Hop til indhold

læbefolds svamp


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Tak - det går stadig fint. Jeg har skubbet den smertestillende medicin til omkring middagstid - det er i sær om eftermiddagen jeg har observeret at Charlie har haft ondt. Jeg er spændt på at se om effekten bliver bedre på denne måde.

Kan du ikke dele den?

Efter Nalas sterilisering fik hun også smertestillende. Jeg gav hende ½ pille morgen og en ½ pille tidligt på eftermiddagen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Han må få 1½ pille om dagen - dyrlægen sagde han skulle have dem på engang. I morgen kan det være jeg prøver at give ham den halve om morgenen - og så den hele over middag.

Det har virket til at det har været bedre jeg skød det ud til middag med pillerne - han har virket mere rolig efterfølgende.

Desværre skulle han jo tørre mund i gulvtæppet, så såret begyndte at bløde - æv æv - men håber det går :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser han bare nuser ud og hvor er det pænt lavet.

 

Hvordan kan man se at det er svamp ?? Jeg har jo en cocker som også har læbefolder, og hans læber lugter kronisk surt, af sur karklud, men han har fået det tjekket mange gange hos dyrlægen, som siger det ikke er svamp, men han klør konstant læberne hen af gulvtæppet eller sneen og han er rød i læbefolderne, men ikke sådan ildrød. Jeg tørre ham tit og har i dag købt klorhexidin til at vaske hans læbefolder med.

 

Lugter svamp også surt ? Hvordan opdagede du det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvor ser han bare nuser ud og hvor er det pænt lavet.

 

Hvordan kan man se at det er svamp ?? Jeg har jo en cocker som også har læbefolder, og hans læber lugter kronisk surt, af sur karklud, men han har fået det tjekket mange gange hos dyrlægen, som siger det ikke er svamp, men han klør konstant læberne hen af gulvtæppet eller sneen og han er rød i læbefolderne, men ikke sådan ildrød. Jeg tørre ham tit og har i dag købt klorhexidin til at vaske hans læbefolder med.

 

Lugter svamp også surt ? Hvordan opdagede du det ?

 

 

Ja - så vil jeg sige at det er nu du skal holde øje på ham. Det at han klør er er tegn på noget. Du skal bruge atamon - ½ vand ½ atamon og vask læbefolderne af i det - lad det tørre af sig selv.

 

Svamp lugter surt - senere lugter det som "gamle ole" ost og der vil være gullige belægninger - det er belægningerne der lugter.

Jeg opdagede det hos Charlie ved at han lugtede ud af munden - dårlig ånde og allerede et par dage efter lugtede det som "gamle ole"

 

Dette billede er taget sidste år i marts hvor Charlie første gang var angrebet

Det var et såkaldt slemt tilfælde

charliemsvamp.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - så vil jeg sige at det er nu du skal holde øje på ham. Det at han klør er er tegn på noget. Du skal bruge atamon - ½ vand ½ atamon og vask læbefolderne af i det - lad det tørre af sig selv.

 

Svamp lugter surt - senere lugter det som "gamle ole" ost og der vil være gullige belægninger - det er belægningerne der lugter.

Jeg opdagede det hos Charlie ved at han lugtede ud af munden - dårlig ånde og allerede et par dage efter lugtede det som "gamle ole"

 

Dette billede er taget sidste år i marts hvor Charlie første gang var angrebet

Det var et såkaldt slemt tilfælde

[ATTACH=CONFIG]77706[/ATTACH]

 

Jeg håber det er slut med at sådan ud:hjerte: det har ikke været sjovt,,, tak for gode billeder og opdatering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - så vil jeg sige at det er nu du skal holde øje på ham. Det at han klør er er tegn på noget. Du skal bruge atamon - ½ vand ½ atamon og vask læbefolderne af i det - lad det tørre af sig selv.

 

Svamp lugter surt - senere lugter det som "gamle ole" ost og der vil være gullige belægninger - det er belægningerne der lugter.

Jeg opdagede det hos Charlie ved at han lugtede ud af munden - dårlig ånde og allerede et par dage efter lugtede det som "gamle ole"

 

Dette billede er taget sidste år i marts hvor Charlie første gang var angrebet

Det var et såkaldt slemt tilfælde

[ATTACH=CONFIG]77706[/ATTACH]

 

Uha ja det ser slemt ud. Stakkels ham, det må også gøre ondt.

 

Teitur har lugtet surt, så lang tid jeg overhovedet kan huske. Han er blevet tjekket for det et utal af gange og min dyrlæge tjekker hver gang jeg er dernede. Men siger altid at det ser fint ud. Men han har jo også konstant fugtige eller våde læber, selvom jeg tørre og tørre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Må jeg være så fræk og spørge hvad sådan en opreation koster ?? Har nemlig aldrig hørt før at man kan operere for sådan noget.

 

Operationen er forholdsvis nem - problemet er at blødningen kan være voldsom fordi læberne er meget blodfyldte - men det tager dyrlægen jo højde for. Prisen for en læbefold har jeg betalt 1365 kr. for - dertil kommer jo så narkosen, og de forskellige dingenoter dyrlægen skal bruge - plus medicin mod smeter, infektion, overvågning osv. - Charlie fik også renset tænder og udleveret medicin til dagene efter - alt i alt betalte vi 3500 for det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hold da op, stakkels Charlie. Hvor er det godt at det er blevet ordnet.

Træls at det begyndte at bløde, men heler det ikke hurtigere når det er munden det drejer sig om?

God bedring til ham og masser af :bighug: til ham.

 

Jo jeg tror da det heler fint - blødningen er standset helt og det ser pænt ud. Han får stadig medicin mod infektion, så det er jeg ikke så bekymret over. Trådene, begynder at opløses efter en 10-12 dage - så jeg er spændt på hvordan han vil komme til at se ud, når det er helet helt op. Så må jeg jo snuppe et billede af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Operationen er forholdsvis nem - problemet er at blødningen kan være voldsom fordi læberne er meget blodfyldte - men det tager dyrlægen jo højde for. Prisen for en læbefold har jeg betalt 1365 kr. for - dertil kommer jo så narkosen, og de forskellige dingenoter dyrlægen skal bruge - plus medicin mod smeter, infektion, overvågning osv. - Charlie fik også renset tænder og udleveret medicin til dagene efter - alt i alt betalte vi 3500 for det hele.

 

det lyder ikke vildt, men der nok også rabat når de laver flere ting+ han nøjes med at blive bedøvet 1 gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nej uha det kunne have været meget dyrere - dyrlægerne ved da godt hvordan de skal tage sig betalt. Men jeg syntes faktisk også det er en fair pris vi har givet. Håber bare ikke han får et alt for "skævt" look når det er helet op

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Skidt da med et "skævt" look, bare han ikke får problemer med det mere. Et skævt look kan jo også have sin charme ;-)

 

Jo - alt har jo sin charme - og det betyder heller ikke noget - han er jo stadig den samme engleblide Charlie :mrgreen:

 

Snuppede lige dette billede i dag - hvor der er gået 4 døgn siden operationen. Såret heler fint op - og man se tydeligt de tynde tråde han er syet med.

DSC02565.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det ser stadig rigtig pænt ud :5up: Ingen betændelse, rødmen eller hævelse. Har han ondt?

 

Ja der er jo ligesom et "hul" der hvor folden har været, men det heler jo op efterhånden - så jeg tror det bliver meget pænt når det er helet.

 

Nej jeg tror ikke han har ondt mere - han får ikke smertestillende mere - men stadig piller mod infektion - det skal han have en dags tid endnu. Han er stort set sit gamle jeg - spiller op til leg med de andre to og fører sig frem - man er jo "The leader" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja mon ikke jeg snart skal til at runde denne tråd af.

Der er gået 6 dage i dag. Charlie har fået sin sidste pille mod infektion.

Desværre skete der lige lidt panik, da Darwin i dag kom hjem fra sin gå tur med min søn - da kom sønnen bærende på Darwin. Han nægtede at støtte af på sit venstre bagben - så han kom op på bordet så jeg kunne se poten efter. Der var ikke lige noget at se, så jeg besluttede at skylle poten igennem med lunt vand tilsat mediskrub. Derefter blev poten tørret og Darwin lagt i sit bur med et kaninøre.

Charlie blev helt fyr og flamme så det endte med at han og Oscar også fik et kaninøre.

 

Bagefter bemærkede jeg at en stor sort skorpe han løsenet sig fra såret hvor Charlie er opereret??? - Han ville ikke have jeg kom til det, så jeg lod ham være i første omgang.

 

Senere lykkedes det ved hjælp af en klat flødeost, at få Charlie til at agere fotomodel - og sådan ser såret ud nu - jeg formoder det måske kan være noget størknet blod der har siddet og som er gået løs??

Darwin er ok igen - jeg formoder han måske har fået noget salt op i poten - i hvert fald spurter han rundt som han plejer :lol:

 

DSC02583.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mon ikke jeg snart skal til at runde denne tråd af.

Der er gået 6 dage i dag. Charlie har fået sin sidste pille mod infektion.

Desværre skete der lige lidt panik, da Darwin i dag kom hjem fra sin gå tur med min søn - da kom sønnen bærende på Darwin. Han nægtede at støtte af på sit venstre bagben - så han kom op på bordet så jeg kunne se poten efter. Der var ikke lige noget at se, så jeg besluttede at skylle poten igennem med lunt vand tilsat mediskrub. Derefter blev poten tørret og Darwin lagt i sit bur med et kaninøre.

Charlie blev helt fyr og flamme så det endte med at han og Oscar også fik et kaninøre.

 

Bagefter bemærkede jeg at en stor sort skorpe han løsenet sig fra såret hvor Charlie er opereret??? - Han ville ikke have jeg kom til det, så jeg lod ham være i første omgang.

 

Senere lykkedes det ved hjælp af en klat flødeost, at få Charlie til at agere fotomodel - og sådan ser såret ud nu - jeg formoder det måske kan være noget størknet blod der har siddet og som er gået løs??

