Hop til indhold

Hvor dum kan man være?


Gæst perzern
 Share

Recommended Posts

Gæst perzern

"Den sidste tåbe er endnu ikke født" - det er jeg et lysene eksempel på:evil:

 

(Vil lige sige, jeg kan ikke finde udad at sætte billeder på siden her, men der er på min hj. side)

 

Da jeg for nogle år siden "rev" min stakkels hund Pollock, ud af storbyen op til Skåne på min ødegård "Lillhaga", fik jeg ondt af ham.

 

Vi kom fra Amager, hvor vi hver dag gik på Volden på Christianshavn og brugte timer deroppe sammen med alle vennerne.

Efterhånden fik vi skabt en kultur hvor der blev drukket kaffe spist hj.lavet kage, grillet osv. Det var vildt hyggeligt, både for hundene og for os. Det savner vi sgu.

 

Pludselig stod vi så der i skoven, uden noget som helt.

 

Ved godt han syntes det var fedt, at komme op i skoven at bo, og tro nok, at han tro, at han ejer det halve af Skåne (måske det hele?)

Når vi f.x har været i København, springer han gøende ud af bilen og er væk. Så skal der lige styr på det hele igen. "VOV-så er jeg tilbage venner-VOV-VOV - her der det mig der bestemmer" - og så endnu mere vov.

 

Jeg har brugt meget tid på at kører rundt med Pollock til byerne, for at han kunne møde andre hunde (den nærmest storby ligger 40 km herfra).

 

Men jeg ved ikke rigtig hvad det er med de svensker? De er meget beskyttende overfor deres hunde, det er vildt svært at komme i kontakt med dem?!?

Selv den hundepark de har, (har faktisk en fantastisk stor hundpark midt inde i Hässleholm), kommer der næsten aldrig nogen. Kommer vi til parken og der er en hund, så er det næsten så sikkert som amen i kirken; hunden bliver taget i snor og de går???:cry: (overdrivelse fremmer forståelse:blink:)

 

Nå men efterhånden havde jeg det sådan, at Pollock måtte have en følgesvend, og det skulle selvfølgelig være en pige, med tiden kunne jeg godt tænke mig de skulle have hvalpe.

 

Det sidste årstid har jeg været på Blocket (som den Blå avis), for at se om jeg kunne finde en hund der passede til Pollock og mig.

 

PLUDSELIG, var hun der. Jamen altså ... jeg var fuldstændig solgt, og så lignede hun Pollock ca. 10 mdr. stod der. Perfekt, tænkte jeg, så var hun over den første løbetid ....

Tösen hed hun, hende måtte vi tjekke ud. Fik aftalt at mødes, så vi kunne se hende. Skulle bare lige se ... DET SKAL MAN ALDRIG GØRE!! Jeg skal i hvert tilfælde ikke.

 

Der sad en lille, lille pige, i et alt for stramt halsbånd, prøvede diskret om ikke jeg kunne løsne det, men det var det sidste hul. Glad og total mager var hun og meget krybene

Han undskyldt faktisk at hun var så magre, men hun fik hvad hun skulle have at spise, sagde han. Fortalt at de skulle af med hende fordi, konen havde fået dagarbejde og "Tösen" holdte de 4 katte vågen om natten:confused::?::?::?::!::!::confused: så hun skulle væk. GAB!

Pollock var fuldstændig ustyrlig. Sprang rundt om hende, ned i lege-stilling osv. Og jeg var solgt.

Aftalte at jeg lige skulle tænke over det.

Han satte hende ind i et kattebur, hvor der var bræk fra kører turen:megaked:. To dage efter, hentet jeg hende.:ae:.

 

Der gik ikke mange dage, efter jeg havde hentet hende og døbt hende om til Maja, før hun begyndte at tage på. Hun har simpelthen ikke kunne trives i familien, der også havde 6 børn.

 

Men for fanden da. Hvor dum kan man være!

 

Det viste sig, at hun faktisk kun var 7 mdr. Vidste, at det ikke ville var længe før hun kom i løbetid. Og for alt i verden, hun skulle ikke blive drægtig; men det havde jeg da helt styr på:shock:

 

Og Stakkelse stakkelse Pollock, han var fuldstændig ustyrlig i de ca. 3 uger det hele stod på. Han blev fuldstændig stresset op af det.

Og nej og atter nej, jeg havde ikke styr på. Pludselig høre jeg et hyl fra haven; havde lige vendt ryggen fra dem et kort øjeblik, så sad de fast. Det gentog sig selvfølgelig flere gange ... Hmmm?!?

 

Ja, jeg kunne godt havde givet hende p-piller, men har hørt at det er meget kræft fremkaldenden. Ville ikke kastrerer Pollock, for syntes, at de på et eller andet tidspunkt skulle have hvalpe; men det bliver han nu.

 

Abort? Nej, det ville jeg syntes var synd (i dobbelt betydning)

 

Nu sidder vi så her lørdag den 30. august og forventer at hun inden for de næste par dage skal føde. En pige der bliver et år den 17. sept.

 

Der er en lov i sverige om, at det er straffebart, at gøre sin hund drægtig den første løbetid, fortalte min dyrlæge mig. Hun sagde også, at det ikke var så farligt når det var en lille hund, fordi de er hurtiger fuldvoksne når de er små.

 

Jeg har virkelig virkelig gjort mig mange overvejelser om det; men nu er vi her. Og jeg må indrømme, at jo tætter vi kommer på fødslen, jo mere spændende er det.

 

Alt er forberedet, så meget man nu kan.

 

Det eneste problem er, at skulle ulykken være ude, så skal vi kører km. 40 for at komme til dyrlægen. Og bliver det efter kl. 22, så skal vi kører km 100, men der sker selvfølgelig ikke noget.

 

Jeg har tænkt mig løbende at skrive om hendes fødsels og hvad der videre sker, hvis I da ikke har smidt mig ud af hunde-forummet, for at være dum og naiv ..:blink:.

Ville meget meget gerne høre hvis nogen har nogle erfaringer med fødsler.

 

Tja, det var lige kort hvad jeg har på hjetet:vinken:

Redigeret af perzern
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ved du hvad? Ting sker.. Der er ingen mennesker, der kan styre alt 100%

 

Ja, det skulle ikke være sket, ja du kunne have fået en abortsprøjte. Men alt det er for sent at tænke på nu.

 

Jeg vil straks herefter suse ind på din hjemmeside og se billeder:-)

 

Og så vil jeg ønske dig velkommen til HF. Du bliver ikke smidt ud af mig ihvertfald:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg syntes ikke du var dum. Du har valgt at flytte din hund på landet og give den luft og frihed, en skam at svenskerne ikke er så glade for kontakt mellem hundene... :confused: kan godt følge dig i at du ville købe den lille pige og nej hun virkede ikke til at have det godt ud fra din beskrivelse... :evil:fejt at de snyder med hendes aldre og en skam at det ikke lykkes at holde dem fra hinanden, men alt det taget i betaktning kunne hun nok ikke finde en der var bedre til at hjælpe hende. Da jeg var "fødselshjælper" for mine forældres hund fik jeg af vide; at jeg skulle være der uden at overvåge hende... :roll: hun er godt nok 6 år gammel, men det var også første gang for hende... hun fik alle 11 ud selv, men desværre 3 dødsfødte den første og de sidste 2 tvillinger. vigtigst af alt få hende til at føle sig tryk. Hende jeg hjalp ville ikke være i fødegården påtrods af det er hendes normale sove plads, men fødte dem alle i sofaen ved siden af mig mens jeg så tv..:engel: så lad hende finde der hvor hun har det godt og hjælp hende med at passe på de små... nogle laver huld i hinderne for at hjælper hunden, men jeg fik af vide at det var vigtigt at hun selv slikkede og rengjorde for at finde ud af at få kontakt. Det var mine erfaringer fra den ene gang jeg har prøvet det, og glæde dig det er vildt fasinerene :blink::5up:glæder mig til billeder af de små...

Redigeret af tanita
tiden løb hurtigere end jeg huskede...
Link til indlæg
Del på andre sites

Som JeanetteH skrive,r så sker ting nu en gang og det kan ikke ændres. Men bagklog kan man altid være. Det vigtigste er vel, at man lære af sine fejl.

At du nu står i denne situration er da uheldigt, men du gør jo dit bedst og mere kan man jo ikke bede om, vel?

 

Jeg håber at du vil holde os up to date med resten af forløbet og velkommen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Sket er sket. Det nytter ikke noget at bebrejde nogen noget.

Nu gælder det om at redde situationen bedst muligt.

 

Du har selvfølgelig en dato for parringen? Hvornår var det?

 

Og så har du en dyrlæge?

Hvis det var min hund, så ville jeg nok have ladet hende abortere efter parringen. Men det er vel osse for sent nu, når du skriver at du forventer fødsel indenfor et par dage..

 

Så jeg vil foreslå at du starter bilen og sætter snuden mod den nærmeste døgn-dyreklinik, som må være den der ligger 100 km væk. Og så får du hende indlagt til fødslen er overstået.

Det bliver dyrt, -især hvis fødslen lader vente på sig --eller hvis der opstår komplikationer.

 

Men alternativet er, at din række af dumme fejl skal afsluttes med at du mister din stakkels lille nye hund under MEGET!!! ubehagelige omstændigheder.

 

Hvis du har det skidt nu på grund af dine dumme fejl, så er det INTET imod hvordan du vil have det hvis din hund dør under langvarige og voldsomme smerter på grund af en helt forkert fødsel.

Der er ikke tale om en sund normal fødsel.

Der er faktisk gode grunde til at man har love om ikke at lade en tæve parre ved første løbetid.

 

-Jeg har været fødselshjælper for en meget ældre tæve. Og selv det var ved at gå galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst perzern

Kære Birgitta!

 

Tak for din holdning ... Selv om jeg jo ikke er rigtig glad for den, skal jeg være ærlig; men sådan skal det jo være. Nu har jeg jo valgt at skrive om det og så må man jo tage hvad der kommer

 

Klart at jeg ved den sidste parringsdag, det er den der er vigtig i følge dyrlægen og det er den man regner udfra, det vidste jeg dog ikke før. 10.juli. Og det ved jeg fordi jeg de gange de blev grebet i akten (3 gange), har skrevet det i min kalender; men dyrlægen mener at, skal vi kalde det, undfangelse er sket tidligere, hvilket hun kunne se på scanningen; at hvalpen var meget stor, og satte Maja til omkring den 1. sep.

 

Selvfølgelig har jeg en dyrlæge og selvfølgelig har Maja været til tjek, for at dyrlægen kunne følge med.

Dyrlægen har også givet grøn lys for fødslen, på min forespørgelse om et kejsersnit, grundet hends alder. Og selvfølgelig har jeg få en aftale, at når Maja har født, skal jeg bare ringe, så tager de hende ind med det samme, for at tjekke, om hun skulle have flere hvalp i maven.

Jeg har selvfølgelig også mælke-erstatning klar.

 

Jeg har selvfølgelig også fået en aftale om at have en ekstra bil stilt tilrådighed, i tilfælde af, at min ikke kan starte, hvilket aldrig er sket før ... men man ved jo aldrig.

 

Jo jeg syntes, trods min uansvarlighed, som du så venligt for fremhævet flere gange, har taget ansvar.

 

Og selvfølgelig kan der opstå komplikation. Men det kan der jo, som du selv siger, ske for alle.

 

 

Tak for din maleriske beskrivelse af en lidende hund.

 

Og så bliver jeg jo nødt til at spørger dig om dit belæg for at skrive: citat: Der er ikke tale om en sund normal fødsel.: citat slut.

Redigeret af perzern
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst perzern
Hej jeg syntes ikke du var dum. Du har valgt at flytte din hund på landet og give den luft og frihed, en skam at svenskerne ikke er så glade for kontakt mellem hundene... :confused: kan godt følge dig i at du ville købe den lille pige og nej hun virkede ikke til at have det godt ud fra din beskrivelse... :evil:fejt at de snyder med hendes aldre og en skam at det ikke lykkes at holde dem fra hinanden, men alt det taget i betaktning kunne hun nok ikke finde en der var bedre til at hjælpe hende. Da jeg var "fødselshjælper" for mine forældres hund fik jeg af vide; at jeg skulle være der uden at overvåge hende... :roll: hun er godt nok 4 år gammel, men det var også første gang for hende... hun fik alle 11 ud selv, men desværre 3 dødsfødte den første og de sidste 2 tvillinger. vigtigst af alt få hende til at føle sig tryk. Hende jeg hjalp ville ikke være i fødegården påtrods af det er hendes normale sove plads, men fødte dem alle i sofaen ved siden af mig mens jeg så tv..:engel: så lad hende finde der hvor hun har det godt og hjælp hende med at passe på de små... nogle laver huld i hinderne for at hjælper hunden, men jeg fik af vide at det var vigtigt at hun selv slikkede og rengjorde for at finde ud af at få kontakt. Det var mine erfaringer fra den ene gang jeg har prøvet det, og glæde dig det er vildt fasinerene :blink::5up:glæder mig til billeder af de små...

