Hop til indhold

Ny hund: Norsk Lundehund, dværgpuddel eller dansk/svensk gårdhund?

Gæst Nathalie Højland-Nielsen
 Share

Recommended Posts

Jo da. Det vigtigt, at du visser den, at det er dig der bestemmer - Ellers tager den leder rollen over dig(: F.eks er opgaver hvor i skal samarbejde gode opgaver.

Du skal visse den, at den kan være tryg ved dig og dine valg du tager.

En dsg har det med, at den gerne vil bestemme (det gør min ihvertfal hvis jeg ikke visser ham, at det er mig der bestemmer) og derfor er det vigtigt, at visse, at det er dig som bestemmer.

Har et rigtig godt eksempel fra mig selv. Vi var over på en fodboldbane hvor han så så en anden hund og løb væk og dum som jeg var løb jeg bare efter. Det ende så med, at være gang jeg sat ham fri et sted så løb han sin vej fordi jeg fulgte jo bare efter af frustation :stupid:

Da jeg så satte ham fri næste gang og han løb sin vej så gik jeg den anden vej - pludselig så stod han ved min side.

Jeg ved så ikke om det er noget alle hunde gør eller om det bare er min, men han kan godt lide, at "teste" mig af :mrgreen:

De kan godt være meget frække :lun:

Ved ikke helt om jeg har forklaret det ordenligt, men i andre dsg fans må jeg lige før noget til hvis det behøves.

Tak fordi du beskrev det så detaljeret.

Lederskab er et meget ladet ord, og vi lægger vist noget forskelligt i det;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 months later...
Gæst Benjamin

Til de interesserede kan jeg fortælle, at vi valgte en puddel.

Her er Freddy, en sort dværgpuddel, ca. 19 dage gammel :)

i52105888.jpg

/Benjamin (Nathalies kæreste)

Link til indlæg
Del på andre sites