Hop til indhold

Hvor dum kan man være?


Gæst perzern
 Share

Recommended Posts

Jamen altså TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE! Og hvor har I altså klaret det flot alle tre (Moder, fader og menneske:))

 

Hvor er det dog nogle skønne små størrelser - jeg er meget meget forelsket i lille Morgen - og GLÆDER mig til at se billeder af dem når de vokser og vokser:)

 

Tusind tak fordi du har delt denne skønne oplevelse med os allesammen - det har været spændende læsning:D Godt at alt gik vel.

 

Jeg har i øvrigt sommerhus lige i nærheden af Hässleholm, så det er da virkelig virkelig en ufattelig fristelse at liiiiige smutte forbi, og liiiiige se på en lille Morgen, eller Støv, eller Aske eller eller eller:-D:blink:

 

Godt jeg sidder i København:D

 

Kærlig Hilsen

 

Krusty med Vov fra Elliott

 

Min dør står altid åben!

 

Hvorfra Hässleholm har du sommerhus?

 

Jeg har ved Vittsjö, nærmere bestemt Hårsjö, ligger km. 12 fra Markaryd ved grænsen til Småland ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst snevinter
Det med hvilken hvalp der er den sødeste, syntes jeg selv er svært. Det svinger meget. Iøjeblikket er det Big face. Ligger der i kurven stor og almægtig. Det sjovt at se, når de skal til patten, hvordan han "flyver" afsted, kæmper sige igennem et bjerg af hvalpe og han næsten altid ligger med en pat.

 

Hmm:?::?: det jeg nu skal skrive er faktisk temmeligt svært:shock::rolleyes: men da jeg jo nu har besluttet at dele mine oplevelser med jer, så skal det hele med ...

 

:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

 

I går formiddags da det var veje tid, ville jeg lige give deres navler en ekstra opmærksomhed, bare lige for at se om de var helet rigtig, at der ikke sad noget betændelse eller sådan noget. Jeg når jeg faktisk ikke rigtig at se på dem, når jeg vejer dem, der er jeg mere koncenteret på at de ikke falder udaf vægten, holde øje med vægten, så når de ligger stille, og der skal man være hurtig, kan få en nøjagtig vejening som muligt ... Maja der står ved siden af afventende og lidt: - Hva'-har-du-gang- i -øjne. I kan godt høre jeg er fuld af undskyldninger.

 

Da jeg så sad der med Morgen ... Hmmm, tænkte jeg ...Mere Hmmm!! Hmmm!! Et eller andet var gået galt i løbet af natten ... Hmm!!!:oops::oops::oops:

 

- Det kan da ikke være rigtigt?!

 

Morgen har i løbet af natten fået en kønskifte-operation (gad vide om forsikringen dækker?). Det viser sig, at Morgen slet ikke er den dreng men en pige . UPS!!!

 

Så måtte jeg igang med at køns-bestemme dem alle igen.

 

Jeg ved ikke rigtig hvad der er sket ... Jo det gør jeg vel. HUN, var den første der kom, pludseligt! Har vel egentlig bare se på navlen ... Det en dreng.

 

Det god er, at jeg kender deres aftegninger, kan, næsten, skelle dem fra hinanden, når jeg står og ser ned i kurven ....

 

Så velkommen til Frk. Morgen.

 

Så nu er der, foreløbig, 4 drenge og to piger ....:engel:

 

Ved godt at jeg kommer til at høre for det ...ØV!!!

 

Men ellers alt vel:5up:

 

sikke en fejl, fy skamme!! :mrgreen: ej, det lyder nu som om du har ok styr på det hele :vinken:

 

markerede: mener du 4 piger og 2 drenge?

Link til indlæg
Del på andre sites

---Har brugt længere tid på at skrive et indlæg... og er så kommet til at slette det igen... :roll::roll:

 

...Prøver igen..

 

Som så meget andet, så har du vist styr på de der eventuelle adoptiv-forældre. Om den 20-årige pige er moden nok, det må DU nok bedømme.

 

Men hvis hun har sparet penge op til at købe en hundehvalp for og hun har gjort sig tanker om hvordan hun vil få den passet når hun selv er på arbejde, så tyder det da på NOGEN modenhed.

Hvis hun bare "....MÅ absolut eje liige netop DEN hvalp..." uden hverken at have tænkt over penge eller tid, så er hun måske ikke rigtig moden nok endnu.. Og lige nu er hvalpene 100% dit ansvar, så du skal nok se dig for..

 

Mon ikke familien med de 3 børn skal have lille BigFace?... :mrgreen: HAN er sikkert den mest rolige og robuste..

