Hop til indhold

En løvehistorie fortalt af Isa


ccmi
 Share

Recommended Posts

Hej jeg hedder Isa og er en Schæferhund. Jeg vil gerne fortælle lidt om hvordan det er at leve med Löwchen i huset.

Da jeg var lille talte min mor meget om at hun gerne ville have bare en lillebitte hund:lun:. Far sagde, at hun selv måtte finde en som hun ville have. Mor sad og gloede i en mega gammel hunde bog. Men nej den hund var ikke med . En hun så ret meget på var en der hed Løvehund, men den var altså godt nok ikke særlig hmm ”pæn”. Men en dag ude i hundeklubben var der så en der spurgte hvordan den hund da så ud som hun gerne ville have. Ja den ser sådan og sådan ud og den er med i en serie på tv. Jamen det er da en Löwhen fik mor så at vide. Nå nå, og det var så den der hed Løvehund i mors megamega gamle hunde bog. Men mor kom så til at se de der Løvehunde som de så ud nu, (2001). Åh så var mor da bare solgt. Men den der bare numse, den kunne hun da jo ikke lide. Nej men man kan jo bare lade være med at klippe den på numsen fik hun at vide. Nå men der gik da ikke ret længe så, snakkede mor om den lillebitte hund og som hun fortalte mig skulle hedde Lonny. Okay tænkte jeg, jeg må se hvad det er for noget når den tid kommer. Dagen oprandt og den her lille bitte hund Lonny flyttede så ind. Jeg kan godt fortælle jer, jeg var ved at sætte mig på måsen. Hold da op hvor så den ud, den lignede godt nok ikke meget nogen lillebitte hund. Nej det lignede en vat kugle der drønede rundt. Men det var en ægte Löwchen. Han kom helt langt nede fra Tyskerlandet. Lonny var helpelset tror jeg nok der hedder. Nå men jeg Isa og Lonny blev hurtigt perle venner. Og jeg kan godt fortælle jer, ham Lonny var noget af det lærenæmeste af sådan en lillebitte vat kugle at være. Jeg har jo en kæææmpe stor have hvor jeg kunne løbe som jeg lystede, fnis plus mors blomsterbede og urtehave. Mor var så somme tider ikke helt enig i det jeg lavede i haven. Jeg var en rigtig have hund. Urtehaven som min mor havde fik jeg hende da gudskelov hurtigt til at fjerne fra min have. Alt hvad der var sået kom ikke liige som mor havde ønsket sig det skulle komme op. Men blomsterbedene måtte jeg ikke få fjernet. Lonny fik jeg lært at blomster, stauder osv skulle man drøne rundt om og i forbifarten snuppe en stilk og så bare løbe væk med den. Græsplænen, ja da hørte man tit vores mor komme med nogle ord som jeg helt bestemt ikke vil snakke højt om. Og ved i hvorfor? Joh, en græsplæne er dejlig at grave huller i. Lonny var ellevild med at grave huller. Tit så overtog jeg gerne Lonnys huller, og hjalp ham med at gøre dem endnu større. Såh ja, mor fik vi lært at en græsplæne skal se meget hullet ud. Hun kørte også meget lydigt uden om vores huller når hun slog græs. (dygtig mor). Lonny elskede sten over alt. Han tog dem med ind og gemte dem alle mulige steder. Fnis, selv i far og mors seng, under sofaen hvor mor ikke så dem, og tit kom de så ind i støvsugeren og så sagde det bare så underligt. Jeg kunne se på mor hun ikke havde et særligt glad smil på læberne når det skete, hihi, men hun kommenterede det ikke. Min far var hundetræner og selvfølgelig skulle Lonny da med i klubben og lære lidt. Jeg kan godt sige jer, Lonny var meget dygtig. Lonny kunne gå spor med genstande på, han kunne løbe alle 6 skjul igennem uden at stoppe op. Han kunne siit, dæk, stå blive liggende osv osv. Springbrættet ville mor så ikke have ham op over, hun sys det var alt for langt ned for Lonny. Lonny var sågar også på et sporkursus. Lonny elskede vesterhavet ligesom jeg gør. Men Lonny blev ikke ret gammel. Jeg blev bare så bedrøvet selv om jeg havde Baso så var mit savn over Lonny meget stort. Så heldigvis havde min mor en plan.

Her lidt billeder af lille Lonnyscan0006.jpg

:hjerte:

lii.jpg

lk.jpg

lo.jpg

fde.jpg

lonny.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 136
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er blevet opfordret til at fortælle mere om mit liv med løver, så her kommer så lidt om den næste løve som indtog vores hus med fulde hammer. Men det var også fordi mor sagde til far at man kan da ikke undvære en løve vel. Hun sagde at et hus uden en løve det kan simpel hen bare ikke gå i længen.

Nå men mor kendte en kennel i Nordjylland som hedder Kennel Lions of Denmark. Men noget kedeligt skete, for den lille løve som blev født døde. Mor lod sig ikke sådan mærke med at hun var ked men det kunne vi andre godt se hun var. Men Janni skulle have løve hvalpe ikke ret længe efter og ja det blev så ham Yogi som bor her nu. Jeg kan tydelig huske mor snakkede med Janni om noget klipning, for så havde mor jo snittet når hun selv skulle klippe. Hmm tænkte jeg. Klip og snit, måske hun skulle sy en lille trøje til Yogi.

Jeg fik godt nok bare et chok da jeg så Yogi første gang. Jaja , jeg fik et chok da jeg så Lonny, men det her var bare værre endnu. Baso og jeg så lige på hinanden og tænkte hver sit, men sagde ikke noget. Ved i hvad. Yogi havde ingen BUKSER på. De havde glemt at give ham BUKSER på. Han lignede en der havde en alt for stor striktrøje på. Hold op et syn. Sokker havde han på men ingen BUKSER. Jeg glemmer ALDRIG synet. Jeg kom så i tanke om det klip og snit igen. Nåh ja, mor skal sy bukser til ham. Janni havde nok ikke nået at sy BUKSER til Yogi tænkte jeg. Men mor syede ikke BUKSER til Yogi. Han rendte bare rundt med helt bar numse hele tiden. Ikke bare det han ingen BUKSER havde på han var også ENEBARN, og jeg kan godt sige jer, det er anstrengende med enebørn og særlig i løve racen. Det gik så op for mig at det klip og snit var at Yogi skulle have bar numse hele tiden, han blev sat op på køkkenbordet og så gik mor i gang med klippemaskinen. Første gang han blev klippet, kan jeg godt sige jer da tog jeg lige mine listesko frem og forsvandt, jeg skulle ikke nyde noget da. Yogi var halv hund halv kat. Og hvorfor nu det tænker i måske. Yogis mor Shabi havde en hård fødsel, og så var det at hun ikke hele tiden hun gad Yogi. Så Yogi flyttede ind hos Pøllemor (missekat) som havde små killinger. Jo så Yogi kunne skam katte sprog da han flyttede ind.(han har katte sprog i sig endnu) Han kunne sige mange underlige lyde, når han skulle love stort lavede han et hul og satte sig og s***. (det gør han stadigvæk). Der gik ikke mange dage før Yogi fik navnet TEORISTEN. Nøj han var godt nok streng da. Mor satte en krog i loftet med en lang elastik og deri hængte hun, et polarræv skind. Det fik Yogi meget tid til at gå med. Så havde Baso og jeg da fred så længe. Mor tænkte skam på os, jaja. Jojo, Yogi kunne også ligge og iagttage den ræv og vrikke med den der BUKSE bare numse inden han fløj på sit bytte. Det var Baso der måtte stå for de hårde knubs som Yogi gav. Stakkel Baso tænkte jeg hver dag. Yogi var også rigtig meget hysterisk,(det er han stadig). Når noget ikke vil som Yogi vil så kommer han med en hys stemme. Gør han noget han ikke må er han da ligeglad, han skammer sig ikke da, ikke før mor løfter en finger og ser lige på ham, så lusker han af og er bare så sur så sur, og lægger sig ud på den lille kommode et stykke tid. Han har også meget med når man ligger og sover så skal han jo så tæt hen forbi ens snude. Jeg har tit sagt ”du kommer ikke nærmere du lille”, jeg har hviletid. Så går han endnu mere langsomt forbi. Han har så aldrig fået lov hos mig og vælte rundt oven på mig som han elskede at gøre ved Baso. Når vi er ved vesterhavet er det også slut med at han må løbe løs. Han står og ser rundt og siger han ”møjn do”, og så løber han alt hvad han kan, til sidst ligner han en lille tissemyre. Såh ja mor har lavet en laaaang snor. Mor er så bange for at han skal løbe op i klitterne og nogen vil stjæle ham. Ha, stjæle Yogi, de slipper han sgi da løs efter få min igen tænker jeg. Hmm grin, men somme tider kunne nogen da godt lige stjæle ham et par timer. Men ved i hvad, jeg elsker jo alligevel ham Yogien. Åh jeg kunne skrive en hel roman om ham Yogi, men så bliver jeg aldrig færdig. Mine negle er ømme igen.

Isa,Baso,Yogi%20i%20stuen%20.jpg

Yogi%20kan%20se%20marsvin.jpg

Jeg%20Yogi%20holder%20vagt.jpg

5%20oktober.jpg

Lille%20mand%20med%20ben%20i%20vejr.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her lidt om Tyskeren Chandi.

Ja mor havde jo ikke nok i en løve, så hun ville have en nede fra hvor Lonny kom fra.

Far tog afsted en tidlig søndag morgen. Og jeg kan huske mor var så underlig hele dagen, hun kunne ikke sådan lige koncentrere sig om noget husligt. Hen mod aften blev hun bare snart ikke til at holde ud. Men så pludselig sagde hun, nu nu kommer lille Chandi. Vi fo´r ud til døren og jeg lukkede døren op og ja fars bil holdt sørme derude. Vi andre kunne godt lugte der var en anden hundelugt. Far kom ind af lågen og gav mor en lillebitte klump i favnen. Min mor har det jo med at hun har let til tåre, så mor stod med vand i øjnene. Det gør mor altid når hun får ny hund. Nå men vi alle sammen ind og mor satte sig på gulvet med ham Chandi der. Vi lugtede til ham og så vendte vi måsen til ham og gik. Njah det vil sige Yogi gjorde ikke, han skulle jo se Chandi mere an. Yogi blev bare så glad da han så at Chandi heller ikke havde BUKSER på. Jeg så med det samme at Chandi ikke havde BUKSER på, ha. Der gik ikke mange øjeblikke så gik Yogi rundt og viste Chandi hans nye hus. Host, men Chandi så nu også noget komisk ud sys jeg. Han lignede ikke helt Yogi. Men det kom efter nogle dage at han lignede Yogi. Han fik lige klippet sig hist og pist og så lignede han en løve sagde mor. Chandi var slet slet ikke sådan som Yogi var som lillebitte. Chandi var genert og gik og puslede for sig selv, men en lille skødehund. Det er Yogi ikke jo. Det var også Yogi der gik med Chandi rundt i vores store have. Men jeg har altid et øje med dem. Bsao sys det var alle tiders med Chandi. For nu kunne Baso få mere fred og ro til at få sovet ud. Det har Baso jo ikke lige haft tid til med en Yogi. Chandi lavede ikke ulykker, han var og er en lille stille kær løve. Men han finder sig så ikke i alt alligevel. Han blev hurtigt døbt for lille Røde og lille indianer. Chandis lille hale er meget i gang, han vimser rigtig meget med halen, bare man sige hans navn så vimser hans hale. Chandi elsker også at hoppe lige op i luften og så griner han at fulde hjerte. Madglad er Chandi også lige som mig Isa er. Jeg har også lært Chandi at går vi pølsesøg i haven som vi jo gør hver dag, så skal man være hurtig, hihi Og jeg kan bare sige, Chandi er bare rigtig dygtig, tror han kunne vinde meget en sporprøve. Der gik ikke ret længe så opdagede vi at Chandi lignede Lonny rigtig meget. Både i sind osv. Lonny elskede sin golfkugle over alt. Mor havde gemt Lonnys golfkugler. Men Yogi gad ikke trille rundt med dem. Men det gjorde Chandi. Tit kommer far og mor til at kalde Chandi for Lonny, og det kan jeg også godt forstå de gør. Somme tider tror man at det er Lonny der er her. Chandi er lige så lærenem som Lonny var. Chandi elsker at lære noget nyt. Når vi er oppe i haven og Chandi ikke lige kan finde sin golfkugle i græsset eller hvor mor nu har kastet den hen så går jeg altid hen og viser Chandi hvor den er. Chandi løber altid inden mor når at kaste kuglen. Hun har så sagt til ham at han skal komme hen til hende inden hun kaster, det gør han også men han forglemmer sig altså. Hver gang Chandi skal rundere om busken løber jeg altid i forvejen ned af græsset hvor mor har kastet kuglen og så ved Chandi lige hvor han skal hente den. Første gang Chandi var med ude ved vesterhavet og mor satte ham ned på sandet kunne han ikke lide det. Han skulle op til mor igen og lige se det hele an. Mor sagde, ” prøv se de andre løber og der sker ikke noget”. Mor satte ham forsigtig ned, så stod han lige et lille øjeblik og så skal jeg da lige love for at der kom gang i Chandi. Han løb rundt og havde det så sjovt. Chandi bliver altid i nærheden af mig. Han er så nem den Chandi.

DSC00397.jpg

Chandi%20tremonederhos%20Ursula%20(Bild%202).jpg

DSC00253.JPG

Chandi%20leger.jpg

DSC00371.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et stykke tid efter vi havde fået Chandi fik vi en løve mere. Han hed Ole. Han havde det ikke helt så godt kunne vi mærke på ham. Men han var lille og sød. Han løb sammen med Yogi og Chandi og legede så fint. Ole sad meget og så lige ud i luften. Mor var bekymret kan jeg huske. Der var noget galt med ham sagde hun tit. En dag gik han på Chandi og bed Chandi. Mor kunne bare ikke komme i kontakt med lille Ole. Han sad bare og så ud i luften med et tomt udtryk. Da far kom hjem talte de meget stille sammen. Jeg kan huske mor græd. Næste morgen kørte far til lægen med Ole. Ole havde en hjerneblødning sagde lægen. Så Ole rejste over regnbuebroen. Men Ole fik også gode ture ude ved vesterhavet sammen med os.

DSC00333.jpg

DSC00351.jpg

DSC00502.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja endnu en løve har sat vores hus på den anden ende. Og det er husets klovn Lion.

Lion ankom også med nul BUKSER på. Man har jo vænnet sig til det, fnis. Lion sagde med det samme han flyttede ind ”jeg er jo lillebitte baby, og det har jeg tænkt mig at blive ved at være, basta”. Ja det skal jeg også love for da, han holder ord i højeste grad. Han kom, han så, han overtog.

Ved Lion var det så Chandi der viste ham huset og hele haven. Da Lion kom i det der underlige udseende alder hvor ingenting rigtig passer sammen fik han tilnavnet ”lille Penalhus”. Han var lang, var hjulbenet, (er han stadigvæk). Lion har jeg så taget mig af efter Baso gik over regnbuebroen. Nu Lion har sagt at han er lillebitte baby så er det jo det jo. Jeg er jo meget medgørlig, til en vis grænse, hihi. Men er det ikke næsten altid sådan at efternølere får lov til lidt mere da. Lion er også den der går lige ind i folk med træsko på. Lion har bare en dum ting som ikke er så godt, men jeg siger ikke noget dan han jo er en efternøler. Han deler ikke noget med andre. Har Yogi eller Chandi en ting vil han bare have den, og han får den da også, hvis ikke lige mor går hen og tager det fra ham fordi han snuppet det. Selv en bamse som han ikke ellers gider have skal en anden da bestemt ikke have den, nej nej. Lion var ikke særlig madglad da han kom, men det har så ændret sig. Han skynder sig og sluge maden og går så hen til Chandi og venter til han er færdig, der kunne jo ligge en lille krumme tilbage. Jeg leger rigtig meget med Lion, vi har det meget sjovt, selv om vi larmer ret så meget siger mor. Selvom Lion er hmm lidt for fedeagtig så er han utrolig hurtig. Han kommer gerne vimsende hen og så kaster han sig op i luften og smider sig lige ud for min snudetip. Så kan man jo ikke andet end overgi sig for en efternøler vel. Lion er så bare lidt meget længe om at lære noget nyt. Vi har fire forskellige dimser som vi skal finde godbider i. Da kan Lion kun den runde han skal dreje toppen for at få en godbid, og ja han kan skubbe det gule låg af den anden dims og det er så det. Han var også længe om at finde ud af at rundere om busken i haven, og komme og aflevere bolden hos mor. Alt tager meget lang tid hos Lion. Mor fik jo et marsvin igen igen igen igen, og hun har haft mange sys jeg altså, men jeg kan da også godt lide dem. Lion er bare helt forelsket i marsvin. Så da mor fik et mere, nu har hun to, hm, hvor længe mon der kun er to? Lion skal være så tæt på de marsvin, mor sagde at det er fordi Lion mangler briller. Lion er også ellevild med vesterhavet som vi andre er. Men den ene gang da havde Yogi vist nok sagt til ham at han bare skulle sige ”møjn do”. Lion løb og løb og mor kom sådan til at grine for det var lige i den tid hvor Lion så ur komisk ud. Lang krop, alt for lang pels til selve kroppen og hjulbenet. Far sys ikke det var sjovt da, og så hen på mor. Så siden den dag må Lion også have en laaaang snor på når der er mennesker på stranden. Chandi og mig vi bliver altid hos mor og far. Jeg skulle have en ny bold sys min mor en dag. Jeg fik ny bold, Lion ville så ikke have sin mere men ville have min den gamle, så den fik Lion. Ja, her kunne man også skrive meget mere om Lion, men det bliver og til en hel roman så.

DSC01101.jpg

DSC00999.jpg

DSC01275.jpg

DSC01565.JPG

DSC01541.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lone hansen

Hvor er Lion fra? han er skidesmuk.

 

Og Ole? Hvor kommer han fra? Undskyld jeg siger det men hans øjne ser forkerte ud. Det ligner øjnene på nogle Løwchen jeg besøgte på Als. King of Lions.

Men han ser sød ud :lun: så det ikke for at gøre dig ked.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er Lion fra? han er skidesmuk.

 

Og Ole? Hvor kommer han fra? Undskyld jeg siger det men hans øjne ser forkerte ud. Det ligner øjnene på nogle Løwchen jeg besøgte på Als. King of Lions.

Men han ser sød ud :lun: så det ikke for at gøre dig ked.

Lion er fra Kennel Lions of Denmark. Mange tak skal du have. Han er også rigtig smuk sys vi selv.

 

Aj det skal du ikke tænke på ang Ole. Den vej skal vores hunde jo allsammen. Men det er da meget svært at sende dem over regnbuebroen, rigtig meget svært. Ole var også meget sød kan du tro, havde han ikke været syg havde vi ham også stagdigvæk hos os. Han hedder i stamtavlen King of Lions Angelo

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]72747[/ATTACH]

De tre forkælede .

[ATTACH=CONFIG]72748[/ATTACH]

Kongen Yogi

[ATTACH=CONFIG]72749[/ATTACH]

Er det så underlig jeg ser tuttet ud?

[ATTACH=CONFIG]72750[/ATTACH]

??????

[ATTACH=CONFIG]72751[/ATTACH]

Ja Lion, du er da sød,,nå.

[ATTACH=CONFIG]72752[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]72753[/ATTACH]

Yogi Yogi :engel:

[ATTACH=CONFIG]72754[/ATTACH]

Ahh, sys lige i skal se at jeg passer jo også marsvin, Pumukkel & Maja. Mor er lidt :hmm:, hun har købt Maja med børn inde i sig mener hun,,,,, ,og jeg:sjov: .

 

Hvor er det bare nogle dejlige hunde du har :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...