Hop til indhold

Havamalt


Gæst Isolde
 Share

Recommended Posts

Gæst Isolde

Min hund Tristan er en Havamalt - eller, som nogen kalder blandingen, en Mal Bichon. Det vil sige en blanding af Malteser og Bichon Havanais.

Jeg vil gerne høre erfaringer fra andre ejere af denne blanding eller fra ejere af henholdsvis Malteser og Bichon Havanais.

 

Jeg har før haft Glathåret Gravhund, Border Collie og Labrador. Da jeg var barn havde vi en blandingshund, som i hvert fald af udseende mindede meget om Bichon'erne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er nogen brugere herinde med den blanding, men vi har da havanais ejere, coton-ejere og bichon frise ejere... de to racer der er mixet sammen her minder jo meget om hinanden og har også mange fællestræk med rigtigt mange af de andre små selskabsracer...

 

Så måske det ville hjælpe, at du skrev hvad for erfaringer du præcist søgte hos andre ejere af samme blanding? Er det på baggrund af nogle problemer eller sygdom hos hunden? eller er det bare fordi du synes det kunne være sjovt at se andre hunde der var blandet af det samme, så du kunne se om de varierede i udseende? For så længe det du søger involverer adfærd, racemæssige sygdomme, pelspleje o.lign. så vil du sikkert sagtens kunne bruge svar fra ejere af andre af de små pelsede selskabskugler og ikke nødvendigvis kun erfaringer fra ejere af denne specifikke blanding

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Amocca

Tak for dit svar.

Nej, det skyldes ikke sygdom eller (race)specifikke adfærdsproblemer. Jeg kigger også daglig under indlæg om små selskabshunde, især dem, der minder om/er relateret til Tristans type.

Det er mest for generelt at kunne sammenligne og evt. blive opmærksom på, om der er noget, man skal tage højde for, imens hunden endnu er ung. Jeg har læst flere steder i bøger og på nettet om maltesere og havanesere, men finder altid kun den stort set samme beskrivelse af racestandard og temperament. Det kunne være rart at læse om mere personlige erfaringer, både hvad angår pleje og adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...