Hop til indhold

SÅ fik vi vores lille nye pige......


Gæst 1.gangs-ejer
 Share

Recommended Posts

Gæst 1.gangs-ejer

Søndag hentede vi vores hundehvalp. ENDELIG!!

En lille sød shih tzu på 11 uger. Vi købte hende på sydfyn hos en rigtig god familie. Hun var bare så smuk og sød. Turen hjem var på 3½ time og gik fint men hun havde det noget varmt.

Da vi kom hjem gik hun bare og snusede og kiggede sig lidt omkring. Var slet ikke bange for noget eller familien. Vores børn var ellevilde!!

Til natten lå hun i kurv ved siden af vores seng. Hun pev lidt nogle gange men fik min hånd og sov videre. Jeg tog hende ud 3 gange og tissede da også - da vi kom ind igen :blink:!!

Mandag var hun kun på toilet udenfor. Så det var skønt :vinken:. Hun har slet ikke gøet og har bare været helt fantastisk!!! Hun har leget godt og har været helt vild når børnene kom hjem fra skole. Så indtil videre er det, det helt rigtige valg :-D:-D:-D:-D.

 

Og tak til alle for de gode svar på mine andre tråde. Der er billeder i mit fotoalbum :vinken::vinken::vinken:

 

Knus Linda

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Tak tak!!

 

Hvordan går det med din hundejagt??

 

Det var så lidt (:

 

Der sker fremskridt hver dag, men er lige pt. igang med at sikre mig et ordenlig hjem, så den ikke skal leve på 3. sal midt i byen (:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Der sker fremskridt hver dag' date=' men er lige pt. igang med at sikre mig et ordenlig hjem, så den ikke skal leve på 3. sal midt i byen (:[/quote']

 

Heh, du er lidt den omvendte verden af os;

 

Vi skulle flytte, og fik hund.

 

Du flytter for at få hund (og ødelæg nu ikke min ilosion hvis det er det!!)

 

Jeg syntes altså at dte er super kært :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Heh, du er lidt den omvendte verden af os;

 

Vi skulle flytte, og fik hund.

 

Du flytter for at få hund (og ødelæg nu ikke min ilosion hvis det er det!!)

 

Jeg syntes altså at dte er super kært :lun:

 

:ae: Mange tak Aslan, som du dog kan sætte det op (: sådan havde jeg slet ikk tænkt på det, men det faktisk sådan det er, :roll::-D

 

fed ilosion :lol::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den lille ny! Godt at høre det går fint

 

Der sker fremskridt hver dag' date=' men er lige pt. igang med at sikre mig et ordenlig hjem, så den ikke skal leve på 3. sal midt i byen (:[/quote']

 

3. sal i byen behøver nu ikke være en skidt ting. Har to jagthunde på 2. sal midt i København K. Meget mere midt i byen kommer man ikke. Men de får rig mulighed for at få afløb for deres energi, og bliver brugt en frygtelig masse.

 

Så det kan saaaagtens lade sig gøre, også med en "krævende" race. Men selvfølgelig - ingen tvivl om at det er rart med noget have og noget grønt. Personligt har jeg bare valgt at vægte 5 min til arbejde (og dermed mindre alenetid for hundene) og så køre efter det grønne - end den anden vej rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Tillykke med den lille ny! Godt at høre det går fint

 

 

 

3. sal i byen behøver nu ikke være en skidt ting. Har to jagthunde på 2. sal midt i København K. Meget mere midt i byen kommer man ikke. Men de får rig mulighed for at få afløb for deres energi, og bliver brugt en frygtelig masse.

 

Så det kan saaaagtens lade sig gøre, også med en "krævende" race. Men selvfølgelig - ingen tvivl om at det er rart med noget have og noget grønt. Personligt har jeg bare valgt at vægte 5 min til arbejde (og dermed mindre alenetid for hundene) og så køre efter det grønne - end den anden vej rundt.

 

Jo tror også sagtens det vil kunne lade sig gøre (:

men som det ser ud nu, vil jeg få 40 min til studie, og så blir det rigtig lang tid frem og tilbage. endvidere så vil jeg gernre kunne tilbyde den en have, men som du siger, tror gerne at det vil kunne lade sig gøre, hvis man er opsat på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det med transporttiden betyder meget. Mit studie lå også 40 min. væk, heldigvis var studiegrupperne alle inden for 20 min. radius.

 

Som jeg plejer at sige, er det ikke inde hunden skal have sin motion (og heller ikke i haven udelukkende), så størrelsen på hjemmet og hvilken sal man bor på, er ligegyldig hvis man aktiverer sin hund. Du ved - groft sagt.

 

Men forstår absolut godt ønsket om have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

Jo er helt med :mrgreen: ' men du ved, når man går en tanke inde i hovedet om hvordan det skal være, kan det være svært at lade sig overbevise, at det man bor i er godt nok (: men hvis jeg både kan flytte tættere på, og få en have hvor jeg kan lege lidt med hunden, så det to fluer med et smæk :P hehe ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Jo flere fluer jo bedre! Og man skulle være en ged hvis man ikke kunne drømme, og tillade sig at gå efter det.

 

Det satme godt sagt, for det er lige netop sådan det er :5up:

 

og Aslan, du har helt ret, på et tidspunkt blir trapperne op og ned, op og ned for meget, så er det nemmere bare at lukke døren op, til nydelse for både hund og ejer :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1.gangs-ejer
Det var så lidt (:

 

Der sker fremskridt hver dag' date=' men er lige pt. igang med at sikre mig et ordenlig hjem, så den ikke skal leve på 3. sal midt i byen (:[/quote']

 

 

3. sal og en stor hund - nej det er da nok lidt besværligt men intet er jo umuligt :-)

 

Håber det kommer til at gå godt - både med boligjagt og hundejagt :blink:

 

Linda

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
3. sal og en stor hund - nej det er da nok lidt besværligt men intet er jo umuligt :-)

 

Håber det kommer til at gå godt - både med boligjagt og hundejagt :blink:

 

Linda

 

Mange tak (: ' det er mange jagte jeg er på samme tid, jeg fik heldigvis sluppet a med en jagt idag, nemlig jobjagten, så mon ikke de to andre ordner sig også :blink:

 

husk at opdatere omkring den lille nye, glæder mig til at høre hvordan det går med jer og hende ! :roll::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...