Hop til indhold

Hvor dum kan man være?


Gæst perzern
 Share

Recommended Posts

GÆT EN HVALP!

 

Hæææ!!!

 

Skulle lige skifte i kurven, så de små kom på gulvet. Har taget nogle fotos af det, men må lige skyde mig at sætte det her ind.

 

Straks de kom på gulvet, var der én der fandt mere interesse i madskålen end at udvikle retationer til sine søskende ... Det var sgu sjovt at se.

 

Ja I gætter aldrig hvem det er:?::?::!::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst snevinter
GÆT EN HVALP!

 

Hæææ!!!

 

Skulle lige skifte i kurven, så de små kom på gulvet. Har taget nogle fotos af det, men må lige skyde mig at sætte det her ind.

 

Straks de kom på gulvet, var der én der fandt mere interesse i madskålen end at udvikle retationer til sine søskende ... Det var sgu sjovt at se.

 

Ja I gætter aldrig hvem det er:?::?::!::vinken:

 

Er det lille Støv?

 

(jeg ved godt det mest oplagte svar er Biggie...ok det kalder jeg ham helt hemmeligt :oops: , jeg kan ikke lige huske hvad du kalder ham..noget med big face....:mrgreen:)

 

Dejligt at følge med og du er rigtig god til at inkludere billeder nu :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey... Det går godtnok stærkt i det lille hjem...:lol:

--Pas nu på at de ikke render hjemmefra for tidligt..

 

Såvidt jeg kan se, så er de fire mørke slet ikke så ens mere... Der er to med rødbrune aftegninger, --jeg tror at det er Bigface og Diva. Og så er der to, der er mere gråbrune i aftegningerne, altså Morgen og Støv.

 

Er det ikke rigtigt? Eller ser det bare sådan ud på fotos?

Snehvide og Aske er jo nemme at kende, men jeg ville osse gerne kunne se forskel på de fire andre så jeg kan se hvem der er hvem på "familiefotoerne" osse..

 

Begynder man at kunne se, hvem der får fars lange ben og hvem der får mors store ører?

 

--Ved du hvad? Du kommer snart til at lave et hvalpealbum hvor alle hvalpebillederne kan blive samlet.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Det har været en vild sjov dag i dag.

 

Nu måtte de simpelthen ud og se noget andet end deres kurve og få nogle nye lugte indtryk og prøve at gå på græs.

Jeg trængte også til at se dem i andre opgivelser, at se dem bevæge sig lidt mere og spændt på hvad de ville sige til det.

 

"Eftermiddags solen stod højt på himlen. I det Fjerne lå en sky på lur, klar til at springe frem og skygge; - hvis, man skulle finde på, at tage trøjen af og nyde lidt sensommer sol. Græsset duftede lokken frisk og saftigt for små hvalpe, der lå i en lummer kurve. -En kurve der ikke havde set dagslys siden den blev kørt hjem fra Ikea. Selv den gav sig lidt af glæde."

 

Det var virkelig en stor oplevelse, kort men sjov.

 

Havde regnet med at der ville blive jammer og gråd. Der blev jeg overrasket.

Da jeg havde lagt dem ud på græsset gik der kun et meget kort øjeblik før de begyndte at bevæge sig rundt. Snehvid lagde sige bare, det så ud som hun spiste græs, tro bare hun slikket lidt dug af græstråene. Men det var meget tydeligt at det var noget de nød allesammen.

Der gik dog ikke lang tid før de faldt om som domino-brikker, så skulle der soves.

Så puttede dem tilbage i kurven og pakkede dem en i tæppet og lod dem stå i solen, mens jeg kastet bold med Maja og Pollock.

 

Ja jeg kan desværre, stadigvæk - ikke finde ud af at sætte fotos ind, så jeg må vedhæfte dem.

Og hvis jeg prøver sker der det herSnehvide

 

Skønne billeder. Lader til at de nyder det skønne vejr :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
GÆT EN HVALP!

 

Hæææ!!!

 

Skulle lige skifte i kurven, så de små kom på gulvet. Har taget nogle fotos af det, men må lige skyde mig at sætte det her ind.

 

Straks de kom på gulvet, var der én der fandt mere interesse i madskålen end at udvikle retationer til sine søskende ... Det var sgu sjovt at se.

 

Ja I gætter aldrig hvem det er:?::?::!::vinken:

 

Der er da en der er blevet sulten :mums: :madtid:

Link til indlæg
Del på andre sites

GÆT EN HVALP!

 

Hæææ!!!

 

Skulle lige skifte i kurven, så de små kom på gulvet. Har taget nogle fotos af det, men må lige skyde mig at sætte det her ind.

 

Straks de kom på gulvet, var der én der fandt mere interesse i madskålen end at udvikle retationer til sine søskende ... Det var sgu sjovt at se.

 

Ja I gætter aldrig hvem det er:?::?::!::vinken:

 

Det skulle vel aldrig være Big Face :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det lille Støv?

 

(jeg ved godt det mest oplagte svar er Biggie...ok det kalder jeg ham helt hemmeligt :oops: , jeg kan ikke lige huske hvad du kalder ham..noget med big face....:mrgreen:)

 

Dejligt at følge med og du er rigtig god til at inkludere billeder nu :5up: :mrgreen:

 

Biggie er faktisk sødt:5up:. Har tidligere skrevet, at det eneste navn jeg ikke var rigtig tilfreds med var Big Face, men det var det navn der faldt mig ind, da jeg så ham. Han var meget stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey... Det går godtnok stærkt i det lille hjem...:lol:

--Pas nu på at de ikke render hjemmefra for tidligt..

 

Såvidt jeg kan se, så er de fire mørke slet ikke så ens mere... Der er to med rødbrune aftegninger, --jeg tror at det er Bigface og Diva. Og så er der to, der er mere gråbrune i aftegningerne, altså Morgen og Støv.

 

Er det ikke rigtigt? Eller ser det bare sådan ud på fotos?

Snehvide og Aske er jo nemme at kende, men jeg ville osse gerne kunne se forskel på de fire andre så jeg kan se hvem der er hvem på "familiefotoerne" osse..

 

Begynder man at kunne se, hvem der får fars lange ben og hvem der får mors store ører?

 

--Ved du hvad? Du kommer snart til at lave et hvalpealbum hvor alle hvalpebillederne kan blive samlet.. :lol:

 

Altså nu har jeg siddet og set på mine fotos ... Jeg må virkelig komplimenter dig for din skarpsindighed. Altså jeg kan ikke se hvordan du kan se, at Diva og Big Face er mørkere end de andre, men det er rigtig hvad du ser.

 

Nu vil jeg lige få taget mig sammen til at tage nogle fotos af hver enkel, inden de bliver alt for store - det går jo vildt stærkt.

 

Øh, et hvalpealbum, er der nogen steder man kan det? Var jo faktisk igang på "De 6 små dværge", men syntes det er lidt besværligt, eftersom jeg ikke kan finde ud af at sætte dem på siden, men skal hæfte dem som fil, hvis du forstår hvad jeg mener?!

 

Ørerne er helt klart Maja; men jeg syntes det er svært at bedømme om de får Pollocks ben, om jeg må sige. Det er i hver tilfælde sikkert at nogle af dem har de kraftige forben fra Maja, det er gravhund der kommer ind der. Jeg har en mistanke om at Snehvide mere bliver en chiuhauah type, hun er meget lille, i forhold til de andre.

 

 

 

Det kunne være sjovt at lave en familie-fotos, det må jeg lige prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

I øjeblikket styrter alle rundt som radio-biler i et tivoli. De kan ikke afstands bedømme så de løber ind i alt. Eller når de skal slå ud efter hinanden, mangler der lige præcis et par centimeter for at ramme. Det kommer der mange sjove ting ud af.

 

De kan stadigvæk ikke komme ud af kurven, den er vidst en smule for høj, så de står stadigvæk i stuen, men tager dem ud så snart de vågner, så de kan løbe rundt på gulvet (har vidst et gulvtæppe der skal renses bagefter), eller tager dem udenfor, så jeg tro det er i orden.

Jeg er en smule bekymret for om gulvet, i køkkenet skulle være for koldt for dem, så det er nok derfor jeg trækker det lidt.

 

Ville egentlig havde skrevet mere, men det begynder vidste at knibe med koncentration, så det må jeg tage i morgen.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Biggie er faktisk sødt:5up:. Har tidligere skrevet, at det eneste navn jeg ikke var rigtig tilfreds med var Big Face, men det var det navn der faldt mig ind, da jeg så ham. Han var meget stor.

 

Jeg går normalt heller ikke rundt og laver om på folks hunde navne :mrgreen: ...i USA når man vil have den største omgang pomme frites ved Burger King eller lignende kan man sige "I want it Biggie Size", og, for mig, hang Biggie altså lige fast i den lille pomme frites du har ligget i kurven :-)

 

Er han stadig kæmpe i forhold til de andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
I øjeblikket styrter alle rundt som radio-biler i et tivoli. De kan ikke afstands bedømme så de løber ind i alt. Eller når de skal slå ud efter hinanden, mangler der lige præcis et par centimeter for at ramme. Det kommer der mange sjove ting ud af.

 

De kan stadigvæk ikke komme ud af kurven, den er vidst en smule for høj, så de står stadigvæk i stuen, men tager dem ud så snart de vågner, så de kan løbe rundt på gulvet (har vidst et gulvtæppe der skal renses bagefter), eller tager dem udenfor, så jeg tro det er i orden.

Jeg er en smule bekymret for om gulvet, i køkkenet skulle være for koldt for dem, så det er nok derfor jeg trækker det lidt.

 

Ville egentlig havde skrevet mere, men det begynder vidste at knibe med koncentration, så det må jeg tage i morgen.:vinken:

 

Sikke nogle gode stemningsbilleder!!! :5up: Er vild med dem allesamme, specielt mor med hvalp på nakken :mrgreen:, 'sådan ser min tunge også ud' :-), og de små der putter i tæpper i kurven :hjerte:

 

Utroligt som tiden går. Hvor er det dejligt, at du har opdateret herinde, så vi kan følge med ;-)

 

Det er jo en super tråd til andre som skal gebærde sig med hvalpe og fødsel for første gang :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

På opfordring fra Birgitta, har jeg, prøvet, at tage et familie-foto (det skal man vidst være to om:lol:; Men her er et forsøg; og det skal lige siges, at det var ikke så nemt som det ser ud til.

De første forsøg gik helt galt; så jeg lod dem lege til de begyndte at blive trætte, så var de lidt mere medgørlige

 

Det første fotos er det, i nævnte rækkefølge fra venstre - altså ikke partiet ..hæhæh!!

Diva - Støv - Aske - Snehvide - Big Face og Morgen, som ikke gad mere. Og selvfølgelig Mor og far i baggrunden.

 

Længe leve digital-cameraet; det er jo bare at skyde løs - det er en fantastisk opfindelse. Ingen bekymringer om hvor mange billeder der er tilbage osv

Link til indlæg
Del på andre sites

På opfordring fra Birgitta, har jeg, prøvet, at tage et familie-foto (det skal man vidst være to om:lol:; Men her er et forsøg; og det skal lige siges, at det var ikke så nemt som det ser ud til.

De første forsøg gik helt galt; så jeg lod dem lege til de begyndte at blive trætte, så var de lidt mere medgørlige

 

Det første fotos er det, i nævnte rækkefølge fra venstre - altså ikke partiet ..hæhæh!!

Diva - Støv - Aske - Snehvide - Big Face og Morgen, som ikke gad mere. Og selvfølgelig Mor og far i baggrunden.

 

Længe leve digital-cameraet; det er jo bare at skyde løs - det er en fantastisk opfindelse. Ingen bekymringer om hvor mange billeder der er tilbage osv

------Suk.... a194.gif

 

Jeg mangler ord..

--Og det ser ud som om jeg har ret. BigFace og Diva er mere rødgyldne i den brune aftegning.. Mens Morgen og Støv er mere gråbrune..

 

Hvordan er det, er Mor ikke mere rød i det brune end Far?

 

Såvidt jeg kan se, så er BigFace en af dem, der har lidt kortere og kraftige ben, har han ikke? Og vistnok osse Diva..

Men det kan være farverne, der snyder.

Ørerne??? Øh... de ligner mest fars ører allesammen, gør de ikke? Mor har nogle meget store og flotte ører..

Hvalpene er jo ikke så gamle endnu, så der kan da være nogen, der får mors ører.. Jeg synes bare, at de allesammen har ens ører ..

--Jeg har kikket på gravhundehvalpe og på dværgpincherhvalpe i den alder..... Men jeg kan ikke rigtig finde nogen ører, der ligner... Så hvalpenes ører bliver nok helt specielle.. Ligesom hvalpene.. c015.gif ---Men det vidste vi jo godt...

 

Ja, hurra for det digitale kamera!! Der går ikke mange dage hvor jeg ikke priser himlen for den opfindelse.

---Og jeg kan garantere dig for, at om få måneder, når hvalpene er flyttet hjemmefra og de ligner voksne hunde, så er det både sjovt og dejligt at have billeder fra deres første uger.

---Det kan osse være, at adoptivforældrene ville påskønne hvis der fulgte en stribe billeder og andre iagttagelser med, når de fik hvalpen hjem. -

Det har jeg selv elsket, når jeg har købt hvalp.

 

---Det, jeg mener med at du skulle lave et album til hvalpene, det er at du kunne lave et album på din side her på Hunde Forum. Ligesom de albums du har lavet med Maja og Polloc.

---Det ville være rart at have alle hvalpebillederne samlet et sted, så vi ikke skal trave hele tråden igennem hver gang vi kikker på udviklingen...

---Og du har jo ikke andet at lave.. Det er jo week-end.. c026.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de skønne billeder - keep them coming! :-D

 

(Og huske gerne at fortælle lidt om hvalpenes forskellige personligheder :-))

 

Altså det med personlighed syntes jeg er meget svært- stadigvæk ...

 

Du har spurgt før og jeg har helt dårlig samvittighed, for jeg kan ikke se det. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, er det noget jeg burde kunne se nu??!?!

 

Lige nu, syntes jeg, at alle agerer på samme måde, det er sådan lidt på skifte hvem der går på opdagelse alene og hvem der bevæger sige væk fra gruppen. Der er som regle en gruppe på 3-4 stykker, det er også forskellige, hvem der i gruppen.

 

Jeg syntes stadigvæk ikke rigtig de kan se, eller i hvert tilfælde ikke langt væk. De slår stadigvæk huller i luften, når de slår ud efter hinanden, eller mig. Går baglæns, sidder sig og gør (gør, er så meget sagt, prøver), når de bliver forskrækket, eller noget de ikke rigtig kan se.

 

Jeg har dog bemærket, tror jeg, at det er Morgen, der altid, når muligheden er der, ligger helt tæt til Maja. kryber ind til sin mor. Hun elser simpelthen sin mor.

Altså Big Face er stadigvæk den der er mest glad for mad.

 

Men Pollock har skiftet personlighed, eller ændret adfærd.

 

Pollock kan ikke lide at gå med andre. selv om jeg har prøvet når jeg har haft venner på besøg, at de tager ham med. Beder dem om at tage ham i snor. Gå langt væk fra huset og så slippe ham løs. Der går 10-15 min, så står han her, det vil han sq ikke.

Det kan man måske godt forstå; men havde jeg været hund ville min prioritet da være. Ja tag mig med ud og opleve ...

 

Min nabo har altid kunne gå med Pollock. De har kendt hinanden fra Pollock var hvalp. Han er blevet passet af ham osv. Så der har aldrig været problemer og Pollock er meget glad for ham.

I begyndelsen, af sidste uge, kom min nabo og spurgte om ikke han skulle tage Pollock med ud på en lang tur. Takket pænt tak.

Det ville han simpelthen ikke. Han skulle sq ingen steder. Hmm???

I fredags prøvede vi igen. Han kom i snor og de gik under protest fra Pollock. Der gik 10. min så stod Pollock her. :?:

 

Den forstår jeg simpelthen ikke??? Det er en gåde! For hvad er det? Er det mig - måske Maja eller kunne det være hvalpene???

 

Det med hvalpene ville jo være meget nærlæggende, men jeg ser bare ingen relation mellem hvalpene og ham, synlige relationer. Der er ikke den vilde interesse. Han snudser dog til dem, ser lidt på når de leger, men de skal ikke komme for tæt på, så trækker han sig.

 

Kunne det være Maja han ikke vil væk fra. De har, siden Maja kom til huset, aldrig være fra hinanden, hvliket jo slet ikke er godt. Jeg kan bare ikke få over mit hjerte, at Maja skulle være alene hjemme. Ved godt, at det er, at gøre hende en bjørnetjeneste.

Link til indlæg
Del på andre sites

------Suk.... a194.gif

 

Jeg mangler ord..

--Og det ser ud som om jeg har ret. BigFace og Diva er mere rødgyldne i den brune aftegning.. Mens Morgen og Støv er mere gråbrune..

