Hop til indhold

Hvorfor må jeg ikke komme ud og gemme mine tiiiing?


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi er super onde ejere, hvis man spørger Dexter :fornaermet:

 

I dag var vi inde i byen, og da der var marked fik vi købt lidt godter til Dexter, vi opdagede nemlig at 3 ben kostede det samme der, som vi gav for et hos vores dyrehandler :roll:

 

Nå men så har jeg i lang tid overvejet at købe en hov (klov tror jeg faktisk det er?) for at se om Dexter ville gide at tygge i det, og disse var mega billige så sådan en fik han også...

 

Nå men nu ligger tråden jo i adfærd, fordi jeg aldrig har set denne adfærd hos ham før...

 

Han havde en kort periode hvor han virkelig gemte ting, altså stoppede dem i hjørner osv.

 

Det er for mig tydeligt at det han vil er ud i haven, og jeg er helt sikker på at han vil ud for at gemme sin nye hov (klov!)...

 

Han startede ud med adfærden, lagde sig ned, Olivier startede med at filme, og så var han egentlig rolig, så i kan springe ca. 20 sekunder ind i filmen før i ser "adfærden".

 

I kan se han skiftevis går til havedøren (glasdør) og gangdøren (lilla dør)...

 

Det jeg er overrasket over er at han virker så "desperat"? Det virkede virkelig super OCD agtigt at han rendte der frem og tilbage og bare måtte ud og grave denne nye guf-hed ned!

 

Egentlig troede jeg at det var en engangsforestilling, men det samme skete under aftensmaden da han fik sit aftensben... han rendte rundt og forsøgte at gemme det alle steder, forsøgte at dække det til osv... Det er jo lidt kært og sjov, men det er en "opførsel" jeg tror ikke er sund for ham; Hvordan forebygger vi den hvis han fortsætter med at reagere sådan? Det er jo ikke sjovt for ham at få ting at gnave i, hvis han skal bruge 20 minutter på at rende sådan rundt!

 

[video=youtube_share;Jk4U6Uf2Rso]

 

Det skal forresten tilføjes at grunden til han ikke skal ud med den er at der er sååårh meget mudder i haven, og jeg skal nægte at han skulle grave den hov(klov?!) ned før end vi vidste om han overhovedet gad have den!

Link til indlæg
Del på andre sites

De graver ben ned for at de kan modne, mine gør det også engang imellem, så bliver de gravet op måske efter en time (hvis de er sultne) eller efter 3 dage, mmmh :lol:

 

Var aftensbenet også fra det nye sted? Måske synes han bare ikke det er modent nok. Og så forstår han ikke, at i ikke forstår, at han jo skal kokkerere det?? Det tænkte jeg i hvert fald lige umiddelbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

De graver ben ned for at de kan modne, mine gør det også engang imellem, så bliver de gravet op måske efter en time (hvis de er sultne) eller efter 3 dage, mmmh :lol:

 

Var aftensbenet også fra det nye sted? Måske synes han bare ikke det er modent nok. Og så forstår han ikke, at i ikke forstår, at han jo skal kokkerere det?? Det tænkte jeg i hvert fald lige umiddelbart.

 

Det var fra samme sted.. Måske har du ret... Han har aldrig nogensinde opført sig sådan før.. Jeg havde faktisk ikke skænket det en tanke at det kunne være derfor han gjorde det! Måske jeg vil eksperimentere og se om jeg kan få købt et af de andre ben på mandag og se om han reagere sådan på det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var fra samme sted.. Måske har du ret... Han har aldrig nogensinde opført sig sådan før.. Jeg havde faktisk ikke skænket det en tanke at det kunne være derfor han gjorde det! Måske jeg vil eksperimentere og se om jeg kan få købt et af de andre ben på mandag og se om han reagere sådan på det :hmm:

 

Eller lade ham grave det ned og se om ikke han graver det op igen når han synes det er godt? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella får rå snacks udenfor - i tilfælde af at hun vil gemme dem.

