Hop til indhold

En lille Dexter opdatering


Shii
 Share

Recommended Posts

Det går rigtig godt med ham... Og egentlig har vi jo været lidt stille herinde den sidste måneds tid...

 

Dexter har lært en masse tricks og han er blevet super gode til dem han kunne i forvejen...

 

Han har blandt andet lært at "vuffe", så når man siger vuf til ham kommer han med et lille grynt :lun:

Derudover har han lært "hungry"(sulten) så når man siger "Are you hungry?" så slikker han sig om munden!

Han har også lært "drej", som er egentlig er "spin", bare i modsatte retning... Det tog faktisk ret lang tid at træne, fordi han i rigtig lang tid tog en halvcirkel og så gik tilbage i "spin" som om han lige skulle lære at korrigere hvordan man nu drejede den anden vej rundt om sigselv!

 

Vi har nogle små ting som vi går og arbejder på.. En af dem synes jeg er en stor ting, men det er nok bare fordi det går mig så ked af det når folk "påpeger det"...

 

Huskies er en reserveret race, de vælger selv hvem de vil tale med, og hvornår.. Men vi får rigtig ofte at vide at han er sky; Fordi han ikke kommer rendende hen til folk når de kommer på besøg... Som regelt rejser han sig ikke engang op, han løfter nogen gange hovedet og er det folk han kender kommer han hen og hilser.. Ellers bliver han liggende til han føler at han lige har lyst eller behov for at se hvem der nu kom...

 

Men jeg bliver så ofte i tvivl når de siger "Uha han er godt nok sky hva?"... Hvis han endelig kommer hen til folk hvis de så begynder at ville nusse ham så går han igen... Men f.eks. hvis vi er i hundeskov render han jo gerne hen til folk og tigger godbidder, og f.eks. da min lille niece på 3 år så ham første gang, var han der med det samme, på trods af at Dexter aldrig har været trænet omkring så små børn... Når han fravælger folk synes jeg ikke han sender nogle dæmpende signaler, og det virker ikke som om han er bange.. Halen er stadig som den altid er, og hans øre er fint placeret... Han går ikke hen og gemmer sig, og han sørger ikke hen mod os... Hvilket jeg synes han ville have gjort hvis det var fordi han var sky/bange ?

 

Jeg synes ikke at jeg vil presse ham til at være super imødekommende... Nogle huskies er jo nærmest labradors i forklædening, men det er Dexter altså absolut ikke på det punkt...

Nå nok om det...

 

Han oplevede sin første jul, og det tog han bare helt perfekt! Vi var 10 mennesker, to hunde og en kat, og der var ingen problemer!

 

399606_10150475906704484_641374483_8276722_596386096_n.jpg

 

Dexter pakker gaver ud :lun:

 

406377_10150475900064484_641374483_8276673_815836874_n.jpg

 

Vores "officielle" familie jule billede!

 

375213_10150478280134484_641374483_8285094_131703218_n.jpg

 

Og det skete i disse juledage, at Dexter ENDELIG lærte at hoppe op i sofaen og nu kunne se TV sammen med os (Han er lige så glad for Stargate som vi er! :cool:)

 

381082_10150478282064484_641374483_8285113_319309617_n.jpg

 

Dexter er faktisk slet ikke en husky, han er et rensdyr... Han har i hvertfald hørt at det er meningen han skal trække en slæde!!!!

 

--

 

Udover julen oplevede han jo igår sin første nytårs aften...

 

Dexter havde indtil igår ved midnat ikke reageret på fyrværkeri eller brag, men ved midnat kunne man mærke det blev lidt for forvirrende for ham.. Han søgte os meget mere end normalt, men ville rigtig gerne se fyrværkeriet sammen med os... Det var nu ganske hyggeligt!

 

new year 036.jpg

 

Dexter plejer at komme i seng ved 22 tiden, og så blive natluftet ved midnats tid... Men han blev luftet ved 23tiden, og var jo så oppe til ca. 3 med os... Så vi havde en MEGET træt hund da vi endelig gik i seng :lun:

 

Nå men håber i alle har haft en god jul, og er kommet rigtig godt ind i 2012! Det er vi i hvert fald, og vi glæder os til alt hvad det kommende nye år må byde os!

 

Vi håber på at det bliver året hvor vi kan flytte i noget bedre, og mere hundevenligt, så Dexter kan få en lillebror! Vi har allerede kontakt med opdrætteren, og er ved at finde ud af hvilke forældre ville passe godt til os og Dexters kommende lillebror! Super spændende!

Link til indlæg
Del på andre sites

wow, der er virkelig sket noget med hans udtryk, hva? han er virkelig lækker, godt at det går godt med ham.

 

Ja det er helt vildt... Nogengange ligner han stadig en lille hvaps, men han er blevet en rigtig "voksen hund" at se på nu!

 

Blev helt overrasket over at se billeder fra bare to mdr. siden hvor han var helt lille bitte... Han vejer kun 2 kg mere så jeg forstår det SLET ikke! Men hans pels er blevet SINDSYGT stor! Så det er nok den der gør det! Desværre, hvor smuk den pels end er, så bevæger han sig væk fra standarden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik lige lyst til at vise jer forskellen, bare tre måneder er der gået på disse to billeder...

 

Det er mest hans hale jeg er dybt facineret af er vokset så helt ekstremt (Og desværre udover standarden.. Men sådan er det jo bare!)

 

DKvacation 406.jpg

 

395869_10150478281964484_641374483_8285112_2081599657_n.jpg

 

Det er de samme to hunde, bare med 3 måneders mellemrum... Dengang var de samme størrelse i højden også, i dag er Dexter noget større end Trouble...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Dejligt at se og høre fra dig igen :bighug:

 

Mht "skyheden" så ville jeg ikke lægge mere i det, hvis det bare er at han er ligeglad med, at der kommer nogen. Min svigerindes husky kunne ikke være mere fløjtende ligeglad med gæster. Min svigerfar insisterer også på, at hun er sky. Det er hun ikke - hun har bare nok i sin ejer. Det er da meget rart med en hund, der ikke springer op og ned af alle gæster, men lader dem komme ind og være. Så kan Dexter selv tage kontakt, hvis han har lyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad er Trouble for en race/r?

 

Ingen anelse... Hun er hentet i Grækenland, og ingen kendte til forældrene..

 

Men de første som fik hende lige da hun kom til Danmark gik af med hende fordi at de havde en kammerat som var Amstaff opdrætter og han påstod at hun hvis ikke hun var ren pitbull, var et mix deraf... :mrgreen:

Det må være den dårligste Amstaff opdrætter i verden... Jeg kunne godt forestille mig at der var et eller andet bredt i hende, hun er ekstremt bred, også når hun ikke er stærkt overvægtig... Selvom hun er møg fed, så har hun muskler, og er sindsygt stærk, så det kan nok ikke udelukkes at det er amstaff (pitbull er det jo så faktisk) i hende... Men mest af alt synes jeg nu bare hun ligner en lille labrador tyklinge mix :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen anelse... Hun er hentet i Grækenland, og ingen kendte til forældrene..

 

Men de første som fik hende lige da hun kom til Danmark gik af med hende fordi at de havde en kammerat som var Amstaff opdrætter og han påstod at hun hvis ikke hun var ren pitbull, var et mix deraf... :mrgreen:

Det må være den dårligste Amstaff opdrætter i verden... Jeg kunne godt forestille mig at der var et eller andet bredt i hende, hun er ekstremt bred, også når hun ikke er stærkt overvægtig... Selvom hun er møg fed, så har hun muskler, og er sindsygt stærk, så det kan nok ikke udelukkes at det er amstaff (pitbull er det jo så faktisk) i hende... Men mest af alt synes jeg nu bare hun ligner en lille labrador tyklinge mix :mrgreen:

 

Ok ok, det er svært at se hvor stor han er, bare derfor jeg spurgte. Men fin er han :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...