Hop til indhold

Hund med i butikker?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Nu snakkede vi ikke allergi, men ulækkerhed ;)

Og nej, det er ting som butikkerne ikke kan gøre noget ved - de kan nok ikke sætte et børn-forbudt skilt op (selvom det ofte kunne være en kæmpe befrielse, hvis man måtte :genert:) - men forældrene kunne bede deres unger om at holde fingrene væk fra varerne. Det er der bare rigtig mange som ikke gør - jeg sørger i det mindste for at min hund absolut ingen kontakt har med noget som helst i butikken.

 

Plus jeg altid har spurgt om lov, og altid fået lov til at tage hende med. :-)

Jeg tror faktisk nok at du og jeg har haft denne samtale før :engel: Og som jeg også skrev, havde jeg et helt andet forhold til det da jeg havde mine egne, men alle andres hunde synes jeg er ulækre at have med ind, for man ved ikke hvad de fejler, hvor de sidst har slikket, om der er tis i pelsen der lige snitter når man går forbi agurkerne osv. Jeg kan udemærket ræsonnere mig frem til at det ikke er mere klamt end så meget andet, men jeg kan simpelthen ikke gøre for det - synes bare det er mega ulækkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Buddha
hmm.. jeg tror folk ville kigge mærkeligt på mig hvis jeg spurgte andre steder end ved dyrhandleren :mrgreen:

 

En skal jo være den første - bare snak københavnsk når du spørger, så får du sikkert lov :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg tror faktisk nok at du og jeg har haft denne samtale før :engel: Og som jeg også skrev, havde jeg et helt andet forhold til det da jeg havde mine egne, men alle andres hunde synes jeg er ulækre at have med ind, for man ved ikke hvad de fejler, hvor de sidst har slikket, om der er tis i pelsen der lige snitter når man går forbi agurkerne osv. Jeg kan udemærket ræsonnere mig frem til at det ikke er mere klamt end så meget andet, men jeg kan simpelthen ikke gøre for det - synes bare det er mega ulækkert.

 

:confused: Dine hunde har da osse slikket på deres egne kønsdele, trådt i hundeefterladenskaber, tisset på pelsen osv osv? Du ved da heller ikke om de fejlede noget før det gik i udbrud.

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused: Dine hunde har da osse slikket på deres egne kønsdele, trådt i hundeefterladenskaber, tisset på pelsen osv osv? Du ved da heller ikke om de fejlede noget før det gik i udbrud.

Enig, men det er jo mine hunde... De er ikke ligeså klamme som andres hunde! Spørg en hvilken som helst mor om ikke deres børns snot er lige en tand lækrere end deres nabos søns..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig Cille med hvis jeg skal handle i en fødevareforretning.

 

Men har haft hende med ind i andre forretninger. Min lokale garnpusher har sågar hundekiks bag disken til de hunde der kommer med ind.

Har haft hende med i prøverum hvor jeg skulle prøve en jakke og har en enkelt gang spurgt i en forretning hvor der var et hund forbudt skilt. Måtte gerne tage hende med når hun sad på min arm, og skulle kun lige bytte en vest fra dagen før.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Enig, men det er jo mine hunde... De er ikke ligeså klamme som andres hunde! Spørg en hvilken som helst mor om ikke deres børns snot er lige en tand lækrere end deres nabos søns..

 

Øh okay.... :lol: Altså tis er tis, i min verden. Mine hundes tis er ikke mindre ulækkert på en fødevare end alle andres hunde.

 

man må vel godt tage førerhunde med i butikker, ikke? fødevarebutikker, altså. jeg har dog aldrig set det selv, men det må man da gå ud fra?

 

Har set de må komme med i Føtex, der hænger et stort skilt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Arbejder vel i en slags butik....

 

Og der er rigtig mange der er begyndt at tage deres hunde med ind.

Personligt har jeg intet imod det og jeg elsker når kunderne har deres hunde med inde og der er en undskyldning for at smide alt til side og nusse hunde :engel:

Kunderne plejer også at være glade for den interesse jeg viser deres hunde.

 

Men en af mine kollegaer har allergi og så er det ikke skide sjovt at have hunde rendende på arbejdspladsen.

Hun tager så piller og vi er rimelig meget efter rengøringskonen, som ofte sløser lidt - Men er hun grundig så går det OK.

 

Nu er vi også en hunde-fanatisk afdeling og personalet kigger jævnligt forbi med egne kræ :engel:

 

Men personligt har jeg aldrig mine hunde med i butikker ud over hos dyrehandleren, hvis de skal have noget der skal prøves på.

Ser ingen grund til det og hundene gider det ikke.

 

Folk må for min skyld gerne have en lille hund i en taske med ind i en butik - Også en fødevare butik.

Men alm. respekt og pli er altså et must og man spørger om lov før man tager dyr med ind i en butik og respektere et nej.

