Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hårbørstning

Featured Replies

Besvaret

Jeg har en dejlig shapendoes på 10 mdr, han er ved at have rigtig meget pels, har indtil videre børstet ham med en alm hundebørste og en kam, men synes vi trænger til noget stærkere værktøj, hvad bruger I til jeres hunde med lang pels?

Besvaret

Åh ja, jeg har bare mystisk-pelset schæfer og har et mindre arsenal. Vi bruger oftest schæferstriglen, kammen og stålbørsten, men de andre er af og til i brug - det kommer an på hvordan hendes pels lige er:-)

Og så bruger jeg Blue Horse Show Shine (kan købes som billig kopi ved Hööks). Det giver glans og hjælper med at filtre pelsen ud. Og så preller skidtet af de første par dage:-D

image.jpg

Besvaret

Vi bare en bearded collie, og en karte er uundværlig! Ligesom den sidste på Anne1979 billede den med det røde skaft. Den fås med to rækker tænder i maxi zoo. Den er super til hunde med kraftigt pels og underuld.

I øvrigt en skøn race du har, den er på min ønskeseddel ;-)

Besvaret

Ja det er en superdejlig hund, kæmper bare lidt med hans pels, men vil prøve en karte...

Besvaret

Jeg børster Luca grundigt en gang om ugen, og de steder hvor jeg ved pelsen hurtig bliver til knuder, tager jeg en gang ekstra om ugen. Hos Luca er det omkring ørene, og i "armhulerne" De steder får en omgang med karten.

Jeg tager det grove med denne:

børste.jpg

Og karten til sidst. - Det fungere her, og Luca har rigeligt med pels og underuld lige som din schapendoes. Synes jeg har læst at Schapendoes især som unghunde skal børstes tit, men som voksne er det ikke så slemt.... :-D

Besvaret

Ja det skulle blive nemmere når Bingo er cirka 2 år... Han nyder at blive børstet men bryder sig ikke om når pelsen er nået at blive filteret, børster ham 2 gange om ugen... Der er bare for meget pels til alm børste, så køber en karte i morgen...

Besvaret

Vi bruger også en karte, men med dupper på alle enderne. Cavaliers er ikke så tykpelsede og de bryder sig i hvert fald ikke om dem uden dupper :blink: