Hop til indhold

Milan søger nyt kærligt hjem


Gæst Milan
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome
Selvfølgelig må man da forholde sig undrende, men der er bare stor forskel på måden at ytre sig på, synes det hører ingen steder hjemme at anvende en grim tone og nedladende smilyes... I øvrigt synes jeg også at man må acceptere at TS ikke har lyst til at uddybe nærmere med årsagen til omplaceringen, og at det ikke behøver at være ensbetydende med, at det bare er en dårlig undskyldning... Selv ville jeg blive meget ked af at få den slags beskyldninger...

 

Jaja. Men ligesom man kan have forståelse for, at TS måske bliver ked af det, så kan man også godt have forståelse for, at andre bliver kede af det og frustrerede, når de har set hund på hund på hund blive opgivet og videreformidlet af alle mulige mindre og mere gode grunde. Og af og til, så kan man ikke holde sin mund mere, selvom man måske skulle. Eller noget, som var velment kom til at blive opfattet lige hårdt nok. Det er der bare ingen forståelse for her, og jeg forstår godt Birgitta - og jeg kan sjovt nok også godt læse mellem linjerne, at hun ønsker det bedste for Milan - og også for TS.

 

Hvis alle bare står og klapper i deres små hænder hver eneste gang en hund skal skifte hjem, så bliver folk generelt ved med at have den opfattelse, at det kan man altid bare gøre, hvis man lige finder det passende, der skal nok være nogen, der kan hjælpe en af med hunden, og så er det problem ude af verden. I stedet for, at den generelle opfattelse mere var, at inden man overhovedet anskaffer sig en hund, så skal man være sikker på, at man kan sørge for den resten af dens liv - dvs. ca. 10-15 år. Og ja, der kan ske noget for alle, som gør det umuligt at beholde deres hund, selvom de ellers er ansvarlige, sikre og sådan. Og det kan også godt være, det er sådan for TS.

Men når man først får at vide, at hunden skal videre grundet sygdom og dernæst at hun skam stadig skal være hundefrisør, så kan man jo godt undre sig lidt over, at hun slet ikke kan se en løsning, hvor Milan stadig er en del af hendes liv - evt. f.eks. ved noget hjælp, støtte eller pleje under sygdommen. Hvis man skal hjælpe en hund videre - som meningen er med dette forum, for såvidt jeg har forstået er omplaceringsforummet her ikke en ren annonceportal - så vil man jo gerne have fyldestgørende info for hundens skyld, for at have størst mulig forståelse for den og dens vilkår, så man kan finde det helt rette hjem. Og den historie der, den har nogle huller, som gør, at man måske kan være nervøs for, om der er et eller andet, der ikke bliver sagt, som kan være problematisk i forbindelse med skiftet. Helt ærligt - jeg tror, at Birgitta spurgte ind til det for Milans skyld og for at hjælpe TS, som er ret fåmælt herinde i det hele taget. Sådan opfattede jeg det, ikke som noget, der var grund til at blive vildt hysterisk over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig må man da forholde sig undrende, men der er bare stor forskel på måden at ytre sig på, synes det hører ingen steder hjemme at anvende en grim tone og nedladende smilyes... I øvrigt synes jeg også at man må acceptere at TS ikke har lyst til at uddybe nærmere med årsagen til omplaceringen, og at det ikke behøver at være ensbetydende med, at det bare er en dårlig undskyldning... Selv ville jeg blive meget ked af at få den slags beskyldninger...

 

Jeg kan SLET ikke genkende, at jeg skulle have været nedladende eller brugt hånlige smilys overfor trådstarter. Læst dog mine to indlæg til trådstarter!

Men når andre brugere så mistolker mine indlæg og nærmest overfalder mig, så tager jeg til genmæle!

 

Som man råber i skoven, får man svar!

 

Jeg er af den holdning, at der skal rigtig gode grunde til, når man vil skille sig af med sin hund.

 

Og vi oplever jo alt for tit, at der er nogen (jeg siger ikke, at det er tilfældet med trådstarter) der tager for let på deres ansvar for den hund, de har taget til sig for livstid, altså hundens livstid.

 

Fordi vi så tit oplever, at nogen ikke har søgt efter andre løsninger, så synes JEG at vi har en vis ret til at spørge ind til, om der ikke er andre muligheder. Især hvis der er tale om midlertidig sygdom.

 

Det er ikke til en hunds bedste at fjerne den fra en ejer, som den har haft hele sit liv. Jo, måske hvis der har været tale om mishandling. Men det har der jo næppe i dette tilfælde. Næstbedste løsning er at lade hunden gå tilbage til opdrætter. En helt ny og fremmed familie kan indebære en masse sorg og savn for hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan SLET ikke genkende, at jeg skulle have været nedladende eller brugt hånlige smilys overfor trådstarter. Læst dog mine to indlæg til trådstarter!

Men når andre brugere så mistolker mine indlæg og nærmest overfalder mig, så tager jeg til genmæle!

 

Som man råber i skoven, får man svar!

 

Jeg er af den holdning, at der skal rigtig gode grunde til, når man vil skille sig af med sin hund.

 

Og vi oplever jo alt for tit, at der er nogen (jeg siger ikke, at det er tilfældet med trådstarter) der tager for let på deres ansvar for den hund, de har taget til sig for livstid, altså hundens livstid.

 

Fordi vi så tit oplever, at nogen ikke har søgt efter andre løsninger, så synes JEG at vi har en vis ret til at spørge ind til, om der ikke er andre muligheder. Især hvis der er tale om midlertidig sygdom.

 

Det er ikke til en hunds bedste at fjerne den fra en ejer, som den har haft hele sit liv. Jo, måske hvis der har været tale om mishandling. Men det har der jo næppe i dette tilfælde. Næstbedste løsning er at lade hunden gå tilbage til opdrætter. En helt ny og fremmed familie kan indebære en masse sorg og savn for hunden...

 

De nedladende smileyer jeg hentyder til er også svar til andre brugere som jeg egentlig ikke synes "råber i skoven" og man kan vel godt tale ordentlig til hinanden selvom man ikke er enige...

 

Jeg er i øvrigt ikke enig i, at man kan generalisere at det ikke er til hundens bedste at blive omplaceret, det afhænger af så mange faktorer synes jeg... Ja, desværre er der nogle der anskaffer sig hund uden at påtage sig det ansvar der hermed følger og uden det er gennemtænkt, det er vi helt enige om... For at forebygge dette, tror jeg at man kommer længst med at rådgive i de tråde som omhandler hvilken race skal vi vælge og lign... Selvfølgelig er det okay at spørge ind til årsagen og om der kan findes andre løsninger, alligevel synes jeg bare at det er i denne tråd er gået over gevind...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
De nedladende smileyer jeg hentyder til er også svar til andre brugere som jeg egentlig ikke synes "råber i skoven" og man kan vel godt tale ordentlig til hinanden selvom man ikke er enige...

 

Jeg er i øvrigt ikke enig i, at man kan generalisere at det ikke er til hundens bedste at blive omplaceret, det afhænger af så mange faktorer synes jeg... Ja, desværre er der nogle der anskaffer sig hund uden at påtage sig det ansvar der hermed følger og uden det er gennemtænkt, det er vi helt enige om... For at forebygge dette, tror jeg at man kommer længst med at rådgive i de tråde som omhandler hvilken race skal vi vælge og lign... Selvfølgelig er det okay at spørge ind til årsagen og om der kan findes andre løsninger, alligevel synes jeg bare at det er i denne tråd er gået over gevind...

 

Ja, undskyld, jeg blander mig, men hvis de ikke "råbte i skoven", hvad gjorde de så? De angreb Birgitta, kaldte hende ufølsom, smed vrede, hånlige udtryk i hovedet på hende og var belærende, hårde i tonen OG begyndte at stikke til hendes egen personlige historie - som intet har at gøre med noget som helst, andet end at Birgitta var åben nok til at give et eksempel på hvor lang tid noget kan tage i syge-systemet. Bare fordi hun havde spurgt ind til, om det nu var rigtig gennemtænkt, om TS havde prøvet at finde en anden løsning. Hvilket da var totalt fair spørgsmål på et debatforum.

Det er mystifistisk, som folk, der har meeeeget travlt med at hyle op om at andre skal finde kammertonen ofte selv bliver endnu ledere og hårdere at høre på end dem, de vil lege politibetjent overfor - selvom de vist selv føler sig meget hellige.

Vi er enige om, at denne tråd er lige lovlig over gevind, men det skyldes da mere dem, der STRAKS skulle være hysteriske og angribe Birgitta.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst MonaJacob

Jeg tror at hun sætter hundens behov først. Hvis hun fx. lider af cancer og konstant ryger ind og ud af hospitaler, så er det at kaste hunden til side. Det er sikkert gennemtænkt fra ejers side, og ejer ved hvad der er bedst for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...