 

Kan også udemærket forstå, at nogle butikker ikke ønsker hunde indenfor.

Ikke alle kan lide hunde, nogle har allergi osv. og for en butik, så dur' det ikke at en hund gør at andre ikke handler der.

Men det må være op til den enkelte butik at afgøre og synes simpelthen ikke man kan være andet bekendt end at respektere skilte eller et nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil egentlig være lettere hvis vi bare gjorde som i tyskland... de har efterhånden gjort det i maaaange år og må jo til syneladende ikke opleve de store problemer med det...

 

Og danskerne er jo et hundefolk (langt de fleste i hvert fald :) ). Og butikkerne kan vel til hver en tid "smide" en hund ud af butikken hvis denne er krop umulig.. Men på den anden side så er det vel de færreste der gider have en træls hund med i butikken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i Holland er hunde også tilladt stort set alle steder, og Dexter har altid været med hvis vi f.eks. var ude at spise og sådan...

 

Hernede er det også kun fødevarebutikker det ikke er tilladt (og der hvor skiltet), men det gør mig altid sur når folk ikke overholder den slags skiltning... F.eks. er hunde ikke tilladt på vores gågade alligevel lufter folk hunde der.. Det gør mig gal!

 

Førerhunde og servicehunde her er lidt fakta omkring fører/service hunde i fødevarebutikker... Grunden til man ikke ser dem i butikkerne særlig ofte er altså at det kræver ufattelig meget for en handikappet at skulle have sin hund med, og de fleste vælger at have en hjælper med ud at handle i stedet for, simpelthen fordi proceduren er for besværlig...

 

Desuden fandt jeg efter lidt videre læsning ud af at for at tage en hund med f.eks. i Netto eller Fakta eller et andet lignende sted, skal der søges tilladelse på forhånd... Altså kan man ikke bare snuppe lille Fido i en taske og tage den med ind... Selvom en kassedame siger det er okay, så skal man faktisk have tilladelse fra fødevarestyrelsen for at måtte gøre det....

 

At man har en hund med i en tøjbutik eller en dyrehandel kan ikke genere mig... Udover hvis der er et hunde forbudt skilt... Hvis der er et sådan skilt synes jeg det er super uhøfligt at spørge om man må tage sin hund med ind... De har jo svaret en gang (Sat et skilt op)... At spørge igen er bare.. ja... Det synes jeg er en smule arrogant; Hvorfor skulle det skilt ikke gælde alle hunde? Og de har jo nok sat skiltet op af en grund... Hvis en lille chihuahua må komme ind, så må Dexter da også! Ellers må de sætte deres krav op på skiltet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Har kun en gang haft hund med i en (dyre)butik. Vi skulle have en sele til Gismo og havde ham med i bilen, så spurgte om vi måtte tage ham med ind og prøve en sele. (Der fremgik ikke, at hunde ikke havde adgang) Det måtte vi gerne.

Var der skiltet med at det var forbudt, havde vi ikke villet spørge. Ville virke lidt dumt og synes jeg.

 

Jeg synes klart at førerhunde skal have adgang alle steder og det er også ulovligt at forbyde dem adgang. (Mener jeg)

 

Nok lidt ot, men hørte engang om en blind dame der var blevet nægtet adgang til en kirke, fordi hun havde førerhund. Det blev jeg sgu harm over:evil: (Men nu var det jo butikker vi diskuterede:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror aldrig jeg ville antage min hund ikke måtte komme ind og prøve en sele f.eks... Altså i en dyrebutik.. Jeg ville faktisk fravælge en dyrehandel hvis de nægtede at jeg måtte prøve en sele på min hund før vi købte den...

Selvfølgelig kræver det at man har styr på sin hund, og at den ikke æder alle godbidderne... Meeen.. De har jo snor på, så man burde da som minimum kunne gå en bue udenom...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Shii. Jeg har en bunke familie i Holland og min onkel siger at der stort set ikke er en hund at spore ved forretninger, altså gågader. Han syntes ikke de hører hjemme i byen/gågader og.lign.

 

Jeg mener også at hundeforbudt også burde gælde taskehunde og hvis man har dem under armen. Under armen er faktisk ret klamt syntes jeg. Hundes hår osv. falder jo ned i diske og hylder. Det er da være end hvis de gik på gulvet.

 

Dog er hunde mere renlige end diveres børn. De træder rundt i indkøbsvogne, piller ved madvarer og har haft deres fingere alle steder. Hvis en hund holder næsen væk fra diske og hylder er den helt klart mere ren af have med ind.

 

Jeg syntes stadig ikke de skal i fødevareforretninger, men de steder hvor der ikke står noget tager jeg min med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Jeg syntes, det er noget pjat, at folk skal have deres hunde med i butikker. Store eller små.

