Hop til indhold

Kan nogen anbefale en god Golden Retriever opdrætter??

Gæst PeterTølløse
 Share

Recommended Posts

Gæst PeterTølløse

Hej Alle

Vi er en familie i Tølløse som har bestemt os for at købe en hund.

Vi er en ret stor famile. 2 voksne (40 og 45) og 4 børn på hhv 14, 12, 5 og 2 år og bor på en stille børnevenlig villavej her i Tølløse.

Efter lang overvejelse har vi bestemt os for at det skal være en lys Golden Retriever. En tæve.

Vi søger selvsagt efter en super familievenlig hund. Det har bare SÅ stor betydning. De fleste steder kan man ikke vælge sin hvalp i et kuld, men opdrætteren finder den hund i kuldet som passer bedst til køberens behov – og her er det så en hvalp med super venligt tålmodigt og børnevenligt sind. Det har vi også ganske stor tillid til.

MEN – vi ved at netop denne race har været udsat for en del ”dårlig avl”, måske pga for stor efterspørgsel…..

Nu vil vi gerne være ultra forsigtige mht at finde den helt rigtige hvalp og spørger os frem i ”miljøet”.

Hvilken opdrætter kan stå 100% helt inde for hvalpekvaliteten? I kender jo sikkert så mange og ved hvad der rør sig. Hvem kan i anbefale? Vi er herrens mark….

Vi vil gerne vente længe på den helt rigtige hund. Kan i ikke anbefale et par super opdrættere??

Med venlig hilsen

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er garanteret andre der ved langt mere om goldens end mig, men hvis jeg skulle have en golden af udstillingslinier (og det plejer de lyse at være) så ville jeg ringe og tage en snak med Marianne Holm-Hansen. Hun har ihvertfald masser af erfaring med racen.

Nå, jeg kan åbenbart ikke sætte link ind derfra, men det er Kennel Tallygold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

Jeg håber du finder ønskehvalpen, men må lige kommentere på dette:" ...og her er det så en hvalp med super venligt tålmodigt og børnevenligt sind." Ingen hunde er pr. definition børnevenlig, men nogle racer finder sig i langt mere end andre. Jeg håber du har formuleret det så det kan misforstås, for jeg kan sidde med en lille bekymring for hvad du mener med dette i betragtning af dine to yngste børns alder?

Golden er en af de racer, som har leveret mange bidskader sikkert netop pga. deres tålmodige og venlige sind og et krammevenligt udseende som giver børn lyst til at lege krammebamse med dem, hvorved hundenes grænser er blevet overskredet igen og igen indtil de til sidst har følt sig nødsaget til at forsvare sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Hej Peter, jeg skriver lige i din tråd da vi er en familie der søger det samme som dig.

Vi har kig på en opdrætter der lyder til at gøre det godt. De får 2 kuld hvalpe der er klar i uge 25, hvilket passer noget nær perfekt med at vi har sommerferie i uge 27-28- og 29.

Vi har kig på dette opdræt tasgold.dk. Og så et mere i Sorø Goldenparnas. De er dog ikke så informative.

Et helt 3. vi havde kig på var dette Newluck, men da vi helst vil have hvalpen i forbindelse med sommerferien vil det ikke rigtigt passe med den 8 uger. Det er ellers det opdræt der lyder bedst i mine ører. Og det skal lige siges at pt har jeg meget lidt erfaring med hunde. Men læser og læser alt hvad jeg kan få fat i.

Jeg kan desværre ikke linke til dem da jeg endnu ikke har skrevet 25 indlæg endnu. Har først meldt mig ind her til morgen. Skal nok skrive en nærmere præsentation.

Link til indlæg
Del på andre sites

MEN – vi ved at netop denne race har været udsat for en del ”dårlig avl”, måske pga for stor efterspørgsel…..

Nu vil vi gerne være ultra forsigtige mht at finde den helt rigtige hvalp og spørger os frem i ”miljøet”.

Hvilken opdrætter kan stå 100% helt inde for hvalpekvaliteten? I kender jo sikkert så mange og ved hvad der rør sig. Hvem kan i anbefale? Vi er herrens mark….

Vi vil gerne vente længe på den helt rigtige hund. Kan i ikke anbefale et par super opdrættere??

Med venlig hilsen

Peter

Jeg kan ikke komme med nogle guldkorn ift. valg af opdrætter da jeg ikke kender racen, men jeg elsker din indstilling til det at købe hund!

Det aller aller vigtigste er nemlig at finde den helt rigtige opdrætter med de værdier og etik i opdrættet, som er i overensstemmelse med det man selv værdsætter.

Man skal leve med hunden i 10-15 år, så et forkert valg kan altså ikke bare lige laves om, blot fordi man efter et års tid kan se at man traf en lidt forhastet beslutning. Det kræver tid at finde frem til den rigtige opdrætter, og at du her har valgt at det er vigtigere at finde denne rigtige opdrætter, frem for at finde et sted der har hvalpe klar på et tidspunkt der tilfældigvis lige kunne være praktisk, det er bare så fornuftigt :-)

Jeg har selv været på jagt efter en ruhåret gravhund i temmelig langt tid, jeg har gennemgået hundeweb rigtig grundigt og tilegnet mig viden om forskellige opdrætteres etik, avlsmål, resultater, helbredsstatus osv. Opdrætteren er valgt og jeg har afventet resultatet af en rigtig interessant kombination siden nytår. Desværre gik hvalpene til en uge inden forventet fødsel og hvad gør man så.....? Man venter selvfølgelig på at den samme opdrætter laver en tilsvarende interessant kombination og krydser fingrer for bedre held næste gang.

Så held og lykke med jeres projekt, jeg er sikker på I nok skal finde den rette hvalp med den indstilling I har :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites