Hop til indhold

Foderspand


Gæst Albert
 Share

Recommended Posts

Gæst Albert

Jeg har i dag været rigtig smart... altså hvis jeg selv skal sige det :lol:

 

Jeg har købt en ordentlig kalorius af en sæk foder til Albert og sådan en er bare stor og klodset at have til og stå. Desuden har jeg forstået, at det slet ikke er godt for foderet, at posen hele tiden åbnes og lukkes og man derfor bør anskaffe sig en foderspand.

 

Her i Aalborg koster foderspande bare penge... og dette selvom de er plastret ind i reklame :blink:

 

Hmm.. så kommer frøken sparefinke altså lige op i mig... og den roterende fis i fidusbeholderen måtte igang med at tænke...

 

Så var det, at jeg i dag var i Super Best... Der hvor jeg handler, har de deres eget bageri.. og når man går ind i butikken, kan man se ind af et kæmpe vindue og ind til der hvor de laver de dejlige kager og brød..

 

Lige der på bordet stod der en kæmpe hvid spand med lufttæt låg.. på siden stod der "Himbærmarmelade" godt nok et andet ord for dette.. men det er jo ligemeget :rolleyes:

 

Så jeg gik hen og spurgte om de tilfældigvis skulle have et par bøtter til overs.. for jeg tænker at hvis det er godkendt til menneske mad.. så må det vel også være det til hundefoder?

 

Sørme så om jeg ikke lige fik 2 bøtter... der er omkring 7 - 8 kg. i hver spand..

 

Hmm... tænkte jeg.. det her er der da en ide i.. så ned i delikatessen og forhører mig efter en spand fra f.eks. salatmayonaise.. og vupti.. så kom der lige 2 spande med tætsluttende låg fra Gråsten over disken. Heri kan der være 5 kg i hver.

 

Alle bøtter er selvfølgelig ugennemsigtige :cool:

 

Nu er alle spande vasket, tørret og fyldt med foder..

 

Den ene 5 kg. er så den jeg vil bruge til hverdag og de andre er så gemt væk i mit klædeskab - På den måde tænker jeg at foderet får minimalt med luft da jeg ikke åbner til foderet hver dag.. og jeg har fået posen gemt af vejen :banan:

 

Måske det kun er mig, der finder denne ide helt igennem fantasisk.. men jeg ville nu alligevel dele den med jer andre.

 

Hilsen Heidi og Albert <-- som var ved at gå ud af sit gode skind, da der blev bakset med hundefoder i køkkenet og det slet ikke var spisetid :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da faktisk en rigtig gode idé!! Jeg vil da også tage en tur forbi mine slagtere ;-)

 

Jeg synes at 5 kg er for meget at have stående fremme af gangen. Ihvertfald til min lille hund på 10 kg. Der tager 5 kg ca. 1,5 mdr. at komme igennem hvor den så skal åbnes 2-3 gange om dagen.

Jeg bruger lufttætte bøtter fra Ikea - dem hvor man kan hælde havregryn, mel osv i. De er på 2,5 liter og kan indeholde ca. 1 kg foder. Det passer med lidt under en uges tid :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Albert
Det er da faktisk en rigtig gode idé!! Jeg vil da også tage en tur forbi mine slagtere ;-)

 

Jeg synes at 5 kg er for meget at have stående fremme af gangen. Ihvertfald til min lille hund på 10 kg. Der tager 5 kg ca. 1,5 mdr. at komme igennem hvor den så skal åbnes 2-3 gange om dagen.

Jeg bruger lufttætte bøtter fra Ikea - dem hvor man kan hælde havregryn, mel osv i. De er på 2,5 liter og kan indeholde ca. 1 kg foder. Det passer med lidt under en uges tid :-)

 

Nu er min Albert en Labrador på 28 kg og dermed er 5 kg er hurtigt væk :-) og derfor er det en wuhuu for os.. Jeg fester stadig over min "gevinst" i form af bøtter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Sikke en god ide med de bøtter :5up:

Jeg har ikke plads til sådan nogen - da vores står i køkkenet. Jeg har investeret i to foderspande fra Tholo (dem Jeanette skriver om) - det er dyre - men hold fast de er pengene værd og ingen - absolut ingen beagle kan gå i dem - selvom Charlie har prøvet om han kan vippe låget op (dum er han ikke :sjov:) og så følger der sådan nogle gode "skovle" med til at øse foderet op med :mrgreen: De passer med at man lige kan dumpe en fodersæk ned i den og så fylder de ikke ret meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Go' idé, jeg må se om jeg kan tage mig sammen en dag og spørge, når jeg handler :-D Der var nogle herinde der skrev, at i dyrehandlen havde de masser stående fra foderleverandørerne, men jeg har spugt to gange i min lokale Land & Fritid, og de har ikke nogle.

 

Jeg har dog en lille spand stående i køkkenet og det fungerer fint. Jeg vil tro, der er en 5-7 liter i (ikke kilo - liter). Det er en godbidsspand, jeg fandt engang i Kvickly, hvor der var et tilbud m/spanden hvori der lå legetøj og en pose godbidder, så jeg købte den kun pga. spanden (nå ja, Elvis spiste da også godbidderne) :mrgreen: Der kan være til ca. 2 uger til Elvis. Så har jeg fodersækken stående i bryggerset, men der kunne det også være rart, hvis den var i en spand, så jeg var sikker på, den er lukket ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt en af de der Toms slikspande med chokolader i. Den er perfekt i størrelsen til at holde knap 1 uges tid til mine 2 kræ..