 

Det er da ret uhygiejnisk med løse hår og tis på poter osv. Dupond er et svin med sin tissetrold til tider og tis på poterne er ikke et sjældent syn herhjemme.

Stod jeg i en tøj-forretning med min niece, som er HYPER allergisk overfor dyr, og der kom en ind med en hund, så ville jeg faktisk blive sur på både fører og butik. Det er respektløst overfor andre mennesker. Ikke alle er hunde-mennekser. Ikke alle syntes det er "sødt" at hunden er med i butikken og kan sidde pænt eller dækkes af.

 

Tøser med små hunde i tasker på cafeer og restauranter .... Don't get med started! Jeg har ret ofte fortalt tjenere, at hvis ikke de smider hunden ud, så melder jeg dem til levnedsmiddelkontrollen OG nægter at betale min regning pga det uhygiejniske. Jeg syntes simpelthen det er klamt. Så bliver de fodret ved bordet, sat op på bordet, får lov til at rende rundt ..... Tåbeligt. Jeg fodrer ikke min egen hund ved bordet og den må ikke ligge under bordet, når vi spiser.

 

Førerhunde tilhører en anden gruppe hunde i min verden. Det er en servicehund med et formål. En chi i en taske er absurd og tjener intet formål. Hunden har jo selv ben at gå på!!!!!

 

Hvis man er bange for, at hunden bliver stjålet, så skal man lade hunden blive hjemme.

 

Men vi jo alle forskellige i vores opfattelse af hunden :-P Nogle vil give mig ret og andre vil sige jeg er ude på et overdrev.

Link til indlæg
Del på andre sites

i dyrebutikker spørger jeg altså ikke om lov. der ser jeg det lidt som en selvfølgelig, at han må komme med ind. andet ville da være fjollet, netop når de skal prøve sele, dækken osv. tilgengæld er han ALTID på armen, for i dyrebutikkerne er der som regel en eller anden søjle, som tusind hunde har tisset op ad før ham, og det er altså for stor en fristelse for en potent lille unghund :fyfy: (og ja, det er sket, og ja, jeg skammede mig! de var dog vistnok rimeligt vant til det.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Førerhunde og servicehunde her er lidt fakta omkring fører/service hunde i fødevarebutikker... Grunden til man ikke ser dem i butikkerne særlig ofte er altså at det kræver ufattelig meget for en handikappet at skulle have sin hund med, og de fleste vælger at have en hjælper med ud at handle i stedet for, simpelthen fordi proceduren er for besværlig...

 

Hvad mener du med at det er besværligt? Hunden kommer med skiltet og er trænet som førerhund? Så er det da bare at gå afsted. (Medmindre at du mener om den kan finde Føtex, men hvis det er der ejeren handler, så bliver det nok trænet)

 

Lidt komisk ikke? Gad vist om hunden kan læse? hihi.. Ej jeg er vist stået for tidligt op... :-D

 

:mrgreen:

 

Det er da ret uhygiejnisk med løse hår og tis på poter osv.

 

Jeg synes det er fint nok at hunde og andre dyr ikke kommer i fødevarebutikker, men lige det med hygiejnen... du træder jo også i hundetis når du går rundt og du kan være ude og shoppe flere timer hvor du ikke vasker fingre, tænk på hvor beskidte fingre du har og så rører du lige ved en appelsin...

 

 

 

Angående dyrehandlere, jeg spørger vist som regel om det er ok men jeg forventer faktisk at det ér ok, så da en så mega skeptisk ud blev jeg ret irriteret :oops: Men han fik da lov at komme med ind efter at jeg lovede at han ikke havde tænkt sig at pisse på alle deres ting. Som om jeg ville tage ham med ind hvis det var min tanke..

 

Men ja, Motor har tisset på samme pæl som Halfdan og de var umådeligt vant til det - de burde sætte et stort advarsels skilt :lol: Det er til gengæld eneste sted han nogensinde har tisset indendørs (siden han blev renlig, selvklart).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes, det er noget pjat, at folk skal have deres hunde med i butikker. Store eller små.

 

Det er da ret uhygiejnisk med løse hår og tis på poter osv. Dupond er et svin med sin tissetrold til tider og tis på poterne er ikke et sjældent syn herhjemme.

Stod jeg i en tøj-forretning med min niece, som er HYPER allergisk overfor dyr, og der kom en ind med en hund, så ville jeg faktisk blive sur på både fører og butik. Det er respektløst overfor andre mennesker. Ikke alle er hunde-mennekser. Ikke alle syntes det er "sødt" at hunden er med i butikken og kan sidde pænt eller dækkes af.