 

Det lyder vildt hyggelig med sofaen.

 

Jeg har lavet en stor fødekurv til hende der har stået her et par uger. Vi har leget i den, jeg har lagt ben fyldt med leverpostej ned og alt muligt, men hun virker ikke rigtig interesseret i den. Hun kan godt sove lidt i den, men max en halvtimes tid, så skal hun tilbage til en af sin mange pladser, specielt sengen, hvis jeg ligger i den.

 

11 hvalpe? Det var sgu mange ...UHAA, jeg satser på 5 hvalpe.

 

Jeg tro også det er rigtig som du skriver, det handler om tryghed. Og tilstået, har ikke tænkt på, at fødslen selvfølgelig godt kan ske andre steder end det man har indrette til fødekasse. Så tak for det, og hermed for Maja selv lov at vælge hvor hun vil føde.

Jeg skal nok, hvis jeg kan finde udad send nogle fotos af hvalpen.:5up:

Redigeret af perzern
Link til indlæg
Del på andre sites

Klart at jeg ved den sidste parringsdag, det er den der er vigtig i følge dyrlægen og det er den man regner udfra, det vidste jeg dog ikke før. 10.juli. Og det ved jeg fordi jeg de gange de blev grebet i akten (3 gange)

 

Okay, nu undres jeg altså en smule. At en enkelt smutter kan ske,... kan jeg måske forstå. Men 3 smuttere???, så er da ihvertfald gjort ordentligt. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst perzern
Okay, nu undres jeg altså en smule. At en enkelt smutter kan ske,... kan jeg måske forstå. Men 3 smuttere???, så er da ihvertfald gjort ordentligt. :hmm:

 

Det kan jeg sgu godt forstå du gør.

 

Den 1. var en tidlig morgen. Pollock og jeg var stået op omkring ved 8 tiden, det var Maja ikke, hun skal jo have sin skønheds-søvn, så hun står normalt op sidst på formiddag; så det var jeg helt tryg ved. Var på badeværelset, da jeg hører et hyl fra terrassen. Der stod Maja så med morgenhår og Pollock i enden.

2. gang var vi ude og gå i skoven. Pollock er fuldstændig og jeg mener fuldstændig bold-syg, så jeg gik og kastet boldt med ham, mens Maja tøffet rundt. Pludselig et hyl, fra en busk ... Jaa.

Sidste gang var på et hundepensionat; (havde ikke mere astma medicin og var nødt til at tage en hurtig tur frem og tilbage til København; Maja kan ikke rejser, da hendes rabies ikke er godkendt. Havde selvfølgelig formanede (som om jeg selv havde en skid tjek på det) , dem om osv., Det skulle de nok ordne, det skulle jeg ikke tænke på.

Da jeg kom tilbage for at hente dem, sagde de, at der intet havde været og de mente bestemt at Majas løbetid var over.

Tak farvel, vendte mig for at tage dem ... Ja, det sad de så, og denne gang var der ingen hyl .....

 

Det er jo det jeg vil sige. Det er meget meget naivt at tro man kan have en liderlig han hund i sit hjem med en tæve der er i løbetid. Det er simpelthen 24 timers overvågning, og det er der jo ingen der kan.

Konsekvens er, som jeg jo har skrevet, at Pollock bliver kastreret.

 

Og 3 gange? ... Men er du klar over hvor mange gange jeg så har forhindret det ... Det er til at få sved på panden a':damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Birgitta!

 

Tak for din holdning ... Selv om jeg jo ikke er rigtig glad for den, skal jeg være ærlig; men sådan skal det jo være. Nu har jeg jo valgt at skrive om det og så må man jo tage hvad der kommer

 

Klart at jeg ved den sidste parringsdag, det er den der er vigtig i følge dyrlægen og det er den man regner udfra, det vidste jeg dog ikke før. 10.juli. Og det ved jeg fordi jeg de gange de blev grebet i akten (3 gange), har skrevet det i min kalender; men dyrlægen mener at, skal vi kalde det, undfangelse er sket tidligere, hvilket hun kunne se på scanningen; at hvalpen var meget stor, og satte Maja til omkring den 1. sep.

 

Selvfølgelig har jeg en dyrlæge og selvfølgelig har Maja været til tjek, for at dyrlægen kunne følge med.

Dyrlægen har også givet grøn lys for fødslen, på min forespørgelse om et kejsersnit, grundet hends alder. Og selvfølgelig har jeg få en aftale, at når Maja har født, skal jeg bare ringe, så tager de hende ind med det samme, for at tjekke, om hun skulle have flere hvalp i maven.

Jeg har selvfølgelig også mælke-erstatning klar.

 

Jeg har selvfølgelig også fået en aftale om at have en ekstra bil stilt tilrådighed, i tilfælde af, at min ikke kan starte, hvilket aldrig er sket før ... men man ved jo aldrig.

 

Jo jeg syntes, trods min uansvarlighed, som du så venligt for fremhævet flere gange, har taget ansvar.

 

Og selvfølgelig kan der opstå komplikation. Men det kan der jo, som du selv siger, ske for alle.

 

 

Tak for din maleriske beskrivelse af en lidende hund.

 

Og så bliver jeg jo nødt til at spørger dig om dit belæg for at skrive: citat: Der er ikke tale om en sund normal fødsel.: citat slut.

 

Jeg forstår det sådan, at du har tænkt dig alligevel at lade Maja føde uden hjælp?

--Kan du sige, hvornår hendes løbetid startede?

---Den fortæller osse lidt om, hvilke parringer der har været mest "held" ved... --For hun må jo være blevet parret et ukendt antal gange i de ti dage før du så det.

 

---Og så skal du til at kikke på din tæve: Har hun mælk i brysterne? Altså, kan du klemme noget ud? Det er osse vigtigt at holde øje med, om hvalpene bevæger sig.

