Hop til indhold

Start på klikkertræning?


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :-)

 

Jeg ville rigtig gerne starte noget klikkertræning med Inca, men der er lige ét problem.. Hun er DØDSENS bange for lyden klikkeren siger :S Hvis jeg klikker, så går hun så langt væk som muligt :/

 

Jeg har prøvet at give godbidder lige efter jeg har klikket, men hun er for længst smuttet væk...

 

Synes bare det er sådan en god metode, men kan godt være jeg skal prøve noget andet :S

 

Har i haft hunde der var bange for klikkeren, og hvad gjorde i for evt. at afhjælpe det?

 

 

/Claudia :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sagtens klikkertræne uden en klikker du skal bare fidne et andet markør signal det ku være en fløjte, et ord f.eks. hvis jeg ikke har klikkeren på mig så laver jeg bare en kliklyd med munden og den er betinget på samme måde som en klikker så virker lige godt..

 

 

Det eneste er du skal finde et markør signal som du IKKE bruger i andre sammenhænge f.ek.s er dygtiig nok ikke det bedste signal da det tit er noget de fleste af os går og siger ofte ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at have klikkeren i kommen eller viklet ind i et viskestykk e.l., når du klikker, så lyden ikke er så høj? Og så samtidig lade det regne ned over hovedet på hende med de lækreste guffer?

 

SOm Lind skriver kan du sagtens bruge et markørord i stedet for. Men mede klikkeren er det imo lettere at være helt præcis i timingen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode råd :-)

 

For at lære at klikkeren er god, tænker jeg at du ligger den på gulvet, og når hun nærmere sig får hun guffer (ikke sige noget). Hele tiden øg forventningerne indtil hun tilsidst tør være ved den uden at "ænse" den. Så kan du sætte en hånd på og evt. trykke den en lille bitte smule ned så den kun lige siger den der plastiklyd som den siger når den hopper på plads. Herefter kan du begynde at bruge klikkeren pakket ind i et viskestykke (som Sonja foreslår), evt. med høj musik i baggrunden - lydene og viskestykket kan du langsomt fjerne indtil hun er helt tryg ved det ...

 

Er hun normalt lydfølsom?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft samme problem med Freddy. Det går bedre nu, har købt en anden klikker, og måtte have den i lommen eller pakket ind i starten.

Desværre gjorde jeg så verdens mest tåbelige fejl i sidste uge. Træner også Guffy med klikker og da jeg ville lave lidt med Freddy, trikkede Guffy helt op, gøede og sprang voldsom op af en lukket dør, så jeg skældte ham voldsomt ud, hvilket Freddy så forbandt med ham og klikkeren.

Heldigvis viste Freddy ikke frygt ved søndagstræningen , men var helt på.

Så hvor dum kan man være som hundetræner???? Indrømmer jeg var totalt YT .

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...