Hop til indhold

Milan søger nyt kærligt hjem


Gæst Milan
 Share

Recommended Posts

Gæst Milan

Min dejlige cocker spaniel Milan skal have et nyt dejligt hjem grundet sygdom fra ejers side.

 

Han er lidt over 1 år, kærlig, aktiv, elsker mad, at lege med hunde, gåture og skov. Men Milan er også en sofa- og krammehund. Han er renlig og chippet samt vaccineret, men ikke kastreret. Han kan de almene kommandoer. Han kan være alene hjemme. Han får søgelege, det værdsætter han. Der kan arbejdes med at møde nye hunde og han kan blive bedre til at sige farvel. Han er ikke glad for helt små børn.

 

Er du interesseret, og har yderligere spørgsmål,

kontakt mig venligst, eller hvis i kender en god potentiel ejer.

fb_milan_9.jpg

fb_milan2.jpg

fb_milan5.jpg

fb_milan8 copy.jpg

fb_milan_6.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du nu gennemtænkt det? Selv om du måske er alvorligt syg, så er det et drastisk skridt at tage. Måske var det bedre at søge et midlertidigt hjem til Milan?

 

Jeg ville selv helt miste livsmodet hvis jeg gav Silke væk, hvis jeg blev alvorligt syg. Det har man jo ikke lige brug for, hvis man skal kæmpe for at blive rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han har en stambog, skulle du lige opgive hans stambogsnummer??? Ikke fordi han skal i avl, men fordi mange kan være interesserede i evt aner , mht temperament.

Og måske et tlf. nr.

Mange opdrætterer får ind imellem forespørgsler fra folk, der ønsker en voksen hund. Desværre tænkte jeg ikke på dit indlæg, men fik selv en forepørgsel i går, og hvis vedkomne skulle ringe igen, ville dit tlf nr være fint at kunne give videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er gennemprøvet, og det er gennemtænkt. Ellers skaffer man sig ikke af med sin elskede hund. For ja, det er noget af det sværeste.

 

Jeg ved ærligt talt ikke, hvad "man" gør. Nogle gør. Andre gør ikke.

Hvad er der i vejen med dig, siden du slet ikke kan beholde ham:(?

 

-Det er kun et par måneder siden du søgte en elevplads.. Og nu er du pludselig for syg til at beholde din hund? Det må da være meget akut, du er blevet så syg. Sædvanligvis kværner "helbredsmøllen" jo ret laaaangsomt.. :vedikke:

 

Jeg synes det er meget pludseligt og hurtigt, du har taget den beslutning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ærligt talt ikke, hvad "man" gør. Nogle gør. Andre gør ikke.

Hvad er der i vejen med dig, siden du slet ikke kan beholde ham:(?

 

-Det er kun et par måneder siden du søgte en elevplads.. Og nu er du pludselig for syg til at beholde din hund? Det må da være meget akut, du er blevet så syg. Sædvanligvis kværner "helbredsmøllen" jo ret laaaangsomt.. :vedikke:

 

Jeg synes det er meget pludseligt og hurtigt, du har taget den beslutning.

 

Hvor er det ufølsomt, Birgitta. ØV! Nogle meget alvorlige sygdomme bliver jo desværre først opdaget sent i forløbet.

 

Trådstarter: Du lader bare være med at fortælle, hvad der er i vejen, hvis du ikke har lyst. Det er en privat sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Og nogle gange er en ged bare en ged.

 

Næ. Jeg er ikke ufølsom. Men jeg er heller ikke naiv.

 

Hvor står der forøvrigt, at TS lider af en "meget alvorlig sygdom"?

"Sygdom fra ejers side" kunne lige så godt være konstateringen af en kronisk sygdom, som TS snarere har brug for støtte til at tackle, så hun kan genvinde troen på et godt liv MED sin hund.

 

Jeg har selv lige været gennem "møllen" med henvisning til hjerteafdeling fra min læge. 3mdrs ventetid på bare første undersøgelse. Næste undersøgelse 1½ md. senere. Og hele forløbet tog tæt på ½ år.

 

Og når nogen smider "sygdomskortet" så synes jeg man kan have ret -måske pligt- til at spørge nærmere ind til HVAD der er galt. Alt andet er da NETOP "ufølsomt".

