Hop til indhold

læbefolds svamp


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Går det stadig godt med ham?

 

Jo det går fremad med læben - den heler pænt op - men det er stadig ret hævet nu her på 8. dagen. Det oplevede vi ikke sidste gang. Charlie er desuden træt og sover en del - men det har han åbenbart behov for. Han er ikke vild med at gå tur og trisser bare af sted - men han kommer altså ud et par gange om dagen, ellers sidder han i sit hjørne i haven og holder udkig :mrgreen: Han spiser normalt - virker oversulten - men han får nu det nye foder blandet i det gamle og det mærker jeg allerede syntes jeg på at han ikke stresser sådan op når der er mad.

 

Der skal nu gode godbidder til for at jeg må fotografere mundtøjet - han er blevet noget mistrotisk når vi nærmer os munden - men vi har jo også været en del "over" ham for at holde øje med udviklingen både før og efter operationen. Det får jo nok ende igen, efterhånden som tiden går.

 

Billede 1 viser at han stadig er hævet under hagen i højre side. Billede 2 viser hø. læbe som den ser ud lige nu.

DSC02740.jpg

 

Og en træt Charlie

DSC02733.jpg

DSC02736.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack
Jeg kan godt se at det er lidt hævet, men det ser da meget pænt ud. Ingen gul snask eller andet der ligner betændelse. Det er godt at appetitten ikke fejler noget :mrgreen:

Skal han have fjernet sting, eller forsvinder de af sig selv?

 

Nej der er ingen tegn på betændelse og der er en fin sårskorpe - det er "kun" hævelsen der er lidt længe om at fortage sig. Her i eftermiddag hvor vejret er lidt bedre har han leget lidt ude i haven, med Oscar og Darwin. Men nu ligger han i sin vindueskarm og nyder det dejlige solskin :mrgreen:

Han er syet med selv opløselige tråde - så det skal bare forsvinde af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Dejligt, så er det jo nemt med de sting. Jamen det har da også været et lækkert vejr noget af eftermiddagen her, men nu har det lige stået ned i stænger, øv :???:

 

Her er det stadig tør vejr - men de siger der kommer lidt i aften - så håber det er tørvejr til i morgen så alle beagler kan komme på gå tur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Årh han er en charmetrold ham charlie, man får helt lyst til at give ham en knus når han ligger og ser så sød ud.

Læben ser da også bare rigtig fin ud synes jeg.

 

De er alle charmetrolde - men Charlie har noget specielt - det er meget svært at forklare. Måske fordi han har haft et hjem før han kom til os, et hjem hvor han blev svigtet og overset? På en eller anden måde er han og jeg sjæleforbundet - han er altid ved min side når jeg er ked af det, hvis jeg går lav med blodsukkeret og den slags :hjerte: De andre to pus har jeg haft fra hvalpe så de er formet på en lidt anden måde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nå det her bliver (forhåbentlig) mit sidste pip i denne sag om Charlie.

 

Der er nu gået 14 dage (i dag) siden han fik fjernet den højre læbefold. Og status er at den gamle Charlie er tilbage for fuld udblæsning. Han leger, spiser og trives - så han har helt sikkert været stærkt plaget af sine læbe folder igennem længere tid.

 

Vores foderskift er faldet til jorden grundet - at Oscar har haft et kraftig angreb på sin mave de seneste dage - det er på vej i bedring - så vi har omgående stoppet med acana foderet og det kommer IKKE på banen igen - Jeg er blevet meget klogere den seneste uge, for der gik kun en dags tid før de første symptomer viste sig. Nok om det - vi har så fundet en anden løsning - med et foder beaglerne har fået tidligere og som bare fungere og det vil vi nu blive på.

 

Her lige endnu et billede at Charlies højre læbe. Den er helet helt op - der er intet at se - kun et lille ar hvis man lige kigger godt efter.

DSC02751.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Dejligt det går godt Charlie ;-)

 

Jeg har fulgt med på sidelinien her og med dit foderskift. Luca fik nemlig også skæld mm af JW. Så er lidt nysgerrig efter hvad du giver nu? Her prøver vi med exclusion, men er ikke sikker på vi bliver :-(

 

De får så stadig JW foderet - men jeg er begyndt at køre dem tilbage på Regal - der er 3-4 forskellige typer jeg kan bruge og som er rigtig gode i forhold til den colitis de to yngste har. Protein er omkring 20-22 % og fedt indholdet er omkring 10-12 % så helt ideel for irriterede tyktarme. I går og natten til i går - var bare så forfærdelig - Oscar var rigtig syg af acana foderet, som jeg aldrig rører med en ildtang mere - men han er heldigvis i bedring igen. Darwin kom forholdsvis bedre igennem men endte da op med splat mave :megaked:

Jeg har lige fået Regal Venison ind af døren i dag og beaglerne har fået en lille smule i deres foder her til eftermiddag.

