Hop til indhold

Hvilket foder vil du anbefale?


Gæst nellybc
 Share

Recommended Posts

Gæst nellybc

Jeg har en Border Collie, der får Royal Canin adult, den har altid fået Royal Canin. Dog er jeg ikke helt tilfreds, hendes pels er mat og virker en smule stift. :hmm:

Jeg synes også at RC er for dyrt i forhold til det man får.

Jeg vil gerne finde et godt, kornfrit foder, uden unødvendige fyldstoffer. Jeg har kig på b.la. Wolf Blut, Tholo og Taste of the Wild. Nogen der kender til disse mærker?

 

Hvad anbefaler I? Og hvad fodrer I evt. selv med? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer også med Orijen, dog den variant der hedder "adult"..

 

Foder Xpressen Sælger både Orijen, Acana, Taste of the Wild, Wolfsblut og også andre jeg lige pt ikke kan huske.. De sælger også smagsprøver og foderet i mindre poser :-)

 

Foder til hund og kat – Online salg af foder til hund og kat Sælger nogle af de samme mærker men derudover er det en god oplysende side :-)

 

Nogen hunde fungerer ikke helt super på foder med højt proteinindhold, men nogle har gode erfaringer med James Wellbeloved kornfrit, det kan dog kun købes på Pet Supplies, Pet Food, Dog Food, Cat Food and Pet Accessories at Zooplus

 

Er man vældig rig findes der også ZiwiPeak.. Det er også kornfrit og mange hunde synes det smager vidunderligt, dog koster det rigtig mange penge, så nogen inkl. mig selv, bruger det som godbider i stedet hehe

 

Der er gode penge at spare, hvis man køber sit foder på zooplus i tyskland eller england

 

 

Min egen hund nægter at spise noget foder, hvor hovedproteinkilden er fisk..

Han kunne godt lide Wild Duck Wolsblut jeg havde købt prøve af, men han er en lille hund og deres foderpiller var for store til han ville have det. De to andre varianter jeg havde købt prøve af ville han ikke røre.

 

TotW kunne han bedst lide den variant der hedder Wetlands (and), prairie var ok også, pacific ville han ikke røre.. Men min hund er også kræsen og ikke særligt madglad.. TotW har jeg brugt som lidt godbid ind imellem..

 

Håber du finder noget din hund kan lide og trives på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig - man får ganske enkelt ikke hvad man betaler for i RC!

 

Jeg fodre skiftevis med Orijen (region red varianten), Acana, Wolfsblut og TOTW. Jeg har haft smagsprøve poser på 400g hjemme på næsten alle smage i alle mærkerne. De røg alle ned - nogle med større iver end andre selvfølgelig ;-) Jeg er stor fan af disse mærker!

 

Jeg kan klart anbefale at skifte foder/smag regelmæssigt. Det giver en stærk mave, holder knæsne hundes interesse og mindsker risikoen for allergi. Det fungerer bare så fint her :-)

 

Tholo kender jeg ikke ..

 

Held og lykke med foderskiftet og med at finde noget netop din hund trives på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodrer med et foder som jeg ikke vil anbefale :lol:

 

Vi fodrede Ninja med Eukanuba fra hun var hvalp (vi vidste ikke bedre dengang).

 

Men efter jeg have læst nogle tråde herinde, omkring netop hundefoder, besluttede vi at skrifte til Wolfsblut.

 

Desværre kunne Ninja ikke tåle det høje protein-indhold, og dannede struvitsten.

 

 

I lang tid fodrede vi med et behandlende og senere forebyggende foder fra hhv. Royal Canin og Hills, som så absolut var noget bras mht. ingredienserne.

 

Ninja derimod elskede foderet, og havde flot blank pels og god afføring.

 

Efter et besøg hos dyrlægen blev vi enige om at gå tilbage til Eukanuba fordi: 1. Vi vidste at hun fungerede supergodt på det inden vi skiftede til Wolfsblut. 2. Vi havde ikke lyst til at rode os ud i foderjunglen, og derved risikere endnu en urinvejs-behandling hos dyrlægen.

 

 

Men vi er meget kede af at vi ikke fortsat kunne fodre hende med Wolfsblut .. Nøj det duftede dejligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det høje proteinindhold i WB?

Der er da en del af varianterne som har ganske normalt proteinindhold, jeg har brugt det på mine grand danois tidligere (skiftede kun grundet skævt calcium/fosfor indhold) og der er osse mindst en af varianterne der har direkte lavt proteinindhold.

 

Ud over det, så syns jeg ofte man læser om folk der har en oplevelse med et fodermærke som ikke fungerer men at der ikke tages stilling til varianten.

Nu er det lige royal canin denne tråd starter med, der ville jeg ikke selv anvende langt det meste, men f. eks. energivarianten der hedder 4800 er jeg rigtig tilfreds med og dens ingrediensliste er osse den mest acceptable sammen med Giant Adult (af dem jeg har gennemgået).

 

Så det er bare et råd, når der skal vælges foder er det ikke kun nok at se på ingredienserne, man skal osse se på fordelingen og vide noget om hvad ens hund har behov for, for at man kan vælge til og fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det høje proteinindhold i WB?

