Hop til indhold

Hundebørn vs. menneskebørn


Potemis
 Share

Recommended Posts

:lol:

 

Jeg ville nu hellere se det der 125kg billede?

 

Før og efter. Tog 25 kg på i løbet af få måneder. Opsvulmet og glinsende som en kødpølse :slem:

 

bet.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 444
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Før og efter. Tog 25 kg på i løbet af få måneder. Opsvulmet og glinsende som en kødpølse :slem:

 

[ATTACH=CONFIG]77202[/ATTACH]

 

Damn. Må være anseelige mængder junk du fik skovlet ind. Fik du det ikke helt enormt skidt af det?

Ej nu får jeg helt vildt dårlig man-burde-også-samvittighed. For i modsætning til utroligt mange (åbenbart), så er det bare et spørgsmål om at jeg hader at løbe og elsker kage. Det tør jeg godt stå ved..

 

 

Ej jeg elsker virkelig virkelig kage. Og nu har jeg VIRKELIG lyst til en trøffel. Fandens

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du lærer forskellen mellem motivation og manglende viljestyrke, samt at målet her i livet nok næppe er gold narcissisme, så er vejen banet for, at du bliver i stand til at hjælpe andre. Du lyder heldigvis meget, meget ung, så jeg har skam håb for dig. :cool:

 

Det er dejligt med noget voksent opsyn :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig, Jonas har ret, selvom han ikke udtrykker sig så pænt.

 

Jeg kender personligt to personer, som lagde deres kost om, da de fik kniven på struben. De tabte sig meget hurtigt og har ikke taget på igen. Den ene gjorde det på gr. af konstateret diabetes, han er insulinfri, fordi han spiser rigtigt.

 

Den anden ville komme til at tilbringe sit liv i kørestol, hvis hun ikke tabte sig. og hun har undgået kørestolen.

 

At spise sundt og magert er en vanesag, det er bare at gå i gang. Men man skal selvfølgelig ikke stoppe med de sunde vaner, når man har tabt sig, man skal blive ved resten af sit liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn. Må være anseelige mængder junk du fik skovlet ind. Fik du det ikke helt enormt skidt af det?

Ej nu får jeg helt vildt dårlig man-burde-også-samvittighed. For i modsætning til utroligt mange, så er det bare et spørgsmål om at jeg hader at løbe og elsker kage.

 

Jo jeg fik det enormt skidt, var ved at dø af iltmangel når jeg gik op ad trappen og nåede også at få ondt i knæene og alle de andre symptomer som fede mennesker. Alt det på få måneder. Forestil dig de mennesker der lever sådan i 10 eller 20 år. Det er ikke småting der sker med deres kroppe.

 

Det er dejligt at høre at du er bevidst om hvorfor du har for meget fedt på kroppen. Det er første skridt til at ændre det. Den gode nyhed er at du ikke behøver at løbe for at tabe dig. Det handler bare om at forbrænde mere end du indtager. Det kan sagtens gøre ved kostændringer alene. Bedst er selvfølgelig en kombination, men det er alt rigeligt at gå en masse gode ture. Og det har du jo gode muligheder for når du har hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig, Jonas har ret, selvom han ikke udtrykker sig så pænt.

 

Jeg kender personligt to personer, som lagde deres kost om, da de fik kniven på struben. De tabte sig meget hurtigt og har ikke taget på igen. Den ene gjorde det på gr. af konstateret diabetes, han er insulinfri, fordi han spiser rigtigt.

 

Den anden ville komme til at tilbringe sit liv i kørestol, hvis hun ikke tabte sig. og hun har undgået kørestolen.

 

At spise sundt og magert er en vanesag, det er bare at gå i gang. Men man skal selvfølgelig ikke stoppe med de sunde vaner, når man har tabt sig, man skal blive ved resten af sit liv.

 

Fedt. Super inspirerende. Kan anbefale følgende side, hvor der er mange succeshistorier inkl. billeder før og efter: Success Story Summaries | Mark's Daily Apple

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg fik det enormt skidt, var ved at dø af iltmangel når jeg gik op ad trappen og nåede også at få ondt i knæene og alle de andre symptomer som fede mennesker. Alt det på få måneder. Forestil dig de mennesker der lever sådan i 10 eller 20 år. Det er ikke småting der sker med deres kroppe.

 

Det er dejligt at høre at du er bevidst om hvorfor du har for meget fedt på kroppen. Det er første skridt til at ændre det. Den gode nyhed er at du ikke behøver at løbe for at tabe dig. Det handler bare om at forbrænde mere end du indtager. Det kan sagtens gøre ved kostændringer alene. Bedst er selvfølgelig en kombination, men det er alt rigeligt at gå en masse gode ture. Og det har du jo gode muligheder for når du har hund.

 

Det er det eneste min hjerne hæfter sig ved

 

Det dumme er jo, at jeg egentlig ret godt kan lide sund mad. Det er bare SÅ meget nemmere at koge hvid pasta. Og spise en kage.

 

Iøvrigt er jeg en af dem med de +10års tykhed. Satans. Er overbevist om at eventuelle børn ALDRIG får sukker. Det andet her, er simpelthen for røvtursagtig. Og lad det så være en advarsel til alle de mødre..

I relation til al den sukkersnak, var jeg til familiefødselsdag hvor lille fætter på 13 mdr. var ved at få et hysterisk sammenbrud da hans slikpapir var tomt. Ingen chokolade. Han havde simpelthen kværnet en stor Quality Street med sin mor, hen over julen og havde nu lært lyden af slikpapir. Det' fandme sært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig, Jonas har ret, selvom han ikke udtrykker sig så pænt.

 

Som indehaver af ca. 15 kg overvægt, så mener jeg da også stadig at Jonas har ret, men problemet er jo nok, som du skriver, at hans måde at skrive det på får folk til at se rødt, og dermed overser de helt hvad det rent faktisk er han skriver...

 

Jeg vejer som sagt 15 kg for meget, at jeg tog disse kilo på skyldes sygdom, men at jeg ikke har smidt dem igen, det skyldes helt og aldeles mig selv... For selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis det var det der virkelig betød utroligt meget for mig, men ubevidst må der jo åbenbart være noget der betyder mere for mig :vedikke:

 

Jeg tror ubevidst at vi altid gør det der virker bedst for os, men nogen gange kan det være svært at se motivationen bag handlingen... Der kan jo være så mange ubevidste motiver for at man ikke taber sig på trods af at man tror at det er det man helst vil, måske er man inderst inde bange for ændringer, eller måske er man ubevidst bange for at folk (eller man selv) vil stille andre krav til en hvis man var slank og succesfuld, måske er motivationen for kage bare større, eller der kan være så mange andre grunde, og de fleste af dem har man nok bare ikke gjort sig klart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som indehaver af ca. 15 kg overvægt, så mener jeg da også stadig at Jonas har ret, men problemet er jo nok, som du skriver, at hans måde at skrive det på får folk til at se rødt, og dermed overser de helt hvad det rent faktisk er han skriver...

 

Jeg vejer som sagt 15 kg for meget, at jeg tog disse kilo på skyldes sygdom, men at jeg ikke har smidt dem igen, det skyldes helt og aldeles mig selv... For selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis det var det der virkelig betød utroligt meget for mig, men ubevidst må der jo åbenbart være noget der betyder mere for mig :vedikke:

 

Jeg tror ubevidst at vi altid gør det der virker bedst for os, men nogen gange kan det være svært at se motivationen bag handlingen... Der kan jo være så mange ubevidste motiver for at man ikke taber sig på trods af at man tror at det er det man helst vil, måske er man inderst inde bange for ændringer, eller måske er man ubevidst bange for at folk (eller man selv) vil stille andre krav til en hvis man var slank og succesfuld, måske er motivationen for kage bare større, eller der kan være så mange andre grunde, og de fleste af dem har man nok bare ikke gjort sig klart.