Darwin er ok igen - jeg formoder han måske har fået noget salt op i poten - i hvert fald spurter han rundt som han plejer :lol:

 

[ATTACH=CONFIG]78075[/ATTACH]

 

Det ser flot ud :hjerte: Det må være dejligt at det er overstået:mrgreen:

Min store kat skal opereres på torsdag,BARE lidt ved øjet,, efter mange gange med allergi ved øjet, har nederste øjen låg rullet sig lidt, så han får hår i øjet, :hmm: ja og han nu skal bedøves får han lige skyllet tårekanalen, glæder mig til det er ovre:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det ser flot ud :hjerte: Det må være dejligt at det er overstået:mrgreen:

Min store kat skal opereres på torsdag,BARE lidt ved øjet,, efter mange gange med allergi ved øjet, har nederste øjen låg rullet sig lidt, så han får hår i øjet, :hmm: ja og han nu skal bedøves får han lige skyllet tårekanalen, glæder mig til det er ovre:slem:

 

Ja det er dejligt - så nu krydser jeg fingre for at den højre side går fri - selvom den også var angrebet i mindre grad. Jeg ville være rigtig ked af hvis Charlie skal igennem sådan en tur igen:(

 

Uh så skal du selv igennem turen - håber det bedste for din kat og at han bliver fri for problemet med hår i øjet - må da være rigtig irriterende :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er dejligt - så nu krydser jeg fingre for at den højre side går fri - selvom den også var angrebet i mindre grad. Jeg ville være rigtig ked af hvis Charlie skal igennem sådan en tur igen:(

 

Uh så skal du selv igennem turen - håber det bedste for din kat og at han bliver fri for problemet med hår i øjet - må da være rigtig irriterende :???:

 

Ja det ødelægger arbejdet med, at holde allergien væk, øjet bliver irriteret:(

Det er så kun en midlertidig løsning, med et par sting, så vi kan behandle øjet, uden gener fra hår,,,, så HÅBER vi at øjet er ok, ellers skal han have en lidt større op:pray: håber ikke det bliver nødvendigt, bryder mig ikke om narkosen.

Håber du slipper for at ordne den anden side:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min 1 ste cocker fik også læbefoldeksem/betændelse /svamp. Pludselig stank hun af rådden fisk ud af munden og ville ikke spise. Hos dyrlægen var en ung vikar, der ikke umiddelbart kunne se , hvad der var galt.Hun ville slet ikke røres i den side. Han var bange for, at hun havde fået kræft i kæben og bad mig få en ny tid, hvor huin var fastende.

Jeg tudede hele vejen hjem,tænk hvis hun havde fået cancer i så ung en alder. Hun var en bedårende hund, som jeg overtog fra en kennel pga hendes HD. Om aftenen ringede jeg til en spanielopdrætter, for at blive trøstet og hun sagde, vel har hun ej cancer i kæben, hun har da bare problemer med læbefolderne.

Fik så ændret tiden til chefdyrlægen og ja læbefoldseksem.

Det kræver så at hårene heletiden er nedklippet ved læbefolder, at hundene tørres ofte,når de har drukket, . Jeg renser med 1 % brintoverilte , tørre og smør med Kenelog Comp med Mycostatin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min 1 ste cocker fik også læbefoldeksem/betændelse /svamp. Pludselig stank hun af rådden fisk ud af munden og ville ikke spise. Hos dyrlægen var en ung vikar, der ikke umiddelbart kunne se , hvad der var galt.Hun ville slet ikke røres i den side. Han var bange for, at hun havde fået kræft i kæben og bad mig få en ny tid, hvor huin var fastende.

Jeg tudede hele vejen hjem,tænk hvis hun havde fået cancer i så ung en alder. Hun var en bedårende hund, som jeg overtog fra en kennel pga hendes HD. Om aftenen ringede jeg til en spanielopdrætter, for at blive trøstet og hun sagde, vel har hun ej cancer i kæben, hun har da bare problemer med læbefolderne.

Fik så ændret tiden til chefdyrlægen og ja læbefoldseksem.

Det kræver så at hårene heletiden er nedklippet ved læbefolder, at hundene tørres ofte,når de har drukket, . Jeg renser med 1 % brintoverilte , tørre og smør med Kenelog Comp med Mycostatin.

 

Godt det IKKE var andet, men sikke et chok du fik:bighug: håber I har haft mange gode stunder sammen siden:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Her lige en kort opdatering på Charlie.

I dag er der gået 10 dage siden operationen og læben er stort set helet op. Jeg er fuld af beundring for min dyrlæge - han har simpel hen lavet sådan et flot arbejde - hatten af for det :banan:

Vi er enig i at skulle Charlie få problemer med den højre læbefold, så vil ha også få den fjernet - i sær hvor vi nu har set hvor fint det hele er blevet :mrgreen:

 

Charlie er såå glad og i vigør - han viser klart at han har fået det bedre - og så er jeg jo også glad :-D

 

DSC02591.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...