 

Som jeg ser det, KUNNE der lige så godt være tale om en alvorlig depression. Enten endogen depression, eller en depression på grund af den opståede sygdom. Ingen af delene er det smart at tie ihjel eller kvitte sin hund over.

 

Nogle ting KAN bare ikke pyssenysses væk.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan selv pyssenysse!

 

Ejer havde nok valgt at skrive, hvilken sygdom det drejede sig om, hvis hun havde lyst til at delagtiggøre folk i det.

 

Nej, der står ingen steder, at det er en alvorlig sygdom. Jeg skrev bare, at det kan det jo godt være, og så er det sidste man har brug for da, at nogen sætter spørgsmåltegn ved, om det nu også er sandt det, man siger.

 

Ja. Og nogle gange er en ged bare en ged.

 

Næ. Jeg er ikke ufølsom. Men jeg er heller ikke naiv.

 

Hvor står der forøvrigt, at TS lider af en "meget alvorlig sygdom"?

"Sygdom fra ejers side" kunne lige så godt være konstateringen af en kronisk sygdom, som TS snarere har brug for støtte til at tackle, så hun kan genvinde troen på et godt liv MED sin hund.

 

Jeg har selv lige været gennem "møllen" med henvisning til hjerteafdeling fra min læge. 3mdrs ventetid på bare første undersøgelse. Næste undersøgelse 1½ md. senere. Og hele forløbet tog tæt på ½ år.

 

Og når nogen smider "sygdomskortet" så synes jeg man kan have ret -måske pligt- til at spørge nærmere ind til HVAD der er galt. Alt andet er da NETOP "ufølsomt".

 

Som jeg ser det, KUNNE der lige så godt være tale om en alvorlig depression. Enten endogen depression, eller en depression på grund af den opståede sygdom. Ingen af delene er det smart at tie ihjel eller kvitte sin hund over.

 

Nogle ting KAN bare ikke pyssenysses væk.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Og nogle gange er en ged bare en ged.

 

Næ. Jeg er ikke ufølsom. Men jeg er heller ikke naiv.

 

Hvor står der forøvrigt, at TS lider af en "meget alvorlig sygdom"?

"Sygdom fra ejers side" kunne lige så godt være konstateringen af en kronisk sygdom, som TS snarere har brug for støtte til at tackle, så hun kan genvinde troen på et godt liv MED sin hund.

 

Jeg har selv lige været gennem "møllen" med henvisning til hjerteafdeling fra min læge. 3mdrs ventetid på bare første undersøgelse. Næste undersøgelse 1½ md. senere. Og hele forløbet tog tæt på ½ år.

 

Og når nogen smider "sygdomskortet" så synes jeg man kan have ret -måske pligt- til at spørge nærmere ind til HVAD der er galt. Alt andet er da NETOP "ufølsomt".

 

Som jeg ser det, KUNNE der lige så godt være tale om en alvorlig depression. Enten endogen depression, eller en depression på grund af den opståede sygdom. Ingen af delene er det smart at tie ihjel eller kvitte sin hund over.

 

Nogle ting KAN bare ikke pyssenysses væk.

 

Men derfor er det jo ikke sikkert, at man har lyst til at dele sin sygdomshistorie på et hundeforum - og det nok heller ikke rart at føle sig presset til det. Måske har trådstarter delt sine overvejelser med andre og tættere personer, og måske er konklusionen blevet en omplacering... som er totalt gennemtænkt.

 

- den sidste sætning - nogle ting kan bare ikke pyssenysses væk, ville jeg blive ret provokeret af

 

Når det så er sagt, så kan jeg godt følge dig, når du tænker, at mange hunde bliver omplaceret pga. sygdom, og at sygdomskortet måske nogle gange trækkes ret tidligt. Men jeg mener, at det er lidt af en balancekunst at tage sådan en diskussion, særligt hvis man ikke kender personen (og det ved jeg jo så ikke, om du rent faktisk gør)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep. I må tage jer til tåls med den korte beskrivelse, der er af min grund til at give ham væk.

 

Jeg har ikke tænkt mig at beskrive mit privatliv i detaljer, for at i skal tro på at det er det bedste for min hund. Der findes andre problemer oveni sygdom. Jeg ved det er det bedste, både på kort og lang sigt. Der er mange ting i ikke lige er informeret om jo, som allerede er diskuteret med de personer jeg fandt relevante. Og det kan godt være i har erfaring med at mange 'lige kaster et sygdomskort', og skaffer sig af med hunden. Det burde ikke gå ud over mig. Venligst overvej næste gang i skriver noget lignende til andre brugere. Det kan godt være sårende, når man rent faktisk ER en god ansvarlig hundeejer - der værner om sit privatliv. Et hundeforum er rigtig fint som en siger, men ikke noget jeg vil inddrage i mit privatliv på den måde. Det er så bare mit valg.

 

Og ja jeg skal stadig være hundefrisør en dag.

 

Pointen med min post var at finde et godt hjem til Milan, ikke at lave en lang udredning med diskussion om hvad der er bedst og hvad der ikke er;) Dette var min sidste post i tråden.

Redigeret af Milan
Link til indlæg
Del på andre sites

Jep. I må tage jer til tåls med den korte beskrivelse, der er af min grund til at give ham væk.

 

Jeg har ikke tænkt mig at beskrive mit privatliv i detaljer, for at i skal tro på at det er det bedste for min hund. Der findes andre problemer oveni sygdom. Jeg ved det er det bedste, både på kort og lang sigt. Der er mange ting i ikke lige er informeret om jo, som allerede er diskuteret med de personer jeg fandt relevante. Og det kan godt være i har erfaring med at mange 'lige kaster et sygdomskort', og skaffer sig af med hunden. Det burde ikke gå ud over mig. Venligst overvej næste gang i skriver noget lignende til andre brugere. Det kan godt være sårende, når man rent faktisk ER en god ansvarlig hundeejer - der værner om sit privatliv. Et hundeforum er rigtig fint som en siger, men ikke noget jeg vil inddrage i mit privatliv på den måde. Det er så bare mit valg.

 

Og ja jeg skal stadig være hundefrisør en dag.

 

Pointen med min post var at finde et godt hjem til Milan, ikke at lave en lang udredning med diskussion om hvad der er bedst og hvad der ikke er;) Dette var min sidste post i tråden.

 

Håber virkelig du finder et godt hjem til ham, og at du får "styr på sygdommen og privaten"... Kan godt forstå du synes det er ubehageligt at blive fremstillet på den måde!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ejer havde nok valgt at skrive, hvilken sygdom det drejede sig om, hvis hun havde lyst til at delagtiggøre folk i det.

 

QUOTE]

 

Ja, og mon ikke, hvis der var en herinde der oprigtigt var interesseret i Milan, og kom i privat dialog med TS, at der så kom flere detaljer frem? Det kommer da overhovedet ikke os alle herinde, på et åbent forum, hvad det er TS fejler, den slags kan man tale om længere hende i et omplaceringsforløb, ikke offentligt over internettet, hvis man ikke har lyst!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ejer havde nok valgt at skrive, hvilken sygdom det drejede sig om, hvis hun havde lyst til at delagtiggøre folk i det.

 

QUOTE]

 

Ja, og mon ikke, hvis der var en herinde der oprigtigt var interesseret i Milan, og kom i privat dialog med TS, at der så kom flere detaljer frem? Det kommer da overhovedet ikke os alle herinde, på et åbent forum, hvad det er TS fejler, den slags kan man tale om længere hende i et omplaceringsforløb, ikke offentligt over internettet, hvis man ikke har lyst!

 

Ja.. ja:roll:... TS HAR jo meddelt, at der ikke udelukkende er tale om sygdom, men et sammenfald af forskellige omstændigheder.

 

Jeg synes altså, at det gør en meget stor forskel. For hvis der "kun" var tale om sygdom, så var der mere mening i at lade Milan komme et sted hen, hvor kontakten til ejer stadigvæk kunne holdes. Med henblik på at Milan måske kunne komme hjem igen en dag. Det er for hårdt både at kæmpe med alvorlig sygdom og med savnet af sin hund. Uanset om der er tale om kronisk sygdom eller en sygdom med potentielt dødeligt forløb.

 

Jeg har da før taget mig af hunde, mens ejer var alvorligt syg. Og ville ikke være bange for at gøre det igen.

Men Milans situation er en helt anden.