 

Amen! Smukt smukt indlæg, der tyder på dyb selvindsigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som indehaver af ca. 15 kg overvægt, så mener jeg da også stadig at Jonas har ret, men problemet er jo nok, som du skriver, at hans måde at skrive det på får folk til at se rødt, og dermed overser de helt hvad det rent faktisk er han skriver...

 

Jeg vejer som sagt 15 kg for meget, at jeg tog disse kilo på skyldes sygdom, men at jeg ikke har smidt dem igen, det skyldes helt og aldeles mig selv... For selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis det var det der virkelig betød utroligt meget for mig, men ubevidst må der jo åbenbart være noget der betyder mere for mig :vedikke:

 

Jeg tror ubevidst at vi altid gør det der virker bedst for os, men nogen gange kan det være svært at se motivationen bag handlingen... Der kan jo være så mange ubevidste motiver for at man ikke taber sig på trods af at man tror at det er det man helst vil, måske er man inderst inde bange for ændringer, eller måske er man ubevidst bange for at folk (eller man selv) vil stille andre krav til en hvis man var slank og succesfuld, måske er motivationen for kage bare større, eller der kan være så mange andre grunde, og de fleste af dem har man nok bare ikke gjort sig klart.

 

Absolut enig! Jeg kan ikke kaste skylden på noget som helst andet end min egen dovenskab. Og den er bare pisse sur at indse.. at man selv er hele problemet. Grunden til hvorfor kiloene er der, er vel som sådan.. ligegyldig nu. De er der. Og jeg tror ikke en diæt af trøffelkugler og hvidt brød gør noget godt ved dét..

Link til indlæg
Del på andre sites

Absolut enig! Jeg kan ikke kaste skylden på noget som helst andet end min egen dovenskab. Og den er bare pisse sur at indse.. at man selv er hele problemet. Grunden til hvorfor kiloene er der, er vel som sådan.. ligegyldig nu. De er der. Og jeg tror ikke en diæt af trøffelkugler og hvidt brød gør noget godt ved dét..

 

Sagt ud fra min egen erfaring, så har det på trods af gentagende forsøg endnu ikke virket her :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det eneste min hjerne hæfter sig ved

 

Det dumme er jo, at jeg egentlig ret godt kan lide sund mad. Det er bare SÅ meget nemmere at koge hvid pasta. Og spise en kage.

 

Iøvrigt er jeg en af dem med de +10års tykhed. Satans. Er overbevist om at eventuelle børn ALDRIG får sukker. Det andet her, er simpelthen for røvtursagtig. Og lad det så være en advarsel til alle de mødre..

I relation til al den sukkersnak, var jeg til familiefødselsdag hvor lille fætter på 13 mdr. var ved at få et hysterisk sammenbrud da hans slikpapir var tomt. Ingen chokolade. Han havde simpelthen kværnet en stor Quality Street med sin mor, hen over julen og havde nu lært lyden af slikpapir. Det' fandme sært.

 

Det er ikke nemmere at spise usundt end sundt. Jeg kan lave et sundt slankende måltid lige så hurtigt som du kan koge din pasta. Det er bare fordi at det er den vane du har, og derfor virker det hårdt, uoverskueligt og ubehageligt at skulle gøre noget andet. Vi mennesker elsker vaner. Derfor er det vigtigt at vælge sine vaner med omhu, og ændre dem der ikke er optimale. De første 1-2 måneder er du derfor nødt til at "pløje igennem" ubehaget, klemme ballerne sammen og gøre det alligevel. Hver dag er en kamp. Derefter er dine vaner ændret, og så begynder du at kunne nyde din nye livsstil, uden at kæmpe så meget for det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke nemmere at spise usundt end sundt. Jeg kan lave et sundt slankende måltid lige så hurtigt som du kan koge din pasta. Det er bare fordi at det er den vane du har, og derfor virker det hårdt, uoverskueligt og ubehageligt at skulle gøre noget andet. Vi mennesker elsker vaner. Derfor er det vigtigt at vælge sine vaner med omhu, og ændre dem der ikke er optimale. De første 1-2 måneder er du derfor nødt til at "pløje igennem" ubehaget, klemme ballerne sammen og gøre det alligevel. Hver dag er en kamp. Derefter er dine vaner ændret, og så begynder du at kunne nyde din nye livsstil, uden at kæmpe så meget for det :-)

 

Årgh.. du er ligesom.. en.. online udgave af min dårlige samvittighed. Shhhs!

