Siiigne88 Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Hej. Vi har en chow, nova, 7 mdr. For to mdr siden gav vi hende et råt okseben hver aften. Hun nød det helt vildt. Desværre begyndte hun at klø, så vi faktisk troede det var lopper. Hendes afføring så heller ikke ud som om hun havde fået ben, lys og meget tør (svært at forklare) hendes var normal som den plejede. Hun lugtede også sjovt ud af munden - af kød. Vi læste omkring barf og også chower.. Læste at nogle chower ikke kunne optage meget protein, tænkte derfor det kunne være det.. Holdt så rn pause på knap to måneder og kløen og de andre ting forsvant. For at teste det, begyndte vi for to uger siden at five ben igen.. Og nu klør hun sig igen Selvfølgelig skal vi stoppe med det.. Men ville lige høre om andre har oplevet eller hørt om dette før? Hun får taste of the wild of olivers, begge med fisk som proteinkilde og det er intet problem.. Kan man give sin hund frosne fisk, og hvordan er det ifht fiakeben? signe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Februar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 jeg ville nok bare prøve med fx lammeben, min afdøde Pittit kunne ikke tåle okse, det er så vidt jeg er klar over ganske almindeligt at hunde tåler okseprotein dårligere end andre kød sorter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Februar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 og du kan sagtens fodre med hel rå fisk, fiskeben skader ikke når bare de er rå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 Prøv med lamme- eller hesteben, det kan sagtens være okse, der er problemet:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siiigne88 Besvaret Februar 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 Tak for svar. Det vil vi da prøve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Februar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 Min mors ene hund fik samme problem som Nova, når han fik okse, så der er noget om snakken! Men det er sjovt, for hendes andre har ikke været berørt af det og de er endda brødre fra samme kuld :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Februar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 Nogle hunde har svært ved at optage proteinerne fra flere kødtyper, nogle har kun svært ved det ved én slags kød. Så ja, prøv jer frem med ben af andet end okse, for det er klart tegn på, at hun ikke kan omsætte dét. Ser I samme symptomer, så må I jo desværre også droppe dem. Men ofte er der visse kødtyper, som er nemmere for dem, så det er klart værd at prøve sig frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Februar 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2012 Synesogså jeg har hørt,at okse er den store synder ved mange allergi hunde. Smilla kan heller ikke tåle det - og heller ikke lam. Derimod hest, ged og vildt er fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts