Hop til indhold

Fader din løve? Før og nu


ccmi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg tror måske Charlie fader.. Men enten kommer han ikke til at fade over det hele eller også går det bare meget meget langsomt..

 

 

 

7-8 ugerIMG_1232.jpg

 

 

Så han er blevet meget meget lys i ansigtet, men derudover er han kun blevet lidt grå under forbene :vedikke:

 

 

 

 

Freddie er fading.. lille FreddieIMG_1153.jpg

 

 

Jessie er jo gylden.. Så de bliver jo alle lysere, men ved ikke om det er en fading også eller det bare er sådan det er?

 

 

4½ mdr311355_2732054387260_1434274540_33053335_3599078_n.jpg

P5038955.JPG

vov 042.jpg

25072011168.jpg

12092011293.jpg

04122011524.jpg

SAM_0160.jpg

36.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto fader - det er lidt sværere at se, om Elly gør det. Hun er stadig gyldenlækker i pelsen:lun: Hun begynder dog at få en lidt mørkere plamage på numsen. Om det er fordi resten af hende langsomt bliver lysere eller pletten bliver mørkere ved jeg ikke.. Det er så lidt, at det ikke kan fotodokumenteres:-D

 

Nå men Otto fra dengang han var hvid og sort - ca. 7 mdr:

tine1-albums-otto-5-uger-til-6-mdr-picture61882-a.jpg

 

Otto inden sidste klipning (Foto af minibillen)

377970_10150471353339819_773424818_8347204_1766915646_n.jpg

Han er mere grå end hvid efterhånden - og det bliver ved med at komme nye smukke grå pletter i det hvide.. Den storte plet på siden er mere falmet end fadet - den er blevet gråbrun... Han hoved er stadig helt sort.

 

Synes det er sjovt med en magisk hund, der skifter farve..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fader / fadet / fading er ord I bruger :hmm: Det har vist noget at gøre med at pelsen skifter farve :hmm:Vil I forklare lidt om, hvad ordet betyder?

 

Jeg ville gerne forklare det... men er sikker på, at der findes folk herinde, der er bedre til det end mig... men du er inde på noget af det rigtige:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne forklare det... men er sikker på, at der findes folk herinde, der er bedre til det end mig... men du er inde på noget af det rigtige:-D

 

Vil I se en forræderisk løve, han er rød sølvmaj 10 037.jpg Han ser mere rød ud i kunstigt lys, end i sollys.

 

Ved katte kaldes det sølv, når pelsen starter med, at blive hvid/lys i bunden og at det er mere end halvdelen som bliver lys på hvert eneste hår, er det mindre kaldes det "smouk":hmm:det blev vist stavet forkert, (røg farvet)

Manuel    c.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst løven disel
Vil I se en forræderisk løve, han er rød sølv[ATTACH=CONFIG]75188[/ATTACH]hos opdrætter. [ATTACH=CONFIG]75189[/ATTACH] Han ser mere rød ud i kunstigt lys, end i sollys.

 

Ved katte kaldes det sølv, når pelsen starter med, at blive hvid/lys i bunden og at det er mere end halvdelen som bliver lys på hvert eneste hår, er det mindre kaldes det "smouk":hmm:det blev vist stavet forkert, (røg farvet)

 

det er ikke løver mor det er tiger hvis man spørger bedstefar :drille: men manne har da størlsen som en løve :drille::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke løver mor det er tiger hvis man spørger bedstefar :drille: men manne har da størlsen som en løve :drille::sjov:

 

Han har taget på, 10 kg, det er jo vinter, der ikke sommerfugle, fugle og alt det andet han ellers jager, i mini haven:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har taget på, 10 kg, det er jo vinter, der ikke sommerfugle, fugle og alt det andet han ellers jager, i mini haven:genert:

 

Kan katte veje 10 kg?!:shock:

 

Charlie vil så gerne have sin egen kat og han er så strid til at plage, har sagt måske, men må nok genoverveje det, hvis der risiko for at katten kommer til at veje tæt på det dobbelte end ham :lol:

 

Og ja, min hund og jeg kommunikerer og forstår hinanden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fader / fadet / fading er ord I bruger :hmm: Det har vist noget at gøre med at pelsen skifter farve :hmm:Vil I forklare lidt om, hvad ordet betyder?
Fading er når den sorte eller chokolade farve fader/falmer og bliver lysere...

De nadre farver er nok mere et farveskifte end et egentlig fading..

Der er en tråd her hvor jeg har skrevet en masse og viser en masse billeder: http://www.hunde-forum.dk/lowchen/6668-farvetraden.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan katte veje 10 kg?!:shock:

 

Charlie vil så gerne have sin egen kat og han er så strid til at plage, har sagt måske, men må nok genoverveje det, hvis der risiko for at katten kommer til at veje tæt på det dobbelte end ham :lol:

 

Og ja, min hund og jeg kommunikerer og forstår hinanden :mrgreen:

 

Du skal bare ikke have en kasteret main coon hankat:sjov: det er ikke normal katte vægt MCO er den største rase du kan få, min birma vejer KUN 5,7 og han er overvægtig.

Manne MCO er lidt over 1m fra snude til hale( halen er lang:-D) men den lille Bimse bestemmer, han er mere hidsig.

hvis I skal have kat, så husk det lige så vigtigt at finde den kat/rase som passer til jer:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er alligevel vildt så meget han har skiftet farve. .leo er kun rød og aldrig andet..Til gengæld har han (næsten) en DKK stamtavle :mrgreen: Lions of Denmark Let me be a Lion

 

Han er bare ikke sølv:drille:

Manne er næsten hvid i sollys.

En dag her i sommer, kom en nabo og spurgte om det var min hvide kat der gik uden for, jeg sagde nej jeg har da ikke en hvid kat, men så lige efter mine:oops: jeg havde glemt at lukke et vindu og det var min HVIDE kat som gik uden for:stupid: god nabo, hun er skide bange for katte:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto fader - det er lidt sværere at se, om Elly gør det. Hun er stadig gyldenlækker i pelsen:lun: Hun begynder dog at få en lidt mørkere plamage på numsen. Om det er fordi resten af hende langsomt bliver lysere eller pletten bliver mørkere ved jeg ikke.. Det er så lidt, at det ikke kan fotodokumenteres:-D

 

Nå men Otto fra dengang han var hvid og sort - ca. 7 mdr:

tine1-albums-otto-5-uger-til-6-mdr-picture61882-a.jpg

 

Otto inden sidste klipning (Foto af minibillen)

377970_10150471353339819_773424818_8347204_1766915646_n.jpg

Han er mere grå end hvid efterhånden - og det bliver ved med at komme nye smukke grå pletter i det hvide.. Den storte plet på siden er mere falmet end fadet - den er blevet gråbrun... Han hoved er stadig helt sort.

 

Synes det er sjovt med en magisk hund, der skifter farve..:-)

 

Han er da skøn lille løve, ih :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ligner bare slet ikke Vidi :shock: Og han er blevet voksen..HAn er slet ikke så dum som et bræt længere :megaked:

 

slet ikke? jeg synes egentlig, at han ligner lidt :vedikke: bortset jo fra skamklipningen. her er et fuldfigurs:

 

IMG_8322.JPG

 

er det vidi, der er blevet voksen og vis? hvordan kommer det til udtryk? halfdan er stadig rimeligt meget den ultimative evighedshvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

slet ikke? jeg synes egentlig, at han ligner lidt :vedikke: bortset jo fra skamklipningen. her er et fuldfigurs:

 

IMG_8322.JPG

 

er det vidi, der er blevet voksen og vis? hvordan kommer det til udtryk? halfdan er stadig rimeligt meget den ultimative evighedshvalp.

 

Kan godt lide hans klip:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her lidt af ham den lille hidsigprop Yogi.

ATT1.jpg

Billede fra mobil 094.jpg

 

yogiogmor.jpgSe mor, er jeg stadig ikke lille og sød:slem:

Yogi have ingen kongelige pletter (pigmenter) da han var lille, så kom der nogle få kongelige pletter og væk var de igen. Meeeen sååå kom de frem igen og han har mange søde kongelige pletter:mums:

Yogi.jpg

Yogi på sine fire små futter.jpg

Yogi har fået øjne.jpg

Se en Yogi.jpg

Mis og Yogi.jpg

Yogi på sit tæppe.jpg

YYYogi.jpg

eeeeee yogi.jpg

DSC03367.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst løven disel
Her lidt af ham den lille hidsigprop Yogi.

[ATTACH=CONFIG]75803[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75805[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75806[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75807[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75808[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]75809[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75810[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75811[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75812[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]75814[/ATTACH]Se mor, er jeg stadig ikke lille og sød:slem:

Yogi have ingen kongelige pletter (pigmenter) da han var lille, så kom der nogle få kongelige pletter og væk var de igen. Meeeen sååå kom de frem igen og han har mange søde kongelige pletter:mums:

 

så skøn så skøn lille løve hvalp vil også havde min hjem må havde et løve fiks snart haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...