 

Ok. Måske ikke helt shhs.. nu var jeg bare så glad for at jeg havde sorteret sukkersodavand ud af dagligdagen. Fuck hvor er der bare langt igen.. suk. Det tiltaler ikke mit semi-sløsede-og-helt-dovne sind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, den kunne blive lang den bog, men meget velfunderet :lol:

 

Jeg har meeeeget lange studier udi hvidt brød. Fx. Noget vildt sært er at jeg opdagede, at jeg nogle gange køber det. Fordi jeg.. plejer. Fordi jeg tror jeg har lyst? Det har jeg jo altid haft. Det var lidt sært.. At æde det fordi det har man altid gjort. Uden at have lyst, sådan for alvor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig, Jonas har ret, selvom han ikke udtrykker sig så pænt.

 

Jeg kender personligt to personer, som lagde deres kost om, da de fik kniven på struben. De tabte sig meget hurtigt og har ikke taget på igen. Den ene gjorde det på gr. af konstateret diabetes, han er insulinfri, fordi han spiser rigtigt.

 

Den anden ville komme til at tilbringe sit liv i kørestol, hvis hun ikke tabte sig. og hun har undgået kørestolen.

 

At spise sundt og magert er en vanesag, det er bare at gå i gang. Men man skal selvfølgelig ikke stoppe med de sunde vaner, når man har tabt sig, man skal blive ved resten af sit liv.

Helt og aldeles enig!

 

Men din store fordel er, at du aldrig i livet kunne drømme om at fordømme andre for at have laster. Derfor er du i modsætning til Jonas værd at lytte til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg fik det enormt skidt, var ved at dø af iltmangel når jeg gik op ad trappen og nåede også at få ondt i knæene og alle de andre symptomer som fede mennesker. Alt det på få måneder. Forestil dig de mennesker der lever sådan i 10 eller 20 år. Det er ikke småting der sker med deres kroppe.

 

Det er dejligt at høre at du er bevidst om hvorfor du har for meget fedt på kroppen. Det er første skridt til at ændre det. Den gode nyhed er at du ikke behøver at løbe for at tabe dig. Det handler bare om at forbrænde mere end du indtager. Det kan sagtens gøre ved kostændringer alene. Bedst er selvfølgelig en kombination, men det er alt rigeligt at gå en masse gode ture. Og det har du jo gode muligheder for når du har hund.

Bravo! Du har haft godt at lidt voksenopsyn, for nu lyder du helt fornuftig og motiverende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årgh.. du er ligesom.. en.. online udgave af min dårlige samvittighed. Shhhs!

 

Ok. Måske ikke helt shhs.. nu var jeg bare så glad for at jeg havde sorteret sukkersodavand ud af dagligdagen. Fuck hvor er der bare langt igen.. suk. Det tiltaler ikke mit semi-sløsede-og-helt-dovne sind.

 

Vær du bare glad for at du kan nøjes med at jeg pirrer din dårlige samvittighed her over internettet. Min kone må konstant lide under mit hårde diktatur der ikke tillader såkaldte laster. Til gengæld betød det også at hun gik fra at være stor, fed og højgravid til at være i topform få måneder efter fødslen :slem:

 

302293_273139596059203_100000894940788_846410_1297955142_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær du bare glad for at du kan nøjes med at jeg pirrer din dårlige samvittighed her over internettet. Min kone må konstant lide under mit hårde diktatur der ikke tillader såkaldte laster. Til gengæld betød det også at hun gik fra at være stor, fed og højgravid til at være i topform få måneder efter fødslen :slem:

 

302293_273139596059203_100000894940788_846410_1297955142_n.jpg

 

Fårk. Jeg tror jeg ligner din kone mest.. på førbilledet. Nu. Som overhovedet ikke gravid.