 

Var der ikke noget med at Luca ikke må få ris? - i så fald kan du nok ikke anvende Regal - da der er det i. Det er noget rigtig øv at hun ikke trives på foderet. Jeg havde selv tænkt på Exclusion - men tror ikke længere jeg vil det.

Kommer til at tænke på Happy Dog supreme Afrika varianten - den har mine beagler fået som godbidder og var helt vilde med. Der er kun Struds og kartofler i foderet - meget enkelt skruet sammen - prøv at kigge på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Happy dog har jeg kigget på, måske skulle jeg kigge lidt igen. Luca kan spise Markus M. og der er ris i, måske er det fordi det er koldpresset. Hun har dog ikke kun fået MM, der har altid været med JW i også. Exclusion virker ikke som om Lucas mave har det helt godt med. Det får lige et par dage mere. JW får hun skæld og øjensnask af, + oplever hun får "løbenæse"...

 

Det er vildt som Oscar reagere på Acana, godt det går bedre:ae: - Acana gider Luca ikke spise.... Det er så nemt. :fornaermet:

 

Jeg kan jo se du har en super hjemmeside, her vil jeg følge med i dit foder fra- og tilvalg. Måske det kan hjælpe Luca og hendes ejer lidt også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har nu ikke oplevet løbenæse af JW - men øjensnask i sær hos Charlie syntes jeg er blevet forværret - Charlie har grå stær på begge øjne - men normalt har han ikke sådan overdreven "løbeøjne" - desuden syntes jeg også at de har fået Skæl alle tre - men pelsen er dog stadig blød - og det endda til trods for at de får fiskeolie ved siden af.

Jeg har ikke så meget JW tilbage, men skal da lige bruge det til at lette overgangen til det nye foder.

 

Jo både Oscar og Darwin reagerer voldsomt på Acana - Darwin stoppede til her sidste efterår hvor han akut måtte indlægges og havde drop - forinden da havde han kastet en hel dags ration op hvor pillerne stadig var intakte - hans mave var ude af stand til at nedbryde foderet - det var tæt på at det kunne havde gået grueligt galt. Acana er sikkert et godt foder - bare ikke til vores hunde :hmm:

 

Hvis nu Luca kan spise MM - så kan hun sikkert også spise Lupo Natural - der er knap så meget ris i som der er i MM foderet - det er også et koldpresset foder.

 

Jo - lige nu flyder hjemmesiden noget over med dårlige maver og læbefolder :mrgreen: - men det får forhåbentlig ende igen - men jeg poster alt vedr. beaglernes reaktioner på foder, sygdomme, adfærd, almindelige hverdags ting og ting vedr. beaglen mv. for opdrætter læser også med !

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Beaglepack

Ja - jeg trækker lige min gamle tråd her frem i lyset igen.

 

Der er nu gået lidt over 3 måneder siden den første operation - og 1 måned og 3 uger cirka siden den sidste i april.

Der er sket en stor forandring med Charlie. Dels er han kæbeparti blevet smallere - eller i hvert fald forandret. Ar, arvæv og hævelse er væk nu og alt det i kombination har forandret munden på Charlie.

 

Udover det er det også indtrådt en forandring af hele kroppen - Charlie har ikke længere det der op pustede udseende - i sær omkring maven - dette skyldes at svampen er helt væk fra kroppen. I dag ved jeg at det skyldes et bestemt foder, som jeg har brugt i perioder, men som er helt ude af billedet. I stedet bruger jeg nu, opfordret af min opdrætter noget tid på at advare om dette foder. Det kan man læse på beaglepack hjemmesiden.

 

DSC02320.jpg

Her Charlie i Juli 2011 - bemærk bredden omkring snudepartiet

 

DSC02854.jpg

Charlie - 28/5-2012 - bemærk at han nu syner smallere omkring snudepartiet

DSC02851.jpg

De fine læber - :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow Ina. Dit indlæg på Beaglepack er sgu vildt! Tænkt at det skulle skyldes de Koldpresset! Jeg er lamslået. Det er jo dem du i så mange år har troet så meget på. Det må være noget af en mundfuld! Din opdrætter lyder virkelig cool. Jeg håber så inderligt hun har ret og at du er på rette vej nu. Kan du afsløre hvad du er ved at sætte dem over på?