----Den mest almindelige komplikation ved en hundefødsel er at fødslen ikke rigtig går i gang. Dagen for fødslen kommer, --måske bliver tæven lidt urolig på grund af veer, --måske ikke... Men i hvert fald: Fødslen går ikke rigtig i gang af sig selv. Og i løbet af relativt kort tid begynder hvalpene at dø. Efter et par dage er der ikke flere levende hvalpe, og hvis ikke de bliver fjernet, så dør moderen osse.

 

---Jeg tror at det var hvad der skete ved en chihuahua-fødsel her på hundeforum. Vi fik lov at følge med i det, der endte med at blive en tragisk begivenhed. Moderen overlevede, men det var vist med nød og næppe...

 

http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/952-hvalpe-pa-vej.html

 

---Jeg finder jo ikke på en masse ting for at skræmme eller straffe dig. Faren er helt reel.

Kender du ikke nogen, der har været med til en fødsel før, der kan hjælpe dig?

 

En ting, der kan fortælle dig lidt om, om fødslen er ved at være oppe over, er hvis du hver dag tager Majas temperatur. -Den skal tages i enden, og du skal bruge et almindeligt "mennesketermometer", -et rektal-termometer. Hvis du ikke har et, så skynd dig at få fat i et.

Temperaturen ligger normalt på ca. 38 grader, altså lidt højere end vi mennesker har. ---Men lige inden fødslen går i gang, så falder temperaturen til helt ned omkring 36 grader.

 

Og DET tidspunkt er godt at kende. For hvis temperaturen falder og der ikke sker mere, SÅ er det af sted til dyrlæge. :shock:

 

JA!!!!!!!!! Komplikationer kan ske for alle. Men jo flere chancer man tager, jo større er risikoen selvfølgelig for komplikationer.

 

---Når jeg er skeptisk overfor om det overhovedet skulle kunne resultere i en normal fødsel, så bygger jeg det på dine egne oplysninger: Maja er en lille, meget ung tæve, som måske ikke har fået nok at spise i opvæksten. Parringen er sket i hendes første løbetid. Adskillige gange, så der er sandsynligvis tale om et større antal hvalpe.

 

Jeg synes, at sandsynligheden for at Majas hvalpe skal fødes ved en naturlig fødsel uden hjælp er lige så stor som sandsynligheden for at en 12-årig spinkel dansk pige skal kunne føde tvillinger ved en hjemmefødsel uden hjælp.

 

Men, -------Iiiiiiiiihh.... Jeg håber altså VIRKELIG!!!!!!! at jeg tager fejl! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst perzern
Jeg forstår det sådan, at du har tænkt dig alligevel at lade Maja føde uden hjælp?

--Kan du sige, hvornår hendes løbetid startede?

---Den fortæller osse lidt om, hvilke parringer der har været mest "held" ved... --For hun må jo være blevet parret et ukendt antal gange i de ti dage før du så det.

 

---Og så skal du til at kikke på din tæve: Har hun mælk i brysterne? Altså, kan du klemme noget ud? Det er osse vigtigt at holde øje med, om hvalpene bevæger sig.

----Den mest almindelige komplikation ved en hundefødsel er at fødslen ikke rigtig går i gang. Dagen for fødslen kommer, --måske bliver tæven lidt urolig på grund af veer, --måske ikke... Men i hvert fald: Fødslen går ikke rigtig i gang af sig selv. Og i løbet af relativt kort tid begynder hvalpene at dø. Efter et par dage er der ikke flere levende hvalpe, og hvis ikke de bliver fjernet, så dør moderen osse.

 

---Jeg tror at det var hvad der skete ved en chihuahua-fødsel her på hundeforum. Vi fik lov at følge med i det, der endte med at blive en tragisk begivenhed. Moderen overlevede, men det var vist med nød og næppe...

 

http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/952-hvalpe-pa-vej.html

 

---Jeg finder jo ikke på en masse ting for at skræmme eller straffe dig. Faren er helt reel.

Kender du ikke nogen, der har været med til en fødsel før, der kan hjælpe dig?

 

En ting, der kan fortælle dig lidt om, om fødslen er ved at være oppe over, er hvis du hver dag tager Majas temperatur. -Den skal tages i enden, og du skal bruge et almindeligt "mennesketermometer", -et rektal-termometer. Hvis du ikke har et, så skynd dig at få fat i et.

Temperaturen ligger normalt på ca. 38 grader, altså lidt højere end vi mennesker har. ---Men lige inden fødslen går i gang, så falder temperaturen til helt ned omkring 36 grader.

 

Og DET tidspunkt er godt at kende. For hvis temperaturen falder og der ikke sker mere, SÅ er det af sted til dyrlæge. :shock:

 

JA!!!!!!!!! Komplikationer kan ske for alle. Men jo flere chancer man tager, jo større er risikoen selvfølgelig for komplikationer.

 

---Når jeg er skeptisk overfor om det overhovedet skulle kunne resultere i en normal fødsel, så bygger jeg det på dine egne oplysninger: Maja er en lille, meget ung tæve, som måske ikke har fået nok at spise i opvæksten. Parringen er sket i hendes første løbetid. Adskillige gange, så der er sandsynligvis tale om et større antal hvalpe.

 

Jeg synes, at sandsynligheden for at Majas hvalpe skal fødes ved en naturlig fødsel uden hjælp er lige så stor som sandsynligheden for at en 12-årig spinkel dansk pige skal kunne føde tvillinger ved en hjemmefødsel uden hjælp.

 

Men, -------Iiiiiiiiihh.... Jeg håber altså VIRKELIG!!!!!!! at jeg tager fejl! :shock:

 

Det med løbetiden ved jeg helt præcist, den begyndte den 21. juni. og det ved jeg fordi hun den aften begyndte at "humpe" på mig, hvilket undrede mig, for det havde hun aldrig gjort før; så et eller andet sagde mig, at det var en mulig begyndelse til løbetiden. Tjekkede det på nettet og der stod så noget om, at tæver i begyndelsen af løbetid, kunne opfører sig underligt.

 

Arbejder hjemmefra, så jeg er altid sammen med mine hunde, så derfor er jeg ,næsten, sikker på at det "kun" er 3 gange; Jeg har jo netop været ekstra opmærksom, pga. løbetiden

 

Temperaturen er jeg klar over og har også prøvet det, men det er ganske umuligt. Hun hyler som en "stukket gris" når jeg prøver og jeg tør ikke rigtig at tage fat i hende. Det ville virkelig være rart om det kunne lykkes. Vi har også prøvet at være to om det, det hjalp heller ikke.

 

Hva' jeg ikke vidste er, at de godt kan blive gravide flere gange. ØV!!!!

Det bekymrer mig virkelig:(. Altså, så kan jeg godt se, at der kan være fuldthus. om jeg så må sige ...

 

Jeg har en hjælper men vi er begge nybegynder, men skal man ikke starte et sted?

 

Det eneste jeg virkelig er meget i tvivl om, er tiden mellem fødselerne. Min dyrlæge siger 20 min, max, mellem hver fødsel. Flere steder læser jeg op til 2 timer. Altså den information er vigtig

 

Og så vil jeg sige til dig, din velment skeptisk (det var positivt ment) har gjort mig urolig, og sikkert med god grund-? Så i morgen vil jeg tage til dyrlægen og for en yderligere snak. Taget et røntgenbillede, selv om jeg ikke er så meget for at de skal stråles, for at finde udad hvad vi taler om af hvalpe, og så må jeg tage den derfra, forstået på den måde, at jo flere hvalpe, jo større sandsynlighed for komplikation ...HMMM!!!???:confused:

eg kan da godt være lidt vild selv om jeg er gravid

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke lige fordi jeg skal blande mig i din og Birgitta's "snak", men jeg gør det så alligevel :blink:

Det med løbetiden ved jeg helt præcist, den begyndte den 21. juni. og det ved jeg fordi hun den aften begyndte at "humpe" på mig, hvilket undrede mig, for det havde hun aldrig gjort før; så et eller andet sagde mig, at det var en mulig begyndelse til løbetiden. Tjekkede det på nettet og der stod så noget om, at tæver i begyndelsen af løbetid, kunne opfører sig underligt.

 

Tæver kan altid opfører sig underligt - det er som med kvinder :mrgreen: Ej pjat (men en smule alvor ;-)) De ændre ofte adfærd når de kommer i løbetid.

 

Arbejder hjemmefra, så jeg er altid sammen med mine hunde, så derfor er jeg ,næsten, sikker på at det "kun" er 3 gange; Jeg har jo netop været ekstra opmærksom, pga. løbetiden

 

Hvis du ved hvornår de parrede, kan du jo tælle 61-63 dage frem (hvis du ikke allerede har gjort det) og så har du et rimeligt godt bud på hvornår den store dag er.

 

Temperaturen er jeg klar over og har også prøvet det, men det er ganske umuligt. Hun hyler som en "stukket gris" når jeg prøver og jeg tør ikke rigtig at tage fat i hende. Det ville virkelig være rart om det kunne lykkes. Vi har også prøvet at være to om det, det hjalp heller ikke.

 

Hvis hun bliver så umulig, så lad være, det skaber jo blot en masse stress - mon ikke hun skal en masse andet igennem inden længe :-) men det bedste ville selvfølgelig være hvis du kunne følge temperaturen og faldet i den samt stigningen igen.

 

Hva' jeg ikke vidste er, at de godt kan blive gravide flere gange. ØV!!!!

Det bekymrer mig virkelig:(. Altså, så kan jeg godt se, at der kan være fuldthus. om jeg så må sige ...

 

Mener du at æggene bliver befrugtet over flere dage? Det kan de godt, men det betyder ikke at hvalpene bliver født over flere dage (ved du godt,ved jeg) men det behøver heller ikke betyde at der er meget stor forskel på hvalpene.

 

Jeg har en hjælper men vi er begge nybegynder, men skal man ikke starte et sted?

 

Det eneste jeg virkelig er meget i tvivl om, er tiden mellem fødselerne. Min dyrlæge siger 20 min, max, mellem hver fødsel. Flere steder læser jeg op til 2 timer. Altså den information er vigtig

 

Selvfølgelig skal vi alle lærer og vil være nybegyndere, men det her er nok et lidt kedeligt sted at være det - men mon ikke det går - om ikke andet så er det rart at være 2 uanset.

 

Jeg er blevet belært at det er 2 timer maks. Hvis hun går istå kan du tage hende ud og gå med hende - altså ud af hvalpekassen og få "motioneret" damen. Husk IKKE at klippe navlestrengen, det er bedre at kradse den over med neglene. Altså faktisk "flå" den istykker som når tæven bider den over. Hvis man klipper kan der ske et for stort blodtab da der er en meget stort åbning.

 

Er der andre der har noget her, eller noget jeg har fået galt i halsen, så byd endelig ind :-D

 

Og så vil jeg sige til dig, din velment skeptisk (det var positivt ment) har gjort mig urolig, og sikkert med god grund-? Så i morgen vil jeg tage til dyrlægen og for en yderligere snak. Taget et røntgenbillede, selv om jeg ikke er så meget for at de skal stråles, for at finde udad hvad vi taler om af hvalpe, og så må jeg tage den derfra, forstået på den måde, at jo flere hvalpe, jo større sandsynlighed for komplikation ...HMMM!!!???:confused:

eg kan da godt være lidt vild selv om jeg er gravid

 

Jeg kan godt forstå hvis du er blevet urolig (det skal du nok også være lidt) men forsøg at være rolig og velafbalaceret urolig ;-) Tæven for måske brug for dig om ikke andet har hun ikke brug for at din urolighed/nervøsitet smitter :-D

 

Fostrene burde ikke tage skade af røngtenstrålerne, men det kan da give dig et fingerpeg om hvor mange hvalpe du skal tage imod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige til at tænke på en ting mere.

 

Jeg deltog engang på DKK's opdrætterseminar og da dyrlægen var at fortælle - fik jeg ikke at vide at når vandet går på tæven kan det (er det vist ofte) være grønt. Det betyder ikke at fosterne ligger og er døde eller sådan noget. Men det ville da være rart, at vide. Jeg fik det heldivis at vide af en god ven inden, så jeg ikke behøvede at lave den panikker han lavede midt om natten første gang hans tæve fødte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst perzern
Kom lige til at tænke på en ting mere.

 

Jeg deltog engang på DKK's opdrætterseminar og da dyrlægen var at fortælle - fik jeg ikke at vide at når vandet går på tæven kan det (er det vist ofte) være grønt. Det betyder ikke at fosterne ligger og er døde eller sådan noget. Men det ville da være rart, at vide. Jeg fik det heldivis at vide af en god ven inden, så jeg ikke behøvede at lave den panikker han lavede midt om natten første gang hans tæve fødte.

 

Tusinde tak for det!De informationer er jeg glad for:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst perzern

HURRA!!!:syg: Nu lykkes det, altså at tage hendes temperatur. 37.3. Det er jo nok også meget godt, at hun finder udad at der ikke er noget at være bange for. Hun fik så lov at tømme køleskabet .. hæhæh.

Men jeg kan vil ikke bruge 37.3 til noget, eftersom jeg ikke kender hendes almendelig temperatur???

 

Og, det har jeg ikke sagt i nu, der er liv og glade dage i maven på Maja, så forløbelig er alt nok som det skal være.

 

Har i mellemtiden også pløjet mig gennem Tweesa's historie ... det er bestemt ikke en rar historien, men trods alt gik det jo godt for Tweesa ... Jeg fik helt ondt i maven. Pludselig syntes jeg bestemt at jeg har set uflåd hos Maja ...Jeg tro vidst det er gå mig lidt for meget på nu :megaked: .... men men men, det skal sgu nok gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

37.3 er lidt lavt til en hund. Normaltemperaturen er ca. 38,5. Så temperaturen kan være på vej ned. Prøv at tage temperaturen nogle timer senere. Måske er den så faldet endnu mere. --Men det kan osse være, at den er højere, hvis din første måling er for lav på grund af din manglende øvelse.

 

Hvalpene bliver født i hver sin lille pose. Ved en normal fødsel går sækken enten i stykker i fødselsgangen (vandet går) eller moderen bider hul på den. Tæven plejer at spise posen og moderkagen ---og navlestrengen. Du skal endelig lade Maja spise de ting, for de indeholder stoffer, der er vigtigt for hende.

 

Forresten er der masser af fødselsbeskrivelser på Nettet:

 

http://www.english-bulldogs.dk/over1024x768/index1.htm

 

http://www.hunde-info.dk/page68.shtml

 

http://www.bajsjars.dk/?p=391

 

Alle fødsler er forskellige. Men ved at læse fødselsbeskrivelser, så kan du måske forberede dig lidt på hvad der kan ske.

 

Husk, hvis fødslen går i stå, --så er det altså dyrlæge..

Mange tæver får brug for et kalktilskud, der skal gives som en indsprøjtning. Det er jo en stor belastning at producere sådan en flok hvalpe.

Hvis temperaturen bliver lavere så vil hvalpene sandsynligvis blive født i nat eller i morgen formiddag..... Hvis temperaturen falder mere..... og der ellers ikke sker mere, ---så er det altså osse dyrlæge...

---Jeg håber ikke at dyrlægen er alt for travl... :???:

 

Og jeg krydser fingre for jer.....:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var en drøj omgang med Tweety - "heldigvis" var hun lige blevet flyttet fra sit stressede hjem, hjem til mine forældre... Hun kom jo fra et oprørt skilsmissehjem..

 

Hun havde intet spist i lange perioder før hun flyttede, og hun havde tabt sig meget! Dette har din hund jo ikke, og vores dyrlæge mente også at denne stress og mangel på mad virkelig havde været skidt for hende og muligvis været grunden til manglede veer..

Desuden havde hendes hvalpe tre meget forskellige størrelser - og taget hendes fremragende første fødsel med.. Så var det virkelig en dårlig kombi som nok resulterede i den fødsel...

 

Jeg kan se du ikke ligefrem har en overstresset nyligt flyttet hund - så du er ihvertfald ude over vores problemer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var en drøj omgang med Tweety - "heldigvis" var hun lige blevet flyttet fra sit stressede hjem, hjem til mine forældre... Hun kom jo fra et oprørt skilsmissehjem..

 

Hun havde intet spist i lange perioder før hun flyttede, og hun havde tabt sig meget! Dette har din hund jo ikke, og vores dyrlæge mente også at denne stress og mangel på mad virkelig havde været skidt for hende og muligvis været grunden til manglede veer..

Desuden havde hendes hvalpe tre meget forskellige størrelser - og taget hendes fremragende første fødsel med.. Så var det virkelig en dårlig kombi som nok resulterede i den fødsel...

 

Jeg kan se du ikke ligefrem har en overstresset nyligt flyttet hund - så du er ihvertfald ude over vores problemer ;-)

 

Maja spiste fra første dag hun kom, total madører, modsat Pollock, men jeg kunne godt se hun var vant til at skulle beskytte sin mad, eller måske væk fra en masse larm. Hun tog det i munden og gik væk. Der gik hun så, frem og tilbage, frem og tilbage ... Og Pollock var ikke nogen trussel for hende. Selv om de har være deres madskål, så vig han for hende, så hun kunne komme til. Så hurtigt fandt hun udad, at her var intet at frygt.

 

Jeg kunne også se, at hvis jeg sænkede stemmen, det gør jeg når jeg "skælder" ud; Jeg skælder ikke ud, det er mere sådan noget brok: - "Neeej det kan du sgu ikke være bekendt osv ... med den dybeste stem jeg har, og den kan blive dyb, så kom hun krybende hen til mig.

Så alt i alt tro jeg hurtig hun faldt til; her var intet at være bange for og her kan man jo rende ud og ind som det passer en - og man kan sove i arm ... med to fyre ..hæhæh

Jeg tro ikke der skulle så meget til, før det var bedre end det hun kom fra.

 

Så jeg håber der giver nogle fordele i forhold til hends fødsels.

Link til indlæg
Del på andre sites

37.3 er lidt lavt til en hund. Normaltemperaturen er ca. 38,5. Så temperaturen kan være på vej ned. Prøv at tage temperaturen nogle timer senere. Måske er den så faldet endnu mere. --Men det kan osse være, at den er højere, hvis din første måling er for lav på grund af din manglende øvelse.

 

Hvalpene bliver født i hver sin lille pose. Ved en normal fødsel går sækken enten i stykker i fødselsgangen (vandet går) eller moderen bider hul på den. Tæven plejer at spise posen og moderkagen ---og navlestrengen. Du skal endelig lade Maja spise de ting, for de indeholder stoffer, der er vigtigt for hende.

 

Forresten er der masser af fødselsbeskrivelser på Nettet:

 

http://www.english-bulldogs.dk/over1024x768/index1.htm

 

http://www.hunde-info.dk/page68.shtml

 

http://www.bajsjars.dk/?p=391

 

Alle fødsler er forskellige. Men ved at læse fødselsbeskrivelser, så kan du måske forberede dig lidt på hvad der kan ske.

 

Husk, hvis fødslen går i stå, --så er det altså dyrlæge..

Mange tæver får brug for et kalktilskud, der skal gives som en indsprøjtning. Det er jo en stor belastning at producere sådan en flok hvalpe.

Hvis temperaturen bliver lavere så vil hvalpene sandsynligvis blive født i nat eller i morgen formiddag..... Hvis temperaturen falder mere..... og der ellers ikke sker mere, ---så er det altså osse dyrlæge...

---Jeg håber ikke at dyrlægen er alt for travl... :???:

 

Og jeg krydser fingre for jer.....:neutral:

 

Tusinde tusinde tak for siderne.

 

Har taget hendes temperatur her til morgen og den er stadigvæk 37.3.

 

Har iøvrigt sådan et smart termometer, der fortæller, når den er færdig med målingen, hvis målingen ikke blev fuldført. Så det, er en hel sikker måling.

 

Har fået tid til dyrlægen kl. 13 i dag, er faktisk lidt ... Nej sgu! Meget spænd på hvor mange hvalpe hun har, håber ikke der er alt for mange.

 

Hva'? Skal hun spise alle moderkagerne? Jeg tænker hvis der er 7-8 er det så ikke for meget?

 

En anden ting. Kunne en hanhund finde på at ville æde hvalpene?

 

Endnu engang tusinde tak:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tusinde tak for siderne.

 

Har taget hendes temperatur her til morgen og den er stadigvæk 37.3.

 

Har iøvrigt sådan et smart termometer, der fortæller, når den er færdig med målingen, hvis målingen ikke blev fuldført. Så det, er en hel sikker måling.

 

Har fået tid til dyrlægen kl. 13 i dag, er faktisk lidt ... Nej sgu! Meget spænd på hvor mange hvalpe hun har, håber ikke der er alt for mange.

 

Hva'? Skal hun spise alle moderkagerne? Jeg tænker hvis der er 7-8 er det så ikke for meget?

 

En anden ting. Kunne en hanhund finde på at ville æde hvalpene?

 

Endnu engang tusinde tak:-D

 

 

Det er muligt, at termometeret måler for lavt. Det kan være, at du ikke putter det langt nok ind...

Nå, men det er da godt, at du har nået at kikke på siderne om fødsel... Jeg var bange for, at du havde så travlt med at være fødselshjælper, så du ikke nåede at få kikket på dem. Brug al den tid du kan afse til selv at lede på nettet efter fødselsbeskrivelser.

 

Og så er der jo liige næste punkt på dagsordenen: Hvis det lykkes at få levende hvalpe ud af projektet, --plus forhåbentlig en levende moder, så skal du helst have sat dig ind i mor og børns behov i de første dage, uger og måneder. Hvalpene er DIT ansvar til du har fundet gode familier til dem.

 

Dyrlægen: Jeg synes stadig, at det bedste er at lade Maja indlægge til fødslen er overstået. Snak med ham om det. Hvis hun ikke ER i fødsel, --hvad hun nok ikke er, så få nogle klare retningslinier for hvornår du bør køre hende til dyrlægen. OG FØLG de retningslinier. Dyrlægen er bestemt ikke ude på at kapre kunder og tjene penge i den sammenhæng. Du må tro på ham hvis han siger, at det kan opstå problemer for Maja. -Problemer kan være, hvis hvalpene er store.

--Spørg om hvordan med kalktilskud, --hvor hurtigt efter fødslen skal du komme med hende? Og spørg om det kan nytte noget at give hende kalktilskud inden fødslen. ---Jeg ved slet ikke, hvad hun har fået af kosttilskud/vitaminer mend hun har været gravid?

 

Angående røngtenfotografering, så tror jeg nok, at man med hunde gør ligesom med mennesker: Man skanner maven. Skanning er ufarligt. Kvinder bliver tit skannet flere gange i løbet af en graviditet.

For gravide tæver er det ikke rutine, og man kommer selvfølgelig til at betale for det, men hvis der er usikkerhed om hvorvidt hvalpene er for store til at kunne komme ud på normal vis, --så er det da bedre at betale og få sikkerhed, --end først at opdane det når fødslen er i fuld gang, ----derhjemme...:(

 

Hanhunden får altså ikke LOV til at æde hvalpene, hvad jeg slet ikke tror han kunne prøve på. Maja vil jo forsvare dem til hver en tid. Det er sket, at MODEREN har været så stresset og under helt urimelige vilkår, så hun har ædt hvalpene. --Ligesom kvinder kan slå deres barn ihjel under en uopdaget fødselsdepression.

----du ANER ikke, hvor meget, der kan gå galt.....:roll:

 

---Lad Maja æde de første par moderkager osv. Og derefter fjerner du bare sådan lidt hist og pist, hvad du nu kan komme til, så hun ikke behøver at æde det hele. Men snak med dyrlægen om det. for det kommer også an på, hvad han anser for bedst. HAN har jo set og undersøgt Maja.

 

---Jeg er rigtig spændt på, hvad dyrlægen siger.

Få ham til at tage hendes temperatur. SE hvordan han gør, så du kan gøre det samme, -stikke termometeret lige så langt ind.

 

---Og forresten: Selve fødslen sviner meget. Så du skal have underlag af gamle tæpper og håndklæder. Altsammen helt rent. Det er osse godt med et lag aviser. Og du skal have RENE håndklæder til at nuldre liv i hvalpene med, hvis de ikke begynder at trække vejret af sig selv.

En ØRESPRØJTE er næsten ikke til at undvære. Det er en bold med en spids i den ene ende. Den kan bruges til at suge slim ud af hvalpenes små munde.. Kan gøre forskellen på liv og død. --Men en plasticflaske med en lang tynd spids på proppen kan osse bruges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt, at termometeret måler for lavt. Det kan være, at du ikke putter det langt nok ind...

Nå, men det er da godt, at du har nået at kikke på siderne om fødsel... Jeg var bange for, at du havde så travlt med at være fødselshjælper, så du ikke nåede at få kikket på dem. Brug al den tid du kan afse til selv at lede på nettet efter fødselsbeskrivelser.

 

Og så er der jo liige næste punkt på dagsordenen: Hvis det lykkes at få levende hvalpe ud af projektet, --plus forhåbentlig en levende moder, så skal du helst have sat dig ind i mor og børns behov i de første dage, uger og måneder. Hvalpene er DIT ansvar til du har fundet gode familier til dem.

