Hop til indhold

Må man klippe en hund med dobbelt-pels?


Gæst Helle1985
 Share

Recommended Posts

Det var dét jeg mente og det vil jeg jo bestemt ikke have :S

Hun ser dog slet ikke ud til at være generet af det efter det er vokset ud igen, men det er bare om det kan skade på længere sigt?

Hun er blevet klippet helt ned 3 gange nu.

 

Min allergihund og min gamle tæve (begge eng. springere og den ældste var steriliseret) blev klippet ned med maskine hver anden måned hele året (de nåede vel begge at blive klippet på den måde i 3 år=18 gange) og klippet ned her i huset menes 3,2 mm. på kroppen og bibeholdelse af fanerne, der dog kortes ned og udtyndes og de blev redt med enten en karte eller en Furminator hver 3. uge. Furminatoren tog dog ikke ret meget af dem.

 

Deres pels tog ikke skade i form af gener for hunden; det var gener for det menneskelige øje (den brune/hvide steriliserede blev grålig i pelsen og pelsen krøllede, hvis den blev længere end 3 cm.; den sort/hvide havde ingen farveændring og blev heller ikke krøllet) og huden var i tiptop-kondition i alle årene og min erfaring er, at de nyder det mere, når pelsen er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...