Jeg var jo desværre så nødt til at spise chokoladerne så spanden kunne komme i brug:rolleyes:

 

Og så har jeg en stor spand fra olivers, som jeg købte til en 50'er på en udstilling. Deri er der plads til en sæk foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god ide med de bøtter :5up:Jeg har ikke plads til sådan nogen - da vores står i køkkenet. Jeg har investeret i to foderspande fra Tholo (dem Jeanette skriver om) - det er dyre - men hold fast de er pengene værd og ingen - absolut ingen beagle kan gå i dem - selvom Charlie har prøvet om han kan vippe låget op (dum er han ikke :sjov:) og så følger der sådan nogle gode "skovle" med til at øse foderet op med :mrgreen: De passer med at man lige kan dumpe en fodersæk ned i den og så fylder de ikke ret meget.
Er de rimelig nemme at åbne? For jeg har bare ikke nogle fingrekræfter
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Er de rimelig nemme at åbne? For jeg har bare ikke nogle fingrekræfter

 

Der sidder et låg på selve spanden - det låg skal man have af for at få fodersækken ned og for at vaske den af. Det låg sidder ret fast. I starten have jeg svært ved at få det af indtil jeg fangede fidusen med at der er en slags klikordning. Når låget sidder på er der en slags låge man lukker op - den er meget nem at åbne og lukke - "lågen" lukker helt tæt da den har en vaccum indretning.

 

Hvis ikke du kan åbne de almindelige foderspande - tror jeg heller ikke du kan åbne denne her.

Måske skal du overveje de der klodskasser som man kan få i forskellige størrelser - med sådan et kliklåg klodskasse.jpgligesom på billedet

 

Jeg bruger også de der klodskasser til opbevaring af foder jeg ikke lige har i brug

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en lidt alternativ løsning jeg elsker mælkejunger synes de lidt smukke og landlige så jeg har foder i sådan en den er nok ikke helt tæt tænker jeg men der er dog låg på men nu æder mine 3 også temmelig kvikt og der kan være halvanden sæk foder i og resten kommer i en olivers foderspand til resten, og den kan stå i skabet.

 

men jungen står fremme for elsker den , men det jeg vidst ene om herhjemme hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Der sidder et låg på selve spanden - det låg skal man have af for at få fodersækken ned og for at vaske den af. Det låg sidder ret fast. I starten have jeg svært ved at få det af indtil jeg fangede fidusen med at der er en slags klikordning. Når låget sidder på er der en slags låge man lukker op - den er meget nem at åbne og lukke - "lågen" lukker helt tæt da den har en vaccum indretning.Hvis ikke du kan åbne de almindelige foderspande - tror jeg heller ikke du kan åbne denne her.Måske skal du overveje de der klodskasser som man kan få i forskellige størrelser - med sådan et kliklåg [ATTACH=CONFIG]79522[/ATTACH]ligesom på billedetJeg bruger også de der klodskasser til opbevaring af foder jeg ikke lige har i brug
Ih altså.. Hvis bare man da kunne få lov til at prøve sådan en, en på et andet forum siger nemlig at den er rimelig nem at åbne:lol:

 

Og typisk nok har jeg da givet en masse af de der forvoksede bedrollers væk efter flytning:roll::-D

Jeanette, kunne dem fra Maxi Zoo ikke være noget for dig... De ser nemmere at åbne ud: fodertønde

 

Jow, sådan en har jeg givet væk:oops: Før vi skiftede til tørfoder godt nok. Men jeg synes bare ikke de lukker helt tæt:genert::hmm:

 

********************

 

Og så er der pladsen. Jeg bor i en lille 1-værelses, så her er ikke så meget plads. Det var derfor den fra Tholo ville være godt, den ville kunne stå for enden af min rumdeler (der adskiller køkkenet fra stuen):hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ih altså.. Hvis bare man da kunne få lov til at prøve sådan en, en på et andet forum siger nemlig at den er rimelig nem at åbne:lol:

 

Og typisk nok har jeg da givet en masse af de der forvoksede bedrollers væk efter flytning:roll::-D

 

 

Jow, sådan en har jeg givet væk:oops: Før vi skiftede til tørfoder godt nok. Men jeg synes bare ikke de lukker helt tæt:genert::hmm:

 

********************

 

Og så er der pladsen. Jeg bor i en lille 1-værelses, så her er ikke så meget plads. Det var derfor den fra Tholo ville være godt, den ville kunne stå for enden af min rumdeler (der adskiller køkkenet fra stuen):hmm:

 

 

Hvis du lærer det der klik tag med låget - så er det faktisk også lige til at klikke af og på - og det er jo kun når der skal hældes foder i - hvis man vil have hele posen ned i spanden - eller til når den skal gøres ren.

Jeg er meget glad for mine for de fylder ikke ret meget og vejer ikke noget. Problemet er når de er ved at være tomme, så kan Darwin godt vælte dem fordi han lige skal vippe spanden en på skrindet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du lærer det der klik tag med låget - så er det faktisk også lige til at klikke af og på - og det er jo kun når der skal hældes foder i - hvis man vil have hele posen ned i spanden - eller til når den skal gøres ren.Jeg er meget glad for mine for de fylder ikke ret meget og vejer ikke noget. Problemet er når de er ved at være tomme, så kan Darwin godt vælte dem fordi han lige skal vippe spanden en på skrindet :lol:
Jeg giver det et forsøg næste gang jeg får løn:-D

 

Hehe, han er en bølle, ham Darwin:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...