Det er fint du bor i Sverige. Hvis du siger for grimme ting kan jeg heldigvis lukke! (det tror jeg så måske andre.. glemmer)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke nemmere at spise usundt end sundt. Jeg kan lave et sundt slankende måltid lige så hurtigt som du kan koge din pasta. Det er bare fordi at det er den vane du har, og derfor virker det hårdt, uoverskueligt og ubehageligt at skulle gøre noget andet. Vi mennesker elsker vaner. Derfor er det vigtigt at vælge sine vaner med omhu, og ændre dem der ikke er optimale. De første 1-2 måneder er du derfor nødt til at "pløje igennem" ubehaget, klemme ballerne sammen og gøre det alligevel. Hver dag er en kamp. Derefter er dine vaner ændret, og så begynder du at kunne nyde din nye livsstil, uden at kæmpe så meget for det :-)

 

 

Til sammenligning kan jeg fortælle at jeg for ca. 5 år siden besluttede at det altså ikke kunne passe at en voksen kvinde altid måtte takke nej når hun fik tilbudt kaffe (jeg kunne ikke lide det), så jeg besluttede mig for at lave det om. Så i tre uger drak jeg et par kopper kaffe om dagen :badr:

 

Men efter tre uger, så kunne jeg pludselig lide smagen, og i dag drikker jeg rigtig meget kaffe :mums:

 

Nu ved jeg selvfølgelig godt at kaffe ikke lige er det bedste eksempel, da det jo ikke er specielt sundt, men det viser at man kan ændre sine smagspreferencer hvis man bevidst udsætter sine smagsløg for noget bestemt igennem en periode.

 

Og det samme gælder jo vaner, men som du skriver, så er det rent faktisk enormt hårdt arbejde at ændre vaner, og det kræver konstant fokus i indkøringsperioden, simpelthen fordi at vores hjerne er bygget til at elske vaner, vaner gør det lettere for os at gøre utroligt mange ting, såsom at gå eller køre bil, tænk hvis man stadig skulle tænke lige så meget over det som da man først lærte det :shock:

 

Og så tror jeg ubevidst også at der er en enorm tryghed i vaner og genkendelige mønstre. Bare tænk på børn af alkoholikere, på trods af en barndom hos forældre der drikker absolut ikke er ønskelig eller behagelig, så vælger disse børn ofte en partner der også er alkoholiker (eller har tilsvarende afhængighedsforhold, f.eks. arbejdsnarkomani), og det gør de ikke fordi at de allerhelst vil leve sammen med en alkoholiker, men fordi de ubevidst genkender noget hos denne partner og det gør dem trygge.

 

Så mennesker er meget afhængige af mønstre og vaner, og på trods af at vi ved at disse vaner er skadelige for os, så kan det være ufatteligt svært at ændre da vi ubevidst reagerer på genkendelige mønstre, især fordi vi oftest ikke engang ved hvad det er vi reagerer på, og så længe vi ikke ved det, så kan det være næsten umuligt at ændre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bravo! Du har haft godt at lidt voksenopsyn, for nu lyder du helt fornuftig og motiverende.

 

Det gør jeg naturligvis altid. Så længe at folk besidder blot en smule selvindsigt. Dem der sidder med skyklapper på og fortsætter med dårlige undskyldninger i nord, syd og vest er man nødt til at gå hårdt til så de kan få et realitetschok. Hvis du er bekendt med Tony Robbins gør han det samme. Han kaster blot uventet et glas koldt vand i hovedet på folk. Det kan man desværre ikke gøre over internettet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fy Tweesa, Snuseren er en rar mand med en fornuftig mission, han har aldrig kørt had på nogen, aldrig set ned på nogen, aldrig følt sig hævet over nogen og helt sikkert aldrig påstået han var fejlfri.

 

Årh Petrine - du kan også huske da snuser lavede sæære tråde med sææære kæpheste. Årh jeg elskede ham allermest der! :hjerte:

Det' nok derfor jeg godt kan lide min sailor. Ham har jeg også af og til lyst til at slå hårdt i ansigtet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...