Hop til indhold

Slagsmaal... :-(


Gæst Bangkeaw
 Share

Recommended Posts

Gæst Bangkeaw

Hej alle...

 

Vi har et stort problem her i huset...vi har 4 hunde ( Mor, Far, Datter og soen. ) Mor og datter kan faktisk ikke taale synet af hinanden, de puster sig op, knurrer og mange gange ender det i et vildt slagsmaal.

 

Er der nogen der har et raad eller to, vil vi blive meget glade....

 

" Mor " ca. 18 md.

 

" Datter " ca. 9 md.

 

Picture2037598332.jpg

 

Picture2037598356.jpg

 

 

Med venlig hilsen / Bangkeaw.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm.......... Mit bedste bud er at holde dem adskilt. Mange tæver kan ikke med andre tæver (men det er heldivis ikke alle).

 

Men måske der popper en op i din tråd der kan en masse tricks med træning, tilvænning osv.:-D

 

Er det neglelak hunden på det sidste billed har på??

 

Noget helt andet: Mor 18 måneder, datter 9 måneder - var det et hovsakuld??

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: Jeg har lille skærm, så havde ikke set billedet, troede det var menneske mor der teede sig som en på 18 mdr og menneske datter der teede sig som en på 9 mdr.

 

Så kunne jeg ikke helt finde soen (hun grisen)

 

Men nok om det.

 

Jeg havde altid troet at mor og datter hund/ far og søn hund ville kunne sammen.

 

 

Forresten, helt vildt søde vovser :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: Jeg har lille skærm, så havde ikke set billedet, troede det var menneske mor der teede sig som en på 18 mdr og menneske datter der teede sig som en på 9 mdr.

 

Så kunne jeg ikke helt finde soen (hun grisen)

 

Men nok om det.

 

Jeg havde altid troet at mor og datter hund/ far og søn hund ville kunne sammen.

 

 

Forresten, helt vildt søde vovser :lun:

 

For vores alle sammens skyld :roll::roll: Kør ud og køb en større skærm :mrgreen::mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle...

 

Vi har et stort problem her i huset...vi har 4 hunde ( Mor, Far, Datter og soen. ) Mor og datter kan faktisk ikke taale synet af hinanden, de puster sig op, knurrer og mange gange ender det i et vildt slagsmaal.

 

Er der nogen der har et raad eller to, vil vi blive meget glade....

 

" Mor " ca. 18 md.

 

" Datter " ca. 9 md.

 

Picture2037598332.jpg

 

Picture2037598356.jpg

 

 

Med venlig hilsen / Bangkeaw.

 

 

Jeg er nødt til at spørge.... men har den nederste hund neglelak på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle...

 

Vi har et stort problem her i huset...vi har 4 hunde ( Mor, Far, Datter og soen. ) Mor og datter kan faktisk ikke taale synet af hinanden, de puster sig op, knurrer og mange gange ender det i et vildt slagsmaal.

 

Er der nogen der har et raad eller to, vil vi blive meget glade....

 

" Mor " ca. 18 md.

 

" Datter " ca. 9 md.

 

Picture2037598332.jpg

 

Picture2037598356.jpg

 

 

Med venlig hilsen / Bangkeaw.

 

Men for at svare på dit spørgsmål, så har jeg selv 2 hunde der ind i mellem skal prøve grænser af overfor hinanden.

 

Det er værst omkring løbetider, hvor hormonerne så går helt i selvsving, problemerne mellem dine to tæver er vel også opstået nu her hvor hvalpen er ved at blive kønsmoden. Hvis der ikke er større aldersforskel end det du skriver ovenfor, så er tæverne jo "næsten" jævnaldrende og i samme modenhedsfase, og derfor har de deres indbyrdes kampe. Jeg tror ikke du skal forvente det ændrer sig.

 

Jeg har spurgt en adfærds-ting til råds, og hendes råd var at hvis jeg ville have ro, så måtte en af hundene ud af huset, da begge tæver var lige psykisk stærke.

 

Jeg må dog sige at kampene har taget meget af her de sidste 2 år og det er ved at være 3 år siden jeg sidst måtte til dyrlægen for at få den ene lappet sammen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Tak for svar.

 

At holde dem adskilt..hmmmm, den kunne jeg godt selv ha' regnet ud. :blink:

 

At skulle af med en af dem, det kan vi ikke, men vi kan saa haabe at fremtiden vil laegge en daemper paa dominansen.

 

Ja det er neglelak den lille pige har paa, det er ikke noget hun gaar med til hverdag, min kone syntes bare lige at det kunne vaere sjovt at proeve en enkelt gang........

 

Beklager, men jeg har ikke de sidste 3 bogstaver i alfabetet paa mit tastatur, da det er et Thailandsk tastatur jeg sidder ved.

 

 

ps. 31 grader og hoej sol........kl. 16.53....:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

 

At holde dem adskilt..hmmmm, den kunne jeg godt selv ha' regnet ud. :blink:

 

Hvorfor så ikke gøre det? Måske det bare er mig, men jeg forstår ikke helt den med at alle hunde bare skal kunne sammen. Klart det er det nemmeste og langt at foretrække, men hvis de ikke kan sammen, tjaa....

 

At skulle af med en af dem, det kan vi ikke, men vi kan saa haabe at fremtiden vil laegge en daemper paa dominansen.

 

Hvad vil I så gøre indtil fremtiden når frem til jer??

 

Ja det er neglelak den lille pige har paa, det er ikke noget hun gaar med til hverdag, min kone syntes bare lige at det kunne vaere sjovt at proeve en enkelt gang........

 

Hmmmm............

 

ps. 31 grader og hoej sol........kl. 16.53....:-D

 

Blærerøv :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor så ikke gøre det? Måske det bare er mig, men jeg forstår ikke helt den med at alle hunde bare skal kunne sammen. Klart det er det nemmeste og langt at foretrække, men hvis de ikke kan sammen, tjaa....

 

:5up: :5up:

 

Nogle hunde kan bare ikke sammen, og sådan er det bare :!:

 

Alle (stort set) kan komme med eksempler på, at "min hund kan ikke sammen med den og den hund", og det er fuldt forstået og accepteret. Men når hunde, der lever under samme tag, ikke kan sammen, ja så glipper det (ofte) med forståelsen og accepten :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis jeg har forstået det rigtigt, så må tæven have fået hvalpe da hun selv var bare 9 mdr. ???

 

Det er i mine øjne meget meget tidligt, og hun har faktisk ikke fået lov til at være hvalp selv. Dette kan spille ind, da hun simpelthen har været udsat for for meget pres og stress i sin unge alder. Hvorfor fik hun hvalpe så tidligt???

 

For det andet, så er hun nu (18 mdr) påbegyndt en kritisk fase i sin udvikling, denne kaldes den psykiske kønsmodning. Og her er hovedreglen bl.a. at der opstår konfliktsituationer hos dominanssvage hunde - hvilket jeg vil tro at hun er, netop fordi hun har været med hvalpe så tidligt!

 

Udover det, så er hvalpen (9 mdr) også påbegyndt en kritisk fase, nemlig den fysiske kønsmodning. Her kommer tæverne i første løbetid, og man skal passe meget på med konfliktsituationer.

 

Så I har faktsik to tæver der er i hver sin kritiske fase, hvor konflikter skal dæmpes og helst undgåes - og det gør I altså bedst ved at holde dem skilt ad. Og efter min mening, så ville den ene være bedst tjent med at komme væk, og bo et andet sted (og nej, det var åbenbart ikke en mulighed, men det andet kan jeg kun se gå gruelig galt i længden). I kan risikere at hunden kommer så langt ud i deres konflikt, så slagsmålene bliver med en rigtig grim dyrlægeregning/udgang - vil I virkelig byde jeres hunde at have sådanne konflikter med hinanden - og ikke mindst med dem selv. Det er en enormt stressende situation jeres hunde er i lige nu, også hanhundene må kunne mærke spændingen...

 

Så jeg vil nok mene, at I skal tænke over det rigtig grundigt, og virkelig overveje om I vil byde jeres hunde at have så store konflikter... Jeg ville godt nok ikke!

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok tidligt hun har fået hvalpe :shock: Det svarer til at min lille put skulle have været parret for en måned siden og have hvalpe næste måned :shock: :shock: :megaked: Det må sgu da nærmest have været voldtægt eller??? Det er jo kun en stor hvalp på det tidspunkt :megaked: Noomi har overhovedet ikke begreb om at der kan være andre grunde til at hanhunde hopper op på hende end for at lege...

 

Undskyld, jeg ved godt at det overhovedet ikke er det jeres spørgsmål går på, jeg kom bare til at sammenligne :oops::cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...