 

 

Men KORS hvor er lille Støv dog yndig... De der ører er da slet ikke til at stå for. SURT!! at jeg kun kan have én hund!

 

Og det er nok problemet med at finde adoptivforældre blandt Hundeforums brugere... For de fleste af os HAR jo netop hund(e).... Det er jo derfor vi er her..:lol: Men tak for dine pæne ord..

 

--Det lyder fornuftigt med at du vil lade hvalpene gå i køkken og entre. Så slår du dig nok osse ned derude.. :-P

Men jeg vil stærkt anbefale dig at lave en indhegning udenfor, --du skriver at der er adgang til det fri fra gangen....... under opsyn, "naturligvis"..:lol::lol:

Der er bare det, at "opsyn" ikke er nok når hvalpene først er begyndt at myldre.. De render jo i alle retninger, så du vil ikke kunne bestille andet end at samle dem sammen hele tiden.. :lol:

---Min veninde havde kun FIRE hvalpe, og da de slap ud af hoveddøren en dag, måtte hun altså have hjælp til at samle dem sammen igen..:-P

 

Og DU har seks..

 

Du har ret, der skal også være indhegning ude .... Jeg skulle gerne havde lært af mine erfaringer (tænker på Maja og Pollock, som jeg troede jeg kunne holde fra hinanden).

Jeg kan godt se mig -lige - hurtig -at skulle hente en kop kaffe, og så er der en væk. Nej, det går ikke.

Har lavet indhegning til køkkenet, så må igang med at lave noget udenfor.:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke en fejl, fy skamme!! :mrgreen: ej, det lyder nu som om du har ok styr på det hele :vinken:

 

markerede: mener du 4 piger og 2 drenge?

 

Da var du hurtig ... nået ikke engang at læse det igennem ... Ja jeg mener 4 piger og 2 drenge:mrgreen::roll::shock::lol::ae:

 

hæhæhæhæ!!!!

Tak!

Nu kan jeg jo ikke nænne at slette fejlen ...

 

Er der ikke en venlig sjæl, der vil komme forbi og kønsbestemme mine hunde?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Da var du hurtig ... nået ikke engang at læse det igennem ... Ja jeg mener 4 piger og to drenge:mrgreen::roll::shock::lol::ae:

 

hæhæhæhæ!!!!

Tak!

Nu kan jeg jo ikke nænne at slette fejlen ...

 

Er der ikke en venlig sjæl, der vil komme forbi og kønsbestemme mine hunde?!

 

du siger bare til, så sletter jeg også mit -så er der ALDRIG nogen der finder ud af det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

du siger bare til, så sletter jeg også mit -så er der ALDRIG nogen der finder ud af det :mrgreen:

 

I medgang og modgang! .. Sådan må det jo være! ... Tror jeg ville rette så meget som at sige: Ikke en fejl men, manglende opmærksomhed:engel::nar:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du virkelig, at du ikke vil beholde en enkelt? Uha, det kunne jeg altså ikke :shock::megaked::oops:

 

- og så med alt den kærlighed du giver dem, og alt det arbejde du lægger i det. Jeg var sikker på, at du ville beholde en. Men det kan jo også være, at du "kommer til" at sige, at den sidste ER blevet solgt, når det kommer til det... :engel: Man ved aldrig. ;-)

 

Er der så heller ingen i din familie/omgangskreds, der er på udkig? Det ville jo være lidt rart at beholde en "tæt på" i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det blevet søndag den 14. sep.

 

Det er jo ikke meget der sker i øjeblikket, men venter når som helst, at de små skal få øjne. Det bliver vildt spændende.

 

Jeg kan se at musklerne omkring øjene, er blevet slappe, det har de været de sidste par dage. Før var musklerne spændte, så nærmest ud som om de presset øjene, hårdt, sammen, men sådan ser det ikke ud mere ... Så jeg tro at dagen i dag er dagen, hvor de skal se og hører verden, det er jo også 11. dag i deres liv.

 

Jeg håber jeg kan opleve hvem der får øjne først. Det kunne jo være interessant at det ville være Morgen, eftersom det er hende der er dén første fødte. Jeg tro næppe det bliver på samme tid, men nu få jeg at se (hæhæh).

 

Er begyndt at knipse ved deres ører så ofte jeg som muligt, for at se om ørerne reagere på lyd. Kan de høre før de ser? Eller ser de før de høre, kommer det på samme tid? Min logik siger, selvfølgelig - på samme tid ...

 

Og hvordan reagere de på deres nye sanser?

 

Det er altså bare af nysgerrighed, men jeg syntes det er lidt

sjovt/spædende.

 

Har efterhånden læst, læst og nu gider jeg ikke læse mere om hvalpe og adfærd osv, nu skal der observeres; men har ingen steder mødt noget om hvad der sker når de får deres sanser. Jeg forestiller mig de bliver forskrækket, måske de "siger" et eller andet. For mig, så må de, på en eller anden måde da reagere?! Men alt det håber jeg, at jeg får oplevet.

 

Jeg ved godt det er ligegyldigt, men jeg syntes det er lidt spændende.

 

Ellers går alt planmæssigt. De små æder sig store og tykke, dog halter Snehvide og Morgen bagud, så de bliver lagt til patten, så tit jeg kan; men de tager dog på, bare ikke i samme mængde som f.x Big face og Aske, det er dem der vejer mest, men de er også meget store.

 

Jeg kan se at alle hvalpe tager ca. samme mægde 20-30g hver dag. Så i virkeligheden er der måske bare mere chihuahua i de to små?

 

Jeg har regnet mig frem til en gennemsnit vægt, ved at lægge de 6 vægte sammen og divideret det med 6 for at finde vægten, som må være gældende for dem alle (436g), det giver, tro jeg, et mere realistisk billede af hvad vægten i dét kuld, skal være.

 

Snehvide vejer, som den mindste 380g og Big face og Aske, som de største 480g.

Men sådan er det jo, vel? Nogen er stor, nogen er små, så længe de bare tager på. Hvis de begynder at tabe vægt eller ikke tager på, så skal man nok være obs. Det er sådan jeg tænker det?!

 

Pollock, som er en nervøs hund, kan stadigvæk ikke få lov at gå, for tæt, forbi kurven, før Maja er der og knurre af ham. Han er vildt bange for hende.

 

Pollock sad en aften i den ene ende af stuen og peb, jeg sad i den anden ende, - imellem os står kurven med hvalpene -; en piben han bruger når han har brug for hjælp f.x. hvis der ligger en bold under sofaen han ikke kan nå, eller hvis der er noget han vil have osv. Jeg kunne simpelthen ikke finde udaf hvad det var han ville, kikkede under alt, tjekket om der skulle lige noget på bordet osv. intet:?: Men jeg ved når han piber på en specielt måde, så har han brug for hjælp ... Jeg var total lost:?:

:!: Så var det fordi han ville have hjælp til at gå forbi kurven, han turde simpelthen ikke gå forbi ... stakkelse lille Pollock. Endnu en ting er føjet til hjælpe-listen.

 

Er det ikke dét - mest fantastisk - ved at have en hund man kender, at man, til trods for vores forskellige sprog, kan "tale" sammen? Det er simpelthen u-betalig.

 

Jeg vil sige, selv om jeg også har hvalpene nu, så kan man læse sig til "døde" i bøger om hunde og hvalpe Det er selvfølgelig godt (det skal man) at kende noget til hundes-adfærdsmønster, så man ved hvorfor de gør dit og dat, og nu, hvalpes udviklingsperioder/trin osv.

 

Men ...

 

Den bedste læsning er: Se på din hund, indlevelse, sund fornuft, samhørighed og forståelse, adfærd og reationer - kærlighed- og nu også, brug hunde-forum!! Her sidder folk med erfaringer og viden som, syntes jeg, du ikke kan få andre steder fra. Direkte erfaringer.

 

Nå det var et "lille" sidespring.

 

Nu venter jeg bare på de nye sanser.

 

Maja er mere og mere væk fra kurven. Forleden morgen, tidlig, lå jeg i sengen, stadigvæk i drømmeverden og kunne mærke noget varmt der lå ved min mave. Jeg begyndte at kæle for "Pollock" (Maja har ikke været i sengen siden hun fik hvalpene). Lå der i min drømmeverden, og tænkte: "Mærklige så store patter han har ... :-D:lol:Så var det jo søde Maja, der lå hos mig. Det var hyggeligt. Så nu springer hun op i sengen om morgen, for at sove og der bliver hun også selv om jeg står op.

 

Det var 11. dag fra stor familien i Skåne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du virkelig, at du ikke vil beholde en enkelt? Uha, det kunne jeg altså ikke :shock::megaked::oops:

 

- og så med alt den kærlighed du giver dem, og alt det arbejde du lægger i det. Jeg var sikker på, at du ville beholde en. Men det kan jo også være, at du "kommer til" at sige, at den sidste ER blevet solgt, når det kommer til det... :engel: Man ved aldrig. ;-)

 

Er der så heller ingen i din familie/omgangskreds, der er på udkig? Det ville jo være lidt rart at beholde en "tæt på" i hvert fald.

 

Jeg villle meget gerne beholde bare en, men min fornuft siger: Nej! Jeg syntes det er nok med to ... Maja er stadigvæk "nye", så hvis jeg skal lære hende rigtig at kende, så tro jeg det er bedst at det bliver som det er. Men for (undskyld), fanden da, det er meget fristenden:ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg synes det lyder til at det går fint med dem alle :-)

 

Ej, det bliver sjovt når de begynder at kunne se...mon de bliver overraskede :mrgreen: ...og når de ser dig: "hva! ... nå, det er der den knipse lyd kommer fra" :rolleyes:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lyder til at det går fint med dem alle :-)

 

Ej, det bliver sjovt når de begynder at kunne se...mon de bliver overraskede :mrgreen: ...og når de ser dig: "hva! ... nå, det er der den knipse lyd kommer fra" :rolleyes:

 

:mrgreen:

:lol: Jeg skal nok sørge for, at jeg ikke bliver det første de kommer til at se, så kan det jo være at de lukker øjnene igen:-D:shock::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener hvalpen begynder at kunne høre på ca 8. dagen - men jeg er ikke lige helt sikker :oops: Der er også noget med at de heller ikke kan lugte før efter et stykke tid (mener jeg).

 

De skulle blive derinde en uge ekstra, så de er en smule mere færdige når de kommer ud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, sikken en gang fede små borgmestermaver.. :lol::lol:

 

Der er vist ingen af DEM, der mangler noget. Bare de ikke eksploderer.. :mrgreen:

 

Og de kan ikke SE endnu? Det er nok fordi de ikke har brug for det. Mor er jo lige der.. ved snuden..

 

Du må hellere nyde freden så længe den varer. Jeg tror de får travlt med at gå på opdagelse når de opdager at verden er mere end en kurv..

DET bliver noget af en overraskelse..

 

STAKKELS Pollock... Og DU var bange for at han skulle gøre sine børn noget:lol:? Naturen er klogeligt indrettet. Lige nu har hvalpene kun brug for deres mors patter. Der skal nok blive brug for en lege-far senere. Og så bliver Maja nok osse lidt mildere overfor ham. Og lidt skrappere overfor de små.. De får jo osse snart små spidse tænder.. --Man har svært ved at tro det, men om nogle få uger, så vil Maja synes at de små er noget plagsomme. Til den tid er de måske begyndt at få hvalpefoder... Og så kan de godt blive uenige med mor om, hvor meget patteri de har krav på..

 

---Men JO!!! hvor er det skønt når man bare kan forstå hinanden. Det er jo tit gensidigt. --Jeg elsker bare, når Silke og jeg taler sammen. Uden ord, eller det er bare mig, der småsludrer ---og Silke forstår alt hvad jeg siger. Hun er 6½ år nu. Og hun er ikke opdraget til at tro at der skal bestemte ordrer til og ikke mere. Selv om hun er lydighedshund. Hun er opmærksom på alt hvad jeg siger og gør , fordi hun er vant til at det har betydning for hende. Og omvendt. ALT hvad hun gør har en betydning. Det meste kender jeg til. Og kommenterer.. Eller deltager i.

 

Jeg har haft hunde i over 35 år, men jeg lærer en masse nyt for hver hund jeg har haft.

 

 

Hvordan går det med adoptivfamilierne? Er der noget nyt på den front?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvorfra Hässleholm har du sommerhus?

 

 

Vi har sommerhus ca. 3 kvarters kørsel fra Kristiansstad. Ved en lille by der hedder Olufström. Siger det dig noget?

Nå så det er en lille Morgen-PIGE jeg får?:D Så tager vi det med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener hvalpen begynder at kunne høre på ca 8. dagen - men jeg er ikke lige helt sikker :oops: Der er også noget med at de heller ikke kan lugte før efter et stykke tid (mener jeg).

 

De skulle blive derinde en uge ekstra, så de er en smule mere færdige når de kommer ud :blink:

 

Så vidt jeg har læst mig til, så går der mellem 10-14 før de får øjne ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har sommerhus ca. 3 kvarters kørsel fra Kristiansstad. Ved en lille by der hedder Olufström. Siger det dig noget?

Nå så det er en lille Morgen-PIGE jeg får?:D Så tager vi det med!

 

Nej ikke rigtig. Kristianstand kender jeg, det ligger ikke så langt fra mig. Kan se på kortet at Olofström ligger længer oppe, nord på, i forhold til Kristianstad. ... Næsten naboer ..:blink:

 

Piger er jo mere trofaste, har jeg læst et sted, så det er jo ikke dårligt. Nu skal man jo ikke tro på alt hvad man læser ..hhæhæh!!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld undskyld, at der ikke er kommet nogle fotos endnu.