 

Tøser med små hunde i tasker på cafeer og restauranter .... Don't get med started! Jeg har ret ofte fortalt tjenere, at hvis ikke de smider hunden ud, så melder jeg dem til levnedsmiddelkontrollen OG nægter at betale min regning pga det uhygiejniske. Jeg syntes simpelthen det er klamt. Så bliver de fodret ved bordet, sat op på bordet, får lov til at rende rundt ..... Tåbeligt. Jeg fodrer ikke min egen hund ved bordet og den må ikke ligge under bordet, når vi spiser.

 

Førerhunde tilhører en anden gruppe hunde i min verden. Det er en servicehund med et formål. En chi i en taske er absurd og tjener intet formål. Hunden har jo selv ben at gå på!!!!!

 

Hvis man er bange for, at hunden bliver stjålet, så skal man lade hunden blive hjemme.

 

Men vi jo alle forskellige i vores opfattelse af hunden :-P Nogle vil give mig ret og andre vil sige jeg er ude på et overdrev.

 

Helt enig!

 

Jeg har valgt at have hund og dermed har jeg også valgt at tage ekstra hensyn til andre mennesker ved ikke at pådutte andre mine hundes selskab i offentlige fora.

Besøger folk mit hjem, vælger de at træde ind ind et sted, hvor hundene huserer. Men jeg er ikke i min gode ret til at bestemme at andre skal tvinges til at omgås min hund offentligt, fordi jeg mener at have ret til at slæbe den med alle mulige steder.

 

Jeg synes det er respektløst overfor sin omverden, at hive hunden med overalt hvor man går. Helt ærligt, hvis man ikke kan shoppe uden at have hunden på slæb, så synes jeg det er for langt ude.

 

Specielt i dagligvareforretninger kan jeg få det helt vildt over at folk tager deres hund med. Uanset om de er i taske eller hvad de er. Det er slet ikke ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis der er hund forbud skilt, så synes jeg det skal respekteres, også i taske...

 

Det er først for nylig jeg har opdaget, at hund forbudt skiltet ikke altid gælder for hund i taske ;-) så jeg spørger tit.

 

Har en blind ven, han har ingen førerhund, men hvis han holder snoren, så må vores hunde (og garanteret enhver beskidt jagthund direkte fra marken) gerne gå med ind i fødevarerbutikker, hvilket kun understøtter min holdning, at det er noget fis med forbudet.

 

Jeg oplever aldrig nogen forståelse for, at jeg ikke ønsker mine varer / tøj befamlet af snottede unger med 11-taller og softice i håret, jeg vasker alt af, jeg køber, allergikere kunne jo gøre det samme :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager sjældent selv mine hunde med andre steder end i dyrehandleren og kun hvis de skal prøve noget på.

Men jeg synes ikke det er ulækkert. Der er stort set ingen sygdomme der smitter fra hund til menneske, derimod kan du få alverdens sygdomme fra andre mennesker.

 

Så er der de der bakterier, fuck dem, de er alligevel alle vegne og det er de færreste man bliver syge af.

 

Det kan på ingen måde bringe mit pis i kog at nogen tager en lille hund i taske med i en butik (eller en kat eller en hamster eller for den sags skyld en tam rotte).

 

Hvis det var tilladt at tage hunde med i butikker ville jeg sandsynligvis meget sjældent gøre det, der er alligevel ikke meget sjov for en hund i Brugsen. Jet ville til gengæld nok benytte mig af muligheden for at tage dem med på restaurant, hvis det var tilladt. Det ville gøre at jeg kunne komme meget mere ud, hvilket er svært når man er enlig mor til hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jet ville til gengæld nok benytte mig af muligheden for at tage dem med på restaurant, hvis det var tilladt.

 

Overraskende mange restauranter (mest etnisk danske) tillader hund, der er ingen fødevare-kontrol-regler der forbyder hunde på restauranter, det er udelukkende ejeren der bestemmer ;-) mine har tit været med på Sushi (de skal gemmes i taske, så ingen andre kunder ser dem, men det er fjong med mig)

Link til indlæg
Del på andre sites

Overraskende mange restauranter (mest etnisk danske) tillader hund, der er ingen fødevare-kontrol-regler der forbyder hunde på restauranter, det er udelukkende ejeren der bestemmer ;-) mine har tit været med på Sushi (de skal gemmes i taske, så ingen andre kunder ser dem, men det er fjong med mig)

 

Nå, det vidste jeg ikke. Troede ikke det var tilladt nogen steder. Tror dog at jeg får svært ved at gemme Nanna i en taske :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

vinylcafeen nede ved søerne har hunde velkomne ud og inde. der er tit en del hunde, der behøver nanna ikke være gemt :lol: orangeriet i kongens have har også haft hundetilladelse, jeg tror stadig de har det, i hvert fald til frokost og kaffe, måske ikke om aftenen. så nogle (få) muligheder er der da. vi nyder foråret og sommeren, så finder vi altid et udebord, hvor halfdan kan være med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...