Hop til indhold

Rolig og slut


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvordan får lige lært aslan at rolig betyder rolig?

Han er simpelthen hensynsløs og ubetænksom nogen gange og total krudt ugle.

 

 

Samt slut?

 

Ikke mere godbidder.

 

 

Med slut siger jeg slut ,mens jeg viser at mine hænder er tomme, men er det egentlig den korrekte måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har fat i det rigtige:)

 

Han vil hurtigt fange slut signalet hvis du er konsekvent og ikke forbarmer dig over ham og liiige skal give ham en til;-)

 

Med hensyn til "rolig", så siger du rolig, MENS han er rolig i begyndelsen.

 

Hvornår er det specielt du vil have han er rolig, for det er begrænset hvor meget selvkontrol en hvalp har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg anvender "slut" i betydningen: "Afbryd enhver form for aktivitet med/onkring mig NU"

 

Og det trænes ligeså, blot hvor JEG klart og tydeligt sørger for at hunden ikke får mulighed for aktivitet med/omkring mig.

Siger kommandoen, og afskærer kontakten.

 

"Rolig" har jeg ikke hørt brugt som kommando før?

JEg lærer hunden ro, og i bund og grund gør jeg dette ved at afbryde enhver aktivitet, når hunden bliver urolig.

Eksempelvis får hunden ikke lov at apportere, før dens røv er placeret rigtigt i jorden. Letter hunden inden apportkommandoen er givet, henter jeg selv apporten.

 

Var det noget i den stil du mener?

Link til indlæg
Del på andre sites

Med rolig mener jeg;

 

Når vi bare ligger og nusser ham på maven, kan han begynde at spjætte vildt og vandvittigt med benene. Han prøver ikke at komme væk, tror det more ham eller noget.

 

Der ville jeg gerne kunne sige rolig og så falder han ned til det stadie har var på inden.

 

 

Ved godt at det nok krlver træning med en hvalp hehehehhe

Link til indlæg
Del på andre sites

Med rolig mener jeg;

 

Når vi bare ligger og nusser ham på maven, kan han begynde at spjætte vildt og vandvittigt med benene. Han prøver ikke at komme væk, tror det more ham eller noget.

 

Der ville jeg gerne kunne sige rolig og så falder han ned til det stadie har var på inden.

 

 

Ved godt at det nok krlver træning med en hvalp hehehehhe

 

Hvad du vil sige, for at få ro på ham, er reelt ligegyldigt. MEn ærligt talt, tror du ikke bare det "kilder" når du klør ham på maven?

 

Hvis du vil have ham til at falde ned, må du jo lære ham ro. Dvs lade være med at fortsætte aktiviteten når han er urolig.

Derved lærer han at Uro = Kedeligt

Sådan groft sat op. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilbage fra ferie igen, vil jeg lige dele en erfaring omkring slut. Jeg læste i Patricia McConnell's bog 'I den anden ende af hundesnoren', at ingen hunde kunne li' at man klappede dem på hovedet. Så hun praktiserede at klappe sin hund på hovedet og sagde slut.

 

Det har vi også gjort og fra første færd har Funky forstået at nu gad vi ikke mere. Jeg ved ikke hvad det er der sker, men det virker. Han går som regel sin vej og hvis han genere gæster siger vi til dem at de skal klappe ham på hovedet og sige slut :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...