Hop til indhold

Obie - endnu en polsk internathund er flyttet ind.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Hvor er han bare en übercool lille hund:klap:

 

Og dejligt at Rex og ham kommer godt ud af det sammen:-D

 

Ja, du kan også tro, at vi var spændte :-D. Det er jo ikke så meget Obie, han kan med både han-og hunhunde, men det var mere Rex, der kunne blive problemer med.

Jeg tror også, at det har været en fordel, at Rex både har kunnet lugte og høre Obie , siden han kom her for en uge siden. Og så selvfølgelig, at Rex ikke er så stresset mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Husk lige på at ikke alle de polske har været meget ude at gå tur. Så nogle får slitage på trædepuder og nedslidte negle, fordi de ikke har muskler og slæber benene lidt hen af jorden.Så langsom optræning og hold øje med dette.

Håber virkelig han kommer til at elske sit nye liv, for internatophold er ofte streng kost .

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk lige på at ikke alle de polske har været meget ude at gå tur. Så nogle får slitage på trædepuder og nedslidte negle, fordi de ikke har muskler og slæber benene lidt hen af jorden.Så langsom optræning og hold øje med dette.

Håber virkelig han kommer til at elske sit nye liv, for internatophold er ofte streng kost .

 

Det er jeg også opmærksom på. Men det er især Rex, der har slæbt benene hen af jorden og specielt i starten, da han kom her. Obie, har heldigvis kun været på internatet siden sidste sommer, så han er ikke som sådan præget af opholdet, som Rex var.

Han nyder allerede sit nye liv, Ulla.

Du skulle se ham når, vi skal i seng , han mosler rundt i sengen og han nyder det og han kan ikke komme tæt nok på mig.

Han skal ligge klods op ad mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Nøøøjjjj, hvor er det fantastisk det hele!! Og juhuuu - de er gode venner. De forstår nok hinanden, skal du se - ligesom Charlie og Buster havde den der "genkendelse". Sådan "vi har været i samme båd, nu har vi et godt hjem, og vi holder sammen og passer på det og hinanden". :yeah::lun:

 

Hvor ER det dejligt med billeder!! Og hvor er de altså bare dejlige, jeres hundeflok ... så smukke og skønne hver især og sammen! Ih, hvor er det dejligt! Jeg bliver i så godt humør af jeres historie, det er så skønt. :hjerte: :-D

Hurra for Obie og Rex og jer og hele jeres familie! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Og det er rigtig godt med at I er opmærksomme på det med gåturene, de skal nemlig bygges op, så hunden ikke bliver "slidt" eller får skader - Buster var jo også svækket af flåtfeberen og hans kondi var ikke så god i starten også på grund af internatopholdet, så vi byggede jo også op lige så stille med gåturene. Han var så også så praktisk, at han først slet ikke turde gå lange ture, haha. Så det hele passede bare sammen, og nu er han jo totalt stærk og god og frisk og glad for det hele.

Det har været SÅ fantastisk at se Busters udvikling på gåturene. Først tissede han jo en kææææmpe tår, straks han kom ud. Og pøllede, hvis han skulle. Og så tissede han ikke mere på turene, heller ikke selvom de blev længere og længere lige så stille. Så efter lidt tid, så stille og roligt begyndte han at dele sin tissetår op på turen og markere flere steder, fordi han så Charlie gøre det - og måske også fordi hans instinkt med at gøre sådan vågnede, det virkede det som. For et par uger siden begyndte han også at stå og skrabe i jorden med bagpoterne efter nogle af sine tissetåre/pøller - hvilket jo, som jeg har forstået det, også er en ekstra markeringsting, fordi de har de der duftkirtler mellem trædepuderne.

Og de seneste dage er der vågnet en stående jagthund i Buster. Jeps, af og til nu, når han ser en fugl eller et egern hoppe hen over jorden, f.eks. inde i noget buskads, så står han der, stift fikseret, gerne med den ene forpote oppe, og stirrer på det lille dyr og vil overhovedet ikke videre. Det er sååå sjaw og sødt, han er helt væk. Og det viser da, at han virkelig har fået overskud, når han er ude at gå, at han føler, han er på jagt. Det er i hvert fald ikke fordi han ikke får mad nok herhjemme, hahaha. :-D

Ihhh ... elsker ham bare så højt. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøøøjjjj, hvor er det fantastisk det hele!! Og juhuuu - de er gode venner. De forstår nok hinanden, skal du se - ligesom Charlie og Buster havde den der "genkendelse". Sådan "vi har været i samme båd, nu har vi et godt hjem, og vi holder sammen og passer på det og hinanden". :yeah::lun:

