Gæst Coda Skrevet Marts 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 7, 2012 Jeg ved der er masser af indlæg angående foder til hunde med sart mave, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget om foder til hvalpe med sart mave. Coda, en lab/golden på 10 måneder, har meget sart mave. Den mindste forandring om han får tynd mave og/eller kaster op. Jeg har skåret alt hvad der hedder griseøre og andre "godbider" væk, men uden videre held. Jeg har indtil videre fodret med Oliver's hvalpefoder samt Fromm Gold. Kan i anbefale et foder til sart mave som han må få når han nu stadig er "hvalp"? Alt hvad jeg har kunne finde indtil videre har været til voksne. Eller skal jeg måske bare prøve et andet mærke og se om det hjælper i første omgang. Problemet er først opstået indenfor de sidste 3-4 måneder, før det havde vi ingen problemer med tynd afføring. Også derfor jeg skiftede fra Oliver's til Fromm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Jeg ved der er masser af indlæg angående foder til hunde med sart mave, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget om foder til hvalpe med sart mave. Coda, en lab/golden på 10 måneder, har meget sart mave. Den mindste forandring om han får tynd mave og/eller kaster op. Jeg har skåret alt hvad der hedder griseøre og andre "godbider" væk, men uden videre held. Jeg har indtil videre fodret med Oliver's hvalpefoder samt Fromm Gold. Kan i anbefale et foder til sart mave som han må få når han nu stadig er "hvalp"? Alt hvad jeg har kunne finde indtil videre har været til voksne. Eller skal jeg måske bare prøve et andet mærke og se om det hjælper i første omgang. Problemet er først opstået indenfor de sidste 3-4 måneder, før det havde vi ingen problemer med tynd afføring. Også derfor jeg skiftede fra Oliver's til Fromm. Jeg ville finde noget andet foder. Men ikke nødvendigvis hvalpefoder. Han er jo ikke hvalp længere, men unghund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Jeg ville finde noget andet foder. Men ikke nødvendigvis hvalpefoder. Han er jo ikke hvalp længere, men unghund. Jeg har bare fået at vide at en mellemstor hunderace skal have hvalpefoder til de er 12-14 måneder? Dyrlægen mener godt nok han er færdig med at vokse, men han anbefalede mig at fortsætte med hvalpefoder nogen måneder endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Jeg har bare fået at vide at en mellemstor hunderace skal have hvalpefoder til de er 12-14 måneder? Dyrlægen mener godt nok han er færdig med at vokse, men han anbefalede mig at fortsætte med hvalpefoder nogen måneder endnu. Luna fik voksenfoder fra hun var 8-9 mdr gammel, netop pga maveproblemer. Men har du prøvet noget foder fra dyrlægen? Evt noget han kunne anbefale? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Luna fik voksenfoder fra hun var 8-9 mdr gammel, netop pga maveproblemer. Men har du prøvet noget foder fra dyrlægen? Evt noget han kunne anbefale? Min dyrlæge fører Eukanuba som jeg ikke har hørt noget godt om, til gengæld har jeg fået anbefalet RC German Shephert Junior da det er lavet til hunde med sart mave eller RC Sensible. Men åh hvor jeg stadig syntes det er en jungle.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Det er jo lidt svært med foder. Nogle hunde trives på alt og andre gør ikke. Sommetider skal man en jungle igennem (det har jeg selv været) Vi har fået rigtig gode resultater med James Wellbeloved - det findes til alle aldersklasser - så det kunne du jo kigge på Ellers er der de kold pressede foder typer - det er All stage foder og passer til alle hundens livstadier. Mine hvalpe er vokset op på sådan et foder. Da to af mine beagler har mild colitis - bliver alle mine hunde fodret på James Wellbeloved kombineret med de kold pressede foder typer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 En hund på 10 måneder er efter min mening ikke hvalp længere, den er unghund. Men underordnet alder, så ville jeg klart foretrække at hunden for et skånsomt foder som dens mave kan tåle, fremfor at holde den på hvalpefoder. Tag en snak med din dyrlæge om sammensætningen i udvalget af skånsomt foder, I skal kigge på forholdet mellem fosfor og calcium og nok osse på proteinindholdet som ikke bør være for højt. Masser af voksenfoder er ganske anvendeligt til unge hunde, så dit fokus skal ligge på indholdet. Jeg ville i øvrigt, hvis det var min hund, være interesseret i årsagen til den sarte mave og ikke blot kigge på skånekost for at symptombehandle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Marts 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2012 Det er jo lidt svært med foder. Nogle hunde trives på alt og andre gør ikke. Sommetider skal man en jungle igennem (det har jeg selv været) Vi har fået rigtig gode resultater med James Wellbeloved - det findes til alle aldersklasser - så det kunne du jo kigge på Ellers er der de kold pressede foder typer - det er All stage foder og passer til alle hundens livstadier. Mine hvalpe er vokset op på sådan et foder. Da to af mine beagler har mild colitis - bliver alle mine hunde fodret på James Wellbeloved kombineret med de kold pressede foder typer Jeg skriver ikke der her for at anbefale en bestemt type foder - og fordi det fungere for mine hunde, er det ikke sikkert det gør for din. Foderjunglen er tæt og der er mange faldgruber - foderjunglen kan også være et dyrt bekendtskab - for mange eksperimenter en del med foder indtil de finder det rette. Jeg syntes også grundlæggende at du skal have fundet ud af hvorfor din hund har sart mave og når det så foreligger, kan man bedre finde den vej, man skal ud af hvad foder angår. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Marts 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2012 Du kan sagtens køre ham over på voksent foder nu uden problemer. Min fik voksenfoder fra ham var 11 mdr. og min opdrætter fik hevet mig fra hvalpefoderet Det åbner også helt andre muligheder for fodervarianter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2012 En hvalp af sund afstamning i min famile fik pludselig , men hurtigt efter overtagelse meget sart mave.Hun fik så noget dyrlægeordineret , som kun fandtes til voksne hunde og hvor blev hun da tynd. Efter nogle måneder tog dr dyr så endelig flere afførings og blodprøver på hvalpen og den havde en infektion , som gik i tarmene. Så husker desværre ikke hvilken ,men tror den komer af forurenet drikkevand fra naturen. Så sådanne ting bør også udelukkes eller behandles. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret Marts 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2012 Efter nogle måneder tog dr dyr så endelig flere afførings og blodprøver på hvalpen og den havde en infektion , som gik i tarmene. Så husker desværre ikke hvilken ,men tror den komer af forurenet drikkevand fra naturen.Så sådanne ting bør også udelukkes eller behandles. Jeg har bestilt tid ved dyrlægen fordi det er netop det jeg er lidt nervøs for. Hvor vi oftest går tur i skoven er der en masse skovsøer, og Coda eeeeeelsker at plaske rundt i dem og drikke af dem. Så vi må se hvad dr dyr siger, så må jeg tilpasse foder derefter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts