Hop til indhold

hårbørstning


Gæst Majlar
 Share

Recommended Posts

Jeg har en dejlig shapendoes på 10 mdr, han er ved at have rigtig meget pels, har indtil videre børstet ham med en alm hundebørste og en kam, men synes vi trænger til noget stærkere værktøj, hvad bruger I til jeres hunde med lang pels?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, jeg har bare mystisk-pelset schæfer og har et mindre arsenal. Vi bruger oftest schæferstriglen, kammen og stålbørsten, men de andre er af og til i brug - det kommer an på hvordan hendes pels lige er:-)

 

Og så bruger jeg Blue Horse Show Shine (kan købes som billig kopi ved Hööks). Det giver glans og hjælper med at filtre pelsen ud. Og så preller skidtet af de første par dage:-D

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg børster Luca grundigt en gang om ugen, og de steder hvor jeg ved pelsen hurtig bliver til knuder, tager jeg en gang ekstra om ugen. Hos Luca er det omkring ørene, og i "armhulerne" De steder får en omgang med karten.

Jeg tager det grove med denne:

børste.jpg

 

Og karten til sidst. - Det fungere her, og Luca har rigeligt med pels og underuld lige som din schapendoes. Synes jeg har læst at Schapendoes især som unghunde skal børstes tit, men som voksne er det ikke så slemt.... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det skulle blive nemmere når Bingo er cirka 2 år... Han nyder at blive børstet men bryder sig ikke om når pelsen er nået at blive filteret, børster ham 2 gange om ugen... Der er bare for meget pels til alm børste, så køber en karte i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...