 

Hvor ER det dejligt med billeder!! Og hvor er de altså bare dejlige, jeres hundeflok ... så smukke og skønne hver især og sammen! Ih, hvor er det dejligt! Jeg bliver i så godt humør af jeres historie, det er så skønt. :hjerte: :-D

Hurra for Obie og Rex og jer og hele jeres familie! :kys:

 

Tak Joey :kys:

 

Ja, jeg kan næsten heller ikke få armene ned :banan:

 

Min søde datter og jeg præsenterede dem for hinanden, ude på vores terasse. Det er der godt nok ikke billeder af og det er lidt øv, men vi var nødt til, at være obs på hundene i tilfælde af, at det ikke gik.

Men det gjorde det og det var ligesom du beskriver med Charlie og Busters første møde :hjerte: Man skulle ikke tro, at de lige havde mødt hinanden.

Så vi havde dem i snor og da de havde hilst på hinanden, gik vi så en tur og det er så det de 3 sidste billeder viser og det er ca. 10 min. efter de har mødt hinanden.

De andre billeder er fra da vi kom hjem fra turen, de er ikke blevet så gode, for hundene flyttede sig hele tiden. De er dog taget med et rigtigt kamera og dem fra gåturen med mobilen, men man kan da se hvad de forestiller.

Men ja..det er bare så dejligt, at de kan sammen, så falder der lidt mere ro på.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lige lidt flere billeder af alle hundene.

Mit slidte, men rene køkkengulv er ikke så rent mere, efter, at 16 hundepoter har jokket rundt på det, efter de har været ude i regnen. Heller ikke selv om de har fået tørret poterne af !

 

DSCF4240.jpg..ligger rigtigt godt i sådan en dyne.

DSCF4271.jpg..Rex og Obie.

DSCF4275.jpg..hva` så..skal vi lege ?

DSCF4283.jpg ..hun kan altså godt være lidt irreterende, min nye legekammerat.

DSCF4317.jpg..men hov, hvad er nu det Tulle har fundet oppe på komfuret ? Der ligger nogle guffere, mums.

DSCF4279.jpg..aj altså, er hun nu der igen ?

DSCF4299.jpg..to polske brødre :lun:

DSCF4306.jpg..mere leg.

DSCF4281.jpg..Bella sidder og ser helt fortabt ud.

DSCF4311.jpg..gad vide, om hende Tulle kan finde flere godbidder på bordet.

DSCF4278.jpg..jeg kunne jo også prøve selv.

DSCF4280.jpg..nå, så skal vi lege igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh :lun: :lun: :lun:. Hvor ser det bare dejligt og hyggeligt ud alt sammen. Hundefamiliekærlighed og storhygge. :yeah:

 

Tak Joey :-D

Jamen jeg tror også, at de hygger sig, ihvertfald Obie og Tulle. Tulle er jo med på den værste, når det gælder leg og hun kan virkelig få Obie gejlet op, så man skulle ikke tro, at han er en gammel hund, når han tonser rundt efter hende.:-D

Nu er vi lige kommet hjem efter en dejlig gåtur, så nu ligger de allesammen og samler kræfter til nye udfordringer.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Joey :-D

Jamen jeg tror også, at de hygger sig, ihvertfald Obie og Tulle. Tulle er jo med på den værste, når det gælder leg og hun kan virkelig få Obie gejlet op, så man skulle ikke tro, at han er en gammel hund, når han tonser rundt efter hende.:-D

Nu er vi lige kommet hjem efter en dejlig gåtur, så nu ligger de allesammen og samler kræfter til nye udfordringer.:vuf:

 

Hvor er de søde:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. :-D

..og frække. Her til aften, skulle jeg lige på toilettet og hvem går rundt oppe på bordet, da jeg kommer tilbage?..det gør Obie. Så nu husker jeg, at skubbe stolen på plads, inden jeg går nogen steder.:-D

Hehe, hvor er han en lille frækkert:slem: Så lærte du at skubbe stolen på plads:5up:

Sådan nogle ting lærer man hen af vejen, efterhånden som man lærer en hunds sjove og skæve sider at kende:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ih, hvor bliver man varm om hjertet af at læse dine historier og se de dejlige billeder af nogle helt afslappede hunde, så skønt de alle bare kan sammen:)

 

Tak, skal du have.:-D

Ja, det er altid spændende, om de kan sammen , når der kommer nye hunde ind i huset. Men det går forbavsende godt. Rex er nok den der har det sværest, med andre hunde. Han er lidt mistroisk over for Obie og skal lige have lidt tid til at se ham an. Han har kun gjort udfald mod Obie en gang og det var fordi, at Obie kom lidt for tæt på ham, da han var indenfor. Der er ikke noget, når de er ude sammen.

