Hop til indhold

Min hvalp driller!!!

Gæst mlnk
 Share

Recommended Posts

Min hvalp som er en lille Yorkie tæve... Er her til aften begyndt at bide i alt?? Puder, fodlister, kødben, mig... Og min puf..! Hvad skal jeg gøre? Prøver at lege med hende og aflede hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Min hvalp som er en lille Yorkie tæve... Er her til aften begyndt at bide i alt?? Puder, fodlister, kødben, mig... Og min puf..! Hvad skal jeg gøre? Prøver at lege med hende og aflede hende...

Hvor gammel er hun? - Det kan være tænderne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Jeg kan læse i en anden tråd, at din hvalp er omkring 10 uger gammel, så det KAN muligvis være tænderne, der så småt begynder at drille. Ellers vil jeg mene, det "bare" er en lidt hyper version af almindelig hvalpeadfærd. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror hun har været overtræt :) hun har sovet hele natten uden at flytte sig... Hun sover stadig.. Kan bare ikke forstå hvorfor hun blev så overtræt..? Hun oplevede ikke så meget andet end hun plejer og fik lov at sove når hun gerne ville.. Hvilket er næsten hele tiden :) Synes det er så søøøød at hun er som en menneskebaby... Sover, spiser, leger, sover... Hehe :) cute..

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hvalpe er da orale undersøgere af ting. Hvad skulle de ellers bruge, de har jo kun mund og tænder.. Det behøver hverken være tænder ,der driller eller overstimulering. Hvis en hvalp ikke orker at undersøge alt omkring den , er jeg da mere nervøs. Det er et led i udvikling, som godt nok kan være strengt at komme over.

Giv legetøj, og evt nogle små papkasser, den kan slogs med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår var jeg ude og købe stort ind til min hvalp... Masser af legetøj, ben og sager til tænder at bide i og nu er hund holdt op med at bide i ting :) jeg har verdens gladeste hvalp efter hun fik alt sit nye legetøj i går :) så hyggeligt altså.. Det gamle var nok bare ikke sjovt mere :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Et godt råd:

Tag det gamle legetøj væk, vask/rengør det og læg det på en hylde et sted. Når hun så begynder at blive træt af sit nye legetøj, skifter du over efter samme procedure, hvor det "nye" legetøj renses og lægges væk. Hunden opfører sig som om, at den får nyt legetøj een gang til - og man sparer en del penge på det.

Vi har også "specielt legetøj" som er noget Taiki kun har adgang til når vi leger sammen med ham; ellers lægges det op på hylden. Det gør det EKSTRA interessant og spændende, og fungerer derfor fint som afledning eller i en snæver vending.

Link til indlæg
Del på andre sites