Hop til indhold

Tilgængelig viden


Gæst Michael Hanson
 Share

Recommended Posts

Gæst Michael Hanson

Hej

Jeg er helt ny i løwchenkredse...

Hvis jeg gerne vil læse (lære) noget om denne dejlige hunderace, hvor kan jeg så kigge henne?

Den opdrætter jeg snakker med angående hvalp lige nu siger der intet andet findes end det der står på hendes hjemmeside. Som er lig nærmest ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

der er rigtig mange löwchenejere herinde, så det er nok et meget godt sted at starte, hvis du vil have et indtryk af racen. der er jo en hel del tråde i underforummet, og jeg er sikker på, at folk gerne svarer på spørgsmål - jeg gør i hvert fald gerne. mig bekendt findes der ingen seriøs litteratur omkring racen ellers, og det der står i de forskellige hunderacebøger er jo typisk ret overfladisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michael Hanson
der er rigtig mange löwchenejere herinde, så det er nok et meget godt sted at starte, hvis du vil have et indtryk af racen. der er jo en hel del tråde i underforummet, og jeg er sikker på, at folk gerne svarer på spørgsmål - jeg gør i hvert fald gerne. mig bekendt findes der ingen seriøs litteratur omkring racen ellers, og det der står i de forskellige hunderacebøger er jo typisk ret overfladisk.
Jeg vil gå i gang med at læse herinde.. Men hvad med hjemmesider? hvor der står mere end bare at løwchen er allergivenlig, reserveret og aktiv

Kennelen jeg kigger på er small lions. Fandt dem på gipotedk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gå i gang med at læse herinde.. Men hvad med hjemmesider? hvor der står mere end bare at løwchen er allergivenlig, reserveret og aktiv

Kennelen jeg kigger på er small lions. Fandt dem på gipotedk

 

kennel lions of denmark har en hjemmeside med rigtig meget information. janni, kennelmutter, er også meget vidende om racen og fortæller gerne. mange herindefra har löwchen fra hende. i øvrigt mener jeg ikke, at en löwchen er specielt reserveret, men alt er selvfølgelig relativt. hvis i bor i københavn, er i velkomne til at besøge min, han elsker i hvert fald gæster :-D

 

i øvrigt vil jeg, sådan helt generelt og altid, anbefale at snakke med/besøge flere kenneler og danne dig et indtryk. både af menneskenes tilgang til hundene, hundenes temperament (som kan være ret forskelligt fra linie til linie) og selvfølgelig deres forhold osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :)

 

Jeg har også en löwchen fra lions of denmark.. Hjemmesiden er rigtig god, der er i hvert fald nok læsestof til et par timer :mrgreen: Og ellers så har kennel-lowchen som er hendes brugernavn herinde skrevet en cd-rom der også er rigtig god..

 

Reserveret ville jeg nu ikke kalde löwchen, men det er måske forskelligt afhængigt af, hvorfra løverne er? Min egen er ret begejstret for alt og alle :lol:

 

Her i København er vi en del med löwchen så, hvis du bor heromkring skulle der være rig mulighed for at møde et par stykker.. Sikkert også andre steder i landet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har både løwchen fra kennel Small lions og fra Lions of Denmark (kennel-løwchen herinde fra).

 

Vil også anbefale dig Lions of denmarks hjemmeside... den er rigtig god og informerende - både inden man skal vælge hund og når man har fået hunden hjem.

 

Vil også anbefale dig at besøge flere kenneler og evt. som minibillen skriver,at mødes med nogle private løver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Er den lykkelige ejer af 2 løver begge fra kennel Lions of Denmark og kan kun anbefale køb af vovse derfra :-) Den bedste måde at lære racen på er ved at møde den. I Hvidovre/Brøndby på engen er vi 3 ejere og 5 løver der ofte mødes. Hvis du er interesseret er du velkommen til at skrive, så finder vi ud af det.

 

Held og lykke med din søgen, du vil ikke fortryde at få en löwchen ind i dit liv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...