Hop til indhold

Hotspot


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Hvad er jeres erfaringer med hotspots??? Nu har min berner været i behandling med salve i 3½ dag og hans sår ser ikke bedre ud (jeg skal ringe til dyrlægen torsdag hvis det ikke bliver bedre). Har salve været nok i jeres tilfælde eller har det været nødvendigt med piller el. lign??

 

Hvor hurtigt har i kunnet se en forbedring med såret og er der større sandsynlighed for at han får det igen, nu har har haft det en gang??

 

Jeg har forsøgt at læse om det men er ikke blevet meget klogere bortset fra at det er noget skidt;-).

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sille.

 

Min hund Ricko, har haft Hotspot nogen gange.

 

Han har altid fået piller og en sprøjte hver gang, men pelsen er også blevet barberet af på det angrebne område, hvor vi har fået noget salve at smøre det med, eller bare noget Klorhexidin, det er også godt.

 

Jeg fik af vide, det var noget Ricko havde været i nærheden af, der gjorde det, det var en alergisk reaktion, sagde min dyrlæge, men Ricko kom på noget andet foder, diætmad, og han har 7-9-13 ikke haft noget efter, heldigvis.

 

Det kaldes vist også for Retriver-eksem, har jeg hørt herinde på forumet, der er nemlig andre herinde, hvis hunde har haft det nogen gange, jeg følger også med om det :-D

 

Hilsen Tanja, Vejle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heldigvis selv været forskånet (7-9-13) for hotspots herhjemme. Men ja, har de først haft det en gang, er der tendens til at det kommer igen.

 

Har I barberet området (samt et godt stykke udenom, da det spreder sig med lynets hast) fri for pels? Og vasker du det? Jeg ved at nogle vasker det i noget sæbe og smører med fuciderm.

 

Og ja, så en pencilinkur, mener jeg også nogle får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan faktisk ikke huske, hvor hurtigt jeg har kunnet se bedring, når Møffe har haft et hot spot. Men vil mene, at efter 3-4 dage burde der være klar bedring, medmindring det måske er meget voldsomt.

 

Men at han har haft det én gang, er ikke ensbetydende med, at han får det igen - ikke når han er i den alder (han er vel 4 år efterhånden?). Så det har nok været et hændeligt uheld, der er skyld i det, tænker jeg...

 

Møffe har haft det on/off siden sommeren 2010. Det stoppede så nogenlunde sommeren 2011, hvor vi gik væk fra råfodring og over på Orijen. Men han fik det stadig et par gange, men tror måske vi er ovre problemet nu :x:

 

Der har åbenbart været noget kød, Møffe har været følsom over for, dunno :vedikke: Pt. lever han udelukkende på fisk og hest, intet andet kød.

 

Men af behandling har jeg haft succes med at klippe omkring såret og duppe med klorhexidin 2-3 gange dagligt og tørre det straks efter, så såret ikke får lov til at være fugtigt. Har hørt at kaliumpermanganat 3% også skulle være godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg renser to gange om dagen med klorhexidin, tørrer det og smører så med fuciderm. Det er ikke barberet og så vidt jeg kan se har det ikke spredt sig - har kigget i pelsen omkring og det ser umiddelbart fint ud (han er jo heldigvis korthåret i ansigtet ;-) ).

 

Håber bare at vi undgår endnu et (dyrt) dyrlægebesøg :-) .

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Da karla hvade et hotspot, fik vi barberet pelsen vi et godt stykker størrer end selve hotspottet. Det blev vaske med klorhexidin og gået efter med en lusekam bagefter 3 gange dagligt efterfølgende blev det smurt med fuciderm crem.Vi fik strenge instrukser på at der ikke måtte sidder noget skorpe tilbage efter hver gang vi vaskede det.

 

og det var helt sikkert i bedring efter 3 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Charlie havde hot spot for 1 års tid siden - her blev pelsen barberet af og der blev smurt noget på som lukkede såret - efterfølgende fik han kløestillede og antibiotika - han havde krave på et par dage - men da det kløestillede virkede var denne ikke nødvendig mere. Han har ikke efterfølgende haft det siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...