 

At livet har ændret sig for TO er jo noget vi så tit ser. Så er der ikke brug for en rummelig midlertidig pleje, men for en helt frisk start for stakkels Milan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes personligt ikke man kan tillade sig at stille spørgsmålstegn ved noget andre mennesker har besluttet, da slet ikke hvis man ikke kender dem.

Jeg syntes det grænser til frækhed og bedre videnhed.:hmm:

Hvad mon man forventer ved at stille spørgsmålstegn ved andres svære beslutninger:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes personligt ikke man kan tillade sig at stille spørgsmålstegn ved noget andre mennesker har besluttet, da slet ikke hvis man ikke kender dem.

Jeg syntes det grænser til frækhed og bedre videnhed.:hmm:

Hvad mon man forventer ved at stille spørgsmålstegn ved andres svære beslutninger:confused:

 

 

Der er sg'da forskel på at "stille spørgsmålstegn ved" og at "spørge ind til"...

Hvor har du dog gået i skole henne:roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Der er sg'da forskel på at "stille spørgsmålstegn ved" og at "spørge ind til"...

Hvor har du dog gået i skole henne:roll:.

 

Du har spurgt, og du har fået svar. Men du taler stadig?

Det handler ikke om dig og dine egne erfaringer med dit sygdomsforløb og din hund. Det handler om at finde et hjem til Milan, og indtil videre hiver du ikke i den rigtige ende af dén snor.

 

Og til en anden gang, hvis du faktisk har noget på hjerte - så sig det! At komme med små underspillede gæt, insinueringer og 'ved ikke-smileys', er jo downright ucharmerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har spurgt, og du har fået svar. Men du taler stadig?

Det handler ikke om dig og dine egne erfaringer med dit sygdomsforløb og din hund. Det handler om at finde et hjem til Milan, og indtil videre hiver du ikke i den rigtige ende af dén snor.

 

Og til en anden gang, hvis du faktisk har noget på hjerte - så sig det! At komme med små underspillede gæt, insinueringer og 'ved ikke-smileys', er jo downright ucharmerende.

 

OG???????

 

Det er jo ikke dig jeg taler til! Jeg svarer på "seniors" henvendelse, som jeg antager var møntet på mig.

 

Vi kan jo ikke alle rende rundt og være så charmerende som DIG hele tiden.

 

---Jeg kan slet ikke se, at jeg har nævnt noget om "mit sygdomsforløb og min hund" i denne tråd??

Tror du at DU skaffer Milan et hjem med din tone her i tråden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er super ærgeligt, at denne tråd har udviklet sig til det den har.. Jeg ville godt nok være ked af det, hvis jeg havde opretttet annoncen, synes lige at tonen er blevet rigeligt skarp :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Det er da trist, at Milan skal hjemmefra. Men vil altså godt tage Birgitta lidt i forsvar her ... det lyder da underligt, at TS stadig har planer om at skulle være hundefrisør i fremtiden, men nu skal af med sin hund grundet sygdom? Det hænger ikke sammen for mig. Det er da ikke så underligt, at man nogengange kan undre sig lidt over de historier man hører fra folk, som skal af med deres hund. Og det behøver der da ikke være noget negativt i, hvis nu det var en mulighed at Milan kunne komme i pleje hos nogen i en periode, f.eks., så er det da fint nok at kunne tale om, hvad grunden er til det. Og en smule kritisk debat om omplacering ville vist være sundt, så utroligt mange af dem der er her i Danmark. Men jaja, det skal nok tages andre steder. Jeg forstår bare godt at nogle har lyst til at spørge ind til det ind imellem.

Nå, men det er TS så ikke interesseret i at tale om, og fair nok. Så må vi jo bare gå ud fra, at det er det bedste for Milan at få en ny familie.

 

Håber for Milan, at han får det dejligste hjem, han kunne ønske sig. Han ser bare så dejlig ud, lille cockerbamse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig må man da forholde sig undrende, men der er bare stor forskel på måden at ytre sig på, synes det hører ingen steder hjemme at anvende en grim tone og nedladende smilyes... I øvrigt synes jeg også at man må acceptere at TS ikke har lyst til at uddybe nærmere med årsagen til omplaceringen, og at det ikke behøver at være ensbetydende med, at det bare er en dårlig undskyldning... Selv ville jeg blive meget ked af at få den slags beskyldninger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...