 

Hvordan er det, er Mor ikke mere rød i det brune end Far?

 

Såvidt jeg kan se, så er BigFace en af dem, der har lidt kortere og kraftige ben, har han ikke? Og vistnok osse Diva..

Men det kan være farverne, der snyder.

Ørerne??? Øh... de ligner mest fars ører allesammen, gør de ikke? Mor har nogle meget store og flotte ører..

Hvalpene er jo ikke så gamle endnu, så der kan da være nogen, der får mors ører.. Jeg synes bare, at de allesammen har ens ører ..

--Jeg har kikket på gravhundehvalpe og på dværgpincherhvalpe i den alder..... Men jeg kan ikke rigtig finde nogen ører, der ligner... Så hvalpenes ører bliver nok helt specielle.. Ligesom hvalpene.. c015.gif ---Men det vidste vi jo godt...

 

Ja, hurra for det digitale kamera!! Der går ikke mange dage hvor jeg ikke priser himlen for den opfindelse.

---Og jeg kan garantere dig for, at om få måneder, når hvalpene er flyttet hjemmefra og de ligner voksne hunde, så er det både sjovt og dejligt at have billeder fra deres første uger.

---Det kan osse være, at adoptivforældrene ville påskønne hvis der fulgte en stribe billeder og andre iagttagelser med, når de fik hvalpen hjem. -

Det har jeg selv elsket, når jeg har købt hvalp.

 

---Det, jeg mener med at du skulle lave et album til hvalpene, det er at du kunne lave et album på din side her på Hunde Forum. Ligesom de albums du har lavet med Maja og Polloc.

---Det ville være rart at have alle hvalpebillederne samlet et sted, så vi ikke skal trave hele tråden igennem hver gang vi kikker på udviklingen...

---Og du har jo ikke andet at lave.. Det er jo week-end.. c026.gif

 

Jamen selvfølgelig har du ret:5up: Big Face og Diva er mørkere. De andre har faktisk ikke rigtig noget rødeligt i sig. De er mere over i lys beiges farvet, creme farvet, og det må de have fra Maja.

 

Jeg har set alle Pollocks søskende, der var ingen der havde de farver. Nogle havde korte haler; var lidt spændt på om nogle af Majas hvalpe ville få korte haler.

 

Med hensyn til Pollock' og Majas farver, så er vi virkelig ude i nuancer. Jo Maja er - lidt, mørkere end Pollock, men det er altså ikke meget.

 

Det med ørerne det ved jeg - tror jeg:roll: For da Pollock var hvalp (jeg har fotos af ham som hvalp, men de er ikke digitale, men fotograferet et foto af fotoet), der kan du se at hans ører ikke er så lange som hvalpenes. Har fundet et foto på nettet af en pinscher hvalp og der kan du se ørerne er mindre.

Men du får nok ret - igen, det bliver nok nogle specielle ørere de får.

 

De er det reneste man kommer på "Pomajlocks" race.

 

Og ja -endnu end gang har du ret - det er Big Face og Diva der har de kraftigeste forpotter.

 

Nu siger du weekend. Her i huset er der ikke noget der hedder weekend, jeg arbejder alle uges dage - hvilket ikke er blevet til noget siden jeg har fået hvalpe.

 

Har hverken fået skrevet eller malet ... Går dog med overvejelse om at man skulle skrive en bog om det at få hvalpe, for det kunne jeg ikke finde da jeg skulle have hvalpe.

 

Der findes tonsvis af bøger om det at skulle have en hvalp hjem, men ikke om; - at min hund skal have hvalpe ...

 

Ved ikke om jeg har skrevet det. Men jeg var rundt i flere boghandlere for at spørger om bøger der handlede om det at få hvalpe, det findes ikke rigtig. Jeg kunne dog prøve bibliotekerne under børnafdelingen.

 

Så med det i baghovedet, så har jeg et hav af fotos ... Men jeg bruge i forvejen alt for meget tid her ...hæhæh!!! Det er farligt lige at skulle ind og kikke, der går hurtig en time eller to ... Men jeg vil prøve at se om jeg ikke jeg kan lave et eller andet, hvor jeg kan samle alle min fotos.

 

Men som sagt ... Bruger alt for meget tid (det skal altså ikke misforstået, jeg syntes det er vildt hyggeligt), så jeg må videre i programmet:5up::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det med personlighed syntes jeg er meget svært- stadigvæk ...

 

Du har spurgt før og jeg har helt dårlig samvittighed, for jeg kan ikke se det. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, er det noget jeg burde kunne se nu??!?!

 

Lige nu, syntes jeg, at alle agerer på samme måde, det er sådan lidt på skifte hvem der går på opdagelse alene og hvem der bevæger sige væk fra gruppen. Der er som regle en gruppe på 3-4 stykker, det er også forskellige, hvem der i gruppen.

 

Jeg syntes stadigvæk ikke rigtig de kan se, eller i hvert tilfælde ikke langt væk. De slår stadigvæk huller i luften, når de slår ud efter hinanden, eller mig. Går baglæns, sidder sig og gør (gør, er så meget sagt, prøver), når de bliver forskrækket, eller noget de ikke rigtig kan se.

 

Jeg har dog bemærket, tror jeg, at det er Morgen, der altid, når muligheden er der, ligger helt tæt til Maja. kryber ind til sin mor. Hun elser simpelthen sin mor.

Altså Big Face er stadigvæk den der er mest glad for mad.

 

He he, så fik jeg sat dig på en opgave. ;-) Jeg havde ikke tænkt over, at man måske ikke kunne mærke så meget forskel på hvalpene endnu. Jeg synes bare altid man hører, at "det var den tilbageholdende hvalp", "det var den modige hvalp" osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

HJÆLP!

 

Er kommet lidt i et dillemma med familien på Sjælland.

 

Da de spurgte mig om hvilken køn de skulle vælge, sagde jeg straks en pige, fordi de binder siger mere til deres familie, har jeg læst - og den ikke strejfer som han hunde gør. De bor på landet, så jeg ved den for lov at være fri; dejligt.

 

MEN men men, pigerne har selvfølgelig valgt Snehvide, det kan man jo ikke for tænke dem i. Men hende bliver det altså ikke, for jeg syntes allerede at jeg kan se, at hun er mere forsigtig end de andre, eller sagt på en anden måde; det er ikke hende man lægger mest mærke til, til trods for hendes farve.

 

Mit dilemma er, når de nu skal have en robust hund (pigerne er små), er det så smart med en hun-hund? Er han-hunde mere robuste end hunnerne? Er det rigtig at hun-hunde binder sig mere til familien end han-hunde??

 

Jeg syntes selv jeg kan svare, men kunne godt tænke mig nogle meninger.

 

Den evt. hund jeg vælger for dem, skal den udsættes for lidt mere for at forberede den på dens fremtiden. Bare rolig, jeg har ikke tænkt mig at kaste rundt med den, men måske være lidt mere voldsom i legene osv.

 

Selv om de voksne nok skal passe på den og sætte grænser for pigerne, lærer dem hvordan man behandler en hund (de har iøvrigt dyr i forvejen, men aldrig haft en hund) så er der alligevel mere gang i huset, når der er 3 små piger og de skal jo også selv have erfaring, altså forældrene.

 

Moren har aldrig rigtig været til hunde og derfor har de ikke hund; men da hun så Maja og hendes væsen, blev hun total forelsket, til stor glæde for alle i familien: Alle sukkede lettet op: HURRA!! mor vil have hund.

 

Det var dagens dillemma spørgsmål:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg oplever hanner og hunner - så kommer det sig ikke så nøje mht. køn.. Selvfølgelig kan man komme ud for at man får et hormonhelvede når tæven går i løb, og hannen kan se sig glad for at lette ben af ALT..

 

Så plusser og minusser ;-)

 

Jeg tror du skal forsøge at bedømme hvalpenes sind - som du selv siger, så er Snehvide måske ikke lige valget til dem.. Måske Morgen eller Biggie? Men det er jo dig som kender dem ud og ind, og dig som kan træffe det bedste valg

Link til indlæg
Del på andre sites

HJÆLP!

 

Er kommet lidt i et dillemma med familien på Sjælland.

 

Da de spurgte mig om hvilken køn de skulle vælge, sagde jeg straks en pige, fordi de binder siger mere til deres familie, har jeg læst - og den ikke strejfer som han hunde gør. De bor på landet, så jeg ved den for lov at være fri; dejligt.

 

MEN men men, pigerne har selvfølgelig valgt Snehvide, det kan man jo ikke for tænke dem i. Men hende bliver det altså ikke, for jeg syntes allerede at jeg kan se, at hun er mere forsigtig end de andre, eller sagt på en anden måde; det er ikke hende man lægger mest mærke til, til trods for hendes farve.

