Hop til indhold

Fiskeoliepiller. Metacam. Glucosamin.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Vores nye hund fra polen vil helt sikkert have gavn af fiskeoliepiller, men hvor mange skal jeg give ham om dagen, han vejer 27 kg. Jeg har givet ham 3 stk. i dag, men er det for meget?

Og er der nogen der har et godt alternativt middel til gigt i stedet for Metacam ?

Han kastede op af metacamen og fik den kun i 2 dage.

Ingen tvivl om, at det er et rigtigt godt middel, men bryder mig ikke om alle de bivirkninger, der er.

Jeg har tænkt på Glucosamin med chondroitin og MSM. Har også været på nettet, for, at finde oplysninger, men der er jo forskellige slags der alle hedder noget forskelligt, så nu vil jeg lige høre herinde, hvilke erfaringer I har, hvad der er bedst og hvad I vil anbefale.

Jo..forresten, hvad med bivirkninger ? Har I oplevet nogen ved, at give jeres dyr Glucosamin ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores nye hund fra polen vil helt sikkert have gavn af fiskeoliepiller, men hvor mange skal jeg give ham om dagen, han vejer 27 kg. Jeg har givet ham 3 stk. i dag, men er det for meget?

Og er der nogen der har et godt alternativt middel til gigt i stedet for Metacam ?

Han kastede op af metacamen og fik den kun i 2 dage.

Ingen tvivl om, at det er et rigtigt godt middel, men bryder mig ikke om alle de bivirkninger, der er.

Jeg har tænkt på Glucosamin med chondroitin og MSM. Har også været på nettet, for, at finde oplysninger, men der er jo forskellige slags der alle hedder noget forskelligt, så nu vil jeg lige høre herinde, hvilke erfaringer I har, hvad der er bedst og hvad I vil anbefale.

Jo..forresten, hvad med bivirkninger ? Har I oplevet nogen ved, at give jeres dyr Glucosamin ?

 

Metacam er jo smertestillende, det ville jeg slet ikke sammenligne med glucosamin:genert:

 

Luna får pt Luposan gelenk (købt på Zooplus), 1 gram ingefær og fiskeolie hver dag. Ingen bivirkninger her:-D

 

Det er ikke alle hunde, der trives på det samme, så det er lidt med at prøve sig frem. Hvis du vil have noget smertestillende til ham, mens I starter tilskud op, så ville jeg foreslå Previcox.

Link til indlæg
Del på andre sites

Metacam er jo smertestillende, det ville jeg slet ikke sammenligne med glucosamin:genert:

 

Luna får pt Luposan gelenk (købt på Zooplus), 1 gram ingefær og fiskeolie hver dag. Ingen bivirkninger her:-D

 

Det er ikke alle hunde, der trives på det samme, så det er lidt med at prøve sig frem. Hvis du vil have noget smertestillende til ham, mens I starter tilskud op, så ville jeg foreslå Previcox.

 

Jo, jeg ved godt, at Metacam er smertestillende og det var heller ikke meningen, at det skulle sammenlignes med glucosamin, kan godt se, at det kan læses sådan,;-) men jeg tænkte på, at nogle gigtpatienter, næsten er blevet smertefri, ved at tage tilskud med glucosamin og tænkte på om man kunne opnå samme resultater, med hunde der har gigt.

Jeg ved jo heller ikke med 100% sikkerhed om han har gigt, men med hans tidligere leveforhold og alder taget i betragtning, må man næsten gå ud fra det.

Hvad er Previcox og er det et "mildere" middel end Metacam ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg ved godt, at Metacam er smertestillende og det var heller ikke meningen, at det skulle sammenlignes med glucosamin, kan godt se, at det kan læses sådan,;-) men jeg tænkte på, at nogle gigtpatienter, næsten er blevet smertefri, ved at tage tilskud med glucosamin og tænkte på om man kunne opnå samme resultater, med hunde der har gigt.

Jeg ved jo heller ikke med 100% sikkerhed om han har gigt, men med hans tidligere leveforhold og alder taget i betragtning, må man næsten gå ud fra det.

Hvad er Previcox og er det et "mildere" middel end Metacam ?

 

Previcox er smertestillende. Og flere hunde, der ikke kan tåle (eller ikke har virkning) af Metacam, bruger previcox. Der står lidt om det her: Previcox offers joint pain relief to dogs older than seven weeks - 1800PetMeds

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ringe til dyrlægen og høre hvad h*n kune tilbyde istedet for metacam, der er også rimadyl og selvfølgelig andre præparater, som kan være gode. Hvis hunden har en sart mave, er det ikke altid, den har det godt med glucosamin. held og lykke med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ringe til dyrlægen og høre hvad h*n kune tilbyde istedet for metacam, der er også rimadyl og selvfølgelig andre præparater, som kan være gode. Hvis hunden har en sart mave, er det ikke altid, den har det godt med glucosamin. held og lykke med ham.

 

Tak :-D

Det har jeg også tænkt på, at spørge ham om og så muligvis få lavet en blodanalyse af lever og nyrer, for at se om der er noget, der skal tages hensyn til der eller om det fungere, som det skal. Det er bare for, at være på den sikre side. Mange af de præparater må jo ikke gives, hvis der er nedsat nyrer-eller leverfunktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund får glucosamin og der er absolut intet at mærke ift. bivirkninger. Derudover kan den rigtige form for (stille og rolig) motion og muskelopbygning også gøre underværker for en gigthund. Held og lykke med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

med hensyn til gigten, så bruger jeg Cortaflex og det virker hurtigt! Kan købes rimeligt billigt i england, jeg køber det her:Equine Supplements - All of your horse supplements in one easy place - Cat and Dog Cortaflex

 

Den flydende virker hurtigts, men mine piger får bare pulveret til vedligehold.

 

 

Kan det også købes herhjemme ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund får glucosamin og der er absolut intet at mærke ift. bivirkninger. Derudover kan den rigtige form for (stille og rolig) motion og muskelopbygning også gøre underværker for en gigthund. Held og lykke med ham :-)

 

 

Tak :-D

Har også kun hørt godt om glucosaminen og dens egenskaber, i hvertfald på mennesker.

Vi er begyndt, at træne hans ben muskler, ved små daglige gåture i roligt tempo. Han er stadig lidt vakkelvoren engang imellem, men det går langsomt fremad.

Svømning skulle også være godt, men det kan være vi udvider repertoireret senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, jeg glemte lige: i stedet for fiskeolie i pilleform, får min flydende lakseolie hældt ud over sin tørfoder - det er ikke noget han ligefrem beklager sig over skulle jeg hilse og sige :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Svømning skulle også være godt, men det kan være vi udvider repertoireret senere.

 

At gå i vand skulle være noget af det bedste. Der er steder, bl.a. Kbh's dyrehospital hvor de har 'waterwalk' faciliteter til netop genoptræning og sådan :-D

Men ja, se at få bygget nogle muskler på ham, så kan det godt være mange af problemerne forsvinder af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Vores cocker, i sine agilitys storheds dage, fik glucosamin tilsat chondroiten, i pulverform ifb. med overbelastning af hans led osv. af dyrlaegen.Han fortsatte saa med at fortaelle mig, at det virkede udemaerket og var ganske harmlost, fordi han spiste en skefuld af pulveret hver morgen selv! Paa embalachen staar der ellers udtrykkeligt at det kun er beregnet til hunde:genert:

 

Saa gaar ud fra det er ganske harmlost, selv for mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep waterwalk er bedre end svømning, da en hund godt kan "snyde", når den svømmer.

 

Der er også waterwalk hos Herfølge Dyreklinik, det er vist tættere på, end København:-D Men bortset fra det, så er Lea på Kbh Dyrehospital eminent:-D

Tak for tippet :5up:

Kender godt Herfølge, har gået i ungdomsklub der for maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe det gjorde jeg også. Både i Gutternes Badekar, men mest i Præsteskovgård:-D

 

Jeg er lige flyttet tilbage til Herfølge efter 22 år i Ølby ved Køge:-D Så nu er jeg hjemme igen:lun:

 

Jamen, velkommen hjem ;-)

Ja, Gutternes Badekar, åh disse minder :lun:

Jeg boede så i Tureby,( min gamle far bor der endnu ) og gik i skole i Alkestrup og de sidste 3 år på Hastrupskolen. Har været "ung pige i huset" i Køge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, velkommen hjem ;-)

Ja, Gutternes Badekar, åh disse minder :lun:

Jeg boede så i Tureby,( min gamle far bor der endnu ) og gik i skole i Alkestrup og de sidste 3 år på Hastrupskolen. Har været "ung pige i huset" i Køge.

 

Jeg gik også på Hastrupskolen i 9. og 10. klasse - og vi har boet i Herfølge, hvor min far var nærbetjent.

 

Jeg kom mest i Skuffen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik også på Hastrupskolen i 9. og 10. klasse - og vi har boet i Herfølge, hvor min far var nærbetjent.

 

Jeg kom mest i Skuffen

 

Aj, hvor hyggeligt, tænk sig, at være her på H-F og så finde ud af, at der er andre herinde, der har gået på samme skole :-D

Jeg gik der fra 1976-1979, så det er liiiiige et par dage siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, velkommen hjem ;-)

Ja, Gutternes Badekar, åh disse minder :lun:

Jeg boede så i Tureby,( min gamle far bor der endnu ) og gik i skole i Alkestrup og de sidste 3 år på Hastrupskolen. Har været "ung pige i huset" i Køge.

 

Jeg gik også på Hastrupskolen i 9. og 10. klasse - og vi har boet i Herfølge, hvor min far var nærbetjent.

 

Jeg kom mest i Skuffen

 

Og tak:-D

 

Vi flyttede til Herfølge i 83 (tror jeg). Startede 5. klasse på Holmebækskolen, hvor jeg gik til og med 9. klasse. Jeg flyttede hjemmefra i 89. Vi boede i Præstebanken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...