Desværre var mit kamera gået i stykker, batteriet virkede ikke mere, men nu er vi klar igen.

 

Har, her til morgen, lige taget nogle hurtige fotos, men skal nok fået taget et enkelvis af dem, når de skal vejes senere i dag.

 

Den allerførste der fik øjne var Big face. så kom det ellers lidt efter lidt med de andre.... Men jeg syntes ikke rigtig jeg har registret, at de kan høre; men måske kan man bare ikke se det. Skulle dog syntes at de ville bevæge ørerne, når man knipser over dem? Det ser dog heller ikke ud som om der er helt åbne ind til øregangen ... (?)

 

Selv om jeg har hørt der kommer vildt gang i den, når de begynder at bevæge sig, og jeg skal glæde mig så længe der er ro; så kan jeg simpelthen ikke vente længere, til der sker noget.

 

Nu har Pollock og jeg bare set på nogle sovende ædedolke og Maja har bare været sutteklud, de sidste 2 uger, så NU VIL vi se noget liv!!

 

Jeg glæder mig helt vildt til at se hvordan Pollock vil tage det, når de små begynder at bruge ham som hoppe-bold ... hæhæh.

 

De har også fået deres første ormkur, en slags pasta de skulle slikke op.

Det var lidt sjovt at se hvordan de tog det. Selvfølgelig var Big face på med det samme. Han snusede lidt til det og så skal jeg love for det gik stærkt: - Slik-slik-slik, så var det væk - MERE! - Peb han.... Han er et madøre, som sin mor Det samme gjorde Aske. De andre måtte jeg hjælp lidt.

 

Har ikke fået sat annoncen i blocket.se endnu, men det vil jeg gøre i dag. Syntes jeg ville vente til de fik øjne. Lidt spændt på hvor mange henvendelser jeg får?!

 

Prisen bliver svenske kroner 4500 (dk.kr 3500). Jeg gav selv dk.kr. 4000 for Pollock, og så er de vaccineret og chippet ved afhentningen.

 

Mit største problem lige nu er: Har læst at deres negle skal klippes .... øv, det tør jeg simpelthen ikke, men tænker at de nok bliver slidt, når de begynder at bevæge sig. Kan godt se, at de er meget skarpe (spidse).

Er der ikke en erfaren hunde-negle-klipper, der trænger til en weekend i det skånske???:-P;-):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sørme så!!!

Jeg troede at du helt havde glemt os... Der er jo lidt at se til, når man sådan er blevet bedstefar til et kuld sekslinger..

 

--men ro på... De kan altså hverken høre eller se rigtigt endnu, kun skelne lys og mørke.

 

http://www.dyrenessos.dk/artikler/hvalpensudvikling.php

 

--Hørelsen skulle komme så småt i 3-ugers alderen..

 

--Prisen lyder fornuftig....... Selv om de selvfølgelig er MEGET mere værd! :-D

Men det vigtigste er at finde rigtig gode familier....... Allerhelst i nærheden, så du (vi) kan følge hvalpenes udvikling...:lol:

 

Og negleklipning... Det får du jo nok lært... For du har jo poter og negle nok at øve dig på... -Det er lige så vigtigt, at hvalpene fra starten af har vænnet sig til at negle skal klippes, så deres adoptivforældre kan få lov til at fumle lidt uden at hvalpen protesterer...

Når du er rigtig skrap til det, så kan du osse tilbyde adoptivforældrene en gratis negleklipning i ny og næ... --For så får du jo set (fotograferet:blink:) hvalpene jævnligt når de flytter hjemmefra.

 

Nå, men da Silke var baby besøgte jeg hende jo hjemme hos hendes mor nogle gange. Og da hun var 6 uger, viste kennelmutter mig, hvordan jeg skulle holde hende så jeg kunne klippe hendes bittesmå negle med en ganske almindelig negleklipper. --Det er ikke så svært, man skal bare kun klippe en lillebitte smule af af gangen...

--Når du kommer til dyrlægen med hvalpene, så kan du sikkert osse få lidt gode råd om negleklipning.

 

Mennøøø... 6 hvalpe med 18 negle på hver :lol::lol:... 108 små negle..... Jeg håber ikke du har for meget andet at lave.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh, de små musser, hvor er de kære. :lun:

 

Jeg glæder mig til de individuelle billeder, så jeg kan se, om jeg stadig skal snuppe Støv, eller om jeg skal gå tilbage til Snehvide. :-P

Du skal tage Big face ... han er sgu dejlig. Jeg kan godt lide at han er en lille kæmper. En ny Holger Danske:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...