 

Jeg håber så meget for dig og dine tre skønne hunde at det hele går i orden nu :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Tak - Charlie er også en charmetrold og det er ikke til at se at han faktisk bliver 8 år næste gang :lun:

 

Ja det er ret vildt med det koldpressede foder. I disse dage er det omkring 3 år siden jeg hoppede på den vogn - og når man ser tilbage, så kan jeg godt se at I sær Oscars mave tilfælde hænger nøje sammen tsk tsk :roll: - men også Darwins, hvor han nok har vist det mere markant, end Oscar. Jeg har jo brugt en hulens tid på at ævle om lige netop det foder - så derfor må jeg også nu bruge noget tid på at fortælle den her "historie" - så andre ikke falder for at bruge det foder. Og min opdrætter er bare guld værd - vi elsker hende :-D:-D:-D

Så sent som i går læste jeg på nettet, at nogle hunde kan udvikle mavesår - så pas på !!

 

Beaglerne har ikke fået koldpresset foder siden først i februar hvor de fik dem som godbidder - og Oscar blev kanon syg, meget akut faktisk. I den tid der er gået nu har ingen af beaglerne haft nogen som helst mave problemer - det er bare kørt derud ad - så det er derfor stensikkert at det er det koldpressede foder.

 

Jeg vil endnu ikke afsløre hvilket foder vi er i gang med - går det godt så vil jeg skrive om det om en måneds tid. Min plan er at have 2-3 typer foder jeg veksler mellem med cirka 3 måneders mellemrum, så de ikke kører træt i det. Jeg må sige at tiden med JWB foderet har åbnet mine øjne for rigtig mange ting, så jeg har kunnet se lyset - men beaglerne er trætte af det foder nu, så det skal på en lang pause.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Sikke en lækker mule :-D Hvor er det dejligt at det går bedre og sikke noget med det foder :fyfy:

 

Tak :-D

Ja det er noget værre møg med det foder. Desværre er det jo populært og det gør det ikke nemmere, at skulle sende advarsler ud, for hvad skal folk tro på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er også svært, for nogle hunde fungere vel på det. Andre fungere på "skodfoderet" som du skriver, så det er godt nok svært og noget af en jungle... Men man må jo "suge" alle de råd til sig, som man kan få, så tak for oplysningerne på din side, hvor der i øvrigt ligger nogle super lækre billeder af dine lækkermuler :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja, det er også svært, for nogle hunde fungere vel på det. Andre fungere på "skodfoderet" som du skriver, så det er godt nok svært og noget af en jungle... Men man må jo "suge" alle de råd til sig, som man kan få, så tak for oplysningerne på din side, hvor der i øvrigt ligger nogle super lækre billeder af dine lækkermuler :lun:

 

Tak :bighug:

Jo de er jo nogle lækremuler :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil endnu ikke afsløre hvilket foder vi er i gang med - går det godt så vil jeg skrive om det om en måneds tid. Min plan er at have 2-3 typer foder jeg veksler mellem med cirka 3 måneders mellemrum, så de ikke kører træt i det. Jeg må sige at tiden med JWB foderet har åbnet mine øjne for rigtig mange ting, så jeg har kunnet se lyset - men beaglerne er trætte af det foder nu, så det skal på en lang pause.

 

Det glæder jeg mig til at få afsløret :-)

 

Lige nu prøver jeg selv et nyt produkt: N&D Grain-Free canine | Farmina Pet Foods - Happy pet. Happy You. Jeg har fire smage hjemme i 500 g poser. Indtil nu går alt godt og hun kan lide det :-) Der er dog nok for meget protein og fedt i til at det er noget for dig!

 

Held og lykke. Jeg håber det går godt med skiftet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har læst en del på N&D foderet tidligere - om jeg kan bruge det kommer an på hvor fordøjeligt protein og fedt er - det er der nemlig stor forskel på. Jeg tror dog ikke jeg vil prøve det - deklarationen taler ikke til mig - i stedet har jeg et andet i kikkerten som beaglerne skal prøve ud i fremtiden - om ikke andet så som godbidder. De får stadig wolfsblut foderet - for det er så ikke det den er gal med - men det koldpressede foder. Jeg er ved at køre væk fra kartofler i foderet - også efter anbefaling fra min opdrætter og jeg vælger at stole på hende da hun har langt mere erfaring end nogen af os - over 30 års erfaring.

 

Det går godt med skiftet - beaglerne er glade for den nye smag og foretrækker det frem for JWB som de er trætte af nu. Det nye foder indeholder 26 % protein og 17 % fedt - som har en meget høj optagelighed.

 

Generelt er jeg meget "fodertræt" og gider ikke længere bruge så meget energi på det plan - så alle de nye trends og salgs tricks - kornfri mig her og der - ja det er jo det det er - det har jeg valgt at ligge låg på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...