Hop til indhold

Mit lille geni


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid haft en mistanke om, at Bella måske slet ikke er så dum endda. Hun er ret skarp til at løse opgaver med aktivitetslegetøj, hun kan spille med 3 bolde ad gangen og hun er mega hurtig til at lære tricks.

 

Igår, mens min mand og jeg sad i sofaen, kom bonushunden op og puttede med os. Det passede bestemt ikke den lille prinsesse. Hun gik rundt og pev, og søgte hele tiden opmærksomhed.

 

Bonushunden er som Bella meget vagtsom, og er altid klar på at stå og brumme ved terrassedøren når uautoriserede personer går forbi på stien foran haven.

 

Da Bella ikke fik noget ud af sine krumspring for at få Laszlo ned fra sofaen, gik hun hen til terrassedøren og begyndte at gø. Straks fløj Laszlo ned fra sofaen for at være med til at råde. Vi kiggede ud - der var ingen!

 

2 sekunder senere lå prinsessen i sofaen med et stort grin på:lol:

 

Tænk, hun er 1 år. Kun ET år, og så kam hun gennemskue situationen. Jeg synes det er ret imponerende:-)

 

På den anden side var min tidligere hund vist nok lettere retarderet, og var omkring 10 år før han lavede nogenlunde samme manøvre på mine svigerforældres hund.

 

Kom glad med jeres kloge-hunde historier:-) Elsker den med hunden der gik i drivhuset for at besørge når det regnede:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh der kan min coco vidst være med.

Coco er knap 4 måneder og har stadig svært ved at forstå tisning sker uden for, og dog. Til morges kom hun ud for at skulle tisse, jeg havde godbidder i lommen hun får nemlig belønning for at tisse uden for, og satte sig ned ligesom når hun tisser og var så klar til at få en godbid og ros. Vi går op i lejligheden jeg går på badeværelset og da jeg kom ud lå der en tispøl! Min hund snyde tisser for at få godbidder!

Det blev jeg alligevel overasket over!

:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Nissan går ud og tømmer vandskålen når han vil ud...

for så "ved" jeg jo at han skal tisse..

 

forbandede renlighedstræning der siger man skal lukke kræet ud efter det har spist og drukket.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg passede hunde i sidste uge - 4 stk's, som hurtigt fandt ud af at hvis de begyndte at gø ude i haven, så skulle de komme ind igen - og når de kom ind fik de en godbid - Der gik ikke lang tid før de to drenge for direkte over til hegnet, kom med et enkelt bjæf - kom hen til døren før jeg nåede at kalde dem ind, kom ind, fik godbid og smuttede så ud igen. Sådan kunne vi så stå i 15 minutter indtil tante Helene her fandt på at det kun var når GD'en gøede jeg behøvede at kalde dem ind ;) Men de fik nu alligevel godbidderne for at være så søde! Damerne fangede ikke helt pointen, men havde de gjort det, havde jeg nok ikke set det smarte trick!

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:Karla har lavet den der med at lyve om noget, for at opnå noget andet, siden hun var ganske ung. Svigerforældrenes Sif fattede aldrig at hun var blevet taget ved næsen... undrede sig vist mest bare over hvad det var hun havde gøet af og hvor fiiilan hendes ben var blevet af :lol:

 

Derudover er der det faktum at hun kan åbne lynlåse, binde knuder op, tage skruelåg af flasker, åbne døre osv. Heldigt at hun er en høflig hund, der ikke stjæler :mrgreen: Hendes nyeste stunt er at åbne sit metalbur indefra - det har jeg endnu ikke luret hvordan faaa'n hun gør :vedikke: Men hun har gjort det 3 gange nu....

 

Store ting der skal op i sofaen, skubbes hen til den og trækkes op (hvis det er for uhandy at springe op med det i munden). Store ting skal ned af trappen skubbes hen til kanten og skubbes udover :rolleyes:

 

Hvis man siger man ikke gider spille bold, så triller hun bolden ind under et eller andet og græder hjerteskærende over "bolden der blev væk", indtil et tåbeligt menneske fisker den ud og seancen kan gentage sig 2 minutter senere :stupid: Det er 100% bevidst at hun ruller bolden ind under ting. Hun ligger den forsigtigt ned ved kanten af sofaen og giver den et puf med poten! Møgkræ :lol: Hun har trænet mig godt! Vi har nu et signal der hedder "du skubber den ikke derind!" :lol:

 

Af og til skræmmer hun mig. Som fx da jeg sidder og arbejder og hun giver mig pivebamsen i skødet. Jeg siger: "jeg gider ikke lege med pivebamsen"... Hun går sin vej og et par minutter senere kratter hun på mit lår for opmærksomhed og da jeg kigger ned har hun hentet et mindre sortiment af legetøj og lagt foran mig, så kunne jeg jo selv vælge hvad jeg så villelege med, når jeg ikke gad pivebamsen :blink:

 

På den anden side, så tvivler jeg på hendes intelligens når hun for 17ende gang beder om at få en bold kastet, så hun kan løbe ud og hente den :sjov: Det er da den mest hjernedøde aktivitet ever - men hun synes det er noget af det fedeste i hele verden :vedikke:

 

Johna tror jeg måske har slået sit hoved lidt for mange gange som hvalp :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...