Hop til indhold

Hvalperåd kom glad :D


Gæst Zivah
 Share

Recommended Posts

Tjaeh, hvis det er sætte sig imod at jeg ikke har en mulighed for at gå hjemme, så må du jo kalde det dét, og jeg har fået påpeget her, at hunden ikke må komme med ind i butikken, derfor jeg skrev det.

 

Men det er da helt op til dig om du vil "give op", så læser du jo bare heller ikke alle de ting jeg har sagt jeg vil gøre (:

- Ærligtalt så ved jeg ikke hvad din er en blanding i, men min hvalp vejer allerede 3,5 kg og hun kommer til at veje omkring 10, så har ikke lyst til at vænne hende til at blive båret på, også er jeg nok bare ikke fan af at man bære på en hund, den har ben at gå på, ligesom man ikke burde bære på børn hvis de kan gå selv. :)

 

Sådan er vi jo bare så forskellige.

 

Missing :

- Ah det lyder som en god idé, tænker at den kan købes i en af de dyrebutikker, som vi har i roskilde :D

Det eneste jeg vil kommentere er : små hunde og børn der bæres:slem: det er altså nødvendigt, når de skal over større afstand end de kan gå, eller de har oplevet så meget at de er trætte:vuf: og det er faktisk uanset alder med de små hunde.

Hverken den hund min datter får hjem eller hendes datter på 1år kan gå 3km til handel og det samme hjem!! det er selv om hun( barnet) er et hoved højre end hendes jævn aldrene, hun må acceptere at datteren bliver så stor at hun næppe passer i klapvognen, inden hun er så stærk at hun kan klare den afstand,:hjerte: Det kommer nok til at se komisk ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det eneste jeg vil kommentere er : små hunde og børn der bæres:slem: det er altså nødvendigt, når de skal over større afstand end de kan gå, eller de har oplevet så meget at de er trætte:vuf: og det er faktisk uanset alder med de små hunde.

Hverken den hund min datter får hjem eller hendes datter på 1år kan gå 3km til handel og det samme hjem!! det er selv om hun( barnet) er et hoved højre end hendes jævn aldrene, hun må acceptere at datteren bliver så stor at hun næppe passer i klapvognen, inden hun er så stærk at hun kan klare den afstand,:hjerte: Det kommer nok til at se komisk ud.

 

Tjaeh, efter min mening tager man slet ikke en lille hund med ud på en gåtur, den ikke kan holde til at gå selv (:

- Synes mest af alt det minder om trenden i hollywood med deres små hunde, med tøj på i tasker. - Men nu er jeg heller ikke til de racer af hunde der ikke bliver større end en kat (:

 

Forresten kom jeg til at tænke på at mange mennesker gerne efterlader deres kat i en weekend, og lader andre fodre dem, og nu ved jeg godt at katte og hunde er forskellige på mange måder, men hvad så hvis i får en killing, så går i heller ikke fra den i 1-3 uger? - Den er da ligeså bange efter at være bleven taget fra mor og far.

- Bare en tanke (:

Redigeret af Zivah
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaeh, hvis det er sætte sig imod at jeg ikke har en mulighed for at gå hjemme, så må du jo kalde det dét, og jeg har fået påpeget her, at hunden ikke må komme med ind i butikken, derfor jeg skrev det.

 

Men det er da helt op til dig om du vil "give op", så læser du jo bare heller ikke alle de ting jeg har sagt jeg vil gøre (:

- Ærligtalt så ved jeg ikke hvad din er en blanding i, men min hvalp vejer allerede 3,5 kg og hun kommer til at veje omkring 10, så har ikke lyst til at vænne hende til at blive båret på, også er jeg nok bare ikke fan af at man bære på en hund, den har ben at gå på, ligesom man ikke burde bære på børn hvis de kan gå selv. :)

 

Sådan er vi jo bare så forskellige.

 

Missing :

- Ah det lyder som en god idé, tænker at den kan købes i en af de dyrebutikker, som vi har i roskilde :D

Fordi jeg ikke på noget tidspunkt har skrevet at du SKAL gå hjemme og at det er løsningen på problemet. Jeg har skrevet at det efter min mening kræver absolut 3 ugers ferie at få hvalp - men du har 1-1,5 uges ferie at gøre med, og sådan er situationen nu, og så må det jo løses derud fra. Så ja jeg har skrevet hvad jeg mener er optimalt, men det er jo ikke en mulighed for dig nu - og så har jeg heller ikke skrevet at du derfor SKAL gå hjemme i 3 uger nu. Har godt forstået at det ikke er en mulighed. ;-)

 

3,5 kg kan du nu sagtens have med i en taske - jeg har båret rundt på 9 kg. hund i taske, det var min westie jeg fik som voksen, hun kunne heller ikke være alene der - så i de 4 uger det krævede at vænne hende til det, ja der havde jeg hende med rundt, det var da lidt hårdt at slæbe på hende, men det var i kortere tid af gangen og det var jo kun den ene måned det var nødvendigt. :-) Og så tror jeg ikke du behøver at være bange for at komme til at "vænne" hende til det, jeg tror hun til en hver tid vil fortrække selv at gå og kunne snuse, så det tror jeg slet ikke bliver noget problem, ifht. når det ikke længere at nødvendigt at have hende med rundt i en taske.

 

Ayo springer gerne hen i sin taske når den sættes på gulvet - men hun vil uden tvivl meget hellere selv gå, end sidde dér og kukkelure. Så længe jeg går med hende i tasken er det OK, men står jeg stille keder hun sig og begynder at pive. :lol: Jeg fortrækker også klart at hunde selv går - men eftersom hvalpe ikke MÅ gå særlig meget, så er man ofte nødt til at bære på dem, hvis man gerne vil ud i nye omgivelser lidt længere væk fra hjemmet fx i fht. gåture. Og så er det at have Ayo i tasken, en løsning på vores problem, at hun ikke er særlig glad for at være alene og vi behøver ikke sidde og kukkelure herhjemme for at passe hende - det er en midlertidig løsning, når hun har lært at være alene, så er hun jo alene - enten herhjemme eller i bilen - fremover når vi skal handle.

 

Og mon ikke også din hvalp har lært at være alene før hun vejer 10 kg., det lyder jo til at i har en ganske fornuftig start ifht. hendes reaktion på at du gik :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev en lang smøre i går men kan se at det af en eller anden grund slet ikke er blevet postet..

 

Nå det korte af det lange er at man nogen gange måske skal se bort fra hvad man "vil have" og tænke på om det er det rette tidspunkt.

Jeg ventede 1 1/2 år (efter at have beslutningen blev taget om vi skulle have hund) bare for at have lang nok ferie til at giv min hund den bedste start.

(en af grundene vi skulle have hun er at jeg er meget alene og lider af angst, hvilket vi fandt ud af kunne dæmpes ved at have hund, men i den periode hvor jeg ikke selv havde tid til at have en hvalp, havde jeg en plejehund, som kunne være alene de timer jeg var væk)

Det jeg prøver at sige er: der er mange muligheder.

 

Min svoger lavede samme fejl som dig og ment heller ikke at en hund behøvede at lære at være alene.

Hunden blev aflivet som 11 mdr gammel pga forgiftning - hunden havde i sin frustration over at være alene bla. spist en fjernbetjening med batterier og det var lidt mere end hvad dens lever kunne klare -

 

Så jeg tror jeg ville tænke mig godt om inden jeg bare "tog chancen"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pearlywolf

Fuldstændig enig med Franziska.

Jeg har også snart i et år vandret rundt med ønsket om at få en hund. Dengang kunne jeg heller ikke se, at det var timingen, den var galt med, da jeg netop er startet på en STX og mine forældre ikke er helt enige med mig i at få hund. Derfor har jeg set i øjnene, at man ikke altid kan få præcis hvad man peger på - hvert fald ikke lige med det samme. Jeg bliver desværre nødt til at vente 2½ år med at få den sheltie, jeg har drømt om i så lang tid, men hvis omstændighederne er der til den tid - jamen så bliver man jo bare nødt til at vente! Det samme havde jeg måske også ønsket at du ville, da du garanteret har ønsket dig din egen hund i lang tid, hvilket jeg SAGTENS kan følge dig i! Hver dag går jeg også rundt og drømmer om den sheltie, jeg ønsker at anskaffe mig, men jeg har bare accepteret, at tiden ikke er der til det nu...

Altså, jeg dømmer dig overhovedet ikke fordi du har fået en hvalp, som du kun kan være hjemme hos i et par uger, men jeg ville bare give dig det råd, at nogle gange kan det godt betale sig at vente indtil det er den rette tid for det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig, men det er jo rimelig meget for sent at råde hende til at vente med at købe hund nu - kan ikke helt se relevansen :vedikke:

 

Har lige læst en anden tråd hvor der mange der råder hende til at vente - så om hun har købt hunden eller ikke er jo i sig selv ligegyldig hvis der alligevel

ikke bliver lyttet...

 

(og så havde jeg virkelig brug for at få det ud :oops:)

Men man kan jo håbe at andre kommende hundeejer læser med i tråden og får noget ud af det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige læst en anden tråd hvor der mange der råder hende til at vente - så om hun har købt hunden eller ikke er jo i sig selv ligegyldig hvis der alligevel

ikke bliver lyttet...

 

(og så havde jeg virkelig brug for at få det ud :oops:)

Men man kan jo håbe at andre kommende hundeejer læser med i tråden og får noget ud af det:blink:

Jeg siger ikke, at der er ligegyldigt eller at hun ikke burde have ventet - men det gjorde hun jo altså ikke og det er vel hendes valg.. Det hjælper vel ikke at dunke hende i hovedet med det nu :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger ikke, at der er ligegyldigt eller at hun ikke burde have ventet - men det gjorde hun jo altså ikke og det er vel hendes valg.. Det hjælper vel ikke at dunke hende i hovedet med det nu :-)

 

Nej :vedikke: det gøre det jo ikke...

Men så kan man sige ta man heldigvis (forhåbenligt!!!!!!) lære af erfaring..

 

Det gjort min kære svoger heldigvis og de fik fint trænet alene hjemme med deres nye hund og det fungere så meget bedre.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zivah, de der dentastix, ihvertfald dem fra pedigree, må man ikke give til hvalpe under 4 mdr, det står på dem.

 

Okay, mange tak for infoen, jeg så dem kun lige kort forleden og overvejede det, men kom så fra det igen (:

 

Jeg synes ikke jeg skylder folk et svar herinde, omkring at jeg har valgt at købe hund nu, og sådan er det bare

- I må hygge jer, har fundet et forum hvor folk ikke banker hinanden oveni hovedet på denne her måde (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pearlywolf
Men man kan jo håbe at andre kommende hundeejer læser med i tråden og får noget ud af det:blink:

Det var også en del af hensigten - men også at hun har rådet, hvis hun skal anskaffe sig hund en anden gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pearlywolf

Jeg vil nu heller ikke sige, at vi dunker hinanden i hovedet, Zivah. Ville egentlig også blot, ligesom Franziska, ud med budskabet om hvor vigtig timing er i forhold til at få hund, nothing else... Kan sagtens se det ikke spiller nogen større rolle i forhold til den hvalp, du allerede har fået hjem, så undskyld du synes vi blander os lidt for meget.

Som andre også har nævnt, er jeg sikker på, at folk herinde på HF kun vil folk og folks hunde det bedste - det kan nogle gange godt komme lidt skarpt til udtryk, måske fordi vi alle er interesserede i hvordan dig, din hund og dine måske kommende hunde kan få et bedst muligt liv ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, mange tak for infoen, jeg så dem kun lige kort forleden og overvejede det, men kom så fra det igen (:

 

Jeg synes ikke jeg skylder folk et svar herinde, omkring at jeg har valgt at købe hund nu, og sådan er det bare

- I må hygge jer, har fundet et forum hvor folk ikke banker hinanden oveni hovedet på denne her måde (:

Jamen så i lige måde da :vinken: Held og lykke med hunden
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, mange tak for infoen, jeg så dem kun lige kort forleden og overvejede det, men kom så fra det igen (:

 

Jeg synes ikke jeg skylder folk et svar herinde, omkring at jeg har valgt at købe hund nu, og sådan er det bare

- I må hygge jer, har fundet et forum hvor folk ikke banker hinanden oveni hovedet på denne her måde (:

 

Faaarvel

:vinken::vinken::vinken::vinken::vinken::vinken::vinken::vinken::vinken::vinken::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaeh, efter min mening tager man slet ikke en lille hund med ud på en gåtur, den ikke kan holde til at gå selv (:

- Synes mest af alt det minder om trenden i hollywood med deres små hunde, med tøj på i tasker. - Men nu er jeg heller ikke til de racer af hunde der ikke bliver større end en kat (:

 

Forresten kom jeg til at tænke på at mange mennesker gerne efterlader deres kat i en weekend, og lader andre fodre dem, og nu ved jeg godt at katte og hunde er forskellige på mange måder, men hvad så hvis i får en killing, så går i heller ikke fra den i 1-3 uger? - Den er da ligeså bange efter at være bleven taget fra mor og far.

- Bare en tanke (:

 

Jeg har to katte, da de var små blev de også vænnet til hjemmet og mig før de blev forladt,,, men der er forskel på katte og hunde, katte er ikke på samme måde et flokdyr med rangorden, altså ikke så afhængig af "mor", mine er indekatte, men lod jeg dem komme ud, og blæste på dem, ville de hurtigt blive udekatte, måske med minimal kontakt med mennesker..

ups. så må vi lige afskaffe alle hunde som vejer mindre end 10kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis Therese! :-D Hundegalleri er ... ja.. ikke for mig ihvertfald :b
Jeg er kun derinde, fordi der er nogle ret gode grupper og der er voldsomt mange medlemmer, så man kan altid finde nogen, der kender til ens race, hvis man har brug for et godt råd :-) Eller nogen, der ved noget om det man har brug for at vide :)
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er måske rigtig nok, men der er sgu også mange inkompetente mennesker derinde :) De lukkede næsten min konto og fjernede Inca og hendes billeder, fordi at de ville se dokumentation på at hun ikke var muskelhund?!!? :S Synes desuden også det er sært og trist, at de ulovlige hunderacer er "forbudt" derinde :/ Selvom hundeloven er trådt i kraft, er der jo stadig nogle af de ulovlige hunde som lever i bedste velgående, men de kan åbenbart ikke vise deres hunde frem, uden at blive "skældt ud" af de andre osv :S

 

I'm not a fan..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...