Der er da en del af varianterne som har ganske normalt proteinindhold, jeg har brugt det på mine grand danois tidligere (skiftede kun grundet skævt calcium/fosfor indhold) og der er osse mindst en af varianterne der har direkte lavt proteinindhold.

 

Ud over det, så syns jeg ofte man læser om folk der har en oplevelse med et fodermærke som ikke fungerer men at der ikke tages stilling til varianten.

Nu er det lige royal canin denne tråd starter med, der ville jeg ikke selv anvende langt det meste, men f. eks. energivarianten der hedder 4800 er jeg rigtig tilfreds med og dens ingrediensliste er osse den mest acceptable sammen med Giant Adult (af dem jeg har gennemgået).

 

Så det er bare et råd, når der skal vælges foder er det ikke kun nok at se på ingredienserne, man skal osse se på fordelingen og vide noget om hvad ens hund har behov for, for at man kan vælge til og fra.

 

Netop! 2 af mine hunde fungerer super på RC! Og jeg ved godt, at der er korn i RC og de kornforskrækkede synes det er noget skidt - men hvis ens hund fungerer og præsterer på et givent foder - så er det i mine øjne et godt foder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pearlywolf
men hvis ens hund fungerer og præsterer på et givent foder - så er det i mine øjne et godt foder!

 

Helt enig med Siri!

Det er jo ikke alle hunde, som fungerer på foder af topmærker, bare fordi de er lykkedes for mange andre. Som der også er blevet nævnt er det også vidt forskelligt hvad lige DIN hund har behov i foderet, og det kan godt være, at det er på et lidt mindre foretrukket mærke som RC.

Så TS, der er ingen skreven lov for, at din hund netop skal på Wolfsblut (bare for at tage et eksempel), men mit råd til dig er at prøve dig frem blandt forskellige mærker og tage et kig på din hund og se hvilket den fungerer bedst på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det høje proteinindhold i WB?

Der er da en del af varianterne som har ganske normalt proteinindhold, jeg har brugt det på mine grand danois tidligere (skiftede kun grundet skævt calcium/fosfor indhold) og der er osse mindst en af varianterne der har direkte lavt proteinindhold.

 

Ud over det, så syns jeg ofte man læser om folk der har en oplevelse med et fodermærke som ikke fungerer men at der ikke tages stilling til varianten.

Nu er det lige royal canin denne tråd starter med, der ville jeg ikke selv anvende langt det meste, men f. eks. energivarianten der hedder 4800 er jeg rigtig tilfreds med og dens ingrediensliste er osse den mest acceptable sammen med Giant Adult (af dem jeg har gennemgået).

 

Så det er bare et råd, når der skal vælges foder er det ikke kun nok at se på ingredienserne, man skal osse se på fordelingen og vide noget om hvad ens hund har behov for, for at man kan vælge til og fra.

 

 

Jeg ved ikke om det var et svar på mit indlæg ? :vedikke:

 

Jeg mener at den variant med lavt protein-indhold også er slanke-varianten. Den havde vi ikke brug for :lol:

 

Vi købte Wild Duck varianten, som har et protein-indhold på 21%. Eukanuba har nogenlunde det samme.

 

Det er jo ikke til at sige om det er proteinet eller bare sammensætningen i foderet, men præcis en måned efter at vi var startet på foderet, måtte vi til dyrlægen der fandt alt for mange krystaller i hendes urin.

 

Jeg synes måske bare ikke lige at jeg havde lyst til at forsøge mig med de andre varianter, når vi kendte til et andet foder som hun fungerede rigtig godt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var fordi du skrev "Desværre kunne Ninja ikke tåle det høje protein-indhold" at jeg antog du havde brugt en af varianterne med ja... højt proteinindhold ;-)

 

Jeg huskede også forkert :-D

 

Jeg mente det var én af de varianter med <28% som vi havde prøvet at køre hende over på, men det kunne jeg så se det ikke var :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Vi fodrer med et foder som jeg ikke vil anbefale :lol:

 

Vi fodrede Ninja med Eukanuba fra hun var hvalp (vi vidste ikke bedre dengang).

 

Men efter jeg have læst nogle tråde herinde, omkring netop hundefoder, besluttede vi at skrifte til Wolfsblut.

 

Desværre kunne Ninja ikke tåle det høje protein-indhold, og dannede struvitsten.

 

 

I lang tid fodrede vi med et behandlende og senere forebyggende foder fra hhv. Royal Canin og Hills, som så absolut var noget bras mht. ingredienserne.

 

Ninja derimod elskede foderet, og havde flot blank pels og god afføring.

 

Efter et besøg hos dyrlægen blev vi enige om at gå tilbage til Eukanuba fordi: 1. Vi vidste at hun fungerede supergodt på det inden vi skiftede til Wolfsblut. 2. Vi havde ikke lyst til at rode os ud i foderjunglen, og derved risikere endnu en urinvejs-behandling hos dyrlægen.

 

 

Men vi er meget kede af at vi ikke fortsat kunne fodre hende med Wolfsblut .. Nøj det duftede dejligt :-D

 

Tjae... der er nogle af de produkter som på papiret ikke ser så gode ud, som fungerer godt i praksis. Jeg købte en gang en dobermann af en ret seriøs opdrætter som nærmest nedlagde forbud imod at fodre med andet end Eukanuba, og det gjorde han med alle de hvalpe han solgte. Endte dog med at fodre raw i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...