Hop til indhold

Hyl lige lidt med mig...


lilleraev
 Share

Recommended Posts

:cry: Åh ha.. Jeg er netop hjemvendt fra Souq Waqif med MEGET ondt i maven. I deres dyreafdeling så jeg en lille bitte hvalp, som så fuldstændig fortabt ud. Jeg kunne ikke dy mig, og tog den op og ud af buret. Butiksindehaveren fortalte mig at det var en blanding mellem en schaeffer og et eller andet andet, og den var kun en måned gammel. :shock: Jeg blev helt betuttet og spurgte til hvor dens mor og søskende var, og han svarede bare at de var der ikke.

Hvalpen havde hverken mad eller vand til rådighed, og den var kold helt indeni :megaked: Jeg holdte den og varmede den og nussede den i næsten 2 timer for tilsidst at sætte den tilbage ind i dens bur, hvor den absolut IKKE ville være. Fyldte dens vandskål op - og det lille myr var tørstig! Drak HELE skålen op, og endte med at kaste det hele op igen... :cry:

Jeg har simpelthen så svært ved at bære sådan noget, men på trods af henvendelse til både QAWS og dyrlæger, er der ikke noget jeg kan gøre - jeg skal BESTEMT ikke adoptere den - for så kommer der bare en lille ny.

Jeg kom nærmest grædefærdig hjem og spurgte om vi da ikke bare kunne tage den ind i 3 uger mens vi forsøgte at finde et nyt hjem til den - og hvad gør min stedfader så? Han poster dette link på min facebook og siger at man jo desværre ikke kan redde hele verden... :damn:

Beagles See Sun and Grass for the First Time After a Life in a Laboratory

 

God fornøjelse med filmen - der sker da lidt smukt i denne verden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HADER den måde man sælger hunde på mange steder i verden. Jeg var for nyligt i spanien hvor jeg også så en helt butiksvindue fyldt med små bitte hvalpe i hver deres udstillingsakvarium.

 

Jeg tudede om/off resten af dagen og jeg svingede mellem om jeg skulle køre hen og købe dem alle og få dem aflivet eller omplaceret eller om jeg hellere skal gå ind i eu politik og kæmpe for fælles hunderegler i eu.

 

Endnu har jeg ikke gjort nogen af delene, men jeg har brugt meget energi på at tænke over hvad man kan gøre ved det.

Mit problem er at jeg egentlig ikke bryder mig om, de dyreværnsforeninger der er. Istedet for at hente en masse hunde fra forskellige steder i verden ville jeg hellere støtte nogen der kæmper for bedre dyreforhold generelt.

 

Hvis spanierne, grækerne m.fl. bare kan smide deres hunde på gaden og vupti kommer der nogle blødsødne nordeuropæere og tager sig af dem og/eller flyver dem til hjem i nordeuropa, ændres forholdene ikke.

 

Det er ikke fordi jeg overordnet synes det er en dårlig ide at redde gadehunde og adoptere dem til familier, jeg vil bare hellere forhindre at gadehundene bliver gadehunde til et starte med. Ved desværre ikke hvordan man kan gøre det :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

Jeg hader når jeg bliver mindet om hvad man kan finde på, at gør ved dyrene.

Det er så uvirkeligt.

Vores hunde skal bare være glad for, at de har os.

kan ikke forstå hvordan nogen kan være så umenneskelig.

hældigvis fik de en familie, så det ende jo godt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hyler virkelig med dig :megaked:

Hvor er det bare synd at folk kan finde på at gøre sådan noget mod dyr, de burde virkelig få samme tur!!! Kan blive så sur og ked af det over hvad man hører osv. :-(

Og sikke en rørende video, er helt færdig med tårer :megaked: især når de træder ud på det græs... Eeeeej altså :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Dyreaktivister er meget paa banen isaer i CA hvor vi bor. Der er heldigvis ikke mange butikker der saelger hvalpe laengere fordi de fleste forbrugere er blevet klogere, men der er noget der hedder "Petland" (http://www.humanesociety.org/issues/puppy_mills/timelines/petland_investigation.html) som er en kaede der stadigvaek forhandler hvalpe, hvilket de fleste mennesker (og amerikanere) ikke bryder sig om. Vi fik saa en Petland butik ca. for et aar siden i vores omraade, de naaede at vaere aabne ca. 6 mdr:mrgreen:. En hel masse naboer og andre aktivister i vores boligomraade stillede sig op med skilte og stod i ugevis og meddelte deres afstandstagern til petland og rigtig mange undlod (jeg tog derind bare af nysgerrighed og der var helt dodt m. mennesker men hvalpe det havde de og de saa ikke raske ud)helt at handle deres foder osv. derhenne:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...