Hop til indhold

Shih Tzu


Gæst Lilo
 Share

Recommended Posts

Hej :vinken:

 

Ny bruger logget på...

 

Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig Shih Tzu hvalp på snart 4 måneder Hun hedder Lilo hun er bare skøn... det er bare super med sådan et forum hvor man kan bruge af hinandens erfaringer.

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan være behjælpelige med?

 

Vi bor Pt. Vores båd og har gjort det siden vi har fået hende, da hun var 8 uger gammel...Vi har nu endelig fået Vores nye hus som Vi flytter ind i på lørdag. Vi glæder os alle sammen ikke mindst Lilo bliver glad for det. Der er lidt mere plads at boltre sig på. Hun er renlig i båden men mit spørgsmål er om hun vil få et tilbagefald når Vi flytter ind i huset? Skal jeg starte forfra med renlighedstræningen med godbidder og klokkeslæt? I dag siger hun selv til.

(Da vi er aktive sejler så Vi det absolut som en fordel at hun lærte at befærde sig og blive tryg på båden fra start )

 

Mit andet spørgsmål går på hvor længe de burde kunne holde sig i den alder? Måske kan det være forskelligt men Lilo holder sig hele natten og ca. 3 timer om dagen alt efter for meget hun bliver aktiveret...

Jeg starter måske arbejde om 1 måneds tid og så skal hun være hjemme 5 timer før den første kommer hjem...Er dette realistisk?

 

Håber i kan hjælpe mig...

 

Hilsen Lilo's mor (Hanne)

Redigeret af Lilo
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

 

Det med båden/hus det ved jeg ikke rigtig noget om, men jeg kan forestille mig at der kan komme et "tilbagefald" og det kan ihvertfald ikke skade noget at "gå lidt tilbage i træning" forstået på den måde, at du sørger for at tage hende ud lidt før end du regner med at det er ved at være "sidste udkald" eller når hun har spist, sovet, leget osv. Hellere forebygge end at helbrede ik'? :-D Gufferne skader da ihvertfald ikke :blink:

 

Gælder dit sidste spørgsmål om hun kan holde sig i 5 timer eller om hun kan være alene i 5 timer? Hvis det er det første, så tja, det vil tiden jo vise, men mon ikke? Ellers må I jo tørre op, andet er der ikke at sige til det :blink:

Om hun kan være alene i 5 timer kommer an på om I har trænet det op?

 

Jeg håber at der kommer nogle andre på banen her som er mere "hvalpeerfarne" men du fik ihvertfald mine bedste bud :-D Håber at du bliver glad for at være her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar..:-)

Jo hun er trænet, men jeg har ikke været væk fra hende i 5 timer før.

Hun har været alene ca. 2 timer ad gangen højest.

Jeg troede/tror det er ligesom med børn, at de ikke har nogen tidsfornemmelse når man er væk fra dem? Dvs kan hun være alene 2 timer kan hun vel også være alene 5.

Ja selvfølgelige kam vi tørre op efter hende, men jeg synes måske det er lidt synd hvis hun ikke kan holde sig...Det må altså så komme an på en prøve.

 

Jeg har lige et spørgsmål mere.. Jeg synes ikke der er nogen der har nævnt øjnproblemer....Jeg har købt saltvands dråber til at dryppe med. Men hvor meget skal man bruge det (hver dag?) og vil hendes øjne så holde op med at danne alt det snadder eller skal vi lære at leve med det? Det lugter grimt og sætter sig fast i håret. Dyrlægen sagde at Vi skulle bruge kamillethe :confused: dette hjælper bare ikke. hvad er jeres erfaring på dette område.

 

Hilsen Lilo's mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar..:-)

Jo hun er trænet, men jeg har ikke været væk fra hende i 5 timer før.

Hun har været alene ca. 2 timer ad gangen højest.

Jeg troede/tror det er ligesom med børn, at de ikke har nogen tidsfornemmelse når man er væk fra dem? Dvs kan hun være alene 2 timer kan hun vel også være alene 5.

Ja selvfølgelige kam vi tørre op efter hende, men jeg synes måske det er lidt synd hvis hun ikke kan holde sig...Det må altså så komme an på en prøve.

 

Jeg har lige et spørgsmål mere.. Jeg synes ikke der er nogen der har nævnt øjnproblemer....Jeg har købt saltvands dråber til at dryppe med. Men hvor meget skal man bruge det (hver dag?) og vil hendes øjne så holde op med at danne alt det snadder eller skal vi lære at leve med det? Det lugter grimt og sætter sig fast i håret. Dyrlægen sagde at Vi skulle bruge kamillethe :confused: dette hjælper bare ikke. hvad er jeres erfaring på dette område.

 

Hilsen Lilo's mor

 

Jeg synes at du skal bruge den næste måned på at trappe alenehjemmetiden stille og roligt op så hun er vant til 5 timer når du skal på arbejde.

 

Mht. øjnene, har du fået hende tjekket ved en dyrlæge? For nogle hvalpe kan få nogle follikler i øjnene (små blærer) som skal skrabes væk (min egen har det f.eks.). Det er en slags "børnesygdom" ligesom børn får halsbetændelse, men det er en god ide at få gjort noget ved det, da hunden ellers kan komme til at døje med øjenbetændelse osv. når den bliver voksen. Jeg gik til dyrlægen med min fordi jeg troede at det var øjenbetændelse hun havde, men det var altså de follikler. Jeg kunne ikke selv se dem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har lige et spørgsmål mere.. Jeg synes ikke der er nogen der har nævnt øjnproblemer....Jeg har købt saltvands dråber til at dryppe med. Men hvor meget skal man bruge det (hver dag?) og vil hendes øjne så holde op med at danne alt det snadder eller skal vi lære at leve med det? Det lugter grimt og sætter sig fast i håret. Dyrlægen sagde at Vi skulle bruge kamillethe :confused: dette hjælper bare ikke. hvad er jeres erfaring på dette område.

 

Hvis det lugter eller er puds farvet, ville jeg opsøge dyrlægen igen (så er det jo ikke bare almindelig morgensøvn).

 

Det kan også hjælpe at klippe øjnene fri for pels, hvis I ikke allerede har gjort det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har ikke set rigtigt på det men det kunne være jeg skulel prøve at tager derhen igen :-)

 

Du har nok ret i at det er en god ide at træne hende til de timer jeg forventer hun skal være alene.

 

Takker herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...