 

Når hun får tørrede snacks, graver hun dem nemlig ned i sin kurv (helt fint) eller sofaen - mmmmm!!!! Og jeg skal ikke risikere at pille en andehals ud fra sofaen ryg:rolleyes:

 

I øvrigt får hun aldrig selv gravet de ting op som hun begraver udenfor. Dem finder hendes legekammerater altid, så måske er det derfor de synes det er så hyggeligt at komme på besøg:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller lade ham grave det ned og se om ikke han graver det op igen når han synes det er godt? :-D

 

 

Problemet er at PT. er vores sø ude i haven eksploderet i en oversvømmelse.. hvilket betyder vi har vores terasse, og resten af haven er VAND! (Dexter elsker det!) Men han ville jo aldrig finde et sted at grave det ned, og han ville sandsynligvis aldrig kunne finde det igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er at PT. er vores sø ude i haven eksploderet i en oversvømmelse.. hvilket betyder vi har vores terasse, og resten af haven er VAND! (Dexter elsker det!) Men han ville jo aldrig finde et sted at grave det ned, og han ville sandsynligvis aldrig kunne finde det igen..

 

Deeeet skal du ikke være så sikker på at han ikke kan. Men fair nok hvis du helst vil vente til søen er væk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella får rå snacks udenfor - i tilfælde af at hun vil gemme dem.

 

Når hun får tørrede snacks, graver hun dem nemlig ned i sin kurv (helt fint) eller sofaen - mmmmm!!!! Og jeg skal ikke risikere at pille en andehals ud fra sofaen ryg:rolleyes:

 

I øvrigt får hun aldrig selv gravet de ting op som hun begraver udenfor. Dem finder hendes legekammerater altid, så måske er det derfor de synes det er så hyggeligt at komme på besøg:hmm:

 

Meget hyggeligt... Stakkels Bella :blink:

 

zeus 030.jpg

 

Zeus i fuld gang med at fortærer et af Bellas "godt gemte" ben (sorry for off topic)

 

@Topic: Tænker også at Dexter bare meget gerne vil grave benet ned - nogengange smager sådan et ben bare super efter tre dage i jorden :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Her i huset lukkes døren også ude til, hvis Hope viser interesse for at gå ud med noget - Det være sig bamser, bolde, legesager samt ben med guf i eller andet. Får hun mere end en god ting på en gang, så skal det graves ned....

For nylig hentede hun så sit griseøre, som har været gravet ned siden start november og fyh for helved da... Den røg så ud........ Sorry, men så slimet og ulækkert stads på fyrretræs gulv er ikke godt... og spise det udenfor gider hun heller ikke...

Jeg holder simpelthen øje med, om hun er sulten nok eller om det bare skal "opbevares", for så kan hun opbevare det i sin kurv... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig, I er heldige hvis hunden kun vil begrave benene i mudder! Her er hvad Vinnie gør med ben: http://www.hunde-forum.dk/hunde-historier/25691-slowfood-kokken.html ;-)

 

Haha, ja de er nok bedre kokke end vi lige regner dem for! Egentlig ser jeg ikke et problem med at Dexter får lov at grave det ned ude i haven.. Problemet er jo bare at det er en "låne have", og vi skal aflevere den i samme stand som da vi flyttede ind, og der var den lige blevet ordnet af en arkitekt :stupid: Yush yush lille sø og terasse som nu er oversvømmet, og træer klippet i sjove faconer.. Det værste er at det er en lukket have så INGEN KAN SE DET udover os selv, og jeg er altså ligglad med hvilken form træet har :roll: Tilgengæld er der et vildt sjældent lille japanisk (eller kinesisk :vedikke:) træ som kun lige er begyndt at vokse, og Dexter ELSKER at hive grene af det :oops: Så han er ved at lære at man ikke må spise træerne i haven :lol:

 

Her i huset lukkes døren også ude til, hvis Hope viser interesse for at gå ud med noget - Det være sig bamser, bolde, legesager samt ben med guf i eller andet. Får hun mere end en god ting på en gang, så skal det graves ned....

For nylig hentede hun så sit griseøre, som har været gravet ned siden start november og fyh for helved da... Den røg så ud........ Sorry, men så slimet og ulækkert stads på fyrretræs gulv er ikke godt... og spise det udenfor gider hun heller ikke...

Jeg holder simpelthen øje med, om hun er sulten nok eller om det bare skal "opbevares", for så kan hun opbevare det i sin kurv... :roll:

 

Årh føj jeg husker en gang han efterlod et griseøre i haven, og dagen efter kom tilbage med det... Det var bare slatten og klamt.. føj føj føj... Heldigvis har vi sten gulv, og Dexter har lært han kun må spise på sin pude, i sit bur eller i sin kurv (eller på måtten :lol:) så vi får det ikke snasket udover gulvet.. og skulle det ske det kom på gulvet, var det ikke en katastrofe... Klamheden ligger mest i at han har en tendens til at rende ud og finde det, og så rende ind og smadre det op imod os for at vise os hvor lækkert det han har er :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...