 

Mit dilemma er, når de nu skal have en robust hund (pigerne er små), er det så smart med en hun-hund? Er han-hunde mere robuste end hunnerne? Er det rigtig at hun-hunde binder sig mere til familien end han-hunde??

 

Jeg syntes selv jeg kan svare, men kunne godt tænke mig nogle meninger.

 

Den evt. hund jeg vælger for dem, skal den udsættes for lidt mere for at forberede den på dens fremtiden. Bare rolig, jeg har ikke tænkt mig at kaste rundt med den, men måske være lidt mere voldsom i legene osv.

 

Selv om de voksne nok skal passe på den og sætte grænser for pigerne, lærer dem hvordan man behandler en hund (de har iøvrigt dyr i forvejen, men aldrig haft en hund) så er der alligevel mere gang i huset, når der er 3 små piger og de skal jo også selv have erfaring, altså forældrene.

 

Moren har aldrig rigtig været til hunde og derfor har de ikke hund; men da hun så Maja og hendes væsen, blev hun total forelsket, til stor glæde for alle i familien: Alle sukkede lettet op: HURRA!! mor vil have hund.

 

Det var dagens dillemma spørgsmål:vinken:

 

Hmmmmm... Det kan du ikke bruge til noget, --altså om hanhunde generelt er mere robuste end tæver...

 

Det, der tæller er om DINE to hanhvalpe er mere robuste en dine tævehvalpe..

--Så er der bare det, at hvis moren i familien har forelsket sig i Majas natur, så vil HUN nok bedst kunne knytte sig til en lille tævehvalp?

 

Den smule jeg kan se ud af billederne siger mig at der kunne være tale om Diva, der er stor og robust. -Morgen, der osse er stor.. hvis hun er lige så robust..

Eller osse Aske, som jo har næsten samme specielle farve som Snehvide. Bigface er jo nok den mest robuste og upåvirkelige af hvalpene, men han kan måske osse være den der vil være sværest at opdrage? Ikke fordi jeg tror at han vil blive problematisk, men når familien er førstegangshundeejere, så var det nok "venligst" at give dem en mindre "udfordrende" hvalp?

 

---Børnene kommer helt sikkert lynhurtigt over det med farven, når de først får hvalpen hjem...

Men hvis mor slet ikke er hundemenneske....... så tror jeg altså, at det kan være vigtigt, at I holder fast i at det skal være en tæve..

 

VENT!!! med at beslutte til hvalpene er 5-6 uger, --hvor gamle er de nu? 26 dage.. Det er knap 4 uger...

Du kan bedre beslutte, når du begynder f.eks. at kunne kalde dem til dig. Hvem kommer først? Hvem er mest opmærksom på dig? Hvem er forrest når der er en ny ting der skal undersøges? Hvem tager først kontakt til fremmede?

Det ville være ideelt med besøg af familier med små børn nu, så du også kunne lure, hvilke hvalpe der bedst kan klare omgang med lidt uberegnelige småbørn...

 

-Jeg tror du skal have lavet et skema, hvor du kan skrive ind, hvem der er bedst til de forskellige ting. Du kunne evt. give dem karakterer for hvor godt de klarer diverse udfordringer..

 

Det med at udsætte en af hvalpene for mere end de andre, det tror jeg ikke..... Det, der vil komme som en overraskelse for hvalpen, det vil være det uberegnelige, der er over små børn. Der er ikke altid en mening med hvad de gør eller siger. De hopper og kommer med modstridende kommandoer i munden på hinanden og tager om hvalpen med SMÅ hænder.. Det er ting, du alligevel ikke selv har evner til at udsætte hvalpene for.

Så du må snarere ud og finde nogle børn, der kan komme på besøg og se dine hvalpe. Det skulle ikke være så svært at finde.. Er der ikke en børnehave eller nogle dagplejemødre i nærheden?

 

--Du ville samtidig kunne se, hvem af hvalpene der ville have mest glæde af at bo sammen med børn.

---Jeg stemmer stadig for en tæve til børnefamilien... --Hvis ikke det viser sig, at det kun er hanhvalpene der har lyst til børn.. Det KAN nemlig ske at nogle af hvalpene ikke gider børn, --fordi du ingen små børn har omkring dig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...