også jeg er til forsigtig hed:5up:

 

Ups jeg opdagede IKKE fejlen

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham llille Yogi kan godt sådan fryse lidt. Så kom mor i tanke om hun havde en blød pude på loftet. Ih sagde Yogi, er den til mig, uhm. Yogi satte sig på puden, vrider numsen rundt på puden så der blev en lille hule og lægger sig fluks til at sove:sove:. Inden ret længe kom der underlige lyde fra Yogi. Far, mor og ikke mindst mig så på hinanden:?:. Yogi har drømt før men de drømmelyde der kom havde vi endnu ikke hørt før da. Sååååå gad vide hva han har drømt om.

Billede02232.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...