Men det var det samme med tøserne og dem har han accepteret nu.

Han har jo desværre også haft denne massive urinvejsinfektion, som nok heller ikke lige har hjulpet på hans humør, men det er blevet meget bedre på det sidst, efter, at han er kommet i behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, hvor er han en lille frækkert:slem: Så lærte du at skubbe stolen på plads:5up:

Sådan nogle ting lærer man hen af vejen, efterhånden som man lærer en hunds sjove og skæve sider at kende:lol:

 

He he..ja, så kan jeg lære det, kan jeg.:-D

Har også fundet ud af, at han ikke høre så godt, så det er ikke fordi, han er uopdragen og ikke kommer, når man kalder på ham.

Det kan være, at jeg skal til, at lære tegnsprog. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Tak, Mais :-D..men det tror jeg desværre ikke bliver aktuelt , men jeg kunne måske få brug for lidt aflastning engang imellem, men det er jo 4 hunde vi taler om :slem: :lol:

 

Jeg aflaster dig gerne for dem alle 4 :mrgreen: Så kan du få lov at låne mit gø-monster istedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Du vil nok hurtigt have dit gø-monster igen, når du har haft min Tulle på besøg, hun lider nemlig af Damp :mrgreen:

Damp-hund er bedre end jeg-har-damp-når-du-vil-sove-men-når-du-vil-træne-er-jeg-et-dovent-svin-hund :mrgreen: Så du vil nok meget hurtigt have din damp-hund igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Obie har været uartig i dag :shock:

 

Han lagde ud med, at bide et stort hul i mit nye uldtæppe.

Så var han på bordet i bryggerset med forpoterne og væltede kattens mad ned, som han så skyndte sig, at spise så meget af som muligt, mens hende menneskemoren rendte rundt med kost og fejebakke for, at begrænse hans indtag af kattemad.

En halv time senere, skulle han lige se efter om der var mere kattemad på bordet, men det så jeg og sagde højt NEJ. Så skyndte han sig ned og kiggede meget brødbetynget på mig.

Og til sidst var det en af Tulles bolde det gik ud over.

Sådan en lille bølle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Søde Obie har været uartig i dag :shock:

 

Han lagde ud med, at bide et stort hul i mit nye uldtæppe.

Så var han på bordet i bryggerset med forpoterne og væltede kattens mad ned, som han så skyndte sig, at spise så meget af som muligt, mens hende menneskemoren rendte rundt med kost og fejebakke for, at begrænse hans indtag af kattemad.

En halv time senere, skulle han lige se efter om der var mere kattemad på bordet, men det så jeg og sagde højt NEJ. Så skyndte han sig ned og kiggede meget brødbetynget på mig.

Og til sidst var det en af Tulles bolde det gik ud over.

Sådan en lille bølle :-D

 

Hahahhh - hvor er Obie sjaw. Det er selvfølgelig ikke fedt med ballade, men det er altså lidt nuttet når man ser dem have livsgnist og overskud til at lave den slags numre. Madtyveri er jo også Busters yndlingssport (lige bortset fra den hver dag udøvede "jeg vil gerne ind i ALLE buske og se om der er fugle eller katte, jeg kan jage og du skal med mor, det er skidesjovt, når linen er viklet ind i alle grenene, ikke også!"-leg, som vi træner ret meget at droppe til fordel for "jeg vil gerne gå pænt og afslappet"-legen, som jeg sært nok synes er sjovere :genert:). Han har hugget mine ostemadder, fiskefrikadeller og alm. frikadeller og hvad ved jeg fra bordet, han er hurtig som en ninja! Og han ser så sød og sejrrig ud, når han stikker af med noget, at jeg ligesom bare garderer mig fra, at han kan komme til det hellere end at skælde ud. Jeg siger dog "nej!!" når han gør det, men jeg render ikke hen og tager det fra ham igen. Jeg kan jo bare lære ikke at lade bordet være ubevogtet i 0,06 sekund, tsk. :mrgreen:

 

Knus til bølle-Obie herfra. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...