Hop til indhold

Græsk Podengo blanding


Gæst kommamus
 Share

Recommended Posts

Gæst kommamus

Hej alle

Jeg vil lige præsentere mig selv og min lille adopterede græske gadehund - Svend. Han er en podengoblanding og jeg savner vildt meget at mødes med andre der har kendskab til eller har en podengo - synes det kunne være super hyggeligt og lærerigt! Jeg tror Svend hører til gruppen podengo andaluz maneto, da han er meget lavbenet og lille :)

Generelt søger jeg også legekammerater til Svend - han er meget kræsen med hvem han vil lege med og de skal helst være på hans egen størrelse (5.3 kg) - vi bor på nørrebro :)

Venlig hilsen

Eline

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæmpe tillykke med ham. Han ser skøn ud!

Jeg vil gerne se flere billeder :-)

 

I Fælledparken er der en hundekravlegård. Måske han vil kaste sin kræsne kærlighed over en derinde du så senere vil kunne mødes med?

I Charlottenlund ligger også en stor hundepark - Bernstoffparken. Her vil du måske også kunne mødes en der går i spænd med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Hej - og TILLYKKE med ham! :banan: Hvor er det dejligt, han er kommet hertil. Og sikke et fantastisk hundenavn, hehehe. :lun:

Hvis han er Podenco Maneto, så må han da være spansk og ikke græsk, ja? En Podenco Andaluz er større, men det er lidt svært med alle de Podenco-afarter. Skøn ser han ud. :lun:

 

Jeg har to spanske hunde, og der er i hvert fald også Podenco Maneto i min lille, lavbenede Charlie, vist nok blandet med noget Golden Retriever og Baskisk Hyrdehund. Og min Buster er vist noget Cocker, Kooikerhondje og Carea Léones. Anyway - vi vil MEGET gerne mødes og gå ture og snakke spanske hunde. :-D

Du kan også melde dig ind i Spanske Hundes Facebookgruppe, der er flere med Podencoer. Den hedder bare Spanske Hunde derinde.

Velkommen til! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Nåja, bare lige - grunden til jeg synes det er et fantastisk hundenavn er fordi min stedfar også hedder Svend, og han er jo netop blevet glad hundefar til en internathund også :-D.

Synes det er VILDT sødt og passer godt til din hund. Jeg elsker også, når hunde hedder Preben eller Otto eller i den dur. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst kommamus

Tak for alle jeres svar - jeg bliver helt glad :) Jeg har været rundt i hundeparkerne - men det er lidt for meget for ham virker det som om - han kan ikke helt overskue det når der er for mange hunde han ikke kender omkring sig..

Og ja, manetoen er jo spansk - men det kan jo godt være at der er nogle der er blevet indført til Grækenland - han er i hvert fald fra Skiathos - men kender jo desværre ikke til hans historie :( Men jeg vil rigtig gerne mødes alligevel!!! og kigger lige forbi facebookgruppen også - tak for tippet!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...