 

Dyrlægen: Jeg synes stadig, at det bedste er at lade Maja indlægge til fødslen er overstået. Snak med ham om det. Hvis hun ikke ER i fødsel, --hvad hun nok ikke er, så få nogle klare retningslinier for hvornår du bør køre hende til dyrlægen. OG FØLG de retningslinier. Dyrlægen er bestemt ikke ude på at kapre kunder og tjene penge i den sammenhæng. Du må tro på ham hvis han siger, at det kan opstå problemer for Maja. -Problemer kan være, hvis hvalpene er store.

--Spørg om hvordan med kalktilskud, --hvor hurtigt efter fødslen skal du komme med hende? Og spørg om det kan nytte noget at give hende kalktilskud inden fødslen. ---Jeg ved slet ikke, hvad hun har fået af kosttilskud/vitaminer mend hun har været gravid?

 

Angående røngtenfotografering, så tror jeg nok, at man med hunde gør ligesom med mennesker: Man skanner maven. Skanning er ufarligt. Kvinder bliver tit skannet flere gange i løbet af en graviditet.

For gravide tæver er det ikke rutine, og man kommer selvfølgelig til at betale for det, men hvis der er usikkerhed om hvorvidt hvalpene er for store til at kunne komme ud på normal vis, --så er det da bedre at betale og få sikkerhed, --end først at opdane det når fødslen er i fuld gang, ----derhjemme...:(

 

Hanhunden får altså ikke LOV til at æde hvalpene, hvad jeg slet ikke tror han kunne prøve på. Maja vil jo forsvare dem til hver en tid. Det er sket, at MODEREN har været så stresset og under helt urimelige vilkår, så hun har ædt hvalpene. --Ligesom kvinder kan slå deres barn ihjel under en uopdaget fødselsdepression.

----du ANER ikke, hvor meget, der kan gå galt.....:roll:

 

---Lad Maja æde de første par moderkager osv. Og derefter fjerner du bare sådan lidt hist og pist, hvad du nu kan komme til, så hun ikke behøver at æde det hele. Men snak med dyrlægen om det. for det kommer også an på, hvad han anser for bedst. HAN har jo set og undersøgt Maja.

 

---Jeg er rigtig spændt på, hvad dyrlægen siger.

Få ham til at tage hendes temperatur. SE hvordan han gør, så du kan gøre det samme, -stikke termometeret lige så langt ind.

 

---Og forresten: Selve fødslen sviner meget. Så du skal have underlag af gamle tæpper og håndklæder. Altsammen helt rent. Det er osse godt med et lag aviser. Og du skal have RENE håndklæder til at nuldre liv i hvalpene med, hvis de ikke begynder at trække vejret af sig selv.

En ØRESPRØJTE er næsten ikke til at undvære. Det er en bold med en spids i den ene ende. Den kan bruges til at suge slim ud af hvalpenes små munde.. Kan gøre forskellen på liv og død. --Men en plasticflaske med en lang tynd spids på proppen kan osse bruges.

 

Jamen jamen det var meget.

 

Jeg har det hele.

 

Købt en masse brugte håndklæder og tæpper, naturligvis vasket det.

 

Tons af aviser

 

Øresprøjte, erstatningsmælk osv osv.

 

Jeg har jo også fået scannet Maja en gang, men ikke røngten, så det bliver hun så i dag.

 

Har, - talt med dyrlægen, som i øvrigt er en dame, og som, heldigvis taler dansk, det er rart i sådanne situation, at der ingen tvivl er.

 

Hun har også godkendt at Maja kan føde hjemme. osv osv. Vi har faktisk været det hele igen ..

... Men jeg tager det hele, om igen, med hende i dag, bare for at få det på det klare. Jeg vil også spørger hende om det ville være bedst at hun fødte på kliniken ... Ville også sige at jeg læst at der kan gå op til 2 timer mellem hver fødsel på nettet og hun sagde 20 min.?!

 

Har skrevet en liste ... Så .. jo, jeg tro, der er rimelig tjek på.

 

Med hensyn til pengene. Ja, jeg er en fattig kunstner, hvad angår penge, men naturligvis er begge min hunde forsikret, så det er ingen sag. En lille slat der jo altid på kistebunden ...hæhæ.

 

Nej jeg har endnu læst alle siderne, men er igang ... :5up:

 

Jeg må endnu engang sige dig en million tak for at du gider at bruge tid på det, det sætter jeg stor pris på:hjerte:

 

Og det er da også -alene og ene, på grund af dig, at vi tager til dyrlægen i dag.

 

Jeg er jo en håbløs kunstner, der nok har et romantisk forhold til tingene. Et meget optimistik livssyn ... - "Det skal nok gå".

 

Har nok ikke rigtig forstået alvoren i dette, selv om jeg syntes det.

Men der er jo ingen grund til at lege jonglør med liv.

 

Hmmm ... det med familierne ... hmmm ... det må komme bagefter, men selvfølgelig er det mit ansvar; har tænkt over det.

- Ved at jeg vil beholde dem, så ved jeg de har det godt ... ØV, men selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre.

 

Men skal nok skrive når vi har være hos dyrlægen:vinken:

Redigeret af perzern
Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til pengene. Ja, jeg er en fattig kunstner, hvad angå penge, men naturligvis er begge min hunde forsikret, så det er ingen sag. En lille slat der jo altid på kistebunden ...hæhæ.

 

 

Tjek lige med dit forsikringsselskab om de dækker ved drægtighed - mit selskab dækker ikke undersøgelser op til en drægtighed, under drægtighed eller indlæggelse på grund af uerfarenhed... De dækker KUN, hvis der går noget galt under fødslen.

 

Held og lykke med fødslen og hvalpene.

 

Der skulle vel ikke tilfældigvis bo en erfaren opdrætter i nærheden af dig, som du kunne fedte lidt for? De kan nogle tricks, hvis en hvalp f.eks. ikke trækker vejret, når den kommer ud osv.

 

Min sidst ankomne hvalp's fødsel fik jeg lov at overvære og i den fødsel gik der alt mellem 15 min. og 3 timer mellem hver hvalp - tæven fik 8 hvalpe i alt og fødsel gik igang om aftenen kl. 21.45 (ca.) og varede til kl. næsten 6 næste morgen. Tæven fik undervejs lidt druesukker og et par gåture + vand.

Det var en erfaren opdrætter og hun havde alt det du også har hjemme til fødslen.

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...